Start januari IUI Menopur 75

Discussie in 'MMM clubs' gestart door XXNoukie, 20 dec 2016.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. ChanelM

ChanelM Actief lid

14 dec 2016
    479
    111
    43
    @jolijn. Succes vandaag!

@oj. Tja ze zal toch wel weten wat ze doet. (Hoop ik haha) Zolang de pregnyl maar werkt toch. 😀

2. Jolijn83

Jolijn83 Actief lid

16 nov 2016
    199
    58
    28
    Vrouw
    NULL
    Bedankt! het is weer gelukt! Het geeft me wel een lekker gevoel dat ik vanaf nu en 1.5 maand geen hormonen en ziekenhuisbezoekjes meer op de planning heb!

3. ChanelM

ChanelM Actief lid

14 dec 2016
    479
    111
    43
    Tenzij deze maand gelukt is he haha. Dan is het niet erg. Maar het voelt wel goed even geen afspraken en hormonen.

4. Jolijn83

Jolijn83 Actief lid

16 nov 2016
    199
    58
    28
    Vrouw
    NULL
    ja inderdaad! maar dat durfde ik niet neer te zetten haha

5. Groningse1983

Groningse1983 Actief lid

21 nov 2015
    172
    7
    18
    Lentekind, wat rot meid. Ik hoop dat het spontaan nog gebeurd met jullie.

Chanel, is het nu klaar met klussen? Snap dat dat zwaar is..hier stellen we dingen vaak ook zo lang mogelijk uit haha. Wonen jullie er al?

Jolijn, aan de ene kant balen maar aan de andere kant snap ik je heel goed. Wij doen nu zonder hormonen en ja hoor, ik kon mijn eisprong niet vinden afgelopen week. Ovulatietesten werden niet positief. Ik zit nu op dag 17 en kan me niet voorstellen dat ie nog moet komen. Die van vanochtend vond ik zelfs lichter dan die van hiervoor, dus ik denk dat we hem gemist hebben. Morgen voor de zekerheid laten checken in het ziekenhuis. Ben benieuwd ook of alle hormonen van de afgelopen maanden hier verantwoordelijk voor zijn. We zijn ook niet zelf aan de gang gegaan want mijn man wilde het op sparen voor de iui. Nu onderhand al een week. Arme vent haha. Ben benieuwd morgen. Maar eerlijk gezegd bekroop mij die gedachte ook: das lekker, dan even niet ermee bezig hoeven te zijn of ik dan zwanger ben of niet. Even geen wachtweken. Alleen al door het te denken ontspan ik gewoon direct. Voel je je nu beter, of weer hetzelfde door de pregnyl? Ik hoop voor jullie dat het dit keer wel raak is en je dit niet meer hoeft. It sucks :(.

Oj, gelukkig! Volgende keer met een kortere naald denk ik :). Ik weet eigenlijk niet in hoeveel graden, ik zet hem op mn buik en ik spuit. Heb van de spuit zelf geen last, soms als ik moe ben is het wel even vervelend maar zeer vind ik het niet doen. Ik vind dan vooral al die hormonen daarna, wat jolijn ook zegt. Je voelt je er rot van. Soms ook niet en de ene maand is de andere niet, maar als je gevoelig bent wel sneller.

6. Groningse1983

Groningse1983 Actief lid

21 nov 2015
    172
    7
    18
    Naast tarwekiemolie trouwens ook zink gekocht. Zink is goed voor de vruchtbaarheid van zowel man als vrouw. Mijn man moet nu ook foliumzuur van me slikken. Wie weet heb ik geen eisprong ofzo nu door de tarwekiemolie. Ik las wel dat die je cyclus langer kan maken. Maandag was mn eitje al 18 mm. Dan moet ie nu toch wel gesprongen zijn?

