Start januari IUI Menopur 75

Discussie in 'MMM clubs' gestart door XXNoukie, 20 dec 2016.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Groningse1983

Groningse1983 Actief lid

21 nov 2015
    172
    7
    18
    @ baby wat raar hoe ze dat daar doen. Ik had ook gezegd dat ik niet tevreden was! Hoe lang moet je nu wachten tot de volgende ronde?

@ Jolijn ja dat kan ik me heel goed voorstellen meid. Achteraf denk je dan: je onderschat de hoop en de emoties. Maar het is gedurende alles als je er midden in zit, gewoon groot en niet te controleren hoe je er dan op reageert psychisch. Gelukkig is het al snel woensdag voor jou en hoewel de wachtweken op een andere manier weer klote zijn, voel ik me nu na vandaag (vanochtend hebben wij weer behandeling gehad) wel weer beter dan de afgelopen weken. Afgelopen weekend was ik bij een cabaretshow en ik heb zitten huilen tussen de lachende mensen. Om een heel dom iets maar ook gewoon omdat het zelfs in die cabaretshow over kinderen ging. En omdat ik die dag pregnyl had gespoten en daar ook gewoon op reageerde. Weet je ik begin steeds meer te denken: die emoties horen er bij, laat maar komen dan. Volgens mij is dat de enige manier dat we hier doorheen kunnen komen. En dan later voel je je ook wel weer opgelucht en beter.

Wij hebben vanochtend weer een iui behandeling gehad. Mijn man was alleen naar het ziekenhuis gegaan voor het zaad omdat het niet anders kon met mijn werk (je kunt moeilijk een baby daarmee naartoe nemen) en ik was even bang (en hij ook) dat het weer net als toen weinig zou zijn. Maar het was het beste tot nu toe! 108 miljoen totaal waarvan 8 miljoen gewoon super was! Dus hoewel we veel minder hopen dan vorige keren zijn we toch heel blij met de uitkomst.

Lentekind, beterschap!

2. Groningse1983

Groningse1983 Actief lid

21 nov 2015
    172
    7
    18
    En oh ja. Ik had twee eitjes. De gyn wilde daarom wachten tot vandaag. Vrijdag waren ze 13 en 15 mm. Vrijdagavond nog menopur gespoten, zaterdag dus pregnyl en vandaag de behandeling. Ik wilde vantevoren nog een echo om te kijken of die kleinere toch ook mee deed want dan zou ik er aan beide kanten een hebben, en dat is toch wel gunstig :). Nu kon ze zien dat mijn eisprong al geweest was, waarschijnlijk vannacht. En dat één eitje gesprongen was, en de ander zat er nog (dus dat zou dan de volgende ronde een cyste worden) maar ze zei: het kan ook dat die wel gesprongen is en zich weer heeft gevuld met vocht. En ze zei ook dat we absoluut niet minder kans hebben nu mijn eisprong al is geweest. Dat stelde me wel gerust.

3. ChanelM

ChanelM Actief lid

14 dec 2016
    479
    111
    43
    Hoi dames

Wat rot om te lezen dat het allemaal zo moeizaam gaat en dat de hoop begint te vervliegen.

Hierzo op de dag van menstruatie was ik echt heel diwn geworden. Gelukkig kon ik mezelf weer oppakken een paar daagjes later. Nu gaat het eigenlijk wel heel goed met me. Ik denk niet meer zo vaak aan baby gedoe. Was zelfs vergeten dat ik aanstaande woensdag naar het zh moet. Ik hoop dat ik na de iui er ook zo cool onder blijf. Gelukkig heel veel afleiding.

4. Jolijn83

Jolijn83 Actief lid

16 nov 2016
    199
    58
    28
    Vrouw
    NULL
    @Groningse: Wat fijn dat het goed is gegaan met een goeie opbrengst van super zaadjes! ;) Ik hoop heel erg voor je dat het gaat lukken deze ronde!

