Mijn zoontje zijn gezicht staat vol met littekens van oude wondjes die hij telkens weer open krabt en die dus heel, heel, hééééééél traag genezen. Ik wil dus graag proberen voorkomen dat hij muggenbeten krijgt. Nu vraag ik me af of zo'n antimuggenstekker met vloeistof in de kinderkamer mag worden gezet? Hij is er bijna 4. Ik zou het dan overdag opzetten en uithalen wanneer hij gaat slapen. Veilig?
Volgens mij hebben die geen enkel effect. Een paar jaar geleden hadden ze bij Kassa een leuke test waarbij mensen in een tent met muggen werden opgesloten en dan van die anti-muggen dingen. Het enige wat hielp waren producten met DEET (maar die mogen volgens mij niet bij kleine kinderen). Ik zou een hor voor het raam proberen.
Zo'n stekkers met een vloeistof of geurpapiertje zijn niet toegelaten bij kinderen. Ik heb nu zo'n muggenstekker met een ultrasoon geluidje. Steekt sinds een week of 3 in, en sindsdien geen muggenbeten gezien bij mijn dochter. Maar dat kan ook toeval zijn.
Mijn zoontje reageert erg sterk op muggenbeten, sowieso wordt hij eerder geprikt dan wij, maar het worden vaak grote plekken en bulten die open springen en vervolgens moeilijk genezen. Hier slaapt hij onder een klamboe, het enige wat echt goed helpt en waarbij ik hem niet met iets in moet smeren.
Mijn man heeft altijd veel last van muggen. Ik alleen als hij er niet is hihi. Hij heeft nu een app gedownload met zo'n geluidje en tot nu toe helpt t.