7. Baby2017

Baby2017 Fanatiek lid

27 aug 2014
    1.399
    37
    48
    Vrouw
    Goedemorgen dames,

Vandaag follikelmeting gehad veel follikels aanwezig. Veel tussen 11 en 12 MM. Laatste IUI zonder hornomen daarna gesprek en IUI met hormonen. Natuurlijk hoop ik saf het allemaal niet nodig is. Dinsdag weer een afspraak en donderdag IUI

8. ChanelM

ChanelM Actief lid

14 dec 2016
    479
    111
    43
    @groningse. Ja zink heb ik ook aangeschaft. Maar of we het ook slikken is een ander verhaal haha.

Ja we wonen er al sinds donderdag. Was druk. Maar gelukkig kunnen we nu ook alles op onze tijd doen.

@baby. Wow heb jij zoveel eitjes van jezelf. Ben je een tweeling? Ik denk dat ik er altijd 1 heb haha.

Heb sinds ik ongi ben geworden echt veel last van mijn baarmoeder. Nu het weer rustiger is ga ik even bellen en zeggen. Weet niet of het gewoon komt omdat ik nu geen hormonen gebruik of dat ik gewoon te hard heb gewerkt haha

9. Baby2017

Baby2017 Fanatiek lid

27 aug 2014
    1.399
    37
    48
    Vrouw

Ik ben geen tweeling. Tweeling komen wle veel voor in mijn familie en in de familie van mijn man maar dat zegt natuurlijk niks

10. ChanelM

ChanelM Actief lid

14 dec 2016
    479
    111
    43
    Nou wie weet mocht het zover zijn worden het er 2 😀

Ben wel benieuwd hoe het met lentekind gaat. Zeker na die bloeding (kjes).

11. oj89

oj89 Actief lid

13 dec 2015
    477
    379
    63
    Helaas ben ik vandaag ongesteld geworden:( op naar poging 2! Hoe is het bij jullie dames?

12. ChanelM

ChanelM Actief lid

14 dec 2016
    479
    111
    43
    Oh oj. Dikke knuffel ⚘ we hopen dan weer op de volgende ronde.

Hierzo niks eigenlijk. Zit in mijn rustmaand en ik geniet er erg van. Morgen evaluatie gesprek.

13. ChanelM

ChanelM Actief lid

14 dec 2016
    479
    111
    43
    Hoi dames. Nou, zo te zien zijn ze vernieuwd.

Gisteren evaluatie gesprek gehad. We hebben het wel over ivf gehad, maar gelukkig zei de arts zelf dat dat nu nog niet nodig is. Wel heb ik bloed laten prikken voor heel wat onderzoeken. Dus daar ben ik wel blij om. Bij de eerste fm meting krijg ik de uitslag. Ook heb ik een ander recept gekregen. Ik ga nu gonal f 75 spuiten. Het is met de prikpen. Nou, dat gaat leuk worden. Aangezien ik bang voor naalden ben.

Hoe is het met jullie?

14. oj89

oj89 Actief lid

13 dec 2015
    477
    379
    63
    Oei chanel spannend! Heel veel succes met de spuiten. Waneer verwach je te beginnen?hoeveel iuis willen ze doen met gonal f?

Ik ben gister weer begonnen met 75 eh puregon, ook weer nieuwe pregnyl gehaald, en weet nu dus ook zeker dat ik de vorige keer de verkeerde naald heb mee gekregen. Wat ik nu heb is de helft korter gelukkig! Dus daar zie ik nu niet meer zo tegen op:)
    Lf was wat aan de korte kant, moeten we in de gaten houden. Dus op naar poging 2:)

15. Jolijn83

Jolijn83 Actief lid

16 nov 2016
    199
    58
    28
    Vrouw
    NULL
    @Groningse1983 Na de Pregnyl ging het weer niet goed met me... heb echt door moeten bijten en voel me sinds gister eindelijk weer een beetje beter. (Dat heeft dus 2 weken geduurd) Ik voel me vooral zo dubbel gestraft!! Het lukt allemaal niet, die cyste die er nog steeds zit, en dan ook nog is al die rothormonen waar ik niet tegen kan! Hopelijk is het raak deze keer en anders lekker 1 of misschien wel 2 maanden niks.

