Hopen dat de bloeding gauw stopt. En zou super fijn zijn als deze dosering aanslaat. Weet dat die kans er is!! Ik dacht namenlijk ook echt dat 2,5 niks zou doen. Zelfs op de dag van de echo had ik er nog een hard hoofd in. (En die week die volgde zat ik maar te wachten op een positieve ovulatietest) Dus weet echt dat die kans er zeker is! Fijn dat je bijna weekend hebt! Wees lief voor jezelf hè!!
Welke CD was jouw eisprong uiteindelijk nog? Of weet je het niet? Komt helemaal goed, heb allerlei leuke plannen komend weekend dus dan gaat de tijd wat sneller
Cd 19 is hij gesprongen, heb deze maand een cyclus van 32 dagen als het goed is. En op CD 12 had ik eitje van 15 mm. Bij mij springen ze dus wat laat... maar zit nog wel onder de 35 dagen deze maand. Aah super! Dat helpt echt met je gedachten verzetten
Aah okee, spannend nu dan! Ik volg je ook in een ander topic, hopelijk toch nog een wondertje voor jou deze maand!
Heeft nog iemand ervaring met extreme buikkrampen/steken tijdens een Letrozole kuur? Heb vandaag pil 3/5 genomen, en ongeveer 3 uur later kreeg ik zo veel krampen, en nog steeds. Dus ben benieuwd of nog iemand dat wel eens heeft gehad?
Morgen mag ik mijn laatste pil innemen, vandaag was ik boodschappen aan het doen en ik kreeg rond mijn eierstokken krampen, alsof het de groei was van de follikels, dit had ik met de eerste ronde clomid ook dus ik denk dat het werkt, ik hoop niet op meerdere follikels, waar had jij je krampen/steken @JeeKee ? Ik had het gisteren ook maar vandaag iets heftiger het is nu wel over..
Bij mij was het ook in mijn baarmoeder/eierstokken regio. Het was erg plotseling, echt van ene op het andere moment. Als je dit herkent zou dat inderdaad goed kunnen, en ook een goed teken zijn natuurlijk dat de medicatie iets doet!! Wat betreft meerdere follikels, ik lees vaker dat ze in het ziekenhuis de cyclus afbreken als er teveel eitjes aan het groeien zijn, alleen ik heb geen echo’s dus bij mij controleren ze daar niet op… vind ik toch nog steeds gek
klopt 2-ling is nog welkom maar een 3-ling oei! Ze gaan het ook afbreken bij 3 follikels.. ik vind het ook gek eerlijk gezegd maar ieder ziekenhuis zit er dus anders in, misschien toch met je klachten bellen en vragen of er gekeken kan worden?
ik herken het niet, ik had wel vooral de eerste keer Letrozol een zeer pijnlijke eisprong, zo’n pijn dat ik er niet meer van kon lopen. Maar tijdens de kuur had ik geen pijn. dat vind ik ook gek, dat is bij mij dus ook zo, geen monitoring. Ook niet met een hogere dosis en zelfs niet met Letrozol 7,5. ik heb zojuist trouwens het eerste bloedverlies aangetroffen, maar het is nog niet een overduidelijke menstruatie. Hoe was dat bij jullie was het bloedverlies na primolut/provera direct flink, of begonnen jullie ook met spotting? Door al die minimale menstruaties ben ik toch bang dat ik nu ook niet goed ongesteld ga worden.
wat is eigenlijk de reden dat ze het niet doen, stel je hebt er teveel wat zeggen ze daarop dan, ben er wel benieuwd naar wat de onderbouwing is. ahh ik hoop dat het goed doorbreekt, niet fijn als het bij een klein beetje blijft. Dat vindt ik dus ook raar, bij mij zien ze dan welke dikte je baarmoederslijmvlies is rond eisprong en op dag 3/4 een echo en dan meten ze het weer om te kijken of je lichaam het goed heeft opgeruimd, ik heb geen ervaring met primolut/provera ik heb het één keer jaren geleden gebruikt, maar nadat ik 2x een baarmoedermassage heb gehad heb ik nu goede menstruaties het voelt echt goed schoon zeg maar.
