Start januari IUI Menopur 75

Discussie in 'MMM clubs' gestart door XXNoukie, 20 dec 2016.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. ChanelM

ChanelM Actief lid

14 dec 2016
    479
    111
    43
    Maar ik heb wel een fantastische keelontsteking en oorontsteking. Niet de kwaaltje die ik graag zie ;)

2. Lentekind2016

Lentekind2016 Actief lid

29 jul 2015
    160
    45
    28
    Leerkracht
    Den Bosch
    Ah nee.. beterschap gemberthee met honing, en veel paracetamol!

3. Groningse1983

Groningse1983 Actief lid

21 nov 2015
    172
    7
    18
    Hoi dames,

Ik kan me hier ook aansluiten.
    Nu twee keer IUI gehad. Eerste keer zonder hormonen of wat dan ook, en de tweede keer de eisprong opgewekt met pregnyl (ik heb elke maand een (volgens mij goede) eisprong maar met timen en niet elke keer die ovulatietesten leek me wel wat, ook ivm mijn werk. Ik kan niet altijd maar gewoon weg, dus nu wordt het op mijn vrije dagen gepland, tenminste ook dat moet dan maar net zo uitkomen, maar zo valt het wel iets beter te plannen :)). Maar met pregnyl vond ik echt geen succes. Je krijgt er idd zwangerschapssymtomen van, en natuurlijk ga je dan ook (ook gewoon al te vroeg) testen. En ja hoor, eerste paar keer een klein streepje van de pregnyl, maar omdat je je ook zo voelt weet je gewoon niet meer wat je moet denken. Vorige week waren we een week vrij en hebben we een vakantiehuisje geboekt. Heel leuk allemaal maar ook daar getest paar dagen voor mijn nod, maar negatief, en dat was best een teleurstelling, ook voor mijn man. Zaten we daar samen te huilen op de bank op een gegeven moment. Klinkt misschien sneu maar bij ons duurt het nu ook al drie jaar en die iui's hakken er wel in, ook bij hem. Donderdagnacht werd ik ongesteld, en vrijdag het ziekenhuis weer gebeld. Gezegd dat ik die pregnyl echt niet leuk vond (ik voelde me er eigenlijk best depressief door, stomme hormonen ook). Gevraagd om ovitrelle, en daarvoor moest ik dan vandaag weer komen in het ziekenhuis, want dan wilde mijn gyn ook dat ik aan een follikelstimulerend hormoon ging. Echo gehad en nu moet ik dan ook beginnen met menopur. Hebben jullie veel last van bijwerkingen? Je leest als je googelt dat de kans op overstimulatie best groot is. En omdat ik wel eitjes van mezelf heb (vorige ronde op dag 13 een follikel van toen 17 mm) ben ik daar best huiverig voor. En ook zoiets raars..vorig jaar had ik een cyste van toen een paar cm. Ze zei dat dat vaker voor kwam en dat ze vanzelf weer weg gingen, dat dat een lege holte gevuld was met vocht van een eitje dat dan niet gesprongen is? En vanmorgen had ik er weer eentje. Ik zit nu op cd 5 en ik heb een cyste (of leeg blaasje) van nu 27 mm. En de arts (een andere want onze eigen is met vakantie, ook zo lekker handig) zei dus dat het daardoor deze ronde ook lastiger werd. Hebben jullie dat wel eens gehad, die cystes?

Zoveel echo's heb ik niet gehad, en ergens ben ik er bang voor dat het nog steeds niet gelukt is omdat mijn eitjes niet springen maar maar doorgroeien, en dan daarna verdwijnen. Of kan dat niet? Ik heb gewoon een regelmatige cyclus, elke maand ongesteld enz. Het zaadonderzoek van mijn man was goed, de eerste keer bij de iui waren het na bewerking 4 miljoen en de tweede keer 450.000. Dus niet veel. De eerste keer hebben we langer aan onthouding gedaan en de tweede keer 1,5 dag. Misschien dat het daardoor weinig was de tweede keer. De eerste keer was het totaal 57 miljoen. Toen ik vroeg of dat dan veel was (ook daarover horen we verschillende berichten) zei hij eerst van niet maar toen keek hij in de computer, zag de aantallen van die eerste keer, en zei toen ook van wel. Ook dat is dan volgende week spannend. Ik moet volgende week weer komen en dan opnieuw echo en dan de ovitrelle, en dan denk ik ook weer de iui. Dus we zijn heel benieuwd hoe het dan met het zaad van mijn man is. En of die cyste weg is.

