Hoi smurfin. Ben blij om te lezen dat het uiteindelijk gelukt is. Ik hoop ook graag dat ik spontaan of door iui zwanger raak. Zelf wil ik ook geen ivf doen, maar mocht die dag komen, ga ik toch heel hard nadenken. En positieve iui verhalen vindt ik altijd fijn om te lezen. Hierzo ben ik net terug van het ziekenhuis. Totaal geen hoop deze maand. Ben wel erg teleurgesteld en ook een beetje verdrietig . Ik heb deze maand 2 eitjes van 13 en 15 mm nu. Maar die zitten aan de linkerkant, de kant waar ik geen eileider heb. De gyn zei dat we gewoon doorgaan want de eitjes kunnen in de buikholte vallen en dat de andere eileider die eitje overneemt. Heb ook al gegoogled en lees dat die kans zooo klein is, dat het bijna onmogelijk is. Ik had hier nooit eens van gehoord. Maar goed deze maand ziet er niet hoopvol uit voor ons. Wel een downer want nu ben ik bang dat het volgende maand ook kan gebeuren. Zucht Aanstaande woensdag pregnyl spuiten en vrijdag de iui. Heb er helemaal geen zin in deze maand. Ugh.
@Smurfin wat mooi! Dat geeft zeker hoop . En dat kon ik ook wel gebruiken..hier nu IUI4 en bij elke poging heb je net iets minder hoop en bereid je je net iets meer voor op de volgende stap. Ook wij willen liever geen ivf maar kinderloos willen we ook niet dus dan zal het toch ivf worden. Ik vind het moeilijk om nu na de 1e drie mislukte pogingen toch te blijven hopen op wel een slaging. De omstandigheden waren nu de laatste keer wel het beste, en tuurlijk hoop ik op het beste, maar zoals in het begin, dat niet meer. Eigenlijk houd je er na een poosje gewoon automatisch rekening mee dat het niet gelukt is, en dat is niet altijd een fijne manier om er in te staan. Jullie heel veel succes voor jullie tweede wonder! @Lentekind heb je al gebeld? Wat zeiden ze? Seizoen zit er zeker in, veel mensen zijn ziek. Ik ook nog. ChantalM wat een domper meid. Ik snap goed dat je dan erg teleurgesteld bent. Ik hoop zo op het beste voor jullie en anders op volgende maand wel weer een betere kans! Weet iemand het verschil tussen Menopur en gonal f en puregon? En wat je nog meer hebt. Ik heb dan nu de tweede cyclus met menopur gedaan. Heeft iemand enig idee of je dan als het nu niet lukt de volgende keer beter met iets anders kunt proberen? Of maakt het allemaal niets uit? Ik heb gewoon eitjes van mezelf.
@chanel: bah wat rot, maar hoe mooi als het wel zou lukken ieder kindje is een wonder..niet proberen is sowieso niks..maar sou zelf ook mega balen..sterkte!!😚 @Groningse: ik heb ook eitjes van mezelf en krijg puregon volgens mij zit er vooral in het merk verschil.. het is allemaal follikelstimuletend hormoon..en anders bij je volgende fm gewoon vragen. Zaterdag zijn er 12miljoen zwemmers met een beweeglijkheid van 81% ingebracht. Hopelijk vond een er zijn weg naar mijn eenzame eicel... volgende maand moet ik 100e puregon gaan spuiten mijn man hoopt op 3 eitjes en wil zelfs het risico op drie kinderen nemen. Dus nou ja we zien wel. De assistent hoopte dat ik over twee weken gewoon bel met goed nieuws.. we gaan het zien. Ik heb sinds gisteren enorme trek, wil de hele dag eten... zal wel vd ovitrelle zijn ofzo.. fijne middag nog!! X
Welkom Smurfin! En succesverhalen zijn altijd welkom. En natuurlijk willen we allemaal in de eerste poging zwanger zijn... maar dat wilden de meesten al jaren geleden dus in poging 6 is ook fantastisch mooi! wat verveldend voor je chanel, snap je teleurstelling! Vrijdag IUI dus, welke cyclusdag zit jij vandaag? Ik was vandaag voor de FM en ik was best wel nerveus vanwege de cyste. Ik had eigenlijk helemaal geen verwachtingen, maar er zitten 3 flinke follikels aan de ene kant en aan de kant van de cyste zelfs nog eentje. Die is wel iets kleiner, waardoor ze door mogen gaan volgens hun protocol, maar hij kan nog wel wat groeien tot de IUI dus we moesten even goed in beraad of we de behandeling door wilden laten gaan deze maand. Hoewel ik het idee van een 3 of een 4 ling niet heel prettig vind en de gevaren hiervan maar al te goed in zie, is het gewoon heel moeilijk om het te relativeren en niet op basis van emoties een keuze te maken. Maar we nemen het risico. Vanavond spuit zetten en woensdagochtend is de IUI. (heel verhaal weer haha)
Spannend Jolijn, kans is klein dat er 4 eitjes bevrucht raken en succesvol nestelen.. vorige maand had ik twee mooie grote follikels maar geen van beide wilde blijven plakken.. maar snap dat je er geen 4 wilt..😬👍 heel veel succes woensdag, Hoelaat moet je?
