@oj. Mooi 2 eitjes. Haha nou ben blij dag de pregnyl deze keer makkelijk ging. Wat stom dat ze je de vorige keer de verkeerde naald hebben gegeven. Bij ons vertellen ze voor dat de iui plaats neemt de aantal en bewegelijkheid. Is dat bij jullie anders? Succes in de saaie slopende wachtweken. Ben benieuwd naar de symptomen van gonal f.
Chanelm. Klopt ben op deze nieuwe Ik praate altijde met andere groepje maar dat is niet meer actief. Spuit menopur 112.5 heb sinds gisteravond dat ik de spuit heb gezet hoofdpijn kom er niet vanaf Ben het overgeven smorgens ook wel zat moet elke keer overgeven van de shampoo en cremespoeling en er zit geen overheerse geur aan Hebben jullie dat ook?
Cdokter. Bah wat rot zeg. Ja kan wel begrijpen dat je het zat ben. Ik heb dat gelukkig nog niet gehad. Maar ik heb wel 1x na de pregnyl gehad dat ik misselijk was maar net niet tot overgeven, en dat vondt ik al vreslijk. Welkom trouwens. Met je hoeveelste iui ben je al bezig.
Hoi meiden, Sorry erg druk gehad met m'n werk en de pups, vandaar de late reactie. Jolijn! Wat ontzettend mooi voor jullie! Gefeliciteerd!!! En ja dat geeft zeker hoop! Ik dacht vanmiddag aan jullie op het forum en ik dacht ook : het wordt tijd dat er iemand zwanger is! Soms heb je een tijdje niet gelezen zoals ik nu en dan hoop je zo op goed nieuws als je wel kijkt. Zo mooi dit! Ik ben het even kwijt, had jij nog hormonen? En het was tijdens iui toch? De hoeveelste poging was het? Hier geen nieuws eigenlijk. Werk gaat goed en de pups groeien mooi. Ik werd afgelopen donderdag ongesteld maar afgezien van een klein beetje op donderdag, iets meer op vrijdag en toen nog een heel klein beetje op zondag was dat het. Echt super vaag, nog nooit eerder gehad. Heb nog geen half pakje maandverband gebruikt! En ja ik weet wat jullie denken, heb ook twee keer getest maar niks. Niet eens een mini streepje. Dus ik schrijf die mini ongesteldheid maar toe aan de hormonen van de afgelopen maanden. Hoewel ik de laatste keer ook geen hormonen had. Dus raar dan, toch? Of zou je cyclus en ook je ongesteldheid dan zo geregeld worden door die hormonen, ook de hoeveelheid bloedverlies? Ben nog niet weer in het ziekenhuis geweest. Volgende week weer echo's (moet morgen maar bellen ), en het liefst zonder pregnyl of wat dan ook. Maar ja de vorige keer heb ik die gemist met ovulatietesten en ik denk dat m'n cyclus nu ook in de war is gezien die rare ongesteldheid.
Welkom c dokter! Hoop dat die misselijkheid snel over is. En Chanel wat naar. Voel je je nu wel weer beter?
@Groningse1983 Dankjewel! Het voelt nog steeds heel apart en ik ben al aardig gespannen voor de 1e echto, de 22e. Jaaaa ik nam zeker hormonen! En dat was dit keer juist helemaal niet goed gegaan, ik was er echt depri van en zou ook over gaan op een ander hormoon. Maar zowel de Clomid als de Pregnyl vielen me zwaar dus ik wilde eigenlijk helemaal niet meer. En als het allemaal goed gaat hoeft dat ook niet meer!! Het was de 3e Poging dus soms geld 3x is scheepsrecht toch echt wel.... Heel veel succes jij ook! Ik zit niet zoveel meer in dit topic, maar ik hou jullie zeker in de gaten met de hoop op positief nieuws!!
Groningse. Druk druk met die kleine puppys. Haha. Leuk. De andere 3 keren had ik ook weiniger bloed verloren tijdens de menstruatie en die duurde ook korter. Ik denk dat het aan de hormonen ligt. Ik voel me gewoon goed hoor haha. Ik vertelde van een keer vab de pregnyl. Deze maand was ik hormoonvrij. En helaas had kreeg ik deze ronde dan ook echt mijn normale na eisprong klachten. Yeeytje wat doen me borsten pijn zeg. Vreselijk. En vooral traplopen. Grrr. Ik moet binnen nu en 5 dagen ongi worden. Temperatuur weer zodat ik geen verrassingen krijg. Ik neem aan dat je gelijk met een nieuwe ronde gaat beginnen. Zelfde hormonen? Jolijn. Spannend. Haha ja het is allemaal nog zo onwerkelijk he. Kijk je er zolang naar uit en als het moment daar is, ben je nog verstijfd van verbazing. Komt goed. Tot je je kleine wondertje op het scherm ziet.
