Start letrozol wie ervaringen pcos

Discussie in 'Zwanger worden' gestart door Waterlelie5, 10 dec 2024.

1. JeeKee

JeeKee Actief lid

8 jan 2025
    283
    257
    63
    Vrouw
    Wat rot dat je wéér geen goede menstruatie hebt gehad Kiki! Echt niet leuk! En wat verwarrend ook met je schildklier, laat je ons weten wat de arts erover zegt morgen?

Kikii88 vindt dit leuk.
  2. JeeKee

JeeKee Actief lid

8 jan 2025
    283
    257
    63
    Vrouw
    Met mij gaat het afgelopen dagen niet zo lekker. Heb van de Provera vrij weinig last gehad, maar heb sinds 3 dagen wat gekke klachten die ik ook totaal niet herken, steekjes onderin mijn buik die soms ook best zeer doen, en mega opgezette en harde borsten die ook pijnlijk zijn. Het zou kunnen dat het wijst op een menstruatie die eraan komt, maar normaal heb ik van te voren nooit echt klachten daarmee, en zeker niet dit.

Gezien die klachten ben ik erg bang dat ik toch een hele late eisprong heb gehad (ná het bloedprikken) en dat het toch raak is geweest. (Die eisprong zou dan een dag of 3 voor het starten met de nieuwe ronde zijn geweest.) En dat dat nog niet te zien was op de zwangerschapstest die ik moest nemen voor ik weer startte met Provera. Ik durf niet te testen om het te checken want ookal is het nu zo, ik heb de Proverakuur al genomen dus dan komt het hoe dan ook tot een einde.
    Waarschijnlijk maak ik mezelf helemaal gek, m’n man zei ook dat dat zó onwaarschijnlijk is, maar toch schiet het door m’n hoofd…

Echt, wat dit traject mentaal met je doet is zo heftig…

Waterlelie5 vindt dit leuk.
  3. Waterlelie5

Waterlelie5 Actief lid

21 dec 2022
    281
    205
    43
    Vrouw

Ach wat jammer dat het weer geen menstruatie is, hoe voel je je? Enkele keren had ik ook een menstruatie maar dan echt zonder bloed en maar 1/2 dagen en dan voelde ik dat het niet doorzette, nu voel ik na mijn menstruatie dat het ‘schoon’ is en dat ik goed vloei..

ben benieuwd wat ze gaan zeggen morgen, hopelijk beter nieuws voor je op korte termijn, het is echt een zware traject, moet je schildklier niet eerst ingesteld zijn dat je daarna zwanger mag worden? Dat had ik ooit gelezen toen ik zelf info zocht daarover, misschien heb ik het mis. Heel begrijpelijk dat je je verdrietig voelt, werkt allemaal niet zo goed mee, dikke knuffel laat je het weten morgen?❤️

4. Waterlelie5

Waterlelie5 Actief lid

21 dec 2022
    281
    205
    43
    Vrouw
    Dat is helemaal waar! Het is zo lastig om positief te blijven en door te gaan, dat vraagt zoveel energie merk ik, kan het zijn dat je de klachten hebt door de provera? Dikke knuffel hopelijk gaan het snel ietsje beter met je!

5. Kikii88

Kikii88 Bekend lid

4 jun 2024
    881
    726
    93
    Vrouw
    ja zo k*t is dat, dat ons lichaam niet doet wat het moet doen. Ik verlies ook helemaal het vertrouwen in me lichaam. Ben ook vaak bang dat het met mijn lichaam nooit gaat lukken pfff.

Wat vervelend ook die onzekerheid of je nu wel of niet een ovulatie hebt gehad. Soms is de piek heel kort, misschien is dit ook bij jou zo geweest en heb je hem net gemist. En hopelijk is die daling een innestelingsdip. Zou kunnen als je 8 of 9 dpo bent, hoe was je temperatuur vandaag? En heeft het ziekenhuis je dossier eindelijk al eens doorgestuurd?

6. Kikii88

Kikii88 Bekend lid

4 jun 2024
    881
    726
    93
    Vrouw
    Ik ben op het moment mega onzeker en bang dat het nooit gaat lukken. Ik heb dus eigenlijk wel het idee dat ik schoon ben, maar dat er niet meer is, om het zo maar te zeggen. Dat dit zeg maar wel al het opgebouwde baarmoederslijmvlies is..

wat betreft die schildklier. De internist zei vorige keer dat een te snelle schildklier minder erg is dan een te langzame vanuit de fertiliteit. En toen ging de ronde ook door, dus ergens zie ik geen reden om hem nu niet door te laten gaan. Ben benieuwd wat hij zo gaat zeggen dat de verklaring kan zijn.