geen idee, ze zeiden dat tracking pas nodig was op het moment dat je aan de spuiten gaat. En daar ga je pas aan nadat je na Letrozol 7,5 geen eisprong hebt gekregen. En ik zou tracking krijgen als dat nodig zou blijken, maar eerst zonder aan de gang werd gezegd. Elk ziekenhuis volgt zijn eigen protocollen en kijken naar wij zij nodig vinden denk ik.
ah op die manier, houd het zelf ook goed in de gaten, luister goed naar je lichaam. Ik heb nare ervaringen gehad en ben extra voorzichtig. Ik voelde namelijk dat ik een buitenbaarmoederlijke zwangerschap had, vaker gebeld en ik moest het afwachten totdat ik nogmaals belde met pijn, had ze gelezen dat ik een vermoeden had voor een bbz en voor de zekerheid wilde kijken en toen werd ik met spoed geopereerd.
En was het wel helderrood bij jou die eerste 3 dagen? Ik heb nu namelijk wel meer dan spotting en het is helderrood, maar om nou te zeggen veel of genoeg, dat weet ik ook weer niet, wat een ellende. Wat heb jij overigens geteld als cyclusdag 1? Die dag dat het losbrak?
Ja het was helderrood inderdaad. Maar eerst heel weinig. Omdat ik die maand nog niet gestart ben met letrozol weet ik niet precies welke dag cyclusdag 1 was. of welke ik moest tellen als dag 1. Misschien dat je hier het ziekenhuis een mailtje over kan sturen? Of misschien dat iemand anders hier antwoord op heeft.
Wat ik zelf weet en doe is bij helderrood bloedverlies tellen als dag 1, als de menstruatie start in de avond dan de volgende dag als dag 1, ik heb overigens ook vanaf dag 2 dat het goed doorbreekt en niet dag 1, dan komt het eerst op gang
Oh gek zeg! Bij mij hebben ze wel gezegd dat ze het per cyclus bekijken, ook afhankelijk van het bloedprikken deze cyclus op CD21. Dus misschien willen ze volgende keer of met een hogere dosis wel monitoren, geen idee. Ergens kijkt het me wel fijn als ze het checken met echo’s, dan weet je toch beter of er iets gebeurd.. Bij mij was het beide keren na provera een dag of 2-3 heel licht bloedverlies, en daarna gingen alle sluizen open Mijn gynaecoloog zei dat, wanneer het voor 18.00 ‘s avonds doorbreekt je die dag als CD1 mag rekenen, en als het ná 18.00 doorbreekt de dag erna CD1 is En doorbreken was dan als je het niet afkan met een inlegkruisje oid
inmiddels is het al meer gaan bloeden, dus toch cyclusdag 1 vandaag. ik moet eerlijk zeggen dat die echo’s voor mij ook niet volledig alles zeggen. Die maand dat ik cyclustracking had had ik gewoon een mooie eirijping en een gesprongen eiblaasje, maar toch geen eisprong. Ik zou het liefst hebben dat er na de vermoedelijke eisprong 7 dagen later bloed geprikt wordt, dat is de enige manier volgens mij om met zekerheid te zeggen of er een eisprong is geweest. Hoe gaat ie nu trouwens, beetje te doen de Letrozol?
Ah okee, ga jij nu weer een cyclus in met Letrozole of iets anders? Heb je ook gelijk in hoor, het is toch fijn om het gewoon zeker te weten! Met mij gaat het wel oke, nog altijd wel wat krampen maar een stuk minder dan gisteren gelukkig!
Ik ga inderdaad weer starten met Letrozol, dubbele dosis 5 mg. Vind toch nog wel gek dat ik de eerste ronde met 2,5 zwanger ben geworden en de tweede ronde met 2,5 niet eens een eisprong heb gehad. Fijn dat het wat beter gaat vandaag! Hopelijk heb je over een weekje een goede krachtige ovulatie!