Lieve meiden, Ik lees jullie berichtjes! Maar het is teveel om allemaal op te reageren haha! Ik heb er wel veel steun aan! Dus bedankt voor het delen! @JeeKee wij zitten echt in dezelfde boot en ongeveer in dezelfde tijd haha. Ik had ook zo'n last van de provera.... niet normaal. Heb zelfs het ziekenhuis gebeld of het wel normaal was haha. Dat bloedverlies sloeg nergens op.. zoo veel.. Maar we hebben het overleefd! Ik heb net mijn eerste kuur letrozol erop zitten en wacht op een eisprong. Zal één deze dagen komen. Maar tot nu toe blijven de ovulatietesten zeer negatief. Maandag had ik een ei van 15 mm.. dus nu moet hij ongeveer 19 mm zijn denk ik. Erg benieuwd wanneer hij gaat springen. Succes weer deze dagen dames.
Thanks voor je berichtje! Leuk om iemand te spreken die op hetzelfde moment in hetzelfde proces zit! Ergens "fijn" om te horen dat er meer zo'n last hebben van de provera. Heb je het 1 of meer keer geslikt? En had je bij een evt. tweede keer ook zoveel last? En hoe is jouw ervaring met letrozole, veel bijwerkingen gehad? Ik duim met je mee voor een mooie eisprong, hopelijk is het snel!!
nou eigenlijk niet echt. Ik moest bloedprikken om te kijken of ik een goede eisprong heb gehad, om te kijken of ik op de juiste weg zit en met 2,5 of met 5 verder moet gaan. Ik snap het alleen niet zo goed, er is al die tijd gezegd dat mijn menstruaties geen menstruaties zijn, dus ik geen goede eisprong heb gehad. Nu was mijn menstruatie nog minder. Daarnaast vraag ik me af wat een progesteron waarde nu zegt. Ik dacht als je wilt bepalen of je een goede eisprong hebt gehad dat je 7 dagen na de eisprong bloed moet prikken. Ik zat gisteren of op cyclusdag8 of op 35. En als ik nu zelf naar mijn progesteronwaarde kijk is het cyclusdag 8, daarnaast had ik gisteren ook een positieve ovulatietest, ik had al een paar dagen eiwitachtige slijm, dus ik dacht ik test even. Maar kan me niet voorstellen dat je door op dit moment bloed prikken kan bepalen of ik een goede eisprong heb gehad. Maar goed ik heb er verder weinig verstand van, en misschien zie ik iets over het hoofd. Maar dat hele zwanger worden na zo’n lange tijd gaat echt in mijn hoofd zitten en ik krijg er gewoon best wel stress van. Het geeft me ook een angstig gevoel dat ze mogelijk op dezelfde voet willen verdergaan. Ik wacht vrijdag even af wat er gezegd wordt, maar als het op dezelfde voet verder gaan is dan hoop ik toch wel een goede uitleg te krijgen van waarom, want ik snap het niet. En ik begrijp dus ook niet zo goed waarom ik bloed moest prikken gisteren. En ik sprak ook niet de arts hierover dus ik kon ook niet echt in gesprek hierover. Er werd verteld wat de arts besloten had. Dus nu tot vrijdag afwachten…
Heel begrijpelijk dat je er stress van krijgt, progesteron moet inderdaad 5-7 dagen na de eisprong gemeten worden heb ik begrepen, misschien kunnen ze ook aan de progesteronwaarde zien in welke fase je zit van je cyclus. Ik zou ook zeker de reden vragen voordat je verder gaat. Misschien toch om een echo vragen, want vaak aan de baarmoederslijmvlies kunnen ze ook zien in welke fase je zit, en vooral omdat je een positief ovulatietest hebt
ja deze cyclus gaan we volgens mij sowieso afbreken, want ik heb altijd goede eirijping, maar toch brengt het geen zwangerschap. Dus denk niet dat deze cyclus zonder medicatie erg zinvol is. Maar als ze dezelfde dosis willen gaan gebruiken dan hoop ik toch wel dat we de volgende rondes meer gaan monitoren en op het juiste moment gaan bloedprikken. En dan wil ik eigenlijk ook wel uitleg waarom het nu ineens wel een eisprong is geweest en al die 25 keer eerder niet. Maar goed hopelijk vrijdag gewoon een bericht waar ik geen stress van krijg haha. hoe gaat het nu met jou? Trek je de wachtdagen een beetje. Ik heb altijd dat ik rond 9dpo onrustig wordt. Hoe is dat voor jou?
dat lijkt me inderdaad prettiger voor je, hopelijk gaan ze meekijken met echo, dat vond ik iig wel heel fijn want deze cyclus ging eigenlijk ook niet door bij mij omdat ik rond dag 21 nog geen follikel had, maar een andere lieve vrouw die wilde toch nog extra kijken over 3 dagen en toen inneens een follikel Ik weet het niet zo goed ik kon me niet inhouden en heb een early test gedaan, ik zag een vage schaduw maar na afleestijd trok het helemaal weg, ik zit op 8 of 9 dpo heb een voorgevoel dat het niet is gelukt zoals de afgelopen twee jaar, zie er ook tegenop om meer te slikken volgend cyclus
Ik heb het 1 keer gebruikt. Voor de eerste menstruatie. Als letrozol aan blijft slaan en een goede eisprong geeft hoef ik het volgens mij niet meer. Omdat dan de eisprong hopelijk een goede menstruatie gaat geven. Letrozol niet echt bijwerkingen van gehad. Misschien een keer extra huilen. Maar dat is niet erg. Hopelijk ervaar jij het ook zo. Voelde voor mij toen ik mocht starten met letrozol wel echt van hé hé. Nu gaat er eindelijk wat gebeuren. Heel veel succes hé! Is dit voor je eerste kindje?