Sorry voor deze lap tekst en ik hoop niet dat het heel negatief klinkt allemaal want zo ben ik normaliter helemaal niet ingesteld, maar ik vind dit wel zwaar allemaal, en mijn man ook. Ergens heb ik gewoon de neiging om te zeggen: laat maar zitten allemaal, we stoppen ermee. Maar ja dat is vluchtgedrag en daar bereik je ook niks mee he.

ChanelM, jeetje bij jullie ook een heel proces. Wat een lange weg al. Ik hoop zo dat bij jullie ook eens echt blijvend raak mag zijn! Ben je inmiddels al ongesteld?

4. ChanelM

ChanelM Actief lid

14 dec 2016
    479
    111
    43
    Oh groningse, sommige dingen voornamelijk de emotionele achtbaan komt mij heel bekend voor. En nee het klinkt niet negatief. Je zit gewoon even in een dip, en dat kan ik zeker begrijpen. Ik doe het namelijk al 10 jaar onveilig met mijn man. Pas in 2008 zwanger geraakt maar was niet gepland. Sindsdien ben ik bewust gaan proberen. Zat ook met heel veel dingen en kon niet met mensen praten omdat ik me best schaamde dat het zo moeilijk ging. Tot 2 jaar geleden toen ik me al depresief voelde, werden er in mijn omgeving 5 dames zwanger. Wow ik zag het allemaal opeens niet meer zitten (ik bedoel niet zelfmoordpogingen, maar dat ik het heel oneerlijk vond). 4 spontaan niet eens plannen en 1 kreeg een tweeling maar wel gepland. Sinds begin 2016 heb ik heel goed met mijn man gepraat. En hem verteld of hij het erg vond dat het zo moeilijk ging bij ons en of als we geen kinderen konden krijgen hij dat zou kunnen accepteren. Zijn antwoord was: Dat het hem niet uitmaakte of we wel of geen kinderen kregen. Zolang hij maar met mij was. Ik geloof hem. Gelukkig was 2016 een druk jaartje voor ons. We zijn namelijk in aug getrouwd presies op de dag dat we 10 jaar samen waren.

Dus gaf ik het een kans en ging naar de ha. Ik heb er niet veel moeite meer mee. De spanning is er nog steeds, maar ik kan nu wel goed tegen teleurstellingen. Voor mij is het ook goed zo en mocht het wel lukken dan ben ik natuurlijk wel heel blij. Ik wilde al vroeg moeder worden (wat niet is gelukt). Wel heb ik me man ingelicht dat mochten de iui niet werken bij ons, ik wel heel goed wil nadenken of ik andere behandelingen wil doen. Gelukkig is hij het met me eens.

En nee mijn duivels zijn er nog niet. Ik geef het nog tot woensdag. Als ik naar me app kijk zie ik dat ik op 20,21 december echt heel erg onderrugpijn had en ongikrampen, zelfs gevoelige tepels. Was er echt zeker van ongesteld te worden. Maar op 22 december was dat over. Ik weet hoe mijn eisprong voelt en dit was het niet. Maar wie weet en doet me lichaam gewoon gek. Dus geef ik het nog tot woensdag. Manlief wilt graag dat ik naar de ha ga. Maar ik weet bijna zeker dat als ik ga het toch negatief is.

Oh sorry helemaal vergeten.
    Maar welkom gezellig dat je mee komt praten.
    Gelukkig zijn er hier hele lieve vrouwen die ook nog veel weten en of ervaring hebben.

5. ChanelM

ChanelM Actief lid

14 dec 2016
    479
    111
    43
    Vandaag zijn me duivels eindelijk doorgekomen.
    Moet wel zeggen dat het echt heel veel bloed is (sorry).
    En gepaard gaat met heel veel pijn.
    Zit toch te twijfelen of het niet gewoon een hele vroege miskraam is geweest.
    Normaal is de eerste dag bij mij gewoon maar echt heel weinig en dat voel ik totaal niet.
    Enigste wat ik dan voel is me baarmoedermond die irriteert.