Ik slik momenteel:
    Foliumzuur
    Vitamine B12
    Vitamine D
    Zink en magnesium
    Tarwekiemolie

Ook ga ik naar de fysio en YOGA om me meer te kunnen ontspannen.
    En ik heb ook wietolie gekocht (zonder de stoned makende stof uiteraard) wat me ook wel helpt kan ik vertellen haha..... LEEG DAT HOOFD!

Nog 4 a 5 dagen geduld en dan weten we weer wat meer... Ik ga maar testen met Koningsdag, als ie negatief is ga ik lekker een borreltje drinken! HET WORD WEL ECHT TIJD VOOR POSITIEVE TESTEN HOOR MEIDEN!!!

16. ChanelM

ChanelM Actief lid

14 dec 2016
    479
    111
    43
    @oj. Pas over 1,5 tot 2 weken. Mijn eisprong is pas geweest. Ik zou het niet weten hoeveel iuis ik het moet gebruiken. Ik wacht ook af naar de uitslagen van al die testen. Straks heb ik gewoon een trage schildklier die belemerd of iets anders. Mocht medisch iets niet goed zijn en als ik daar medicatie voor moet krijgen ga ik wel even stoppen met de iuis.

Haha nou ben blij om te horen dat je gewoon een verkeerde naald hebt gehad. Hoeveel korter was je lf deze keer?

@groningse. Wat vervelend zeg. Kunnen ze je niet otrivella geven of een andere iets ter vervanging van de pregnyl. Gelukkig doe je aan ontspannende activiteiten. Oh en die wietolie wat is dat dan. Moet je dat drinken ofzo. Zonder thc? Haha ben wel benieuwd erna. Rookte zelf vroeger en nu af en toe alsnog een jointje ter ontspanning en tegen chronische pijn.

Nou, dan hoop ik na een paar dagen dat er goed nieuws hierzo komt. Best wel stom hoor dat rekening houden met een drankje. Ben blij dat ik in de rustmaand zit en daar even niet druk om hoeft te maken tijdens een feesje. Wat we wel niet allemaal over hebben voor een kleintje he.

17. Jolijn83

Jolijn83 Actief lid

16 nov 2016
    199
    58
    28
    Vrouw
    NULL
    @Chanel, volgends mij reageerde je op mij, niet op Groningse ;)
    Ik reageer gewoon altijd heel heftig op pillen en hormonen maar afgelopen maand was het wel heel erg. Ook door andere omstandigheden zeg maar. Ik ga nu eerst iets anders doen ipv de Clomid en misschien ook wel iets anders voor de Pregnyl.
    En wat betreft de wietolie; ik heb het nooit gerookt, alleen nu neem ik wel echt om te ontspannen. Het is idd zonder THC. Je mag het niet tijdens zwangerschap, dus ik hoop dat het voor korte duur is dat ik het hoef te gebruiken :) Je kunt het kopen bij de reformwinkel, het is wel redelijk duur. 20 euro voor 10 ml.

18. Groningse1983

Groningse1983 Actief lid

21 nov 2015
    172
    7
    18
    Hoi lieve meiden,

Mijn excuses dat ik zo laat reageer. Er zijn behoorlijk wat berichten geplaatst zie ik.

Oj, wat jammer meid dat je ongesteld bent geworden. Dikke knuffel. Maar op naar de volgende ronde!

Chanel, heb je zelf om die onderzoeken gevraagd? En om gonal f ipv menopur? En wat was dan vanuit het ziekenhuis de reden dat ze dat willen veranderen? Ik heb nu ook, meerdere keren al eigenlijk, gevraagd of een ander middel niet beter was of minder klachten zou geven qua hormonen (ik kan er ook echt niet tegen) maar volgens mijn gyn was het allemaal hetzelfde en was het allemaal een broertje of zusje van menopur en maakte het dus niet uit.