nee 4!! dat kan gewoon niet. Ik moet woensdag om 10.15 potje inleveren en 11.45 IUI Ik hoop voor jou ook dat je eind van de cyclus met geweldig nieuws komt Lentekind! 1 ei is ook een ei en er zijn heel wat kleine visjes op af gestuurd om er in te duiken haha
Lieve meiden ik heb besloten iets meer afstand te nemen van het forum. Voel soms te veel druk om hier bij te lezen en te reageren. Vandaar afgelopen week al wat minder. Uiteraard spiek ik af en toe en hoop ik op goed nieuws! Zelf vandaag meting gehad en er doen drie eitjes mee. Net pregnyl gezet en woensdag ochtend iui nr 2! Liefs Chantal
@Jolijn, jeetje 4! Maar dan heb je wel veel kans dat er in elk geval eentje raak is of twee toch? Ik had het ook gedaan hoor. En 4..zal wel heel uitzonderlijk zijn, toch! Succes woensdag! @Lentekind, wat een mooie uitkomst! En dat de assistente dat ook zei . Ik duim ervoor meid. @Chantal, ik snap je goed. Beetje rustig aan en er ook niet elke seconde mee bezig. Deze eerste wachtweek kan ik het nog wel handelen maar ik wil er volgende week ook niet teveel mee bezig en ik zal hier dan ook niet heel veel zijn.
1986chantal: heel veel succes. Je moet je nooit verplicht voelen lijkt me het idee is juist dat je hier iig terecht kan als het nodig is.. 😘
@groningse. Hoop ook op volgende maand. En dat ze dan wel de goeie kant komen 😀 @lentekind. Ja de kans is er wel. Maar ik ga deze maand toch niet hopen. Ik denk dat het voornamelijk gewoon zelfbescherming is om een te grote teleurstelling tegen te gaan. Maar ik kijk met grote zin naar volgend maand uit. (Nu ik het nog niet zat ben 😉 Hoop dat je deze maand goed nieuws mag delen met ons 😀 en mooie aantal zwemmers. @jolijn. Ik zit op cyclus dag 13. Mooie eitjes 😀 ja kan het dubbel gevoel wel snappen. Zelf hoop ik ook absoluut niet op een tweeling of meerlingen. Man vindt dat niet erg, maar ik zou toch eerst willen beginnen met 1 kind haha. Hoop ook bij jou op goed nieuws. @chantal. Succes met iui woensdag. En voel je inderdaad niet verplicht.
@ jolien wauw 4 eitjes. Bij mij groeien er altijd maar 2. Maar zeker meer kans. En begrijpelijk dat een meerling niet de voor keur heeft.. @chantal. Natuurlijk is het niet verplicht. En altijd als ondersteuning in dit zware proces. Maar als je afstand nodig hebt dat ook vooral nemen. Goed naar je eigen intuïtie luisteren. Morgenochtend heb ik me 2e echo. Kijken of de eitje goed groeien. Ik had me 1e echo de derde dag. Dan doen ze bij ons in het ziekenhuis een uitgangsecho om te kijken of er geen cysten zijn. Dat hoefde de vorige keer niet. Vond het ook niet prettig. Ben dan nog vreselijk ongesteld. Maar we doen het voor een goed doel. Doen ze bij jullie dat ook? Of alleen pas van af dag 9 Groetjes smurfinnetje
Smurfinnetje: bij ons op dag 10-11 een eerste echo daarna vaak nog een 2-3dgn later, daarna niet meer. Hier behoorlijk last van klachten, borsten doen ontzettend zeer, heb de hele dag honger en ben erg moe.. helaas moet de pms nog beginnen.. Fijne dag!
Dat hoop ik ook Chanel . Maar ik hoop ook dat je andere eileider het overneemt en het gewoon nog deze maand raak is bij jullie! Smurfinnetje, ja bij ons ook. Afgelopen keer ook voor het eerst. Ik was toen net de 1e dag ongesteld (1e dag viel op een vrijdag en ik moest dag 3 beginnen met menopur dus het moest wel). Aan de ene kant idd vies, aan de andere kant heb ik dat ook gewoon uitgesproken en daar zijn ze dat dus echt wel gewend. Dat stelde mij meer op mn gemak toen. Wel fijn dat ze het doen want dan weet je wel dat je veilig de volgende ronde in gaat en dat je je niet ook nog daarover druk hoeft te maken, bovenop alles waar we ons al druk om moeten maken.
