Start januari IUI Menopur 75

Discussie in 'MMM clubs' gestart door XXNoukie, 20 dec 2016.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Jolijn83

Jolijn83 Actief lid

16 nov 2016
    199
    58
    28
    Vrouw
    NULL
    wel bijzonder inderdaad op zondag! maar gelukkig maar!
    ja die emoties zijn soms maar moeilijk te pijlen en onder controle te houden.

Ik heb nog wel een gek vraagje... Gister natuurlijk IUI gehad, en daarna buikkrampen, wat mijn eisprong was heb ik aangenomen. Maar ik heb helemaal geen slijm gezien deze keer... vraag me af of dit normaal is of dat het niet uitmaakt. Ik kan het ook niet echt vinden en om nou om elk wissewasje te gaan bellen vind ik ook wat overdreven....wat denken jullie?

2. ChanelM

ChanelM Actief lid

14 dec 2016
    479
    111
    43
    @jolijn. Zou wel denken dat als er meerdere eitjes springen je wel wat meer gaat voelen. Zeker vol goede moed. Heb ook goede hoop voor je deze maand.

@smurfin. Gelukkig maar dat ze het ook op een zondag doen. Bij mij weet ik dat mijn eitjes vorige keer 1cm per dag groeide. Ik had toen 1 ei.

Hierzo gisteren pregnyl gezet. Heb deze keer echt een blauwe plek gevoel. Heb nog geen klachten van de pregnyl. Kan me ook niet herrinneren of ik de vorige keer na 1 dag al wat voelde. Maar weet wel dat waarschijnlijk de klachten morgen komen na mijn eisprong.

Heb wel veel last van mijn rechter eileider of eierstok, weet niet presies waar. Maar het doet wel flink pijn. Linker kant voel ik heel soms wat sinds vandaag maar bijna niks. Ben benieuwd. Morgen iui nr 2 😀

3. Jolijn83

Jolijn83 Actief lid

16 nov 2016
    199
    58
    28
    Vrouw
    NULL
    @chanel, Dankjewel, ik heb ook stiekem wel goeie hoop! En die steken dat had ik ook na de pregnyl. Aan beide kanten... ik heb het ziekenhuis maar even gebeld want ja eerste keer enzo je kent het wel... maar hoort erbij kreeg ik te horen, Dankjewel, Nogmaals succes morgen!

4. ChanelM

ChanelM Actief lid

14 dec 2016
    479
    111
    43
    @jolijn. Tuurlijk gewoon bellen met vragen. Zelf ben ik een echte googler. Ik google alles 😉

Hierzo net terug van het ziekenhuis. Was weer lekker vlot en pijnloos verlopen. Had 2 melige verpleegsters, was bijna een feesje daarzo haha. Man heeft deze keer 11.6 mil (vorige maand 5 mil) zaadjes. Ben er erg blij mee. 79% bewegelijk. Zei nog in de auto na afloop tegen me man "Heb je lekker veel zaadjes en ik 2 eitjes, zitten die verdorie aan de verkeerde kant" 😂

5. Jolijn83

Jolijn83 Actief lid

16 nov 2016
    199
    58
    28
    Vrouw
    NULL
    je bent niet de enige googler hoor!! hahah je moet mijn googlegeschiedenis niet zien!
    goeie opbrengt dus!! en nu duimen!

6. oj89

oj89 Actief lid

13 dec 2015
    477
    379
    63
    Hoi meiden! Ik volg dit topic al vanaf het begin:). Hopelijk mag ik mee schrijven. Ook wij wachten al 2 jaar op een kleintje:( vorig jaar zijn we onderzocht en alles was goed, toen moesten we nog n jaar proberen voordat we terug mochten komen. Aanstaande dinsdag hebben we een afspraak met de gyn,ik denk dat we doorgaan met iui. Ik blij dat er wat gaat gebeuren, maar ben ook best zenuwachtig en wil jullie wat vragen:). Hadden jullie zelf inspraak bij iui? Dan bedoel ik: met of zonder hormonen? Tabletjes of spuiten? En wat kan ik verwachten van zo'n spuit instructie? Konden jullie al snel starten? Xx

7. smurfinnetje85

18 jan 2014
    56
    13
    8
    Vrouw
    Hoi allemaal.
    Vandaag weer echo gehad. Eitje was 17.5 mocht zelf kiezen of nog 1 dag extra of zondag iui ik heb gekozen voor 1 dag extra dus maandag iui. Zie wel tegen de pregneyl spuiten op. Doe hem altijd zelf.