7. Kikii88

Kikii88 Bekend lid

4 jun 2024
    881
    726
    93
    Vrouw
    Ach jeetje, ik snap het zo goed dat je daar geen gaat met je gedachte. Dat is ook het nadeel van niet getrackt worden, dan kan je hoofd zoveel verschillende dingen gaan bedenken, dat heb ik ook.

heb je die klachten gekregen nadat je gestopt bent met provera of nog tijdens de kuur? Want het kan namelijk zijn dat wanneer het na de provera is, dat je last hebt van pms klachten, omdat de progesteron snel daalt. Laten we hopen dat dit gewoon de oorzaak was. En misschien volgende cyclus toch wat langer doortesten voor de zekerheid, zodat je tegen de arts kan zeggen als je op cyclusdag 19 bijvoorbeeld een positieve ovu test hebt dat je iets later bloed prikt.

maar inderdaad dit traject is mentaal echt killing, hopelijk lukt het snel voor je!!!

8. JeeKee

JeeKee Actief lid

8 jan 2025
    283
    257
    63
    Vrouw
    Lief, dankjewel.
    Dat zou kunnen, maar ik denk het niet. Vorige twee keer heb ik dat helemaal niet gehad, en toen waren de klachten die ik wel had binnen 24u na de laatste pil ook over.

Maarja, ik hoop gewoon dat snel de bloeding komt, dan kunnen we door!

9. JeeKee

JeeKee Actief lid

8 jan 2025
    283
    257
    63
    Vrouw
    Klopt hoor, ik ga als het volgende cyclus weer zo vaag is allemaal toch vragen om op zn minst 1 echo, misschien geeft dat wat rust ofzo. Ik heb ip doorgetest tot cd21, waarop ik moest bloedprikken.

Zou kunnen dat het pms is, heb dat alleen nog nooit gehad, ook niet toen mijn cyclus nog regelmatig was.

Vind het erg lastig dat ik niet echt van m’n lijf op aan kan.

Kikii88 vindt dit leuk.
  10. JeeKee

JeeKee Actief lid

8 jan 2025
    283
    257
    63
    Vrouw
    Zo vervelend al die onzekerheid. Ik hoop dat je internist iets voor je kan betekenen wat misschien toch positieve uitwerking heeft op je volgende ronde!! ❤️

Kikii88 vindt dit leuk.
  11. MooseIsLoose

MooseIsLoose Bekend lid

6 jan 2024
    575
    607
    93
    Vandaag was temperatuur weer omhoog. Maar als deze cyclus is zoals september moet de piel nog komen. Ach ik weet het ook allemaal niet meer. We gaan het meemaken.

Nee! Vrijdag gebeld door de arts, wat ik precies nodig had. Hadden de assistentes dat niet gewoon gevraagd. Wordt je toch moe van. Hoe moeilijk kan het zijn... arts zou vrijdag de brief maken maar dat is ook niet meer gebeurd. Hopelijk vandaag en dan ook afspraak maken.

kv91 en Kikii88 vinden dit leuk.
  12. JeeKee

JeeKee Actief lid

8 jan 2025
    283
    257
    63
    Vrouw
    Nouja zeg, kan echt niet! Zo ellendig dat ze niet gewoon doen wat ze beloven. Hopelijk is het vandaag wel geregeld en kun je dan snel daar terecht!

13. Waterlelie5

Waterlelie5 Actief lid

21 dec 2022
    281
    205
    43
    Vrouw
    Ik snap wat je bedoeld, ik hoop dat je tracking krijgt en zo kunnen ze zien of je baarmoederslijmvlies wel of niet opbouwt en heb je meer duidelijkheid, je weet dan toch meer dan dat je zelf aan de slag gaat met temperaturen en ovu testen.

wel fijn dat het in ieder geval niet te traag werkt, wat was je waarde? De mijne is rond de 4,5 soms iets meer maar nooit onder de 4 geweest alleen tijdens mijn goede zwangerschap was het rond de 3 en daar voelde ik me ook fijn bij dus ergens denk ik ook dat ik medicatie nodig heb, want voel jij het verschil met en zonder medicatie?

14. Steinmeid400

Steinmeid400 Actief lid

7 mei 2024
    285
    344
    63
    Vrouw
    Hee Jeekee...

Ik lees dit, en dit is vreselijk herkenbaar.
    Alleen heb ik in december tijdens de provera kuur een eisprong gehad. En jij dus waarschijnlijk ervoor.

Ik kreeg allerlei vage klachten nadat ik de provera kuur klaar had. Maar de bloeding kwam maar niet.... duurde zo lang. Dus toen deed ik ovulatietesten en had ik toch een positieve. Toen heb ik het ziekenhuis gecontact en mocht ik meteen komen voor een echo. Die hebben toen bevestigd dat ik tijdens het slikken van de provera een eisprong heb gehad (misschien geeft provera met bepaalde hormonen wel net een laatste zetje, maar dit is een gokje....)