@ChanelM: Dat heb ik nu ook. Die eerste dagen heel down, en toen waren die 2 eerste weken zo weer voorbij! En hebben we morgen alweer de behandeling! Hopelijk gaan de wachtweken ook wat sneller dan de vorige keer.

Ik heb gister tijdens de FM gevraagd hoe het zit met mentale ondersteuning en mijn Verloskundige heeft een afspraak aangevraagd met een psycholoog in het ziekenhuis. Dus dat vond ik wel fijn. 3 eitjes, 2 rechts 1 links, doen alledrie mee.... dus op naar morgen!

5. Lentekind2016

Lentekind2016 Actief lid

29 jul 2015
    160
    45
    28
    Leerkracht
    Den Bosch
    Jolijn, heel veel succes morgen! Ik eerste wachtweek erop zitten door naar de tweede.. voel vanalles maar probeer rustig af te wachten..

6. ChanelM

ChanelM Actief lid

14 dec 2016
    479
    111
    43
    Hoi dames. Hoe gaat het met jullie.

Hierzo woensdag een fm gehad. 2 eitjes waarvan er 1 maar meedoet. Gelukkig wel aan de goeie kant. Dat geeft wat meer hoop. Was 18 mm rechts (goeie kant) en 13 mm links. Vandaag pregnyl en zondag de iui.

Heb vreselijk veel afleiding. Alles inpakken. Want volgende week vrijdag sleutels van ons nieuwe huis.

7. Jolijn83

Jolijn83 Actief lid

16 nov 2016
    199
    58
    28
    Vrouw
    NULL
    @lentekind, succes met je 2e wachtweek, alles voelen hoeft niks te zijn, maar kan ook alles zijn!

@Chanel, fijn dat er toch nog eentje meedoet aan de goeie kant! Succes zondag!

Ik heb weer een goeie behandeling gehad afgelopen woensdag, 3 eitjes die meedoen en met de hoeveelheid zaadcellen zat het ook weer goed. Dus weer wachten geblazen en hopen op minder spanning. Al weet ik niet of dat helemaal gaat lukken want mijn hele rug, nek en schouders zitten vast. De fysio kon er vandaag niet doorheen komen!

8. Groningse1983

Groningse1983 Actief lid

21 nov 2015
    172
    7
    18
    Goedemorgen,

Chanel kan het ook zijn dat die van 13mm nog wel mee doet? Ik had er ook twee van 13 en 16 mm op de laatste echo. Heb toen nog een avond menopur gespoten en de avond daarna de pregnyl. Die vrijdag was de laatste echo en afgelopen maandag de iui, 3 dagen later dus. Ik heb nog om een echo gevraagd omdat ik benieuwd was naar wat dat tweede eitje had gedaan. Volgens de gyn zou die wel mee doen en nu is het onduidelijk of ze gelijk heeft gehad want aan een kant was het eitje gesprongen een paar uur daarvoor, en de andere was nog wel te zien maar het kon ook dat die wel was gesprongen en zich daarna opnieuw had gevuld met vocht. Dan zie je dus alleen nog het eiblaasje. Als ik jou was zou ik zondag ook vragen om nog een echo, dan heb je meer zekerheid voor jezelf, ook voor volgende behandelingen geeft het meer hoop te weten dat je er dus ook wel twee kunt hebben!

Jolijn, ja het is allemaal gespannen hé. Succes meid. Je had weer een super uitkomt en ik help het je hopen! En hopen dat je snel weer los bent in je spieren.

Lentekind, ook hier vanaf maandag tweede wachtweek. Wij gaan telkens een beetje gelijk op. Hoe moeilijk ook, blijf hoop houden hoor. Je kunt er beter positief in staan want anders praat je jezelf depri. Dat deed ik de vorige ronde en ik ben heel erg voornemens om nu als het niet gelukt is, het beste te blijven hopen voor de drie keren dat we nog mogen. Jullie hebben ook nog meerdere pogingen, toch?