Ik hoop dat iedereen de laatste wacht weken in gaat duimen draaien ;)

Hoi oj89
    Tijdens mijn gesprek voor iui mocht ik meteen de volgende cyclus beginnen. Kreeg ook meteen prik instructies. Hier wordt het rustig uitgelegd en daarna oefen je samen met een zuster op een kussentje .
    Bij ons in het ziekenhuis wordt veel in overleg gedaan. Ze luisteren ook naar je en nemen je mening echt in overweging.

Het mooiste voorbeeld is mijn laaste iui behandeling toen ik zwanger werd. Bij mijn laatste echo wilde de dokter me de dag erna weer zien. Toen heb ik aangeven dat het te laat zou zijn zou 15 dag worden van die cyclus. Ik heb mijn eisprong al 17 jaar op dag 14. En heb ook aangegeven dat ik al een keer een eisprong had gemist doordat een oude arts mij niet geloofde. Toen zei hij oke dan mag je vanavond pregneyl zetten en doen we de iui op de 14e dag. En 14 dagen later bleek ik zwanger.

Groetjes smurfinnetje.

8. Jolijn83

Jolijn83 Actief lid

16 nov 2016
    199
    58
    28
    Vrouw
    NULL
    hoi OJ 89, welkom! het is allemaal heel spannend hé? Ik had niet zoveel inspraak in eerste instantie. Gewoon meteen met hormonen en eerst pillen proberen omdat dat goedkoper is en als dat niet goed zou werken over op de spuiten. Ik mag wel zelf kiezen als ik een maand pauze wil.... Ik mocht meteen beginnen in de eerstvolgende cyclus na de intake. Die prikinstructie viel alles mee. Er word goed uitgelegd hoe je alles moet doen en je moet het wel even een keertje zelf proberen, dat is alleen maar goed vind ik! Misschien gaat het bij jou allemaal wel anders hoor. Want ik merk dat niet ieder ziekenhuis hetzelfde werkt wat betreft het verloop van de iui behandelingen. Ik vind het op zich wel fijn dat het voor mij bepaald werd allemaal want ik wist er echt niks van en het leek mij dat hun wel weten waar ze mee bezig zijn.
    Succes!

@Smurfinnetje, wat goed dat je zelf mag kiezen! Alvast veel succes maandag!

9. ChanelM

ChanelM Actief lid

14 dec 2016
    479
    111
    43
    Welkom oj89.

Gezellig dat je mee wilt praten. Bij mij mocht ik na de eerste gesprek in juli 2016 kreeg ik eerst een hsg. Die kreeg ik in aug omdat mijn eisprong al was geweest. Toen moesten we 3 maanden zelf proberen. In december gebeld en mocht toen na mijn eerst volgende menstruatie beginnen met clomid en pregnyl. In jan mijn eerste iui gedaan. Was mislukt en heb gisteren mijn 2e iui gehad. Ik mocht zelf niet kiezen wat ik wilde. Arts zei gewoon gelijk clomid en pregnyl. Alhoewel ik er toch ook geen verstand van had. Dus stemde ik ook gewoon toe. Bij mijn eerste iui was ik zo zenuachtig dat ik bijna flauw kon vallen, wachtend in het ziekenhuis. Haha. Maar deze keer wist ik dat het geen pijn zou doen dus ik was niet zenuachtig.

@smurfin. Wow wat goed dat je zelf mag kiezen. Bij ons ziekenhuis mogen we niet kiezen hoor. Denk ik. Spannend!