Temperatuur is vandaag gedaald. Menstruatie zal morgen of overmorgen wel komen. Brrr ik vindt het een beetje eng. Ga deze maand beginnen met gonal f spuiten en zie er echt tegen op. Ik ga het wel proberen voor het eerst zelf te spuiten. Trouwens spuiten jullie vaak op de zelfde plek of pakken jullie steeds een ander plekje, op de buik.
pff knuffel voor jou chanel! ik snap je helemaal, ik was als de dood voor die spuiten. als het moet kan mn vriend ook de spuit zetten. ik spuit om 22 uur savonds. in het begin vond ik het erg fijn om hem er telkens bij te hebben, nu durf ik het ook zonder hem. het was eerst het plan dat hij ze zou zetten omdat ik nooit had gedacht dat ik het zelf zou kunnen. eerste keer heb ik een wijntje van te voren gedronken en zelf de spuit klaar gemaakt, vetrolletje stevig vast gepakt en de naald tegen de huid gezet. ik heb een paar keer de prikpen weggelegd omdat ik het niet durfde, uiteindelijk dacht ik: ik begin lichtjes druk te zetten en als het erg pijn doet stop ik en mag vriendlief m zetten, maar het gleed zo gemakkelijk erin dat ik er zelf van schrok en bijna vergat de vloeistof in te spuiten haha. en toen was ik over de drempel heen en erg trots op mezelf. klinkt gek, maar bij het idee dat mn vriend mij een spuit gaat zetten, krijg ik het weer benauwd. ik vind het dus prettiger om zelf de controle te houden over de "pijn". ik spuit de ene keer links de andere keer rechts, telkens anders plekje. heel veel succes meid! ook jij kunt het!
lekker genieten van de puppys groningse! ja hier zeggen ze niet het aantal, maar maken ze een schatting? erg raar. laatste keer 10-50% bewegelijk en 5-20 miljoen spermacellen na bewerking. mij valt inderdaad ook op dat mn menstruatie anders is. erg weinig bloedverlies. en meer bruin als helderrood vond het daardoor de laatste keer moeilijk te bepalen wat de eerste cyclusdag was. zo hier is de eerste wachtweek voorbij. nog 1 te gaan pfff
Haha oj dat geeft me weer moed. Menstruatie is doorgekomen. Is het je opgevalle dat de naald kleiner is? Ja, mocht ik het niet durven kan me man gelukkig voor me spuiten. Maar ik zal toch een keer moeten. Ik heb 2 dage om me voortebereiden. Haha Nog 1 weekje. Voel je al iets raars?
he bah chanel! ookal zie je het aankomen, blijft toch rot als het definitief is he? welke naald bedoel je? die van de prikpen vergeleken met de pregnyl? de naald is dunner ja. nee ik voel niets, borsten wat gevoeliger maar dat had ik al na de pregnyl. echte uitslagen hebben we niet gehad? vind het ook raar hoor dat ze een schatting maken.
Ik zat te kijken naar de naald van de prikpen. Die lijkt in mijn opzichten veel korter dan die (als ik me goed heb) van de pregnyl. Ik zei vandaag nog tegen me man. Heel stoer "ik ga hem zelf zetten" keek hij me met een grijns aan van we zien wel. Haha. Ik merk nu pas hoe me lichaam op de hormonen hebben gereageerd. Aangezien ik in mijn rustmaand zat. Extreme eisprong, tot niks kunnem doen en dan is mijn menstruatie ook beetje raar. Maandag om half 12 snachts was mijn menstruatie gekomen. Maar op mijn tampons (sorry voor de vieze uitleg) was het bloed bruin. Normaal zie ik altijd helder rood bloed. Ik dacht er niks bij na. Dus gisteren ook weer bruin op mijn tampon. Heb dus even een maandverbandje gebruikt en toen was het wel rood. Weer tampon en die was toen ook rood savonds. Maar vanochtend weer bruin. Vindt het wel raar. Altijd zie ik rood en nu bruin op mijm tampon. Zal wel door de hormonen komen. Menstruatie ging ook niet echt doorzetten. Had maandag ochtend al gevoeld dat mijn baarmoedermond openging. Dat is mijn teken dat het gaat beginnen en het was pas savonds begonnen. Maar ik had wel al heel veel ongi pijn. Vreemd. Maar ik neem aan dat je wel de juiste uitslage uiteindelijk krijg? Ben benieuwd hoe het met de andere dames gaat. Wordt steeds rustiger hier.
