snap ik dat je toch ovu testen doet, had ik ook gedaan, maar zo heb je toch meer inzicht wat er eigenlijk gebeurt hé, wel weer fijn dat je groei ziet en ook dat de ovu test positief wordt. Ietsje meer rust in je hoofd denk ik dan
Ik hield er rekening mee dat er grote kans was dat we nog geen kloppend hartje zouden zien, maar ergens hoop je toch dus is het wel een beetje jammer. Maar kan het opzich wel goed naast me neerleggen. Ik ben vooral heel blij dat die provera niks gedaan heeft en het beginsel van de zwangerschap dus gewoon goed is. Gisteren kwam wel even de stress en spanning van afgelopen 2 weken er uit maar dat is ook logisch denk ik, zeker met alle hormonen. Maar we gaan er nu gewoon weer tegenaan en 2 (hele lange) weken afwachten
Jaa eerlijk gezegd merk ik dat het meer vanuit controle is dan dat het rust geeft haha. Maar goed, ben erg benieuwd naar het echobeeld morgen, zal er om hangen denk ik of ze gesprongen zijn. hoe was jouw test vanochtend, ben erg benieuwd.
Aah logisch, tis ook niet niets, zwanger zijn is al mega spannend, maar goed in jouw geval door die Provera nog spannender. En wel jammer inderdaad dat je niet direct volledig gerustgesteld kon worden met een kloppend hartje. Maar echt super dat het eerste beeld goed was! Hoe voel je je verder? Al zwangerschapsklachten?
helaas negatief, op naar de volgende ronde ik hoop dat ik vrijdag of zaterdag ongesteld wordt, laat het maar snel komen.. enorm pijnlijke borsten en ben ook misselijk wat ik voor menstruatie altijd heb.. het is zo lastig en ik zit momenteel ook in de stress dat afvallen zo moeilijk gaat ook enorme stress over mn gewicht
Klopt helemaal! Verder voel ik me wel oke, wel hele zere en gezwollen borsten, erg vermoeid (ik kan echt heel de dag slapen) en af en toe een vlaag van misselijkheid. Ohja, ik walg ook van water. Met siroop is het te doen maar puur water, bah
@JeeKee wat fijn zo'n goede eerste echo. Gefeliciteerd! @Waterlelie5 logisch hoor dat je doortest, ik snap het helemaal! Dikke knuffel. @Kikii88 omg 3!! Dat is zowel top als beangstigend haha.
Ja en juist stress helpt niet. We weten het bekende praatje allemaal. Iedereen heeft makkelijk praten. Ik heb de dietist gebeld en een plan gemaakt en ik accepteer het ook als een dag toch anders loopt. Dan begin ik bij het volgende eetmoment weer opnieuw. Maar zo sta ik er echt niet elke dag in. Vorige week was klote qua eten. Ok snap het helemaal. Maar een crashdieet helpt ook niet voor je hormonen.
je hebt helemaal gelijk, weet ook niet waar te beginnen ook omdat ik veel laat staan zoals drinken, snoep, koekjes komen het huis al jaren niet binnen, ik bak veel zelf het is denk ik de beweging en hoe ik erin sta. Moet denk ik positiever worden ofzo geen idee.. en zit mezelf eigenlijk te beschuldigen dat ik al jaren niet af kan vallen en de zwangerschap daarom niet lukt.. hoe gaat het bij jou? Wel goed dat je de draad weer oppakt en verder gaat
@JeeKee fijn dat de eerste echo goed was! Hopelijk gaan komende weken snel voorbij @Waterlelie5 jammer van deze ronde, en over het afvallen dat herken ik wel. Dat is ook de rede dat ik zo last pas aanklopte dit keer bij de HA omdat ik dacht als ik zou afvallen dat het dan vanzelf zou gaan.. niet dus. Al ben ik nu nog steeds niet slank, en mn dieet gaat al weken slecht, of het gaat goed of ik heb weer weken eetbuien, hoort erbij zegt de diëtist. @Kikii88 spannend 3! Zitten we samen op het wacht bankje Vanochtend echo gehad, follikel 24mm en en positieve ovulatietest! Dus nu op het wachtbankje bij mijn dochter had ik op 9 DPO een positieve test, en als dit raak is zou ik op dezelfde dag zijn uitgerekend als bij mijn dochter...heel spannend!
Ja maar dat gaat dus niet vanzelf. En zo te horen doe je er al een hoop aan. Zo opeens even positief zijn lukt om gewoon niet. Wees niet te streng voor jezelf, je doet wat je kan. In heb deze mantra op m'n spiegel in de badkamer geplakt als reminder. Ik ben erg benieuwd naar de afspraak maandagmiddag en verder temp en test ik of ik een ovulatie kan ontdekken en proberen we zo casual als kan tussen de lakens te zijn zodat dat ook nog leuk is. De rust bevalt me wel. Geen idee of ik dat de 2e helft van de cyclus straks ook weer ben.
