Start letrozol wie ervaringen pcos

Discussie in 'Zwanger worden' gestart door Waterlelie5, 10 dec 2024.

1. kv91

kv91 Lid

16 aug 2018
    74
    68
    18
    Vrouw
    Logisch, snap ik wel. Allemaal onzekere gedachtes wat er door je hoofd heen gaan (dat had ik tenminste). Ik hoop dat je snel een positieve ovu-test hebt. Hou je mij/ ons op de hoogte?

2. Waterlelie5

Waterlelie5 Actief lid

21 dec 2022
    280
    204
    43
    Vrouw
    nogmaals gefeliciteeerd!! Wauw wat lijkt het me een bijzonder gevoel dat er zwanger staat. Zo spannend hopelijk blijft het mooi plakken en groeien geniet ervan❤️

kv91 vindt dit leuk.
  3. Steinmeid400

Steinmeid400 Actief lid

7 mei 2024
    285
    344
    63
    Vrouw

Gefeliciteerd kv91! Hopelijk een mooie oploop de komende dagen!!♡

En inderdaad @JeeKee gaat goed met de letrozol-verhalen!! Hopelijk voor de rest ook succesverhalen binnenkort. Gun het jullie zo..

kv91 en Waterlelie5 vinden dit leuk.
  4. kv91

kv91 Lid

16 aug 2018
    74
    68
    18
    Vrouw
    Dank jullie wel meiden! Heel bijzonder!
    Slaat wel meteen de angst toe..bang dat t mis zal gaan. (Stom he?) Probeer het naast me neer te leggen, positief!

MooseIsLoose en Waterlelie5 vinden dit leuk.
  5. Kikii88

Kikii88 Bekend lid

4 jun 2024
    847
    701
    93
    Vrouw
    Is niet stom, heel logisch. Je bent zo blij, dat maakt je ook direct heel kwetsbaar. Maar laten we gewoon hopen dat het allemaal goed gaat, de statistieken zijn in ieder geval aan de goede kant. Het gaat veeeeeeel vaker goed dan fout. Ik ga in ieder geval voor je duimen!!

Waterlelie5 vindt dit leuk.
  6. Waterlelie5

Waterlelie5 Actief lid

21 dec 2022
    280
    204
    43
    Vrouw
    @Kikii88 laat je weten hoe het is gegaan vandaag? Heel veel succes mocht je de afspraak nog niet gehad hebben ❤️

Kikii88 vindt dit leuk.
  7. Kikii88

Kikii88 Bekend lid

4 jun 2024
    847
    701
    93
    Vrouw
    lief, dankjewel. Het was een hele andere ervaring ten opzichte van het andere ziekenhuis, we hebben echt een gesprek kunnen voeren. Er is twijfel over wat de beste behandeling is, gezien het duidelijk is dat ik een lage eicelvooraad heb. Vandaag een echo gehad(cyclusdag 6) 5 eiblaasjes, rechts 1 van 13,5 en links 1 van 10 en 1 van 9. En dan nog 2 kleintjes. Hopelijk gaan die van 10 en 9 ook nog meedoen deze cyclus voor meer kans, maar goed dat zullen we niet weten. Duidelijk is wel dat ik nu alweer eigroei heb, dus vermoedelijk aankomend weekend alweer een poging tot eisprong heb.

reden voor twijfel of ivf de beste keuze is, is door de lage voorraad. Met ivf valt er niet veel te oogsten en misschien maar 1 embryo. Anderzijds ik heb geen zeeën van tijd meer en nu valt er nog iets te oogsten. De vraag is dan ook of het niet beter is om een andere behandeling te doen waarbij er net zoveel kans is. Hun twijfelen ook.

maar goed nu even wat bloedprikken, waaronder ook progesteron(eindelijk!) een week dagen na de vermoedelijke eisprong. En dan 16 april heb ik een afspraak voor het behandelplan. Dus spannend allemaal!

hoe gaat ie bij jou?

MooseIsLoose en Waterlelie5 vinden dit leuk.
  8. Waterlelie5

Waterlelie5 Actief lid

21 dec 2022
    280
    204
    43
    Vrouw

Wat fijn dat je nu wat meer duidelijkheid hebt, hebben ze ook gezegd wat voor een andere behandeling naast ivf? Ik vindt het bijzonder dat je zo snel eigroei hebt en dan meerdere ipv 1. Met letrozol zit ik nog steeds niet op een eisprong op dag 14, volgensmij 1 keer gehad weet het niet meer zeker. En dan is het 1 eitje. Wat goed dat ze ook op progesteron gaan prikken, ik hoop dat je meer inzicht krijgt op deze manier van wat er allemaal gebeurd, hoe voelt dit voor jou?