Hier leuk nieuws :). Onze hond krijgt pups! 😀. Eind april moeten ze komen. Op de echo bij de dierenarts waren er sowieso 5 te zien en het kon zijn dat er nog een paar achter zaten. Dus lekker druk hier met m'n kinderopvang en dan nestje pups maar ook wel heel leuk druk. Mij geeft dit alles fijne afleiding. En ik houd me er ook aan vast dat we nu echt een hele goede uitkomst hadden en dat dan als het goed is volgende keren ook door te kunnen zetten als dat nodig is. Waar ik wel last van heb zijn die hormonen. Af en toe herken ik mezelf niet terug, hoe ik dan doe. Mijn man heeft best wat met me te stellen. Zelf voelt het ook niet lekker dus als het niet gelukt is nu dan echt even pauze.

Fijn weekend!

9. Jolijn83

Jolijn83 Actief lid

16 nov 2016
    199
    58
    28
    Vrouw
    NULL
    Hey wat grappig, ben je ook gastouder Groningse? Ik ook! Maar dan nie t in mijn eigen huis maar bij de gezinnen aan huis. En leuk dat je hond puppies krijgt! Ik zou wel een beetje jaloers zijn hoor hahahaha.

10. ChanelM

ChanelM Actief lid

14 dec 2016
    479
    111
    43
    @groningse. Ja ik hoop dat ze allebei in de race zijn. Heb net mijn iui3 achter de rug. Heb gevraagd om een echo maar dat doen ze niet. Wat leuk dat jullie hondje pups krijgt. Wordt het alsnog een gezellige boel daarzo he 😀

@jolijn. 3 eitjes en een goeie opbrengst. Klinkt allemaal heel hoopvol.

Vandaag de iui gehad. Weer vlekkeloos en pijnloos verlopen, gelukkig. Helaas geen goeie opbrengst deze keer. Minder dan 0.5 mil en 24% bewegelijk. Man zei sochtens al dat het waarschijnlijk niet zo goed zal zijn. Maar dit hadden we niet verwacht. Ach meer rede om vandaag lekker sexueel actief te zijn 😂

11. Groningse1983

Groningse1983 Actief lid

21 nov 2015
    172
    7
    18
    @ Chanel ja hoe meer zaad er in komt, hoe beter dan toch :p.
    Rot dat het niet zoveel was. Hoe was het vorige keren? En kan het zijn dat het minder was omdat hij (zo te lezen) alleen was? Mijn man was de tweede keer ook alleen en toen was het ook "maar" 400.000. De keren daarop was het weer veel meer en nu de laatste keer zelfs 8 miljoen wat echt goed was, met een totaal van 108 miljoen. Wij denken dat dat verschil hem zit in hoe we leven. Elke drie maanden worden er nieuwe zaadcellen aangemaakt, en mijn man heeft in die drie maanden weinig biertjes gedronken. Normaal drinkt hij meer. Als je het nog niet geprobeerd hebt op deze manier is het zeker het proberen waard.

Tegelijkertijd is het zwaar om zo te leven, alles er in van in het teken te zetten en alles uit de kast te trekken. Bij mij zorgde dat voor veel spanning, want je denkt daardoor ook nergens anders meer aan als je eigenlijk gewoon geobsedeerd bezig bent. Maar waar ik me dan maar weer aan vast houd is dat het voor ons zelf ook gezonder is, niet meer drinken en roken.

Ik moet eerlijk zeggen dat ik dat dit weekend wel gedaan, en vorig weekend ook. Op een gegeven moment kun je niet meer zo super gespannen leven en heb je iets nodig om de spanning te breken. Een wijntje ontspant mij dan en ik rook nu in het weekend ook wel weer eens een sigaretje. Op het moment dat ik een positieve test in handen zou hebben zou ik het echt 100 % kunnen laten, maar nu is dat gewoon moeilijk soms door die rot spanning.

