Start januari IUI Menopur 75

Discussie in 'MMM clubs' gestart door XXNoukie, 20 dec 2016.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Groningse1983

Groningse1983 Actief lid

21 nov 2015
    172
    7
    18
    @ rots wanneer krijg je daar uitslag van, van dat bloedprikken? Hopen dat die snel duidelijker is!

@ lentekind wat goed! Hartstikke mooi :). Veel succes maandag. Krijg jij dan de iui 29 uur na de ovitrelle? Ik morgen na 38 uur. Hier moet het 38-40 uur na de ovitrelle. Goed idee om een lijstje te maken, weet jij hoe? Mijn nod zou dan morgen over 2 weken zijn dus 27 januari maar ik was de afgelopen 3 maanden telkens de 29e ongesteld dus ik hou dan de 29e aan.

Trouwens over die ovitrelle : ik heb gisteravond om 10 uur de spuit gezet. Vanmorgen vroeg werd ik wakker met knellende vingers door mijn ringen en ook mijn benen waren gezwollen. Nu nog. Heb dat in de zomer ook vaak, vocht vasthouden. Ik heb gebeld met het zkh en ze stelden me wel gerust. Er is overleg gepleegd met een arts maar ze zei als je niks terug hoort is het goed (als de klachten niet erger zouden worden). Ze zei: door de hormonen gebeurt er een boel in je lichaam en als je er gevoelig voor bent (zoals bijvoorbeeld ook voor migraine, dan zal je dat ook sneller hebben door een hormoon) hoort het er sneller bij. Heb het ook vaak vlak voor m'n ongesteldheid dat ik iets vocht vast houd in m'n benen (dit alles terwijl ik geen overgewicht heb en er ook niks mis is met m'n bloeddruk) dus op zich klonk het logisch maar ik schrok eerst wel vanochtend. Ik dacht echt wat is dit en hier waarschuwen ze voor in de bijsluiter want het kan een symptoom zijn van overstimulatie. Maar niet dus. Dus mocht je hetzelfde krijgen, dikkere benen of handen en een opgeblazen gevoel, niet direct in paniek raken :). Als je het niet vertrouwt altijd bellen natuurlijk maar het kan er zoals bij mij ook gewoon bij horen. Blijkbaar is het zo dat gewone bijwerkingen en niet gewone bijwerkingen heel dicht bij elkaar liggen.

2. Jolijn83

Jolijn83 Actief lid

16 nov 2016
    199
    58
    28
    Vrouw
    NULL
    Meiden, bedankt voor jullie reacties!

Ik moet idd ook gewoon de 10e dag en dat is morgenochtend, ik ben heel benieuwd. Ik hoop dat het bij 1 echo blijft en dan maandag de eerste IUI. Ik merk wel dat ik een beetje obsessieve trekjes begin te vertonen want ik ben als een gek op zoek naar succesverhalen op allerlei forums!:$:p
    Wel met positief resultaat overigens want er worden gewoon best veel dames zwanger van IUI en dat geeft me hoop!

En ook voor jullie dus, hopelijk aan het einde van de maand goed nieuws voor iedereen!:)

@Lentekind, ik hoop voor je dat het morgen goed is en je zaterdag voor IUI kan gaan. Succes morgen!

3. Jolijn83

Jolijn83 Actief lid

16 nov 2016
    199
    58
    28
    Vrouw
    NULL
    ik zie nu dat je al geweest bent Lentekind! Goed nieuws!

en Chantal, succes morgen!!! ik duim voor je! ;) xxx

4. Rots

Rots Actief lid

30 mei 2016
    416
    238
    43
    Vanmorgen weer echocontrole gehad. Goed nieuws: vanavond de Ovitrelle spuiten en morgen de eerste IUI! :D In verband met weekend wel in een ander ziekenhuis, maar dat nemen we voor lief.

Zo benieuwd hoe het gaat zijn! Ben echt een mietje qua pijn :p

5. XXNoukie

XXNoukie Actief lid

15 nov 2016
    148
    0
    16
    Vrouw
    wat super zeg dat jullie morgen IUI hebben!
    spannend

6. 1986CHANTAL

1986CHANTAL Fanatiek lid

12 mei 2014
    1.767
    760
    113
    Vrouw
    Amsterdam
    Super rots!!

Vanmorgen op dag 10 eerste meting.
    3 follikels van 15,19 en 21mm
    Maandag weer terug en dan als alles goed is savonds pregnyl en woensdag iui.
    Waar ik wel bang voor ben is det ze alledrie groot worden en de behandeling dan afgeblazen wordt.

Jullie hoer ervaring mee?

7. jeshh

jeshh Niet meer actief

Doet geen pijn :) Enige wat een beetje vervelend kan aanvoelen is de eendenbek, maar het insemineren voel je bijna niks van. Succes!!

8. jeshh

jeshh Niet meer actief

Volgens mij blazen ze het pas af bij 4 of meer, maar dat heb ik zelf nog niet meegemaakt (beide pogingen maar 1 eitje). Maar mochten jullie zelf geen goed gevoel hebben bij 3, dan kun je zelf denk ik ook wel de boel afblazen.