Een paar dagen later starte alsnog de bloeding van de provera. Het was heel veel, duurde heel lang.... echt extreem veel. Dus weer het ziekenhuis gecontact. Toen mocht ik weer komen voor een echo omdat het bloedverlies nergens op sloeg.

(Heel eerlijk.. ik heb toen ook nog een hele lichte positieve kruidvat test gehad, die werd later wel weer negatief.)

Uiteindelijk hebben ze besloten dat ik een maand aan de pil moest om mijn cyclus te resetten. Die was echt helemaal in de war. Ook moest de bloeding stoppen. Toen de pil een maand later een bloeding gaf.. mocht ik eindelijk starten met letrozol.

Dit is allemaal gebeurd in december, in januari ben ik gestart met de eerste ronde letrozol.

Nu is het wel zo dat ik op verschillende fora heb gelezen dat dit vaker gebeurt. En mocht er wel een zwangerschap uit zijn gekomen je lichaam soms begrijpt dat het niet moet gaan bloeden... nu weet ik niet of dit bij jou zo is natuurlijk.. maar onze lichamen zijn heel slim..

15. Kikii88

Kikii88 Bekend lid

4 jun 2024
    881
    726
    93
    Vrouw
    Ja laatste rondje Letrozol hoop ik, of dat het raak is, of dat we overgaan op spuiten en tracking. Ik begon op een tsh waarde van 14,85. Maar nu zit ik op 0,03. Ik merk zeker dat medicatie wat doet. Wanneer ik een te hoge tsh waarde heb dan voel ik me vooral moe, kom ik aan, ook wanneer ik amper wat eet, verlies ik veel haar etc. Nu ben ik hyper, val ik af, lig ik in de nacht wakker, heb ik een hoge rustharslag, voel ik me opgejaagd en onrustig. Totdat me lichaam uitgeput is, en dan wordt ik weer moe.

Ik heb tijdens het zoeken naar de juiste dosis 1 keer de waarde 3,45 gehad. Toen voelde ik me alsof ik weer 18 was.

in het ziekenhuis waar ik loop zouden ze je in ieder geval wel behandelen met een waarde boven de 4. Blijft gek al die verschillen.

16. JeeKee

JeeKee Actief lid

8 jan 2025
    283
    257
    63
    Vrouw
    Pfoe wat een verhaal... Maakt me toch een beetje bang! Ik ga het afwachten, eerste keer provera heb ik ook mega gebloed, als in 14 dagen lang elk uur een mega tampon doorweken, (sorry TMI), dus hoop toch niet dat ik dat weer zal krijgen. Hopelijk valt het alles mee en doet mn lijf gewoon normaal... 2e keer provera kwam de bloeding na 7 dagen, dat is nu komende donderdag. Als ik eind vd week nog niet bloed ga ik inderdaad maar even bellen voor de zekerheid...

Wat denken jullie, even een test doen om het maar zeker te weten? Ergens durf ik het niet want wat als...

17. Steinmeid400

Steinmeid400 Actief lid

7 mei 2024
    285
    344
    63
    Vrouw
    Hier op 10 dpo vandaag..

Geen pms klachten, vorige ronde was dit wel in het extreme, maar kan nog komen natuurlijk. Wel blijft die angst een beetje..

Maar eigenlijk heb ik dus verder helemaal nergens last van.. wel duidelijk het gevoel dat ik niet zwanger ben. Test niet, wacht gewoon mijn menstruatie af. Voor vrijdag boek ik een massage. Dat is de dag dat ik naar alle waarschijnlijkheid ongesteld ga worden.

kv91 en Waterlelie5 vinden dit leuk.
  18. JeeKee

JeeKee Actief lid

8 jan 2025
    283
    257
    63
    Vrouw
    Balen dat je er weinig vertrouwen in hebt nu! Ik hoop toch op een wondertje voor jou!!

19. Waterlelie5

Waterlelie5 Actief lid

21 dec 2022
    281
    205
    43
    Vrouw
    Ow je tsh waarde was heel heel hoog met 14,85, ik hoop dat je snel goed ingesteld bent en je je weer beter voelt, ik snap helemaal dat je je beter voelde met 3,45. Ergens hoop ik ook dat ik of zwanger raak of dat ze me toch doorverwijzen naar de internist nogmaals, om iig medicatie voor schildklier uit te proberen. Echt rot dat ze zo afwijkend werken in de ziekenhuizen, succes met de afspraak

Kikii88 vindt dit leuk.
  20. Waterlelie5

Waterlelie5 Actief lid

21 dec 2022
    281
    205
    43
    Vrouw
    ik duim voor je dat je zwanger bent! Soms kan je ook geen klachten hebben en toch zwanger zijn en ik snap dat je een voorgevoel hebt dat het niet raak is, doe je wel een test voor de massage?

Kikii88 vindt dit leuk.

Deel Deze Pagina