Er was hier al eens een onderwerp over, maar kan deze niet vinden. Dus start ik een nieuwe, misschien willen jullie met me mee kletsen. Wij zijn vandaag gestart voor ICSI 2 voor een brusje. Onze zoon is in mei 2009 geboren uit een cryo TP. In september 2010 hebben we een ICSI poging gedaan maar deze is helaas mislukt en ook geen cryo's. Nu dus vandaag gestart met poging 2. We gebruiken Gonal f en Cetrotide (dat levert voor mij minder bijwerkingen op i.t.t. de Lucrin en Gonal F). Helaas ben ik nu wel snip en snip verkouden met veel hoesten en ontzettend chagerijnig. Hopelijk ben ik snel van de verkoudheid af en groeien er goed wat eitjes. Ik hoop echt dat deze ronde meer geluk zal brengen dan de vorige. Groeten Jille
Hoi, Wij zijn sinds een jaar bezig in de MMM voor een tweede. Eerste kindje is ook via de MMM 'ontstaan'. Ik heb PCOS en gebruik momenteel Femara, pregnyl en de komende cyclus de eerste IUI. Misschien moet ik weer een HSG of laparoscopie vanwege een keizersnee waarbij de binnenkant misschien verkleefd is geraakt. Allemaal onzekerheden dus. Jouw verhaal is ook niet mis. Er zijn vast meer mensen die voor de tweede gaan en in de MMM zitten.
Mol81: dat is ook niet mis. Hopelijk is een operatie niet nodig. HSG heb ik nooit gehad, blijkt zeer pijnlijk te zijn hoor ik van andere meiden. Hopelijk mag je zo door naar een IUI en is het snel raak. Wij moesten meteen door voor ICSI ivm zeer slecht zaad ivm chromosoomafwijking. Elke behandeling wel ongeveer 6 bevruchtingen gehad maar de laatste keer niets in de vriezer. Daar waren de emmy's toch niet goed genoeg voor. Hopelijk gaat het deze poging wel goed en blijft er één plakken en hopelijk ook nog wat in de vriezer. Groeten Jille
ook wij zjn bezig voor een 2de kindje met hulp van icsi eerste dochter ook doormiddel van icsi zij is ondetussen 3 wij zijn alweer 2jaar bezig eerste jaar met cryos van mn dochter mislukt vorig jaar januari 1ste icsi gehad mislukt wel 6cryos waarvan in totaal over 5maanden 5werden teruggeplaatst zonder sucses toen even moeten wachten door drulte ziekenhuis in dec weer gestart voor icsi 2 27januari positief getest en 4febr miskraam gehad in april weer terug gestart voor de 3de tevens laatste vergoede poging en ondertussen morgen op wachtdag 7 van mijn toppertje mag 16mei testen
Eerstkomende ronde mogen wij starten met de cryo tp ontstaan uit de IVF poging van ons zoontje. Ben erg benieuwd hoe het zal verlopen. Wordt zonder hormonen, alleen 1 pregnyl.
@Jille: wat houdt die chromosoomafwijking in? Ik zie dat je kleine man bijna 2 wordt. Leuk! @Weentje: jij hebt ook al een heel verhaal achter de rug zeg. En een miskraam, dat is vreselijk. Twee jaar in de MMM, heftig. Ik ben er nu, na een jaar, al weer helemaal zat van. Maar doel voor ogen houden. @LadyZorra: spannend! Zijn hormonen niet nodig? Dames, ik ben niet zo bekend met de ICSI en IVF termen, vergeef me maar. Ik ben helemaal thuis in de IUI en Clomid termen. Als ik iets niet weet, vraag ik het wel. Ik zit op dag 8 vandaag. Maandag FM. Benieuwd of er een ei groeit.
Weentje: jeetje wat hebben jullie veel cryo's gehad zeg. Dat is wel fijn, maar als het dan nog niets oplevert is dat ook dubbel natuurlijk! Wij hadden de eerste poging 2 cryo's waarvan 1 gesneuveld bij ontdooiing. De andere ligt in zijn bed te slapen. Hij is jarig op 16 mei, dus dat moet een goede dag zijn om te testen ! Hopelijk is het deze keer gelukt en blijft hij/zij plakken! Ladyzorra: heel veel succes met de cryo! Mol81: chromosoomafwijking is wat ingewikkeld om helemaal uit te leggen. Maar komt er op neer dat man op een chromosoom een stukje extra heeft zonder genetisch materiaal. Dit maakt hem dus volkomen gezond alleen de zaadaanmaak gaat hierdoor mis waardoor er heel erg weinig goede zaadjes zijn. Hier zijn ze achter gekomen toen bleek dat zaad te slecht was en we voor ICSI in aanmerking kwamen, dan doen ze standaard chromosoomonderzoek. Succes allemaal. Groeten Jille
Ik heb pas twee spuiten gonal f gezet, maar heb nu al vermoeidheidsklachten. Zou elk moment in slaap kunnen vallen gedurende de dag. Hopelijk blijft het bij dit tijdelijk ongemak....
