Start letrozol wie ervaringen pcos

Discussie in 'Zwanger worden' gestart door Waterlelie5, 10 dec 2024.

1. Kikii88

Kikii88 Bekend lid

4 jun 2024
    886
    726
    93
    Vrouw
    Wat goed, kun je in ieder geval stellen dat dit medicijn je cyclus regelmatig maakt. En wat leuk, Valentijnsdag de mogelijke verwekdatum haha. Zo spannend hè, de aankomende 2 weken, ga voor je duimen!

Als je trouwens de truc hebt gevonden hoe je het meer los kunt laten, laat het vooral weten. Want ik kan ook wel wat tips gebruiken hahaha.

2. Waterlelie5

Waterlelie5 Actief lid

21 dec 2022
    281
    205
    43
    Vrouw
    Wat fijn om te horen! Nou ben benieuwd ik hoop een positieve test over twee weekjes en succes met de wachtweken hopelijk heb je wat afleiding en gaan de dagen sneller voorbij

Steinmeid400 vindt dit leuk.
  3. JeeKee

JeeKee Actief lid

8 jan 2025
    283
    257
    63
    Vrouw
    Ooh wat fijn zeg! Jij zit op 2,5 mg toch? Hopelijk is dit de ronde voor jou!! Enneh... veel gezelligheid ;)

4. Steinmeid400

Steinmeid400 Actief lid

7 mei 2024
    285
    344
    63
    Vrouw
    @Kikii88 ja misschien is het voornemen iets te hoog gegrepen voor ons. Hou je het nog wel een beetje vol in de wachtweken?

Valentijnsdag vind ik ook wel grappig.. een valentijnsbaby is toch geweldig. Nou ja... we gaan het zien.

@Waterlelie5 dankjewel hoe is het bij jou?

@JeeKee ja deze ronde nog 2,5 mg. De arts zei wel dat het kan zijn dat je lichaam stopt met reageren en je alsnog een verhoging nodig hebt. Daarom was ik er ook een beetje bang voor deze maand. Maar het werkt nog blijkbaar.

JeeKee vindt dit leuk.
  5. Kikii88

Kikii88 Bekend lid

4 jun 2024
    886
    726
    93
    Vrouw
    Haha ja hoor. Nog even en dan weten we weer of het gelukt is of niet. Zit op dit moment weer een beetje in een pessimistische bui dat het toch niet gaat lukken. Maar ik hoop het wel echt zo erg. Gisterenavond laat moest ik heel hard huilen en voelde ik lichtelijke paniek, de gedachte dat ik dat nog mogelijk heelveel rondes moest gaan doen, echt pure wanhoop. Maar dat heeft wel opgelucht, nu voel ik me weer wat beter.

nou dat zou zeker geweldig zijn een Valentijnsbaby. En dan hoop ik dat ik een positieve test mag hebben op Valentijnsdag haha.

Steinmeid400 vindt dit leuk.
  6. MooseIsLoose

MooseIsLoose Bekend lid

6 jan 2024
    575
    607
    93
    Jeetje wat een kl*tenieuws! Dit verwacht je niet en wil je absoluut niet horen!
    Hele dikke knuffel voor jullie!

Rosa1995 vindt dit leuk.
  7. MooseIsLoose

MooseIsLoose Bekend lid

6 jan 2024
    575
    607
    93
    Wij hebben ons dossier toch naar een ander ziekenhuis weten te krijgen! Maandag afspraak maken. Ik denk dat mijn eisprong ook bijna is, dit weekend ofzo, komt qua werk van man en andere afspraken heel rot uit. Dus ik ben er al bang voor dat het helemaal niks wordt. Ik heb daar natuurlijk al op lopen hinten en dat had ik beter niet kunnen doen. Zucht.

8. Steinmeid400

Steinmeid400 Actief lid

7 mei 2024
    285
    344
    63
    Vrouw
    Aah fijn dat dat gelukt is!
    Hopelijk willen ze jullie verder helpen.