De eerste week is nog ok en dan zit je meer vol hoop. De tweede week is nu aangebroken en ik merk nu al weer aan mezelf dat ik gewoon zo bang ben me weer zo naar te gaan voelen als het weer niet gelukt is. Tegelijkertijd is dit gelukkig wel minder dan de vorige keer omdat we hierna nog drie pogingen over hebben.

Vanmiddag een babyshower gehad, heb hem zelfs georganiseerd. Toen ik er was had ik ook weer die spanning en ging ik best op en neer in hoe ik me voelde. Voor haar ben ik heel erg blij, super lieve mensen en het is ze zo gegund, echt. Maar het is ook best confronterend. Zij hebben drie kinderen en zijn dus in verwachting van de 4e. Als je daar dan bent dan denk je wat een rijkdom en wat nou als wij dat nooit ervaren. Ik kan die gedachten dan gelukkig ook wel weg duwen en ik heb het op den duur ook wel wat van me af kunnen praten. Maar soms zaten de tranen ook hoog en ik denk dat ik daardoor dan gespannen raak omdat ik dat dan in houd. Herkennen jullie dat op en neer gaan in emoties en hoe gaan jullie er mee om?

12. ChanelM

ChanelM Actief lid

14 dec 2016
    479
    111
    43
    Groningse. Mijn man had 1 uurtje geslapen en was echt vreselijk moe. Ik was er wel bij maar we hadden zo een haast dat ik hem niet kon stimuleren. Was zelfs te laat in het ziekenhuis. Haha gelukkig waren ze niet moeilijk. 1e keer was 6 mil en 2e keer 11 mil. Als de volgendr kerr komt dan neem ik echt even mijn tijd voor hem en zorg ik dat hij ook normaal slaapt die dag 😂 Mijn man drinkt niet, maar rookt wel. Ik zelf rook altijd de dag dat ik mijn menstuatie krijg en dan af en toe tot de dag van de iui dan stop ik weer 2 weken, en mocht ik zwanger zijn dan stop ik nog een 8 maandjes extra 😉 en voir de iui drink ik ook af en toe een wijntje hoor. Voor mijn gevoel zit het dan nog goed.

Wat leuk een babyshower organiseren. Het is ook vreselijk confronterend ondanks dat je het hun ook echt gund. Ik ben zelf echt heel slecht in emoties tonen en ik toon ze dan ook bijna niet. Ik praat wel met bepaalde mensen maar van buiten zie je niks. Maar van binnen gebeurd er wel wat. Nu op het moment heb ik het echt zo druk dat ik echt gewoon geen tijd heb om te piekeren. Totdat ik opeens kindjes zie. Dan voel ik toch een teleurstelling. Ik denk dat ik mijn emotie niet graag toon omdat ik me een beetje schaam. Het is echt heel stom, maar soms voel ik me echt geen vrouw. Gelukkig accepteer ik nu ook echt dat het voor ons gewoon een hele moeilijke weg is. Dan blijft de gedachte: Hoe moeilijkere onze weg, hoe groter de geschenk.

13. Baby2017

Baby2017 Fanatiek lid

27 aug 2014
    1.399
    37
    48
    Vrouw
    Goedemorgen dames!!

Ik ben vergeten om ovitrelle te prikken wat moet ik doenn ???

14. ChanelM

ChanelM Actief lid

14 dec 2016
    479
    111
    43
    Baby oh nee. Bel ander even naar het ziekenhuis. Succes.

