jammer dat 2,5 niet genoeg bleek, hopelijk 5 wel. Kreeg jij nou ook echo’s of bloedprikken om dit te tracken? Jaa meerdere kansen inderdaad haha. Hou jullie op de hoogte!
Spannend maandag, hoop dat je een mooi kloppend hartje gaat zien!! Inderdaad lekker aan toegeven aan die moeheid. En lekker genieten. Ben benieuwd maandag!
Hopelijk gaan de wachtweken snel voorbij en heb je een verrassend positieve test, ik snap dat je bezig bent met het nieuwe ziekenhuis, staat er al een datum vast? Ik hoop dat het allemaal niet nodig zal zijn en dat je zwanger bent. Kunnen ze binnen de ziekenhuis ook verwijzen naar een andere afdeling, vroeger kon dat maar nu niet meer had ik gehoord maar misschien heb ik het mis. Ik ga eens bellen en navragen, misschien kan de gynaecoloog overleggen met de internist misschien is een lage dosering al voldoende. Ik heb een sterk gevoel dat het afvallen de vermoeidheid kouwelijkheid en uitblijven van mijn zwangerschap allemaal met de schildklier te maken heeft maar ze sturen me elke keer maar weer terug
Lief, thanks! De afspraak stond op 14 april. Maar ik had gevraagd of het eerder kon als er iemand uitviel. En werd echt net gebeld dat het verplaatst wordt naar 31 maart, echt super blij hiermee! nou dat zou ik heel vreemd vinden als een doorverwijzing via het ziekenhuis niet zou kunnen. Zeker omdat de schildklier gewoon een belangrijk onderdeel is in je vruchtbaarheid. Hebben ze in het traject bij jou nooit geprikt op je schildklier? Want ik ben er in dit traject achter gekomen, omdat de gynaecoloog in eerste instantie ook mijn schildklierwaardes onderzocht. Die waren niet goed en de gynaecoloog heeft me vervolgens doorverwezen naar de internist/endocrinoloog. normaal gesproken behandeld een internist geen subklinische hypo en dient de huisarts dit te doen, pas bij tsh waardes van 10 plus doet de internist dit, althans dit is tegen mij gezegd. Maar in een fertiliteitstraject behandeld een internist dus wel subklinische hypo. Althans zo werkt het in mijn ziekenhuis. Ik had namelijk ook op het begin subklinische hypo, dit werd al snel slechter met een waarde van 14,85 en de daarbij horende diagnose Hashimoto, maar ik werd dus op het begin wel behandeld met een waarde onder de 10.
Yes wat fijn dat het eerder kan, hopelijk niet nodig natuurlijk maar fijn dat je niet nog langer hoeft te wachten Na je berichtje gelijk gebeld en de assistente gesproken ze heeft gelijk een belafspraak ingepland voor aanstaande maandag met de gynaecoloog met de notitie van het gesprek, en ze gaf ook aan dat het misschien met de nieuwe cyclus gestart kon worden mocht ik in aanmerking komen, ik hoop dat ik deze keer echt gehoord wordt, ik snap wel de terughoudendheid omdat je je hele leven aan de medicatie zit maar dat heb ik ook wel weer over..
Ha dames, ik zit een beetje bij te lezen @Kikii88 wauw ik hoop zo dat die 2 gesprongen eitjes gewoon raak zijn voor jou!! En wat fijn dat de afspraak in het nieuwe zkh vervroegd is. Maar stiekem hoop ik dat je die niet meer nodig zult hebben @Waterlelie5 wat vervelend dat je een slecht gevoel hebt over deze ronde. En hopelijk kan je gynaecoloog toch iets met die schildklier, denk dat dat toch erg belangrijk is!! @kv91 heb je veel last gehad van de verhoging naar 5mg, of weinig verschil met 2,5mg? Hopelijk wordt dit een mooie, positieve ronde voor jou! Iedereen veel succes weer komende tijd!!
Wat goed dat je direct gebeld hebt en fijn dat ze er ook direct wat mee doen en je de gynaecoloog kunt spreken. Denk alleen wel dat als je weer een verhoogde tsh waarde hebt dat de gynaecoloog je doorverwijst naar de internist en dat die ook nog wat onderzoeken doet naar bijv Hashimoto, voordat je medicatie krijgt. Bij mij heeft dit hele proces best lang geduurd. Voor zover ik weet schrijft een gynaecoloog namelijk geen medicatie hiervoor uit. Maar goed in ieder geval fijn dat hier nu even goed een keer naar gekeken wordt!! Want hebben ze dus in het fertiliteitstraject nooit op je schildklier geprikt? Je hoeft niet perse je hele leven aan de medicatie hoor. Als je straks een kindje op de wereld hebt gezet kun je stoppen en kijken hoe je waardes dan zijn. Volgens mijn internist kun je met een waarde onder de 10, wanneer je niet zwanger wilt worden het prima doen zonder medicatie, als je verder niet teveel klachten hebt. Ondanks dat ik geen subklinische heb, wil ik ook nadat dit allemaal erop zit het ook proberen zonder medicatie. Ik zit in een huisartsenpraktijk waar ook een huisarts zit met een holistische denkwijze, en samen met hem wil ik gaan zoeken naar het afbouwen van medicatie.