Wij hebben een zoontje van 10 maanden, hij is d.m.v. IUI geboren. Volgende week hebben we een afspraak voor een 2e kindje, spannend!!
Wij hebben 28 juni weer een afspraak ( gesprek) met de arts om voor een brusje te gaan. Ons ventje is dan 6 maanden , hopelijk starten we aug/ sept voor een brusje.( dmv van iui) We hebben 4.5 jaar op hem gewacht en hebben nu zoiets je weet nooit hoelang het duurt.
Wat een leuk topic! Wij hebben een zoontje van 2 jaar gekregen via onze 2e IUI-behandeling. Sinds januari zijn we bezig voor een 2e wondertje. Ik heb uit mezelf geen eisprong, dus slik daarvoor nu clomid en die slaat goed uit. Manlief zijn zaad is gecheckt en was helemaal perfect, dus afgesproken om 6 maanden zelf aan te kijken. Zit nu in de 2e ronde clomid. Mochten we in september nog niet zwanger zijn gaan we gelijk over op IUI. Hoop natuurlijk op een spontane verrassing. Suc6 allemaal meiden! gr vruchtje
Hallo, Wij zijn alweer 20 maanden bezig voor een brusje voor ons zoontje. Ons zoontje is geboren nadat ik na de 4e IUI zwanger was, na 2,5 jaar, op 26-12-2008. Toen hij 8 maanden was zijn we weer de MMM in gegaan en hebben 6 IUI's gehad. Helaas zonder resultaat. Doorverwezen voor IVF en daar kwamen ze er bij een bloedonderzoek achter dat ik een hele lage eicelreserve heb. Op Gonal-F reageer is dus helemaal niet en op de hoogste dosis Menopur in Nederland (dosis 300) had ik 1 eitje. Dit vonden ze veel te weinig dus hier ben ik uitbehandeld. Dat hakte er behoorlijk in want ze zeiden letterlijk dat ze niet verwachten dat er voor mij een volgende zwangerschap inzit. Ik had dit nooit verwacht omdat het tenslotte bij mijn zoontje vrij snel bij de 4e IUI is gelukt, dat was een wonder zeiden ze in het ziekenhuis gezien mijn lage eicelreserve. Daar zien ze me dus NOOIT meer terug. Nu had ik al een combinatie met Dusseldorf (in woon in het oosten van nederland en moet je voor de puncie en terugplaatsing naar een ander ziekenhuis in Zwolle of Dusseldorf) en Dusseldorf wil nog wel met ons verder. Ik ben dus nu bezig met IVF poging 2 met Menopur dosis 450 en aanstaande vrijdag heb ik een echo om te kijken of er iets wil groeien en hoeveel er dat dan zijn. Onze kansen zijn helaas niet zo groot maar ik wel alle kansen aangrijpen en de 3 IVF's gebruiken die je vergoed krijgt (gelukkig krijg ik Dusseldorf ook vergoed). En vruchtje24 ken ik nog wel uit het IUI topic van begin 2008. Liefs Nataly
Nataly: tjonge zeg, dat is ook een flinke domper zeg, maar ik hoop dat Dusseldorf veel voor jullie kan betekenen en dat er een mooie emmy mag komen die blijft plakken. Vruchtje en Ons wondertje: veel succes bij volgende pogingen die komen gaan. Dat het allemaal maar mag lukken. Ik vanochtend de Cetrotide erbij gespoten. Ging prima. Maandag 16 mei eerste FM (11 CD). Ben benieuwd hoeveel er groeien en hoe groot ze dan al zijn. De vorige pogingen had ik telkens mij punctie op CD 17 of 18. Ben erg benieuwd! Succes allemaal.....dat dit maar een vruchtbaar topic mag zijn! Groeten Jille
Ik ben maandag naar het zh geweest. Goed ei te zien. Pregnyl gespoten en aan de klus geweest. Nu dus wachtbankje. Als ik weer ongi word, moet ik een laparoscopie ondergaan. De gyn wil zeker weten dat er geen verklevingen o.i.d. te zien zijn.
spannend allemaal zeg! Ik heb net een mailtje gestuurd richting dusseldorf hoe of wat we kunnen verwachten als we voor ons 2e wonder willen gaan.. We hebben nl nog 3 cryo's over van onze 1e icsi behandeling waar we een mooie meid uit hebben gekregen... Succes allemaal!
Hier ook voor een brusje bezig. Na de vakantie in juni mogen er voor een tp. Hoop dat de vakantie me lichaam voldoende rust geeft zodat het helemaal klaar is om een wondertje te laten nestelen
Hoi Dames, Net de eerste FM gehad en het gaat erg goed. Er zitten 11 grote eiblaasjes en nog een paar kleintjes. Ze groeien allemaal goed en evenredig. Waarschijnlijk vrijdag of zaterdag al punctie ipv maandag. Dat is dus erg mooi! Woensdag weer terug voor de volgende FM. Groeten Jille