10. ChanelM

ChanelM Actief lid

14 dec 2016
    479
    111
    43
    Hierzo zo iets raars. Ik temp ook namelijk. Maar mijn temp doet wel raar. Ik ga even in het temperatuur kaartje vragen wat er aan de hand is. Of het misschien door de pregyl komt of wat.

Temp is voor eisprong tussen de 35,9 en 36,2
    Na eisprong tussen de 36,2 en 36,6

20170218_153921.jpg

11. oj89

oj89 Actief lid

13 dec 2015
    477
    379
    63
    dankjullie voor de reacties! poeh ja echt heeel erg spannend! ik heb prikangst dus hoop ook echt dat ik eerst clomid mag proberen. hsg heb ik al gehad dus daar hoef ik gelukkig niet meer op te wachten.
    21 ste hebben we dus de afspraak staan en de 25ste verwacht ik dat ik ongesteld word, dus dan zal het wel krap worden om meteen te starten.
    ohh dus het verschil zit m dus echt in de kosten? vroeg het me altijd al af waarom de ene met clomid begint en de andere met menopur.
    prikken jullie zelf? xx

12. ChanelM

ChanelM Actief lid

14 dec 2016
    479
    111
    43
    Oj als je afspraak de 21 is en 25 ongi moet worden. Zou het best kunnen dat je dan gelijk mag beginnen hoor. Ik hoop het wel. Ik ben ook bang voor prikken. Ben dezen maand voor mijn pregnyl naar mijn schoonmoeder geweest zodat ze die kon spuiten haha. Ik zou het echt niet kunnen om ipv clomid een spuit iets te gebruiken. Ik zou dan ook nee zeggen. Maar gelukkig slaat de clomid 100 mg aan. Want had 2 eitjes deze keer. Vindt het zo goed van de vrouwen die zelf kunnen prikken.

13. Groningse1983

Groningse1983 Actief lid

21 nov 2015
    172
    7
    18
    Ik wilde ook clomid. Daarmee is mijn moeder zwanger geworden van mijn zusje toen dat na twee jaar nog niet raak was (mn zusje komt na mij). Maar de arts zei dat dat niet nodig was omdat ik gewoon een eisprong heb en een redelijk regelmatige cyclus.
    Wat is bij jullie de indicatie voor clomid?

Hier moet ik de derde dag beginnen met menopur. Dus als je over 4 dagen ongesteld moet worden, kun je toch nog wel langs en dan zul je eerst een beginnende echo krijgen, denk ik. Tenminste dat gaat hier wel zo. Dan moet je het ophalen in de apotheek en neem je het mee naar huis. En kun je dan de derde dag van je cyclus (van je ongesteldheid) beginnen met het middel, hier is dat menopur.

Ik vond dat prikken in het begin ook wel spannend. Toen moest mijn man het doen. Maar afgezien van een keer een adertje raken (daar merk je niks van, na een paar dagen zit er alleen een blauwe plek) vind ik het goed te doen. Als je moe bent is het misschien wat gevoeliger maar zeer doet het niet. Vind ik dan. En ik doe het nu ook telkens zelf. Eigenlijk is het alleen belangrijk dat er geen grote luchtbellen in zitten. Verder kan er volgens mij niks mis gaan en die luchtbellen, dat leer je wel bij de prikinstructies, hoe je die er uit krijgt.

Welkom trouwens!

De 24e is mijn nod. Ik heb nu voor het eerst helemaal geen last van mijn borsten. Ze zijn niet stijf, gezwollen, groter of op wat voor manier dan ook pijnlijk. Ik hoop dat dat een teken is.
    En ik heb vorige week vrijdag dan die buikgriep gehad, heel veel overgegeven en waterdiarree. Maar, of het nu na-weeeën zijn of niet, ik blijf misselijk en gisteren overdag had ik de hele middag zo'n kots gevoel. Niet prettig maar ook daarvan hoop ik dat het een teken is.