de gynaecoloog had me eerder voor mijn laatste miskraam doorgestuurd geloof ik naar de internist, maar het was niet nodig of ik weet het niet meer, ik ga eens in mijn dossier kijken ik heb geen hashimoto dat is eerder al vastgesteld dan testen ze ook naar antistoffen ofniet? Ik hoop dat het niet heel lang gaat duren maar als ik naar de symptomen kijk is het heel herkenbaar en ik roep het al jaren maar ze doen er niets mee. Deze gynaecoloog is voor mij nieuw dus misschien denkt zij er anders over Wat fijn dat je dat binnen je huisartsenpraktijk hebt had ik dat ook maar, en ik wist het niet dat je ook weer kon stoppen, beter dat ik nu medicatie ga krijgen dan dat ik een hele lange tijd kwijt ben met letrozol en daarna nog spuiten of ivf. Stel dat ze dan na een jaar aankomen van; laten we toch kijken naar je schildklier. Dat is ook mijn angst. Stel ik raak zwanger dan ben ik bang voor weer een miskraam en ik moet ook snel weer voor de tsh waardes laten prikken als ik zwanger raak om eventueel toch medicatie te slikken tijdens de zwangerschap omdat het subklinisch is en dat ik tekort kan komen
@Kikii88 , nee krijg geen echo's oid. Ze hebben me voor 6cyclussen letrozol meegegeven, daarna pas weer contact. Weet niet zo goed eigenlijk wat ik daar van vind.. denk dat het wel prettig was geweest dat er iets van controle was? @JeeKee ; nee het viel opzich mee. Wel hoofdpijn de eerste dagen en iets met een kort lontje .. Hoop het echt zo dat het deze maand lukt, elke maand lijkt de teleurstelling groter en groter.. Hoe voelen jullie je?
Klopt inderdaad, bij Hashimoto testen ze op antistoffen. Volgens de internist was dit de meest voorkomende oorzaak van een te trage schildklierwerking. ja je hebt gelijk hoor om hier nog even goed naar te laten kijken, het verschilt per ziekenhuis hoe ze ernaar kijken en ook nog eens per arts, maar er zijn wel gewoon diverse studies die uitwijzen dat dit een belangrijk onderdeel is van zwanger worden en blijven. hoe gaat ie nu? Ik hoopte toch nog stiekem een beetje op een positieve test voor je.
snap ik, toch jammer dat je niet getrackt wordt, want zo kunnen ze ook niet bijsturen of kijken naar wat er nog meer misgaat. Maar goed hopelijk is het gewoon raak voor je deze ronde. Heb je al een postieve ovulatietest gehad? heel herkenbaar dat de teleurstelling groter en groter wordt en de wanhoop ook. Ik hoop ook echt dat deze ronde, ronde 28 alweer raak is en blijft. Maar met mij gaat het opzich goed deze ronde, ben weinig bezig met de wachtweken deze keer. Denk omdat ik meer bezig ben met mijn vruchtbaarheid in zijn geheel en de overstap naar het nieuwe ziekenhuis. Ben benieuwd hoe deze ronde gaat aanvoelen als het weer niet lukt, merk dat ik er al ergens vanuit ga op dit moment, maar goed kan zo elk moment weer switchen hoor haha.
Hier een positieve ovulatietest gehad (overtuigend positief) en nu mooie temperatuurstijging dus een hele mooie cyclus volgens het boekje naar mijn idee. Misschien is de afspraak morgen voor niks kom maar door met die decemberbaby (al is de uitgerekende datum van 5 december niet zo handig haha).
ik heb de sensitest gedaan vanochtend en ik twijfel enorm ik voeg het even toe kijken wat jullie zien.
Ik snap wat je bedoelt, ik zie inderdaad ook een heeel licht lijntje. Is die rozig in het echt? Oeeh spannend hoop het echt voor je, hoeveel dpo ben je nu?
Oeeh wat goed!!! Haha herkenbaar, als deze ronde lukt zou ik volgens het boekje uitgerekend zijn op 26 november, maar ik heb een late eisprong gehad dus dit zal later denk ik bijgesteld worden naar begin december. Zo niet handig december, hebben wij het altijd mega druk qua werk en ons nieuwe huis wordt waarschijnlijk einde dit jaar opgeleverd. Zal je zien dat alles tegelijk valt. Maar goed alsnog zal ik mega blij zijn hoor!!! wel spannend morgen je afspraak, geeft het zenuwen? Of kijk je er wel naar uit?
ja het was echt rozig en nu zie je het niet meer nog een keer getest en negatief ik zit op 15dpo geloof ik, nog niks van een komende menstruatie te bekennen.. vindt dit echt niet leuk. Of ongesteld worden of zwanger haha
Dat hadden wij dus ook. Zwanger worden is nu "belangrijker" dan de geboortedatum (waar we vorig jaar deze cyclus hadden overgeslagen om december te skippen). Ik kijk wel uit naar morgen, ben vooral benieuwd naar of zij hetzelfde plan/conclusie trekken als het andere ziekenhuis en wat ze dan als vervolg willen opzetten mocht het deze keer toch niet lukken.
Och wat spannend waterlelie.. nog geen ongesteldheid dus... dat geeft toch wel wat moed gok ik. Heel spannend!
Helaas zonet ongesteld geworden, het stroomt nog niet dus twijfel of ik dinsdag al kan beginnen met letrozol, morgen de belafspraak wat ik spannend vindt.. we gaan het zien