Chanel, klinkt een beetje hetzelfde als mijn laatste menstruatie. Dat was echt weinig en ook veel meer bruin dan rood. Heb het gevraagd aan m'n gynaecoloog of het van de hormonen kwam. Dat het door die hormonen anders was geregeld en nu m'n lichaam het weer zelf moest doen, het weer moest wennen en het daarom zo weinig was. Zei zij van niet. Weer het antwoord : de hormonen zijn een lichaams eigen stof en daar krijg je geen rare dingen van. Maar goed ik kwam er ook van aan en ik weet nu wel wat voor uitwerking die hormonen op mij hebben, en hoe belangrijk hormonen dus eigenlijk zijn, zowel geestelijk als lichamelijk. We hebben een super aardige arts en met ervaring, maar ik denk ook dat als je zelf deze behandelingen niet hebt doorstaan (en dat heeft zij niet) je dus ook niet alles kunt weten over de details en dat wat zij zegt theoretisch is. Ik heb maandag een echo gehad. Ging er vanuit dat het de eerste van de twee zou zijn want ik zat nog maar op dag 12, maar m'n eitje was toen al 17 mm. Dus maandagavond pregnyl spuit gezet en vanmiddag om 12 uur weer iui gehad. 92 miljoen in totaal en 8 miljoen goede cellen. Heel goed, zijn er blij mee. Heb me trouw gehouden aan tarwekiemolie en zink, en mijn man aan zink en foliumzuuur. Denk dat het geholpen heeft! Vanaf dat ik gisteren op stond emotioneler en kwader en eigenlijk gewoon alles teveel. Het gevoel of het je over de schoenen loopt en je overspannen wordt. Het goede nieuws is dan wel dat ik nu me echt besef dat het door die pregnyl komt. En dat het ook weer weg gaat. Wij hebben nu iui 6 gehad, maar gelukkig tellen onze eerste twee pogingen niet dus hebben we er nog 2 tegoed. Alleen weet ik nu al niet of ik dat hierna, als dit niet gelukt is, wel direct weer wil. Al die emoties en gevoelens van 5 maanden ziekenhuis en hormonen waren er weer, ook vandaag tijdens dat lange wachten vanaf de zaadlozing tot het inspuiten. En het maakt me weer zo van slag. Terwijl ik het erg druk heb met m'n werk en de pups. Beetje teveel allemaal dan. Vandaar ook het gevoel dat het me over de schoenen loopt, denk ik. Ik hoop dat dat emotionele gevoel van die pregnyl snel weg is. Gelukkig vandaag vrij kunnen regelen en vrijdag ben ik ook vrij. Dus morgen nog een dag werken en dan weekend . Rust! Oj, hoe is het met jou? Houdt je het wachten nog vol? Chanel, welke cyclus dag zit je nu en gaan jullie dan volgende week weer voor echo's enz? Ik ben zo blij met dit topic. Even m'n hart luchten. Ik hoop jullie ook! ❤️
Groningse. Oh dat ging snel zeg. Nou tenminste hoef je niet lang te wachten deze ronde. Goeie opbrengst. Hopelijk deze ronde goed nieuws. Ik geloof ook dat het door de hormonen komt. Nooit gehad en nu opeens wel. Jep dat zijn de hormonen. Ik het gevoel. Het is gewoon vervelend. Gisteren zat ik ook wel even in een dip een uurtje. Het neemt zijn tol ook hoor. En na een tijdje is het wel moeilijk om nog veel hoop te hebben. Elke keer een teleurstelling doet wel veel. Ik zit nu wel te twijfelen of ik wel nog 3x iui wil doen of toch over wil gaan naar ivf. Ondanks dat ik er bang voor ben, denk ik dat dat ons meer gaat helpen. Ik zit op cd 2 nu. 18e, is dan cd 10, eerste echo. Rust lekker uit.
he bah groningse. knuffel voor jou! ik vind inderdaad ook dat ze zich allemaal erg aan protocollen vast houden in het ziekenhuis ipv dat ze naar de persoon zelf kijken. heb daar sowieso altijd het gevoel dat je klant nr zoveel bent. voor hun is het hun dagelijkse bezigheid, maar vind dat ze zich wel de impact moeten realiseren. wat dat betreft denk ik dat je bij een ivf afdeling beter gehoord en begeleid word. maar daar moet jezelf wel aan toe zijn natuurlijk. geniet lekker van je paar daagjes vrij en kom tot rust! chanel, vanavond de eerste gonal f? toi toi toi! vorige keer was de naald van de pregnyl inderdaad een flink stuk langer als die van de puregon. nu zijn ze even lang maar de van de pregnyl iets dikker.
@oj89 jaa. Oohh spannend. Nu op het moment heb ik nog de moed. Ben benieuwd of ik die ook heb zodra puntje bij paaltje komt haha. Ik denk dat ik 6 uur ga aanhouden.
Oj. Soort van haha. Ik durfde de naald er niet in te doen. Haha. Vroeg me man of hij de eerste keer de naald wilde doen. Nou dat viel echt mee. Voelde gewoon niks behalve een klein prikje. Dat geeft me vandaag moed, want normaal voel ik alles. Vooral hoe de naald erin gaat. Maar ik moest een paar keer op de knop drukken voordat de pen op 0 stond. Ik drukte de knop helemaal in maar hij ging niet verder. Van 75 naar 50 moest ik nog een keer drukken en van 50 naar 25 en van 25 naar 0. Is dat normaal?