Vervelend dat je eisprong niet zo lekker uitkomt. Mijn man moest afgelopen week ook iedere keer tot laat werken. Was best een uitdaging, maar uiteindelijk lukt het dan toch wel.

Hopelijk lukt het bij jullie ook!

MooseIsLoose vindt dit leuk.
  9. Steinmeid400

Steinmeid400 Actief lid

7 mei 2024
    285
    344
    63
    Vrouw
    Hier al 4 koppen thee op vandaag, hahahah
    Lekker overdreven.. haha

Hebben we nog meer tips voor de wachtweken? Ik weet dat jezelf warm houden, ontspanning en gezond eten/bewegen wordt aangeraden.. maar zijn er nog specifieke dingen die jullie doen?

Hoe is het bij jou @Kikii88
    Nog getest op valentijnsdag?♡
    Of laat je het testen nog even?

10. Kikii88

Kikii88 Bekend lid

4 jun 2024
    886
    726
    93
    Vrouw
    Helaas geen positieve Valentijnsdag test. Maar het is nog vroeg dus het kan nog, maar wordt wel onrustiger.

Wat mijn acupuncturist zegt en wat ik doe is 3 keer per dag eten, absoluut geen tussendoortjes, en genoeg tijd tussen de maaltijden houden zodat je milt ook even pauze heeft. Zelfde geldt voor drinken, je mag dus wel drinken tussen de maaltijden door drinken, maar alleen maar water. En het liefst dus gekookt water, zonder thee. En weinig suikers en geen bewerkt voedsel. Ook geen fruit, maar kan me voorstellen dat je dat een beetje vreemd vind, vind ik ook haha. Trouwens ook absoluut geen ijskast koud eten, dus geen salades oid. Mag wel gewoon brood met notenpasta ofzo, mits het maar niet ijskast koud is. En de belangrijkste volgens haar geen producten waar koemelk inzit. En het zit in echt veel, zelfs bijvoorbeeld in bouillonblokjes, dus etiketten lezen is vereist mocht je hieraan willen beginnen.

Daarnaast wandel ik 5 a 6 dagen minimaal 1 uur aan 1 stuk. En heb ik sokken aan in bed. Koude voeten zijn volgens de Chinese geneeskunde ook uit den boze. En ik doe nog osteopathie gericht op de fertiliteit. En zo nog wat kleine dingetjes, maar die doe ik al heel lang zoals geen koffie drinken, geen alcohol etc. Wat je er allemaal wel niet voor over hebt hè.

nou hopelijk wordt die baby vandaag verwekt!! Haha

Waterlelie5 vindt dit leuk.
  11. Steinmeid400

Steinmeid400 Actief lid

7 mei 2024
    285
    344
    63
    Vrouw
    Mmm jammer, maar is inderdaad nog vroeg... duim zo voor je! Hoop het echt. We hebben een succesverhaal nodig!!!!

Bedankt voor de tips! Ben wel benieuwd waarom koemelk wordt afgeraden. Heb dit vaker gehoord.

Zijn wel tips die makkelijk toe te passen zijn. Maar gaat het dan alleen om de wachtweken vanwege bevorderen innestelling of ook daarna?

Kikii88 vindt dit leuk.
  12. Kikii88

Kikii88 Bekend lid

4 jun 2024
    886
    726
    93
    Vrouw
    Mensen die de Chinese geneeskunde volgen of acupuncturisten zijn sowieso tegen zuivel. En beweren dat dit allemaal kleine ontstekingen in het lichaam geeft, en wanneer je lichaam bezig is met deze ontstekingen is er geen ruimte voor voortplanting. Ze zei ook tegen mij dat eigenlijk iedereen lactose intolerant is en dat het helemaal niet de bedoeling is dat we iets drinken van een dier. En dat er ook geen enkel ander dier is dat wat drinkt van een ander dier. Ik moet zeggen, ik pas dit dus toe en voorheen had ik altijd een opgeblazen buik. Ironisch genoeg werd ik regelmatig gefeliciteerd met een zwangerschap, nu heb ik dit helemaal niet meer. Ja heel af en toe, maar dan heb ik een foutje gemaakt en dan heb ik dus weer een opgeblazen buikje en kijk ik alle etiketten na en zie ik inderdaad dat er melk inzat.