Ikzit op dag 14 en nog geen positieve ovutest ik verwacht het binnen 2 dagen en dat ik op dag 16 een eisprong krijg hopelijk en uiterst op dag 17

kv91 vindt dit leuk.
  9. Kikii88

Kikii88 Bekend lid

4 jun 2024
    847
    701
    93
    Vrouw
    Jaa maar vermoedelijk zit ik ook in het verkeerde traject, want ze zei ook dat ze vermoeden dat ik zonder Letrozol ook een eisprong heb. Ik heb altijd een goede eirijping gehad ook zonder Letrozol. Nee voor de rest hoor ik pas meer op 16 april, dus spannend.

jammer dat je nog geen positieve ovulatietest hebt, gaan we waarschijnlijk tegelijkertijd de wachtweken in.

Overigens is het niet positief dat ik al op cyclusdag 6 groei heb, dit hoort dus ook bij een lage eicelvooraad, dat de cyclussen steeds korter worden.

10. Waterlelie5

Waterlelie5 Actief lid

21 dec 2022
    280
    204
    43
    Vrouw
    Ah oke nu snap ik het, dat wist ik niet dat het bij een lage eicelvoorraad hoorde, nou spannend hopelijk hebben we beide een positieve test binnenkort, eerst nog de eisprong natuurlijk haha

Kikii88 en kv91 vinden dit leuk.
  11. kv91

kv91 Lid

16 aug 2018
    74
    68
    18
    Vrouw
    Wat een lieve woorden, het ontroerd me!

Kikii88 vindt dit leuk.
  12. kv91

kv91 Lid

16 aug 2018
    74
    68
    18
    Vrouw
    Jeeeetje wat een verhaal en wat een hersenspinsels.. waar doe je goed aan!?
    Ik hoop dat er een mooi (en later bevrucht) eitje gaat zijn een deze dagen! 16 april, super spannend zeg!!

Kikii88 vindt dit leuk.
  13. MooseIsLoose

MooseIsLoose Bekend lid

6 jan 2024
    564
    602
    93
    Wat goed dat dit echt een gesprek met jullie was en niet gewoon een beslissing over jou/jullie. Wel lastig dat ze ook twijfelen over wat de beste behandeling is. Ik duim zo hard voor jullie!

Kikii88 vindt dit leuk.
  14. DoMe

DoMe Lid

4 mrt 2025
    29
    46
    13
    Vrouw
    Was gister zo moe dat ik in slaap ben gevallen en de letrozol ben vergeten, nu net nog ingenomen....heb ik weer ***
    Was ook vergeten mn alarm te zetten...nou hopelijk kan het geen kwaad :(((

15. Waterlelie5

Waterlelie5 Actief lid

21 dec 2022
    280
    204
    43
    Vrouw
    op welke dag zit je?

16. DoMe

DoMe Lid

4 mrt 2025
    29
    46
    13
    Vrouw
    Dag 6, heb gebeld als het goed is kan het geen kwaad.
    We gaan het zien vrijdag.
    En ik heb vanaf nu mn wekker weer staan :thumup:

17. Waterlelie5

Waterlelie5 Actief lid

21 dec 2022
    280
    204
    43
    Vrouw
    krijg je een echo morgen?

@Kikii88 hoe is het bij jou, heb je ovutesten gedaan? Ik heb waarschijnlijk vandaag mijn eisprong, had gisteren een positieve test maar het werd niet dikker dan de controlestreep, wel even dik. Twijfelde een beetje maar ga er wel vanuit. Vandaag werd ie al minder dus denk dat het vandaag springt

Kikii88 vindt dit leuk.
  18. Kikii88

Kikii88 Bekend lid

4 jun 2024
    847
    701
    93
    Vrouw
    Ik heb gelukkig nog geen positieve ovulatietest gezien. Ik hoop ook dat ik het nog even een dag of 2 volhoudt, schijnt toch beter te zijn qua eirijping, ipv een hele vroege eisprong. Nou vandaag en morgen nog even goed gezellig maken dan met je man! En hopelijk nu eindelijk raak!

19. Waterlelie5

Waterlelie5 Actief lid

21 dec 2022
    280
    204
    43
    Vrouw
    nou dan hoop ik op een goede eirijping voor jou, inderdaad hopelijk bij de rest ook raak, elke cyclus weer spanning.. ben benieuwd

Kikii88 vindt dit leuk.
  20. JeeKee

JeeKee Actief lid

8 jan 2025
    280
    257
    63
    Vrouw
    Hey dames, jammer genoeg kom ik me weer bij jullie voegen… vandaag bij onze echo het nieuws gekregen dat de baby niet was gegroeid en het hartje niet meer klopt. Komend weekend moet ik medicatie nemen om de miskraam op te wekken, ik vind het erg spannend.

Ik ben enorm verdrietig, maar ook dankbaar dat ik nu weet dat mijn lichaam het wel kan, het zwanger worden.

Dus we gaan de komende weken even afwachten, en daarna hopelijk ons traject vervolgen

Deel Deze Pagina