9. 1986CHANTAL

1986CHANTAL Fanatiek lid

12 mei 2014
    1.767
    760
    113
    Vrouw
    Amsterdam
    Ja inderdaad dat denk ik ook.
    We zullen zien! Lijkt me ook gek als ze ineens alledrie bevrucht worden én goed innestelen..

Dank!

10. jeshh

jeshh Niet meer actief

Klopt inderdaad, maar de mogelijkheid is er natuurlijk wel (hoewel heel klein). Wij hebben er samen over gepraat en mocht het nog gaan voorkomen dat ik er drie heb, dan laten we het toch doorgaan.

11. Rots

Rots Actief lid

30 mei 2016
    416
    238
    43
    Dank voor de lieve berichten! Fijn om het zo te kunnen delen :)

12. Rots

Rots Actief lid

30 mei 2016
    416
    238
    43
    Thanks voor de info! Eendenbek vind ik geen probleem. Ze hadden het wel over een eventueel klemmetje zoals bij de HSG.....hoop het niet!

13. jeshh

jeshh Niet meer actief

Daar was ik ook bang voor, maar die gebruiken ze bij mij gelukkig niet (afschuwelijk gevoel is dat!) Ze kunnen met de eendenbek precies de opening van je baarmoedermond opzoeken. Daarna wordt het met een grote spuit (zonder naald! Ben even de naam kwijt) rustig ingespoten.

14. Groningse1983

Groningse1983 Actief lid

21 nov 2015
    172
    7
    18
    Doet geen zeer, rots. De eendenbek (hier van kunststof) is even ongemakkelijk maar doet geen zeer. Het insemineren zelf is met 10 sec klaar en dat voelde ik ook niet. Daarna haalt de gyn direct de eendenbek er weer uit en moet je even een kwartiertje blijven liggen.

Wij hebben het vanmiddag weer gehad om 12 uur, derde keer nu.

15. Rots

Rots Actief lid

30 mei 2016
    416
    238
    43
    Bedankt voor jullie ervaringen. Ben al wat gerust gesteld! Ik heb ontelbare echo's en eendenbekken gehad en die maken geen indruk meer gelukkig :)

Waarschijnlijk is het ook een kwestie van meemaken en dan weet ik hoe het de volgende keer werkt. Al hoop ik natuurlijk dat er geen volgende keer komt ;)

16. Lentekind2016

Lentekind2016 Actief lid

29 jul 2015
    160
    45
    28
    Leerkracht
    Den Bosch
    Hè dames,

Vandaag de poli gebeld wilde wel weten waarom ik de Ovitrelle pas om 07:00 hoefde te zetten (29 uur voor de IUI) ipv 36-40 uur van te voren. Het beleid is gewijzigd en ze willen dat de eitjes pas springen na de IUI..helemaal prima dus👍. Wordt dus wel vroeg op, 06:00 opstaan spul uit de koelkast halen en 07:00 spuit zetten..fijne zondagochtend..😬.

Wie is er goed in het maken van een lijstje voor NOD? Of zal ik een nieuwe bericht plaatsen wat jullie kunnen aanvullen?

17. Jolijn83

Jolijn83 Actief lid

16 nov 2016
    199
    58
    28
    Vrouw
    NULL
    Ik doe voorlopig nog niet mee met het lijstje van de NOD.
    Vandaag de echo gehad en ik had wel 2 follikels maar er zat helaas ook een cyste van 6 cm bij 8 cm in mijn baarmoeder. De gynaecoloog schrok hier heel erg van en snapte niet waarom dit niet eerder gezien is.
    Ik had zelf al een paar maanden het gevoel dat er iets was en vond eigenlijk dat ze nog wel iets beter konden onderzoeken, maarja, wie ben ik dacht ik. Misschien is dit ook wel de verklaring dat ik elke dag rugpijn heb op de hoogte van mijn baarmoeder???
    De IUI behandelingen zijn voorlopig in ieder geval gecanceld en 23 januari krijg ik een MRI scan om te kijken hoe de cyste er van binnen uitziet. En of ik geopereerd moet worden. Best wel even een tegenslag dus weer en ik weet ook allemaal even niet zo goed wat ik moet voelen. Ik ga proberen om een tijdje niet op het forum te zijn want anders word ik alleen maar onrustiger. En dat wil ik niet want ik wil positief blijven!!!

Iedereen heel veel succes en hopelijk loopt het voor jullie allemaal beter af deze maand!

Gr Jolijn x

18. Lentekind2016

Lentekind2016 Actief lid

29 jul 2015
    160
    45
    28
    Leerkracht
    Den Bosch
    Jeetje Jolijn, wat heftig zeg.. balen. Vriendin van mij had dit ook..na de ingreep kon ze verder met haar traject! Zal n kaarsje voor je branden..heel veel sterkte en succes! Liefs

19. Jolijn83

Jolijn83 Actief lid

16 nov 2016
    199
    58
    28
    Vrouw
    NULL
    Wat lief @Lentekind! Doet me goed.
    Moest de cyste bij je vriendin verwijderd worden? En is ze wel zwanger geworden daarna of nog steeds bezig?

20. Jolijn83

Jolijn83 Actief lid

16 nov 2016
    199
    58
    28
    Vrouw
    NULL
    En heel veel succes morgen met je Ovitrelle! Komt vast helemaal goed!

Deel Deze Pagina