15. Groningse1983

Groningse1983 Actief lid

21 nov 2015
    172
    7
    18
    @ Chanel gelukkig meid dat het gewoon goed zit met de aantallen bij jullie! Ik houd me er aan vast dat het daardoor echt wel een keer raak moet zijn, ik hoop jij ook!
    Nee dat is niet raar, je geen vrouw voelen. Ik herken het gevoel. Ik ben gastouder en er komen hier veel moeders over de vloer en baby's. Met de baby's hier heb ik geen moeite. Ze zijn prachtig en lief en ik geniet van mijn werk. Soms denk ik dat ik het niet meer aan kan maar dan zijn ze er weer en heb ik weer een hartstikke leuke dag met ze. Als het mooie weer er weer aan komt zijn we weer lekker veel buiten, heerlijk is dat met z'n allen in de speeltuin, op de kinderboerderij, bij peutergym of zoals morgen bij muziekles in de bibliotheek (liedjes zingen met meer ouders en kinderen). Aan de ene kant is dat moeilijk, ouders om je heen. Vooral moeders. Niemand echt die begrijpt waar wij doorheen gaan en soms, zoals gisteren, moet ik moeite doen om niet te gaan huilen. Aan de andere kant wil ik er niet mijn werk voor opgeven want dit is een super leuke baan en ik ben trots op wat ik bereikt heb. Maar wat je zegt over je geen vrouw voelen heb ik dan bij moeders. Later denk ik dan ook weer dat dat angst is dat ik nooit moeder word en dan zeg ik ook weer tegen mezelf : zo ver zijn we nog lang niet! En al die emoties en soms nare gevoelens hebben voor mij ook een positieve kant. Ik leer nu wel echt praten en mezelf serieus te nemen. Ik liep altijd weg voor mijn emoties, altijd maar door gaan. Maar nu moet ik het wel onder ogen zien want anders ga ik er aan onderdoor, alles maar binnen houden is gewoon onmogelijk. Je leert zo wel jezelf belangrijk te vinden en ook rust te vinden.

@ baby, hoe is het afgelopen?

16. Baby2017

Baby2017 Fanatiek lid

27 aug 2014
    1.399
    37
    48
    Vrouw
    Goedemorgen dames,

IUI Gat plaats vinden wel een dag eerder dan me eisprong, maar niet geschoten is altijd mis

17. Groningse1983

Groningse1983 Actief lid

21 nov 2015
    172
    7
    18
    @ baby: gelukkig! En weet je wel dat je op deze manier echt niet minder kans maakt dan als eerst wel de eisprong is geweest? Nu staan de zaadjes al klaar als de eisprong komt. Dat zei mijn gyn laatst, dat de slagingspercentages van de verschillende ziekenhuizen en volgorde van hoe de iui behandelingen gaan niet van elkaar verschillen! Heb je het vandaag al gehad?

18. Baby2017

Baby2017 Fanatiek lid

27 aug 2014
    1.399
    37
    48
    Vrouw
    Ik heb het vandaag gehad. Waarschijnlijk is morgen ochtend mijn eisprong en morgen middag even klussen 🙈.

Ik ga morgen tarwekiemolie halen

19. ChanelM

ChanelM Actief lid

14 dec 2016
    479
    111
    43
    @groningse. Buiten om alles heb je inderdaad een geweldige baan. 😀

@baby. Tot zover ik heb begrepen is het inderdaaf beter 1 dag voor je eisprong de iui te doen toch. Volgend mij heb ik deze keer onderweg naar de iui mijn eisprong gevoeld. Maar weet het niet zeker. Spannend! En maak het vandaag maar lekker gezellig 😉

Hierzo niks. Geen klachten of pijntjes. Vindt het wel heerlijk eigenlijk. Druk met inpakken en mijn gedachten hebben geen tijd om te gaan piekeren, gelukkig haha.

Ben benieued hoe het met de andere gaat en of er al positieve testen zijn 😄

20. Baby2017

Baby2017 Fanatiek lid

27 aug 2014
    1.399
    37
    48
    Vrouw
    Dank je wel. Ja vanavond weer gezellig maken. Ik heb mijn eisprong vandaag gevoeld. Ik kom net binnen heb een flesje Tarwekiemolie gekocht. Ze hadden geen capsules.

Deel Deze Pagina