Maar goed. Het is er eindelijk yeey nu kan ik overmorgen beginnen met clomid te slikken.
    Ben benieuwd of clomid me eventueel bijwerkingen gaat geven. Volgens de arts kan ik er wel een beetje chagie van worden.
    Vraag me man wel achteraf of ik een kreng was in die paar dagen ;)

6. Lentekind2016

Lentekind2016 Actief lid

29 jul 2015
    160
    45
    28
    Leerkracht
    Den Bosch
    Hoi hoi,

Gezellig zo al die dames in hetzelfde schuitje.. hoop dat het eind deze maand streepjes regent!! Vandaag dag 2 clomid, heb vandaag weer een hele zware bloedingsdag en doe zo min mogelijk. Geen last (nog) van de clomid denk ik..haha. Dit proces is zeker zwaar op je relatie en het kost veel om het goed te houden samen. Ik verkeer in de luxe positie dat ik al twee kinderen heb, desondanks is de wens groot voor een kindje met mijn huidige man.

7. XXNoukie

XXNoukie Actief lid

15 nov 2016
    148
    0
    16
    Vrouw
    nou ik had gehoopt op een korte cyclus..
    vandaag dag 30 en nog niks te bekennen.
    gister avond wel last van wat krampen ( lichte ongesteldheidskramp)
    ook was ik afgelopen dagen wat chagrijnig, dit heb ik meestal als ik ongesteld moet worden

vrijdag naar ziekenhuis voor prikinstructie.
    had gehoopt dat ik vandaag ongi zou worden.
    we wachten maar weer af..

8. ChanelM

ChanelM Actief lid

14 dec 2016
    479
    111
    43
    @Noukie, ik ken het. Ben pas dag 37 ongi geworden. Dat ben ik al paar jaren niet geweest meer. Maar ben wel super blij dat het er is. Hoop dat je ongi snel komt of dat je gewoon lekker zwanger bent ;)

Ja, hopelijk regent het hier straks van de positieve testen.
    Moet wel zeggen dat ik het spannend vindt. Betekend dat ik deze maand dus wel extreem zenuwachtig ga worden. Gelukkig wel drukke maand. Me man's verjaardag, 3 andere verjaardagen, 3 etentjes en dan moet ik me zus verjaardag plannen voor begin feb . Hopelijk dat het me een beetje afleiding gaat geven. (Vast niet hahaha)

9. ChanelM

ChanelM Actief lid

14 dec 2016
    479
    111
    43
    ugh verdorie, Moest het ziekenhuis bellen om door te geven dat mijn menstuatie doorgekomen is. Heb niet opgelet dat ik maar kan bellen tot 12.30. Gisteren na 12.30 ongi geworden en was vandaag pas rond die tijd wakker. Voel me nog steeds echt beroerd ziek. Ugh. Hoop niet dat het zo een probleem is als ik pas 3e dag bel.

10. XXNoukie

XXNoukie Actief lid

15 nov 2016
    148
    0
    16
    Vrouw
    chanelM haha nou ik ga er niet vanuit dat ik zwanger ben.
    is nog niet 1 x gebeurd in ruim 2,5 jaar.
    terwijl er niks mis met ons is dus het kan wel maar ga er niet vanuit.

balen dat je te laat bent met bellen!
    waarom moest je bellen voor een folikkenmeting?
    dan maakt het denk ik niet uit dat je later bent toch?

11. Groningse1983

Groningse1983 Actief lid

21 nov 2015
    172
    7
    18
    Hoi,

Bedankt voor het lieve bericht Chanel. Balen dat jij zo ziek er van bent! Ik zou morgenvroeg direct bellen. Moest jij dan ook met hormonen beginnen? Ik zelf ben nu begonnen met de menopur op dag 5, dus ik denk niet dat het uit maakt als jij pas morgenvroeg belt, dan zit je nog maar op dag 3, toch.

Hier is het wel weer beter. Emotioneel vind ik het vooral zwaar en die menopur is één en al hormoon en hoewel me dit wel beter bevalt dan de pregnyl vind ik het alsnog niks. Maar goed je moet er wat voor over hebben.

