Start KV dan geen troost borst

Discussie in 'Borstvoeding' gestart door Citroen80, 27 feb 2014.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Citroen80

Citroen80 Niet meer actief

Binnenkort wil ik BV afbouwen naar alleen ochtend en avond voeding. Ik heb dan ongeveer 8 weken volledige BV op aanvraag gegeven. Nu vraag ik me af hoe het dan zit met troost. Nu is het vaak zo als zl huilt hem dan aanleg om te troosten. Ik ben bang dat ik hem straks minder goed kan troosten als je fles voeding geeft.
    Nu is het volgens mij wel zo dat hij huilt vanwege honger, dus mssn is dat met flesvoeding het geval.

Wie weet raad?

2. Aquilegia

Aquilegia VIP lid

19 apr 2007
    8.914
    3
    36
    Vrouw
    psycholoog en astroloog
    Midden-Nederland
    #2 Aquilegia, 27 feb 2014
    Laatst bewerkt: 27 feb 2014
    Geen antwoord op je vraag, maar: als je op zo'n jonge leeftijd afbouwt, kan de bv ineens helemaal op zijn. Geen aanval, maar 't is alleen dat je het weet.

3. tupp

tupp VIP lid

13 jun 2009
    22.827
    19.157
    113
    Vrouw
    lerares basisonderwijs
    Doe gewoon wat voor jou goed voelt. Als hij huilt en je wilt hem troosten, dan leg je hem toch gewoon aan?

4. Shandy

Shandy Fanatiek lid

14 jan 2012
    2.603
    18
    38
    Weet niet of je het zo red...ochtend en avond... maar blijven aanleggen bij troowt kan altijd

5. Zoe123

Zoe123 VIP lid

9 feb 2013
    11.818
    5.952
    113
    Vrouw
    Blijven aanleggen kan altijd inderdaad :)
    Maar op deze termijn zal het met 2 voedingen per dag snel afgelopen zijn.
    Dat kan je productie nog niet aan.

6. Lentekriebel

Lentekriebel Fanatiek lid

11 sep 2011
    1.384
    0
    0
    Dit dus..

7. dirksmama

dirksmama VIP lid

29 aug 2007
    22.170
    34
    48
    mens
    Meestal in de wolken
    Sluit me helemaal bij de anderen aan. Je kunt altijd aan de borst troosten.

Als je wat langer zelf wilt blijven voeden dan is met 8 weken alleen avond en ochtend vaak te weinig om de productie in stand te houden. Met 8 weken zit je nog midden in de opbouwperiode (de eerst 3 a 4 maanden bouw je op), en als je teruggaat naar maar twee keer per dag is de kans erg groot dat je heel snel zonder melk staat. Om je productie in stand te houden heb je op die leeftijd eigenlijk nog 6-8 voedingen op een dag nodig, maar als je erg graag niet alles meer via de borst wilt geven, dan lukt het soms ook met 4 voedingen per 24 uur. Maar dat is dan echt wel het absolute minimum, en je zult dan als je kind regeldagen heeft af en toe weer even naar helemaal borst op verzoek moeten gaan om de trein rijdende te houden.

Deel Deze Pagina