Start letrozol wie ervaringen pcos

Discussie in 'Zwanger worden' gestart door Waterlelie5, 10 dec 2024.

1. Kikii88

Kikii88 Bekend lid

4 jun 2024
    876
    720
    93
    Vrouw
    haha ja het zou wat zijn, een drieling. Een tweeling lijkt me geweldig, maar drie is me toch net even te haha.

Spannend zeg, en wat een lastige periode he. Nog een weekje en dan heb je hopelijk een mooie positieve zwangerschapstest. Het zou zomaar kunnen, het was bij mij ook het geval.

2. Kikii88

Kikii88 Bekend lid

4 jun 2024
    876
    720
    93
    Vrouw
    Volgens mij verschilt dit dus per ziekenhuis, mijn ziekenhuis die wilt dat je door de Letrozol een cyclus krijgt tot 35 dagen, dus die gaan er ook vanuit dat een eisprong op dag 21 zou kunnen plaatsvinden. Als het langer dan 35 dagen duurt vinden ze dat de dosis opgehoogd moet worden.

MooseIsLoose vindt dit leuk.
  3. Kikii88

Kikii88 Bekend lid

4 jun 2024
    876
    720
    93
    Vrouw
    Ooh breken ze het bij jou al bij 2 eiblaasjes al af?

Ik ga wel naar ronde 3 Letrozol. Eerste ronde Letrozol 2,5 was raak, tweede ronde Letrozol 2,5 geen eisprong, dus dat kan blijkbaar ook, dat de dosis de ene keer genoeg is en de andere keer niet. Nu eerste ronde Letrozol 5, ik ben benieuwd wat het voor ons beide gaat doen.

jij bent er nu ook al mee begonnen toch, met die dosis? Voel je er nu wel wat van?

Waterlelie5 vindt dit leuk.
  4. Kikii88

Kikii88 Bekend lid

4 jun 2024
    876
    720
    93
    Vrouw
    spannend, hopelijk heb je er niet teveel last van en hopelijk heb je direct een mooi resultaat!

JeeKee en Waterlelie5 vinden dit leuk.
  5. Waterlelie5

Waterlelie5 Actief lid

21 dec 2022
    281
    205
    43
    Vrouw
    owja inderdaad de derde ronde bij jou, hopelijk beide raak deze cyclus, bij 3 eiblaasjes gaan ze het afbreken, daar zit ik zelf ook niet op te wachten haha.

voordat ik wegging zei ze dat een dubbele dosis niet wil zeggen dat je meer bijwerkingen hebt. Ik vroeg nog of het beter was om het voor het slapen in te nemen en ze gaf aan dat ik het moest proberen en zien wat het beste werkte. Heb het rond 21uur ingenomen 2 pilletjes. Als ik het overdag inneem ga ik meer letten op de bijwerkingen en krijg ik meer stress voor nu voel ik nog niets

Kikii88 vindt dit leuk.
  6. Kikii88

Kikii88 Bekend lid

4 jun 2024
    876
    720
    93
    Vrouw
    Dat is goed om te horen, ik was een beetje bang dat ik me met een dubbele dosis weer zo ellendig zou gaan voelen. Goede inderdaad, ik neem het ook altijd ‘s avonds in met die reden.

spannend, hoop dat het inderdaad gaat lukken voor ons beide! Ben ook benieuwd of jouw eirijping nu sneller gaat, wanneer is je echo?

7. Waterlelie5

Waterlelie5 Actief lid

21 dec 2022
    281
    205
    43
    Vrouw
    volgende week dinsdag mag ik weer voor een echo, we komen er samen doorheen met de bijwerkingen ;) :) dat vindt ik het ergst en het is fijn dat ik het hier kwijt kan en niet de enige ben,en na de eisprong is het nog alleen wachten even spannend

8. JeeKee

JeeKee Actief lid

8 jan 2025
    283
    257
    63
    Vrouw
  9. Kikii88

Kikii88 Bekend lid

4 jun 2024
    876
    720
    93
    Vrouw
    ben benieuwd naar je echo, en inderdaad fijn dat we het hier met elkaar kunnen delen!

10. Kikii88

Kikii88 Bekend lid

4 jun 2024
    876
    720
    93
    Vrouw
    Eerste keer was voor mij echt een verschrikking. Ik was duizelig, misselijk, gigantisch moe, echt zo’n griepgevoel, maar dan wel heel heftig. Ik kon eigenlijk niet functioneren en ik had continu huilbuien. Ik was dan ook bang voor de tweede keer, en had mijn hele agenda leeggemaakt, maar toen voelde ik amper iets. Ik denk dat mijn lichaam eraan moest wennen.

JeeKee en Waterlelie5 vinden dit leuk.
  11. Waterlelie5

Waterlelie5 Actief lid

21 dec 2022
    281
    205
    43
    Vrouw
    ik was ook vermoeid had lichte hoofdpijn en geen eetlust wat weer positief was voor mij ik ben een emotionele eter, door stress ga ik snaaien

JeeKee en Steinmeid400 vinden dit leuk.
  12. JeeKee

JeeKee Actief lid

8 jan 2025
    283
    257
    63
    Vrouw
    @Kikii88 en @Waterlelie5 thanks dan weet ik een beetje wat ik eventueel kan verwachten
    Gisteren de eerste pil genomen, heb vannacht heel onrustig geslapen, iets waar ik normaal nooit last van heb.
    Verder merk ik nog niet veel, op flink emotioneel zijn na.
    Heb vanmorgen heel hard zitten huilen omdat ik een glas kapot liet vallen hahah :)

13. Kikii88

Kikii88 Bekend lid

4 jun 2024
    876
    720
    93
    Vrouw
    haha heel herkenbaar van het huilen, maar fijn dat je er niet zoveel van merkt. Ik had het echt al vrijwel direct dus hoop dat jij geen extra last krijgt. En hopelijk slaap je vannacht weer beter!