Ook hier lekker druk. Zaterdag verjaardag van ons neefje en s middags een nieuwjaarsborrel van vrienden. Drinken jullie nog wel eens een wijntje oid of kan dat niet met menopur/hormonen? Aan de ene kant denk ik ok we stoppen echt overal mee wat eventueel een zwangerschap in de weg kan staan, aan de andere kant: dit duurt al zo lang, wie weet hoe lang het nog duurt, moeten we dan maar stoppen met alles? Ook koffie en teveel thee of cola, zo gezond mogelijk leven..je mag toch ook van het leven genieten. En eerlijk is eerlijk, wij houden ook wel van een biertje/wijntje. Niet met liters tegelijk maar als het weekend is doe je toch ook wel eens lekker een drankje. Hoe gaan jullie daar mee om?

Noukie wat rot dat je er dan ook nog op moet wachten. Ik hoop dat het er inmiddels is, als het moet komen, of anders snel komt.

Mijn man prikt mij. Wel handig want zelf zou ik het erg rot vinden het te moeten doen.

12. Groningse1983

Groningse1983 Actief lid

21 nov 2015
    172
    7
    18
    @ Lentekind: Ik hoop dat het vandaag minder is. Rot zijn die eerste dagen dan altijd he.

Ja. Ons helpt het om ons ook veel te richten op andere dingen. Nog houdt het mij (en ons allebei) dan in meer of mindere mate wel bezig, maar we willen niet alleen hier mee bezig zijn. En ik moet soms even tot 10 (of 20:p) tellen, door die hormonen maar ook door alles bij elkaar kan ik echt zo boos worden, en dan krijgen we ruzie. En hij soms ook. Dan is het ons teveel. Maar door ons daar wel bewust van te zijn, scheelt het al een hoop.

13. Lentekind2016

Lentekind2016 Actief lid

29 jul 2015
    160
    45
    28
    Leerkracht
    Den Bosch
    Hoi hoi,

Vandaag gelukkig veel minder bloedverlies wel buikpijn, anders dan alleen inging buikpijn. Heel erg benieuwd wat de clomid doet met mijn lijf. Hoop dat er iets gebeurd, ook benieuwd of ze IUI doen als er maar 1ei springt bijvoorbeeld..of dat we dan zelf moeten klussen.. vraag me ook af hoeveel eerder mijn eitjes springen (met ovitrelle) normaal eisprong rond dag 17. Assistent zei dat de cyclus korter zou worden dan zouden we volgende week al n IUI kunnen hebben. Daarna de vreselijke two-week-wait. Met Ovitrelle moet je ook rekenen op zeker 7-10 dagen voordat je niet meer vals positief test geloof ik.

We gaan het zien..helaas is geduld niet mijn sterkste punt..😂😂

14. Lentekind2016

Lentekind2016 Actief lid

29 jul 2015
    160
    45
    28
    Leerkracht
    Den Bosch
    Ga morgen toch even de poli bellen. Voelt nu wel echt al alsof ik twee dagen voor eisprong zit. Ben zo bang dat er teveel follikels groeien..daarnaast krijg ik volgens mij teveel hormoon met clomid 50, arts zei dat ik zou starten op 25.. mss kan ik de laatste twee dagen 25 nemen of niks.. zou het doodzonde vinden om nu een maand kwijt te raken.

15. ChanelM

ChanelM Actief lid

14 dec 2016
    479
    111
    43
    @Noukie, Nee ik moest bellen zodra mijn menstuatie zou beginnen. Zodat ze een afspraak zouden maken waarschijnlijk voor de eerste folikkenmeting. Nee, ik denk niet dat het zo een probleem zal zijn toch. Nu net 3e dag van mijn menstuatie. Mag zodra ik wakker ben beginnen met clomid slikken.

Zou wel mooi zijn toch als je zwanger zou zijn ;) Hoop dan toch dat je duivels snel tevoorschijn komen. Of ze zijn op vakantie net als de mijne waren ;)

@Groningse, Vandaag beginnen met clomid. Wat is menopur eigenlijk. Is dat net als clomid maar dan in een spuitvorm. Sorry zoo nieuw in de medische wereld. Maar gelukkig kan je man het bij je doen.