En op zoveel andere vlakken voel ik me beter. Mijn man ging het ook 3 weken proberen en die zei ook wow wat een verschil in hoe hij zich voelde. Die eet nu alleen nog dingen die die echt heeel lekker vind. Maar anders laat die dus ook zuivel staan. Wij merken echt beide dat onze hele spijsvertering beter werkt.

Ik moet zeggen dat ik geen zuivel het lastigste vind. Geen kaas alleen al, ik vind kaas zo lekker. En ook niet die lekkere bonbons haha. De andere tips zegt de accupuncturist ook dat je het eigenlijk altijd moet doen, maar zeker na de innesteling. En sommige dingen wennen, ik wil nu niet eens meer iets anders drinken dan gekookt water haha, zelfs in de zomer. Maar goed ik eet ook bijvoorbeeld wel af en toe zwaar bewerkt voedsel hoor, alleen na de eisprong dus niet meer. Meestal als ik ongesteld wordt ga ik lekker uiteten etc haha.

hoe voel jij je nu? Kijk je op tegen die 2 wachtweken?

We hebben zeker een succesverhaal nodig, hoe is het met jou @Waterlelie5? Hopelijk heb je een mooie positieve test.

13. Waterlelie5

Waterlelie5 Actief lid

21 dec 2022
    281
    205
    43
    Vrouw
    Hoi dames, hier nog geen positieve test sinds gisteren pijnlijke borsten wordt steeds meer vandaag, ook wat voller, geen tekenen van menstruatie maar ik hoop dat ik optijd mijn menstruatie krijg en dan weer verder pffff… slopend. Hoewel de medicatie heeft gewerkt vindt ik het lang duren, ik weet dat ik geduld moet hebben maar het is allemaal zo zwaar..

@Kikii88 wat jammer maar het is nog vroeg hopelijk heb je dit weekend nog een positieve test ik duim voor je! Ik weet bijna zeker dat ik niet zwanger ben.. en goede tips die ga ik later nog eens doornemen ben al 4 dagen weer aan het vasten en redelijk gestopt met snoepen, ipv wandelen doe ik workouts van 30min per dag

over dat zuivel geld dat ook voor lactosevrij melk of kwark? Mijn vriend die eet echt veel zuivel..

@Steinmeid400 denk dat het belangrijkste warmte is, ooit had ik granaatappelsap gehoord of geprobeerd denk ik maar weet het niet zeker.

hoe is het verder met jullie allemaal mentaal? Ben benieuwd wie er zwanger raakt in deze maand

Kikii88 vindt dit leuk.
  14. Kikii88

Kikii88 Bekend lid

4 jun 2024
    886
    726
    93
    Vrouw
    pijnlijke borsten kan een teken zijn dat de menstruatie eraan komt, maar ook zeker van een zwangerschap. Zal dat niet snel vergeten hoe erg mijn borsten opgezet waren en pijn deden toen ik zwanger was. Hoeveel dpo ben je nu? En wanneer ga je opnieuw testen? Heb je vandaag bijvoorbeeld nog getest?

die Granaatappelsap en pitjes heb ik ook als een malle gegeten en gedronken vorig jaar haha. Niet zwanger van geworden helaas. Alleen let wel op dat jullie dit niet tijdens de Letrozol kuur gebruiken, dit kan namelijk ervoor zorgen dat de Letrozol minder werkt.

inderdaad dat zuivel vrije dieet betreft niet alleen lactose vrij maar echt koemelk vrij.

mentaal verschilt bij mij echt per dag, nou misschien zelfs wel per moment haha. Hoe is het met jou mentaal?