Jolijn, wat klote hé. Dikke knuffel! Ik heb nu een maand rust en ik wil die hormonen niet meer. Ik had wel m'n eisprong gemist en ik voelde me eigenlijk best opgelucht toen dat ook in het ziekenhuis bleek. Even een maand niks. Ik begrijp je zo goed, die hormonen zijn echt shit. En die keer dat ik ovitrelle gebruikte ipv pregnyl vond ik nog erger dan de pregnyl. Ik werd wakker, voelde m'n lijf en m'n gezicht al en ik keek in de spiegel en ik schrok. Schaamde me gewoon die dag voor mezelf. Ik leek wel een hamster. Ik zag er echt veel dikker en opgeblazen uit. Mijn kleding knelde en mijn ringen ook. Echt nooit weer ovitrelle voor mij. En eigenlijk ben ik helemaal klaar met die hormonen. Ik wil geen menopur meer of iets anders. De gynaecoloog zei dat ik er niet van aan kwam.. Nou mooi wel. Wij hebben nu dus een rustmaand en ik heb me niet gewogen maar ik denk ook niet dat dat nodig is, het is zo ook wel duidelijk. Ik voel me weer slank en zo zie ik er ook uit. Geen onderkin meer, m'n riem zit twee gaatjes losser en m'n buik is weer platter. Ik kom dus wel aan van die hormonen en nu beweeg ik ook een boel maar dat deed ik voorheen ook wel. En toch ben ik zo geschat wel een kilo of 5 lichter dus rara hoe kan dat.

Onze hond heeft woensdag haar pups gekregen. Al vanaf dinsdagnacht heel onrustig. We dachten dat ze dinsdag kwamen maar er gebeurde niks. Woensdag om half 12 hing er een vruchtzak en om half drie nog. Zelfs een middel gekregen om het op te wekken maar ze perste maar heel zwakjes. De pups waren niet ingedaald en gelukkig waren ze achteraf lekker snel met beslissen vanuit de dierenartsenpraktijk : ze moest een keizersnede. Echt niet leuk, en ze snapte er later niks van toen ze de pups zag. Heel versuft en eerst wilde ze er ook niks van weten. Logisch want ze heeft ze niet zelf op de wereld gezet. 7 pups, die niet ingedaald waren en onze hond is ook niet heel groot. Dus ja best logisch denk ik dat de bevalling niet lukte want er was gewoon niet genoeg ruimte voor, denken wij. En onze hond mag ook geen pijnstilling, waar ze de eerste dagen best last van had. Ze wilden haar ook direct gesteriliseerd hebben zodat ze geen ontsteking kon krijgen (alles was lang "open" geweest van onderen) en dan ging de keizersnede ook sneller. Nou prima, we wilden haar hierna toch laten helpen en nu hoefde ze niet nog een keer onder narcose. Maar wel heel zielig en gewoon rot dat het zo ging. We hadden echt niet verwacht dat het er 7 waren en al helemaal niet dat ze allemaal nog leefden, omdat ze al lang bezig was. Gelukkig wel! Eerst moesten we wat bijvoeden maar nu doet ze het helemaal zelf en is het gewoon een super lieve hondenmoeder. En heeft ze volgens ons ook geen pijn meer.

19. Groningse1983

Groningse1983 Actief lid

21 nov 2015
    172
    7
    18
    Jolijn, voel je je van die wietolie ook anders of echt alleen lekker ontspannen?

20. Jolijn83

Jolijn83 Actief lid

16 nov 2016
    199
    58
    28
    Vrouw
    NULL
    ja zie je @groningse! Het zal heus niet voor iedereen dat effect hebben maar ik voel me ook totaal niet mezelf door die hormonen. En eigenlijk kon ik het wel voorspellen voordat ik er mee begon want ik heb altijd al veel last van mijn eigen hormonen. Ik wil het liefst ook niet meer, maar ik vrees dat het niet anders kan. Ga het wel zeker overleggen in het ziekenhuis, misschien dat ik wel even een gesprek aanvraag voor volgende maand.

Ik voel me alleen wat meer ontspannen van die wietolie, het is absoluut niet zo dat het je concentratie of rijvaardigheid aantast hoor. Maar het kalmeert wel. Als het me wel zou veranderen zou ik het niet nemen want ik wil absoluut niet de controle kwijt raken!

Deel Deze Pagina