Ik zeg je eerlijk, ik ben ook niet vies van een lekkere wijntje hoor. En heb zelf nog een paar flessen staan. Weet ook niet of ik ze wel moet opdrinken of niet hahaha dilemma ;) Neem ze wel mee op de verjaardagen liggen ze tenminste niet aantrekkelijk te doen in de kast.

@Lentekind, gelukkig is je bloedverlies al minder. Zou het door de clomid komen? Ik lees wel dat vrouwen met 1 eisprong gewoon iui gingen doen. Ik neem aan dat als je een goeie ei heb, al is het er 1 dat het gewoon doorgaat toch.

Ja, ik zou zeker bellen als je je eisprong al voelt. Ben wel benieuwd om te weten of het je eisprong is wat je voelt of wat anders. Ik ben ook zo bang dat door overstimulatie een maandje moeten overslaan.

Toevallig vroeg ik me man vandaag. "Stel ik zou overstimulatie hebben en ze ons zouden verbieden intiem te zijn, zou je dat doen?" Nou, man wil die kans wel nemen dan. Haha. Ik heb ook gelezen om overstimulatie te verkleinen je veel water moet drinken. Nou, dat ga ik zeker wel doen.

Hier nog geen veranderingen. Ben benieuw hoe mijn lichaam op de clomid gaat reageren.

16. Lentekind2016

Lentekind2016 Actief lid

29 jul 2015
    160
    45
    28
    Leerkracht
    Den Bosch
    Goedemorgen dames,

Net poli gesproken, morgen extra echo, ovutest was bijna positief. Om geen kans te laten schieten morgen extra echo en als het idd bijna ovulatie is waarschijnlijk zaterdag al IUI zo niet dan maandag tweede echo. Ik moet wel doorgaan met de Clomid. Heel erg benieuwd wat mijn lijf aan het doen is. Had bij de uitgangsecho in juni 12 blaadjes links en 8 rechts, wat volgens de gym erg goed was...
    Ik voel mijn eisprong bijna iedere maand vandaar dat ik me nu zorgen maak, vooral omdat het zo ontzettend vroeg is. Normaal dag 16-17...zou wel heel erg vroeg zijn. Afijn jullie horen het morgen, 09:20 afspraak..

17. ChanelM

ChanelM Actief lid

14 dec 2016
    479
    111
    43
    Wow spannend. Eitjes lekker vroeger komen. Ik hoop het, des te korter je hoeft te wachten. :D

PS welke ovulatie testen gebruik je. Denk dat ik deze maand ook ff ga testen. Voel mijn eisprong ook elke maand maar toch voor de zekerheid.

18. ChanelM

ChanelM Actief lid

14 dec 2016
    479
    111
    43
    Moest het ff zeggen hoor.

Yakkess wat een vieze pillen zijn dat zeg die clomid :D

19. XXNoukie

XXNoukie Actief lid

15 nov 2016
    148
    0
    16
    Vrouw
    spannend zeg lentekind!

hier gisteravond weer wat last van krampen.
    vannacht ook slecht geslapen omdat ik 'bang' was dat ik ongesteld zou worden.
    smorgens niks te bekennen.. wel heel klein beetje licht bruine afscheiding
    dus dacht zal wel komen maar helaas heeldag geen krampen en geen bloed te bekennen CD 31.
    baal zo enorm had graag begonnen met menopur maar de natuur laat me wachten haha.

ChanelM heb ik ook nog nooit van gehoord door veel water te drinken dat je overstimulatie voorkomt.. ben al zo'n slechte drinker haha
    maar hier zijn er twee ook welkom :)
    ook al denkt mijn vriend er nog wel anders over

20. Lentekind2016

Lentekind2016 Actief lid

29 jul 2015
    160
    45
    28
    Leerkracht
    Den Bosch
    Bekijk bijlage 522536

Hopelijk werkt de foto bijlage.
    @Noukie: ik ging afgelopen week ook 5 dagen overtijd, zo verschrikkelijk wanneer je lijf niet meewerkt 😬

@Chanel: ik gebruik meestal de dipstick van zwanger&Alida, lekker goedkoop en online bestellen. Als extra vandaag ook de kruidvat erbij gekocht. Heb ook de zwangerschap testen van beide en wanneer er een streepje komt ligt er een dure digitale van CB klaar...nu al 21mnd...

Deel Deze Pagina