Over twee weken gaan mijn schoonzusje, en dan zwager, trouwen. Als ik zwanger ben zijn we dolgelukkig en als ik wel ongesteld ben, eerst even pauze. Ben de hormonen helemaal zat en ook dat dit zo ons leven bepaalt, vanaf november al. Dus als het niet raak is even een poosje pauze en gewoon weer wat normaler leven. En dan ook gewoon een drankje kunnen drinken. Niet dat ik alcoholist ben ofzo maar het zou gewoon zo fijn zijn om me gewoon weer normaler te voelen. Nu laten we werkelijk alles en drink ik zelfs elke twee dagen een glas soja-melk. Het schijnt dat je oestrogeenspiegel daardoor beter is. Baadt het niet dan schaad het niet!

Ons hondje is loops en daar wilden we heel graag één keer een nestje bij. Het is zelf zo'n moedertje, heel verzorgend, en we vonden het zielig om haar te laten helpen zonder dat ze ooit moeder is geworden. Dus, nu twee keer gedekt en beide keren is het een goede dekking geweest. Dan is hier hoogstwaarschijnlijk één vrouw in huis zwanger :p.

14. oj89

oj89 Actief lid

13 dec 2015
    477
    379
    63
    Oef, mijn cyclus is ook regelmatig, ben benieuwd dinsdag wat t gaat worden. Mocht t toch prikken worden, dan gaat mn vriend t maar doen en hopelijk overwin ik de angst.

Ohh niet fijn dat je zo misslijk bent, t is n pittige griep dus kan goed dat je t nog niet helemaal kwijt bent. Super leuk van je hondje! Wat voor ras heb je? Ik heb 2 honden, en moet zeggen dat het me veel afleiding geeft, zijn soms ook net kinderen.

Ik lust ook graag een wijntje. ben gestopt met roken, gezonder gaan eten, gaan sporten en veel dingen geprobeerd dus een wijntje gun ik mezelf. Denk als ik met iui start dat het dan niet meer goed voelt en na de inseminatie niet meer drink.

Chanel, ben je al wat wijzer geworden met je temperatuurkaartje?

15. Baby2017

Baby2017 Fanatiek lid

27 aug 2014
    1.399
    37
    48
    Vrouw
    Goedenavond dames,

Weer back in Nederlands sinds donderdag. Gisteren follikelmeting gehad vandaag cyclusdag 11 en ovitrelle prikken. Deze maand geen IUI in verband met het overleden van mijn zwager. Wel thuis klussen...

16. Groningse1983

Groningse1983 Actief lid

21 nov 2015
    172
    7
    18
    Ik vond het de eerste paar keren ook heel spannend oje. En toen keek ik de andere kant op, haha. Maar dan ben je toch ook wel nieuwsgierig en de derde dag ofzo voelt het al normaal en is het niet meer spannend. Komt goed!
    Moet je dinsdag ongesteld worden?

Ja ik weet het niet. Het is pas sinds woensdag ofzo dat ik weer zo kots misselijk ben, daarvoor ziek geweest op vrijdag. Maar goed wie weet zijn het ook nog na weeën van de pregnyl?? Hoewel je zou verwachten dat je daar vooral last van hebt de eerste dagen nadat je het gezet hebt..dat is al 1,5 week geleden, 2 dagen voor die vrijdag.

Ja, deze maand gelukkig sowieso veel afleiding. Met de bruiloft van mn schoonzusje kleding nieuwe kleding uitzoeken, altijd leuk toch :). Ik heb een hele mooie maxi rok gezien. Niet zo'n soep rok maar echt een mooie vrouwelijke chique rok. En dan met een body met lange mouw, lijkt gewoon een long-sleeve. Overslag (wikkel model) model, strak, en dan bij de rok in. Mooie hoge hakken er onder en klaar. We gaan zelfs die ochtend nog naar de kapper voordat we naar het huis van mijn schoonouders gaan (ze trouwt vanuit huis). Super veel zin in!!

Ik heb een kruising terriër. Ben bang dat als ik op schijf welk ras mensen wel weten wie ik ben want volgens mij zijn wij de enigen in heel Groningen met deze kruising :). Maar het is een terriër en ja super leuk om zo mee bezig te zijn.

