Over 2,5 week begint de zomervakantie (zuid) en 25 augustus start mijn zoon op de kleuterschool. Nu weten ze al vanaf maart dat ik hem daar inschrijf, maar 6 weken geleden is de indicatie afgegeven (s.o.) en daar moesten we op wachten, maar ik weet nog niet veel meer. Geen idee welke klas, hoeveel kinderen en wat er nog meer bij komt kijken voor zijn 1e dag. Ik weet al wel dat hij is toegelaten, maar dat is alles. Wij zouden uitgenodigd worden samen met onze zoon, zodat hij ook beeld heeft bij de school. Die uitnodigingen zouden vorige week verstuurd zijn. Dit is dus niets gebeurd, want een andere moeder wiens zoontje naar die school gaat zit met hetzelfde. Ik heb nu net licht geïrriteerd een voicemail ingesproken bij diegene die de intakes doet, maar zelf zegt niet verantwoordelijk te zijn voor de uitnodigingen. Heb al een paar keer om een naam gevraagd die ik dan wel kan bellen, maar dit wordt ontweken, komt geen reactie op. Algemene nummer van de school bellen heeft geen zin, die verwijzen weer door naar de intaker. Is dit normaal bij scholen? Of ben ik ongeduldig? Ze zijn nog maar 2,5 week geopend.
Mijn dochter gaat, zoals je waarschijnlijk wel weet, ook naar s.o. Zij is in mei een dag ter observatie geweest. Maar ik moet wel zeggen dat ik daarna niks meer gehoord heb. Ik krijg, als het goed is, nog een officieel bericht dat ze is toegelaten. Maar ik snap je irritatie. Lekker domme opmerking ook, dat zij niet verantwoordelijk is voor de uitnodigingen . Dan néémt ze verantwoordelijkheid en gaat ze het toch even uitzoeken. Tjongejonge zeg...
Nou ze heeft wel wat uitgezocht, maar dan dat mijn zoon is toegelaten en ze zegt dat de uitnodigingen verstuurd zijn. Maar ze moeten daar toch snappen dat je een beetje wil weten waar je aan toe bent? Mijn werkrooster staat ook vast voor de komende weken, dus moet maar hopen dat die uitnodiging valt op een dag dat ik vrij ben.
Ik heb geen ervaring met so scholen maar dat zou verder niet uit moeten maken...dit is idd heel laat.
Nee precies dat staat er los van, vind ik ook. Ik zit ook al te denken om gewoon zo naar binnen te stappen (zonder zoon) en iemand te zoeken die er meer van af weet.
Vervelend zeg! Hier hetzelfde verhaal. Ons zoontje start ook 25 augustus (regulier onderwijs) maar heeft 1juli een wisselmiddag om alle kindjes al te leren kennen en zijn juffrouw. Nog steeds helemaal niks bekend welke juf hij zal krijgen. Ik had vorige week ook gebeld en zouden deze week meer horen. Nog steeds niks gehoord, mogen ze wel wat beter voorbereiden. Ze snappen toch ook wel dat het voor ouders spannend is en willen weten waar ze aan toe zijn?! We wachten maar (on)geduldig af...
Beetje alles op het laatste moment plannen. Komt dus vaker voor lees ik bij jullie. En idd wat je zegt juli, ik vind het zelf ook spannend en we kijken er ook heel erg naar uit, dus wil gewoon graag weten waar we (mijn zoon) aan toe is.
Vervelend inderdaad, zo laat! De school en de docenten zullen hem toch ook eerst willen leren kennen voor hij de klas in komt? Hier hadden we een maand of twee van tevoren een intakegesprek en daarna in drie weken zes halve wendagen.