JeeKee vindt dit leuk.
  14. JeeKee

JeeKee Actief lid

8 jan 2025
    283
    257
    63
    Vrouw
    Ja ik ben ook blij dat het alles meevalt!
    En als ik wat beter kan slapen zou dat top zijn.

Hoe is het met jou?

15. Kikii88

Kikii88 Bekend lid

4 jun 2024
    876
    720
    93
    Vrouw
    haha ja vervelend is dat he, als je niet goed slaapt. Hoe is het je de rest van de dag vergaan?

Met mij gaat het goed, ik ben nog niet ongesteld. Merk dat ik hoop dat ik pas vrijdag ongesteld wordt, zondag heb ik een uitje met me neefjes en mocht de Letrozol toch weer tegenvallen wil ik niet als een zombie erbij lopen. En afzeggen is ook geen optie. Als ik vrijdag ongesteld wordt kan ik zondag avond beginnen met de Letrozol. Maar het mag wel vrijdag komen, langer wachten wil ik ook niet haha.

16. JeeKee

JeeKee Actief lid

8 jan 2025
    283
    257
    63
    Vrouw
    Gisteren is het verder wel prima gegaan, ik ben nog steeds wel heel hevig aan het bloeden dus dat is vervelend. Had dat vorige keer na Provera ook, zo'n mega hevige menstruatie.
    Heb vannacht wel wat beter kunnen slapen, wel nog steeds heel emo en vermoeid.

Ah ja ik snap wel dat je dan zoiets hebt van, wacht dan nog maar even een dag of 2 ja!

Steinmeid400 en Kikii88 vinden dit leuk.
  17. Steinmeid400

Steinmeid400 Actief lid

7 mei 2024
    285
    344
    63
    Vrouw
    Ik lees nog steeds jullie verhalen. Ben zo benieuwd hoe het verder gaat bij jullie. Hopelijk allemaal letrozol-succes verhalen binnenkort!!!

Hier op 10 dpo vandaag. Heb alle klachten die passen bij een opkomende menstruatieo_O meestal word ik op 14 dpo ongesteld dus we wachten het nog even af. Ga niet testen, want wil geen teleurstelling, hahah. Lekker mijn kop in het zand. Misschien zondag (13dpo) testen, maar misschien wacht ik wel gewoon mijn menstruatie af. Spannende dagen.

Hoop dat ik bij de volgende ronde de wachtweken iets anders doorkom. Opzich heb ik geen spanning, maar ben er 24/7 in mijn hoofd meebezig. Niet helemaal de bedoeling.

Kikii88 vindt dit leuk.
  18. JeeKee

JeeKee Actief lid

8 jan 2025
    283
    257
    63
    Vrouw
    Ik snap het helemaal! Ik merk zeker nu alles nog zo nieuw is in de eerste ronde dat ik ook constant er over nadenk. En steeds in mijn hoofd allerlei "wat als-jes" heb, wat als het in een keer goed gaat, wat als het niet lukt, wat als ik dit allemaal nog 10-20-30 keer moet doen, wat dan... enz. enz.
    Drama hoeveel je in je hoofd kunt zitten!

Steinmeid400 vindt dit leuk.
  19. Steinmeid400

Steinmeid400 Actief lid

7 mei 2024
    285
    344
    63
    Vrouw
    Precies wat jij zegt. Ik heb dat ook steeds.. wat als het niet werkt, wat als we toch verder moeten met iets anders.. wat als wat als idd. Je maakt jezelf echt gek...
    Heel irritant. Hoop inderdaad dat dit ook een beetje komt doordat het de eerste ronde is met dit middel.... en dat een volgende iets meer loslaten is. Maar ben er bang voor, haha

Moet wel zeggen.. het voordeel is dat in mijn hoofd geen plek is voor andere dingen waar ik me zorgen over maak, hahahah
    Maar het fertiliteitshoofdstuk waar we nu inzitten vind ik niet heel leuk.. al die onzekerheid.

Hoe gaat het met de letrozol bij jou?

20. JeeKee

JeeKee Actief lid

8 jan 2025
    283
    257
    63
    Vrouw
    En ergens zouden we ons ook niet druk moeten maken want we staan nog aan het begin, we hebben (als het goed is) nog zooo veel kansen en pogingen etc. Maar gaat vaak toch vanzelf he.

Het is ook niet leuk, je wilt gewoon weten waar je aan toe bent. Ik merk dat met de Letrozole nu, het is deze cyclus ook maar afwachten of deze dosering uberhaupt iets doet. En zo niet, moet ik weer aan die ellendige Provera.

Ik heb gisteren pil 2/5 genomen, opzich weinig klachten, ben alleen erg onrustig merk ik, en vrij emo. En ondertussen ook nog hardstikke ongesteld dus daar flink krampen van. Al met al ben ik blij dat ik na vandaag lekker weekend heb ;)

Deel Deze Pagina