@Waterlelie5 Ik hoop toch nog een beetje stiekem voor je dat je alsnog een positieve test krijgt, hoe gaat ie nu en heb je vanochtend nog gestest? Lastig hè dat strijden met het gewicht. En het is net wat MoozelsLoose zegt, we weten allemaal het wel bekende praatje. Maar het is gewoon heel lastig. Vind dat trouwens een mooie gedachte, dat als het niet gelukt is, dat je gewoon vanaf het volgende eetmoment het weer probeert op te pakken. En inderdaad een crashdieet helpt ook niet voor je hormonen. Ik viel nu door de te snelle schildklier best wel snel af, maar mij is geadviseerd om veeeel te eten, wel voedzaam natuurlijk, maar zodat ik niet te snel en teveel af viel in een korte tijd qua vruchtbaarheid. @JeeKee Oeeh walgen van water haha, dat is niet zo handig haha. Maar wel fijn dat een beetje siroop helpt! En dat je je voor de rest redelijk voelt. @DoMe zeker spannend, wat bijzonder dat als het lukt dat het op de verjaardag van je dochter is! Vanochtend ben ik ook weer geweest voor een echo, 2 keer een corpus luteum zichtbaar, dus 2 gesprongen. Nummer 3 was 23,5mm. Ze zei kan dat die nog gaat springen elk moment, of dat hij al gesprongen is maar zich volgezogen heeft met vocht. Of dat die toch niet meedoet deze cyclus. Wel jammer dat ze geen bloed willen prikken om te bepalen of de eisprong succesvol is geweest over een week. Doet jouw ziekenhuis dat? Maar inderdaad samen op het wachtenbankje nu, spannend. @MooselsLoose spannend maandag, ben je zenuwachtig voor de afspraak? Hopelijk komt je eisprong eerdaags! @kv91 een tijdje niks van je gehoord, hoe gaat het met jou? Waar zit jij nu in de cyclus?
Aah succes op het wachtbankje Kiki, 2 kansen, dat klinkt hoopvol. Wat zou een tweeling gaaf zijn zeg! Hoop zo voor je dat dit jouw maand is! Ben zo benieuwd en ik blijf je volgen.
zo lief, thanks!! Nou dat zou zeker gaaf zijn. In het ziekenhuis zei ze dat het de laatste tijd zwangerschappen regende, dat ze dit niet eerder hebben gezien dat er zoveel zwangerschappen zijn. Dus laten we hopen dat het hier ook door regent haha. hoe gaat ie met jou? Lekker aan het genieten? En wanneer had jij nou je eerste echo ook alweer?
Wat goed Lief!❤️ heb niet meer getest en denk dat ik ongesteld wordt wil eigenlijk deze cyclus niet meer verder hopen heb nu maar geaccepteerd dat het niet raak is, zit me nu weer gek te lezen of het toch te maken is met mijn subklinische hypothyreoïdie.. twijfel enorm of ik voor de zoveelste keer een afspraak moet maken bij de huisarts.. ook door de twee miskramen en er staat ook op internet dat het een bevruchting moeilijk of zelfs onmogelijk maakt, het zwanger worden is een ding maar ook het blijven.. stel dat ik nu zoveel tijd kwijt ben door alleen mijn schildklier, grrrrr mijn hormonen gieren hoor zo aan het eind van mijn cyclus.. Hoe is het bij jou en de rest? @mooselsloose je hebt helemaal gelijk ik probeer wat liever te zijn tegen mezelf, spannend heel veel succes maandag ben benieuwd
Wat een leuke spannende Lief dat je er naar vraagt.. heb indd laatste tijd weinig geplaatst. (Al lees ik al jullie berichtjes wel hoor!!!) Hier cd 10.. heb nu 5mg moeten slikken ipv 2.5 aangezien ik te laat ovuleerde en menstrueerde. Opzich voel ik me oke maar herkenbaar te lezen dat elke maand als een nog grotere teleurstelling voelt.. pff ik hoop echt zo dat het ons binnenkort allemaal gegund is!! En jij dus meerdere kansen deze maand? Super spannend!!!!!! Hou je ons op de hoogte?
Dat is goed nieuws!! Tijd voor nog een zwangerschap in jullie ziekenhuis haha! Hier gaat het goed! Aanstaande maandag de eerste echo. Volgens mijn laatste menstruatie ben ik dan 7 weken, maar volgens mijn berekening met de late eisprong ben ik dan 6 weken en 3 dagen. Dus dat is wel wat vroeg. Maar wie weet is het vroeg ingenesteld en hebben we kans op een kloppend hartje. En natuurlijk graag op de goede plek en een mooie afmeting. De eerste week heb ik eigenlijk alleen maar in angst geleefd, haha maar nu ben ik kalm en gaan we het wel zien. Nog geen bloed verloren, dus dat lijkt mij goed. Kan wel echt de hele dag slapen. Dus dat doe ik dan ook maar veel als het kan.
Wat jammer waterlelie.. van deze ronde.. Pff zwanger worden en zwanger blijven is zo'n bijzonder proces. Zowel mentaal en fysiek. Ik dacht eerst nou als ik die positieve test heb ben ik er wel. Nu merk ik dus dat dat helemaal niet zo is.... Maar goed het is wel de eerste stap. Dus hopelijk komt dat binnenkort voor jou!
Inderdaad, dat zeiden ze dus ook in het ziekenhuis, eerst zwanger worden en daarna ook zwanger blijven.. ik hoop dat de spannende weken snel voorbij gaan en dat je dan echt gaat genieten. Ik probeer er niet mee bezig te zijn en zsm ongesteld wordt, moet nog medicatie ophalen dan heb ik het alvast in huis
wat vervelend ook die onzekerheid over de schildklier. Maar je bent ook onder behandeling van de gynaecoloog toch? Is het niet een idee om het daar eens aan te geven. Het lijkt mij dat ze in zo’n traject alles moeten aangrijpen om de vruchtbaarheid te verhogen. met mij gaat het opzich goed. Merk dat mijn hoofd vooral bezig is met het nieuwe ziekenhuis. Maar stiekem hoop ik wel natuurlijk dat deze ronde gelukt is. Maar ik ben er weinig mee bezig en heb niet echt een positief voorgevoel.