Die hormonen hebben een uitwerking op je. Tenminste op mij wel. Geeft niet, heb het er graag voor over, maar ik ben veel sneller boos en emotioneel. In december dronk ik daar ook een wijntje bij en toen voelde ik me nog rotter. Nu doe ik dat daarom maar niet meer. Maar ook, je leest van alles, en nu leven we maar gewoon zo gezond mogelijk. Op een gegeven moment ga je redenen zoeken he en ach dan willen we ook maar gewoon alles geprobeerd hebben. Ook hier gestopt met roken, al maanden nu. Eerst nog een poosje elektrisch en ook dat nu sinds een poosje niet meer. Eerlijk is eerlijk, nu het weekend is heb ik het daar wel moeilijk mee. Door de week niet maar weekend is toch anders. Ben dan wel weer heel trots dat ik het vol houd want ik heb heel lang gerookt. Wie weet dat het daarom niet lukte, zwanger worden.

Ja Chanel, is je temperatuur nu echt anders dan anders? I hope so!!

17. Groningse1983

Groningse1983 Actief lid

21 nov 2015
    172
    7
    18
    Baby2017, welkom thuis weer :).

Dat is niet niks. Ach volgende maand nieuwe kans in het zkh, en nu lekker thuis. Lijkt mij niet erg hoor toch ook weer een keer zelf en tussen de lakens :).

Sterkte!

18. Baby2017

Baby2017 Fanatiek lid

27 aug 2014
    1.399
    37
    48
    Vrouw
    Dank je wel Groningse1983.
    Nee klopt. Vond het wel jammer 😭. Maar ja je kan niet alles hebben

19. oj89

oj89 Actief lid

13 dec 2015
    477
    379
    63
    goeiemorge!

nee dinsdag heb ik de afspraak bij de gyn.
    zaterdag ongeveer moet ik ongesteld worden.
    ja leuk he een bruiloft! ik vind dat ook altijd erg gezellig en leuk. klinkt erg mooi je kleding!
    knap van je dat gestopt bent met roken! ik ben nu ruim een jaar gestopt en heb er inderdaad soms nog steeds moeite mee maar super blij dat ik ervan af ben.
    ook daar zie ik best tegen op, de bijwerkingen van de hormonen.
    is het eigenlijk een beetje goed te combineren met jullie werk?
    bij mij weet alleen mn direct leidinggevende het en verder niemand. ik wil alles zoveel mogelijk buiten werktijd doen, ik werk er nog niet zolang en hoop dus dat mn contract gewoon verlengt word.

20. ChanelM

ChanelM Actief lid

14 dec 2016
    479
    111
    43
    @groningse. Ik heb ook een regelmatige cyclus. Maar toch clomid gehad. Weet niet wat de rede is. Hebben ze nooit gezegd.
    Zo spannend hoop echt dat het deze maand raak mag zijn voor je. En gefeliciteerd met je zusje en zwager met hun huwelijk. Zal wel ook veel drukte zijn he. Leuk!
    En over dat glaasje drinken. Ik heb toen ik ongi werd een glas chocolade likeur gedronken. Niet 1 hoor. Ik voel me totaal niet schuldig. Heb er erg van genoten. Na mijn iui stop ik weer ermee. Het is maar hoe je er zelf bij voelt.
    Mijn temp kaartje is voor mijn ei ook al erg vreemd aan het doen.

@oj. Nee blijkbaar zijn er nog geen vrouwen in mijn topic geweest. Ik denk dat ik gewoon moet stoppen met temperaturen. Vraag het de volgende keer wel.

@baby. Welkom terug van jullie zware reis. Rust lekker uit en gelukkig doe je deze ronde nog mee. Natuurlijk dan he.

Hierzo. Nog steeds geen enkele symptoom van de pregnyl. Ik raak er wel een beetje onzeker over. Rare temp en geen symptomen...zou mijn ei wel gesprongen zijn?

Deel Deze Pagina