Start letrozol wie ervaringen pcos

Discussie in 'Zwanger worden' gestart door Waterlelie5, 10 dec 2024.

1. JeeKee

JeeKee Actief lid

8 jan 2025
    283
    257
    63
    Vrouw
    Zo bijzonder dat je lichaam op hetzelfde medicijn zo verschillend kan reageren. Hopelijk doet de 5mg voor jou zijn werk!!

Ik hoop ook dat het volgende week een mooie eisprong zal zijn, ik heb ergens een goed voorgevoel maar durf niet al te veel te hopen

2. MooseIsLoose

MooseIsLoose Bekend lid

6 jan 2024
    572
    607
    93
    Ik heb gisteren bloedgeprikt progesteron. Vandaag werd ik gebeld over de uitslag. Goede eisprong gehad. Toen ik vroeg of ik met medicatie moest beginnen volgende ronde. Maar ze zei dat ik een goede eisprong had (progesteron 27.2) en dan hoef je daarna geen medicijnen. En ik wilde dan een belafspraak met de arts, maar ik moest maar gewoon de afspraak 6 februari afwachten want "zo gaat dat nou eenmaal in zo'n traject, dan moet je wel eens wachten". Ik voelde me zo een nummer. Woensdag weet ik of ik zwanger ben, maar als dat niet zo is dan wil ik gewoon niet nóg een maand voorbij laten gaan. Wat moet ik hier nou mee :cry:

3. Kikii88

Kikii88 Bekend lid

4 jun 2024
    876
    720
    93
    Vrouw
    ik hoop het echt voor je. Ik heb ook ergens een goed voorgevoel deze ronde, hopelijk klopt ons voorgevoel!

Steinmeid400 en JeeKee vinden dit leuk.
  4. Kikii88

Kikii88 Bekend lid

4 jun 2024
    876
    720
    93
    Vrouw
    Pff ja dat wachten is verschrikkelijk, zo herkenbaar. Waarschijnlijk willen ze het behandelplan dan met je gaan doornemen 6 februari. Tegen mij is toen gezegd met cyclustracking dat als ik een eisprong had ging ik door voor iui en als ik geen overtuigende eisprong had dan oi. Dus misschien dat ze bij jullie iui willen gaan proberen?

maar wel raar, want ze wilde eerst toch eigenlijk starten met OI? Waar was dat dan op gebaseerd?

5. MooseIsLoose

MooseIsLoose Bekend lid

6 jan 2024
    572
    607
    93
    Ja ze wilden idd eerst met OI beginnen en de arts zei ook al... mocht deze cyclus niks worden dan starten we de cyclus daarop met OI. Dus het voelt een beetje als een verloren ronde als we daar niks mee doen (ik praat met een toekomstplan maar hoop natuurlijk dat ik deze ronde zwanger ben). Maar misschien dan idd IUI. Ik weet het oprecht niet meer momenteel:p

6. Steinmeid400

Steinmeid400 Actief lid

7 mei 2024
    285
    344
    63
    Vrouw
    Hee dames,

Hier geen goed nieuws. Temperatuur heel erg gezakt en hele dag al angstig, wat wijst op een progesteron daling. Had al wel het vermoeden dat het niet raak was, maar ja.... Ben echt een beetje verdrietig. Zullen ook de hormonen zijn, maar toch.....

7. MooseIsLoose

MooseIsLoose Bekend lid

6 jan 2024
    572
    607
    93
    Aw dikke knuffel voor jou!

Steinmeid400 vindt dit leuk.
  8. Waterlelie5

Waterlelie5 Actief lid

21 dec 2022
    281
    205
    43
    Vrouw
    aahh heel normaal dat je je verdrietig voelt, hoort bij de luteale fase, knuffel voor jou, maar je bent nog niet ongesteld?

9. Kikii88

Kikii88 Bekend lid

4 jun 2024
    876
    720
    93
    Vrouw
    Aah wat kak, super balen en verdrietig. Sterkte en een dikke knuffel!

10. JeeKee

JeeKee Actief lid

8 jan 2025
    283
    257
    63
    Vrouw
    Ooh wat balen zeg! Dikke knuffel voor jou!! <3

11. Steinmeid400

Steinmeid400 Actief lid

7 mei 2024
    285
    344
    63
    Vrouw
    Lief van jullie....

Meteen ga ik van alles in mijn hoofd halen. Hoe zit het bijvoorbeeld met een hsg onderzoek? Hebben jullie dat gehad? Of is er bekend wanneer jullie dat krijgen?