Waterlelie5 vindt dit leuk.
  15. Waterlelie5

Waterlelie5 Actief lid

21 dec 2022
    281
    205
    43
    Vrouw
    ik heb voor het laatst gisteren getest het blijft helaas wit, ik zit op 13 dpo en ik denk morgen of overmorgen dat het doorzet.. heb ook niet op progesteron laten prikken dus dan kan ik het terugrekenen en zeker zijn van mijn eisprong. Ben benieuwd. Hopelijk werken de kleine aanpassingen de volgende maand, zie er weer tegenop om het te slikken…

Kikii88 vindt dit leuk.
  16. Waterlelie5

Waterlelie5 Actief lid

21 dec 2022
    281
    205
    43
    Vrouw
    Ben weer erg negatief en neerslachtig merk ik. Ik moet er ook in geloven (wij allemaal) dat het wel gaat lukken en een positieve mindset hebben. Maar dat lukt niet altijd. Goed dat je het zegt van de granaatappel, houd ik er rekening mee wist dat helemaal niet

Kikii88 vindt dit leuk.
  17. Steinmeid400

Steinmeid400 Actief lid

7 mei 2024
    285
    344
    63
    Vrouw
    Het is ook zo lastig om steeds positief te blijven... En denk dat wij allemaal begrijpen wat je voelt... je leeft echt tussen hoop en vrees.

Rond je ovulatie is er toch een soort van hoop, misschien deze ronde wel.. de weg ligt weer open. En dan tegen de menstruatie aan wordt het weer allemaal mega onzeker.

Hopelijk snel meer duidelijk voor je! Het liefst natuurlijk gewoon een positieve test..

Kikii88 en Waterlelie5 vinden dit leuk.
  18. Waterlelie5

Waterlelie5 Actief lid

21 dec 2022
    281
    205
    43
    Vrouw
    Precies zoals je beschrijft! Dat hoop ik ook voor iedereen op kortste termijn. Het gaat met vallen en opstaan hopelijk in de lente allemaal zwanger

Kikii88 vindt dit leuk.
  19. MooseIsLoose

MooseIsLoose Bekend lid

6 jan 2024
    575
    607
    93
    Denk dat je de essentie wel hebt hoor!

Hier dus toch nog geen positieve ovulatietest. Vond de acupunctuur wel echt een bizarre ervaring. Had opeens hele dooie handen en voeten. Ja dat klopte, want het bloed moest lekker naar m'n baarmoeder. De hele dag moe geweest en op het werk merkte ik ook dat ik totaal op was. En dan nog slecht slapen...
    Maar wel lekker warm gebleven de hele dag dus het deed zeker wel wat.
    Nog even en m'n hele doos ovulatietesten is in 1 cyclus leeg als het zo door gaat :confused:

20. JeeKee

JeeKee Actief lid

8 jan 2025
    283
    257
    63
    Vrouw
    Was even wat afwezig, ik had even tijd nodig om op te laden om weer te starten met Provera, maar heb jullie berichten gelezen dames! Ik denk dat het heel logisch is om soms negatief of neerslachtig te zijn, dit hele proces komt over het algemeen met meer tegenslagen dan meevallers! Maar inderdaad, proberen om positief te blijven, hoe moeilijk het ook is.

Ik ben gisteren begonnen met Provera en merk dat dat toch direct invloed heeft op mij. Heb vannacht heel veel gedroomd, had ik vorige keer ook. En afgelopen weken had ik een hoog libido, dat is nu volledig verdwenen :roflmao: En merk ook dat ik mentaal een stuk gevoeliger ben, dus dat dingen me snel raken. Hopelijk blijft het hierbij

Deel Deze Pagina