@smurfin. De eerste iui kreeg ik op cd11 eerste echo en op cd14 de 2e echo. Kreeg op cd18 de iui behandeling. Nu heb ik maar 1 echo gehad op cd 12 en krijg op cd16 mijn 2e iui behandeling. @lentekind. Nou, hopelijk houden de klachten aan tot na de nod met goed nieuws. Succes met je klachten. 😉 Weten jullie wat ik zo vreemd vindt. Eitjes zijn links, maar rechts heb ik klachten. Terwijl daar kleine eitjes zitten. :S
Chanel dat was bij mij ook zo. Steeds wordt je cyclus iets korter. Nu wordt ie telkens op dag 14 gepland. En is mijn cyclus nu telkens 27/28 dagen. Eerst altijd tussen de 29 en 35 dagen, en meestal 33 dagen. Is dat bij jou ook zo? Dat is ook gek . Misschien zitten ze daar nu wel? Of kan dat niet zo snel? Ik heb vrijdagavond buikgriep gehad. Het moet wel buikgriep geweest zijn en geen voedselvergiftiging, want mensen in onze omgeving (4!) hadden het ook. Alleen wat ik raar vind is dat het maar een paar uur duurde. Daarna nog wel min en slap, maar ik heb echt alleen maar vrijdagavond overgegeven en diarree gehad. Maar ik blijf wel misselijk. Verder geen klachten, alleen nog wel steeds misselijk. En ik heb vrijdag ook de iui behandeling gehad. Stel dat het gelukt is. Kun je dan zo'n extreme reactie op de bevruchting hebben?
@Chanel; dat had ik ook deze maand.. assistent zei dat de eierstokken niet vast zitten en best wat kunnen verplaatsen..ook kan het hele gebied gevoelig zijn. Ik dacht echt dat ik links eitjes zou hebben maar die deden niks deze maand..was tweede keer rechter kant.. idd bijzonder. Links ligt veel klaar hopelijknirt nodig maar anders hopelijk meer eitjes volgende maand.
@groningse. Ik heb of kortere of langere gehad. In aug had ik mijn hcg gehad en sindsdien is mijn cyclus zo: Juli-augustus : 33 dagen (heb in deze cyclus hsg gehad) Augustus-oktober: 45 dagen (flink te laat dus) Oktober-oktober: 26 dagen (nog nooit gehad zo kort) Oktober-november: 27 dagen November-januari: 37 dagen (ook laat) Januari-februari: 30 dagen (normaal) Normaal heb ik tussen de 30 en 34 dagen, maar meestal is het gewoon echt 30 en 31 dagen. Haha ik zou niet weten wat mijn gekke eitjes aan het doen zijn allemaal. Ik kan ook bijna niks vinden op internet behalve wat andere mensen zeggen op forum. Zou wel mooi zijn he. Nu al symptomen 😉 ik zou denken dat het te vroeg is maar you never know. @lentekind. Hmm misschien dat mijn rechtereileider aan het verplaatsen is om de eitjes te ontvangen. Wie weet. Het is echt onbekend gebied bij mij. Hoop ook op meerdere eitjes voor je volgende maand. Maar ik hoop gewoon dat dat niet nodig is 😉
hoi meiden, ik ben vandaag voor de 1e IUI geweest. Daar ging ik met een potje zaad en mn 4 eieren, vol goeie moed haha. De 'oogst' was heel goed (weet het aantal nog niet) en ik mocht dan ook even gluren in de microscoop. IUI gelukt. Heb gister en vandaag wel veel krampen gehad in mijn hele buik. Links rechts en in het midden, ook last met plassen en bukken. Dus ik denk dat er wel meer dan 1 ei is gesprongen, denken jullie ook dat dat hierdoor komt? Meer pijn tijdens eisprong omdat er meerdere follikels zitten? Ik ga vanaf nu ook wat meer afstand nemen de komende (wacht)weken. Ik ga proberen om alleen maar dingen te doen die niks te maken hebben met zwanger worden of zwanger zijn! Chanel, succes met je IUI vrijdag, en de rest ook uiteraard!
@jolijn mijn eisprong was ook altijd pijnlijker met meerdere eitjes dus ik denk wel dat het daar aan ligt. Ik hoop voor je dat deze iui succesvol is. Ik zal voor je duimen. Ik ben gister op 9cd om een echo geweest. Ik had 1 van 14 cm en 4 kleinere. Ik schok wel ff had nooit verwacht dat er nu al zo grote zat. Tevens zat er een cyste alleen die is gelukkig 16 cm gebleven dus ze konden precies zien waar hij zat. Nou moet ik vrijdag terugkomen kijken of het echt 2 cm per dag groeit. Want dat zou betekenen dat ik al cd 13 mijn iui heb. Dat valt op zondag. Ik zei meteen nee dat zal toch niet zo zijn want dan heb ik voor niks gespoten want ze doen geen iui op zondag. De gynaecoloog stelde me meteen gerust dat ze sinds een jaar ook op zondag iui doen. Tijdens mijn vorige iui traject deden ze dat niet. Ik begon gewoon te huilen van opluchting. Dus ik kan gewoon doorgaan. Ik merk wel dat ik dit traject veel emotioneler ben. Dan de vorige keer . Gelukkig heb ik een kleintje in huis waardoor ik veel afgeleid wordt. Ik wens iedereen succes in de wacht weken Groetjes smurfinnetje