12. Kikii88

Kikii88 Bekend lid

4 jun 2024
    876
    720
    93
    Vrouw
    snap ik, had ik ook voordat ik met oi startte, eigenlijk heelveel vragen, waarom doen jullie dit niet en waarom dat niet. Het antwoord daarop was dat mijn cyclus niet goed was en dat dat stap 1 was, mijn cyclus op orde krijgen. Vanuit daar kon beter bekeken worden wat er nog meer niet goed zou zijn. Maar er was iets nu al niet goed en dit moest eerst opgelost worden. En dan zouden andere eventuele dingen vanzelf duidelijk worden.

Een hsg zou in eerste instantie alleen gedaan worden als ik ooit chlamydia gehad zou hebben, dan zou er reden zijn zei de arts. Maar nu nog niet, maar dit zou wel in een later stadium gedaan worden.

Best kans dat ze dus eerst willen kijken of je een aantal rondes een regelmatige cyclus hebt en een eisprong. En als dat niet lukt dat ze dan verder gaan kijken.

13. Steinmeid400

Steinmeid400 Actief lid

7 mei 2024
    285
    344
    63
    Vrouw
    Bedankt voor dit antwoord. Dit klinkt gerustellend.

Ik had niet perse verwacht dat het in 1 cyclus letrozol raak zou zijn, maar merk wel dat het zoveel van me vraagt dat ik nu gewoon ff niet weet hoe ik de volgende door moet. Je leeft zo tussen hoop en vrees.

14. Kikii88

Kikii88 Bekend lid

4 jun 2024
    876
    720
    93
    Vrouw
    Snap ik heel goed en heel herkenbaar. Het is gewoon een mega pittig proces dat zwanger worden. En super frustrerend en verdrietig dat het telkens niet lukt. En wat je zegt, het vraagt zoveel van je. Ik word ook heelveel vaak knettergek van mezelf en soms weet ik ook even niet of ik het nog trek. Ik vind het ook mega zwaar. En dat is het ook gewoon, mooier kunnen we het niet maken. Neem even lekker rustig de tijd voor jezelf om de teleurstelling te verwerken, samen met je man. En ongetwijfeld vind je weer nieuwe hoop en moed voor de nieuwe ronde. Voor nu sterkte en een dikke knuffel!

JeeKee, MooseIsLoose en Steinmeid400 vinden dit leuk.
  15. Steinmeid400

Steinmeid400 Actief lid

7 mei 2024
    285
    344
    63
    Vrouw
    Dankje Kiki voor je berichtjes. Precies wat ik even nodig had deze dag.

Kikii88 en MooseIsLoose vinden dit leuk.
  16. MooseIsLoose

MooseIsLoose Bekend lid

6 jan 2024
    572
    607
    93
    Die heb ik nu 2x gehad. 1e keer was bij mijn eerste en toen was ik 3 maanden na de HSG zwanger. Dit is m'n 2e cyclus na HSG voor de 2e. Ze deden het vooral om te kijken of er niet iets veranderd was. In mijn ziekenhuis testen ze nu ook of een schuimecho hetzelfde effect heeft op de vruchtbaarheid.

17. JeeKee

JeeKee Actief lid

8 jan 2025
    283
    257
    63
    Vrouw
    Goedemorgen, ik ben even wat stil geweest hier want had een druk weekend.
    Mijn bloeden was afgelopen zaterdag voorbij, toen ook de laatste pil Lerozole genomen, maar nu heb ik sinds gisteren een soort waterige, bruine afscheiding, heb dat nog nooit eerder gehad. Is dat normaal?

18. Waterlelie5

Waterlelie5 Actief lid

21 dec 2022
    281
    205
    43
    Vrouw
    goedemorgen, soms heb ik het ook aan het eind van mijn menstruatie, soort bruine afscheiding, misschien dat het zoiets is? Spannend weer deze cyclus hopelijk werkt het en krijg je een goede eisprong

19. JeeKee

JeeKee Actief lid

8 jan 2025
    283
    257
    63
    Vrouw
    Aah okee. Heb het zelf nooit eerder gehad, dus dacht misschien heeft het iets te maken met de medicatie. Maar lees ook dat dat wel vaker voorkomt dus zal wel goed zijn.
    Ik voel me mentaal en lichamelijk in elk geval stukken beter nu ik die Letrozole nier meer hoef te slikken. Hoop inderdaad op een mooie eisprong komende week, zou voor het eerst in jaren zijn dat ik een positieve ovulatietest zou hebben, spannend wel!

MooseIsLoose vindt dit leuk.
  20. Kikii88

Kikii88 Bekend lid

4 jun 2024
    876
    720
    93
    Vrouw
    ik heb het vaker bruinverlies, maar ik heb het ook beide keren tijdens de Letrozol kuur gehad, staat ook in de bijsluiter dat dit kan gebeuren. Het maakt niet uit zolang je geen heftige krampen krijgt of het meer bloedverlies wordt.

Deel Deze Pagina