Onduidelijkheid is zo lastig hè. Je hebt echt artsen nodig die je alles uitleggen in deze situatie. Vragen opschrijven voor een volgend gesprek is misschien een idee. Hopelijk krijg je meer duidelijkheid vrijdag!
Zo spannend voor jou zeg. Hopen op goed nieuws voor jou over een paar dagen! Ik snap echt dat je liever niet meer wilt slikken. Steeds worden je grenzen verlegd.
helemaal waar, ik hoop dat we allemaal zwanger mogen zijn op kortste termijn en een gezond mooi kindje op de wereld kunnen zetten
Klopt inderdaad, ik hoef, als de letrozole deze eerste keer goed aanslaat, ook niet nog eens Provera te slikken. Merk nu dat ik enorm vermoeid ben erdoor, en niet helemaal lekker in m'n vel zit. Hoop dus ook heel erg dat de eerste ronde letrozole doet wat hij moet doen! Fijn dat je weinig bijwerkingen had van de letrozole! Ik herken jouw gevoel zo goed, heb dat ook dat ik ergens zo blij ben dat we nu echt aan de slag gaan, en dat als alles meezit die diepe wens eindelijk toch werkelijkheid kan worden! Dankjewel! Het is inderdaad voor ons eerste kindje!
Wat vervelend zeg, die onduidelijkheid allemaal zoals je zei in je eerdere berichtjes. Het hele fertiliteitsonderwerp is al zo gevoelig, en als alles dan zo onduidelijk is maakt dat het alleen nog lastiger.. Ik hoop dat je snel duidelijkheid hebt!
Opzich ben ik niet zo bang dat ik geen goede eirijping heb. Maar vooral dat ik een niet krachtige ovulatie heb. Ik heb namelijk gisteren alweer een positieve ovulatietest op cyclusdag 8 en ik zag de bloeduitslag en die geeft aan dat de progesteron waarde bij deze fase past, het is dus niet cyclusdag 35. Dus die eitjes groeien wel. Maar dat is altijd zo geweest alle rondes. Ik hoop dan dat ze vooral die echo’s gaan doen om het moment van de ovulatie te bepalen zodat 7 dagen later bloed geprikt kan worden om te zien of de ovulatie nu wel krachtig genoeg is. Wel fijn zeg dat die vrouw toch door wilde kijken bij jou, hopelijk is deze ronde gewoon direct raak en ben je van al die moeilijkheden die hierbij komen kijken af. Haha snap ik die testdrang. Aah en wat spannend dan ook he dat je eerst iets lijkt te zien. Nou het is nog heel vroeg, hopelijk heb je ondanks je slechte voorgevoel toch een mooie positieve test in handen over een paar dagen. Ik ga heel hard voor je duimen!
Hoi allemaal, Ik heb alle berichtjes van jullie gelezen en dat verklaart voor mij wel een hoop! Morgen heb ik mijn eerste echo (cd9) van cyclusanalyse. Ze willen deze cyclus toch eerst nog met echo's kijken of ik wel een goede eisprong heb (en dus 7 dagen na vermoedelijk eisprong progesteron prikken). Mogelijk daarna beginnen met letrozol. Dat zouden we eigenlijk al deze cyclus doen, maar ze lopen moeilijk te doen over mijn BMI (moet volgens de arts onder de 30 zijn en dat ben ik nog niet, ondanks dat ik inmiddels wel afgevallen ben). Jullie zitten er dus wat verder in dan ik. Ik heb dus cyclussen van 26-46 dagen. Meestal gemiddeld 34-35 dagen met hier en daar een korte of langere cyclus. Het gaat ook zoals 1 van jullie omschreef in een cyclus: 4 dagen menstruatie (1 zware dagen 3 dagen matig bloedverlies), daarna positieve ovulatietest rond dag 18/19 en tempstijging. 13 dagen na ovulatie menstruatie. Maar even ter verificatie: het kan dus zijn dat dit geen goede ovulatie is? Als in, niet krachtig, waardoor zwanger worden niet lukt? Dat komt dan doordat bepaalde hormonen niet voldoende worden afgegeven? Ik vind dit zo lastig te geloven omdat ik dus wel een cyclus heb of in ieder geval ervaar. Ik ben erg benieuwd wat eruit komt, maar heb niet de illusie dat deze cyclus iets oplevert ook al kijken ze met een echo of ik wel een eisprong heb. Voor mijn gevoel is er meer nodig dan alleen echo's, maarja, ik hoop dat ik daar dus wel aan mag beginnen met mijn gewicht. Dit is ook tweede cyclus na HSG onderzoek en vorige keer was ik 3 maanden na HSG zwanger dus stiekem hoop ik dat dat nog wel een beetje een positieve invloed heeft.
heel herkenbaar hoor wat je zegt over het moeilijk vinden om het te geloven. Ik had dat dus ook en begon zeer sceptisch aan OI. Ik heb ook altijd een soort van cyclusverloop gehad, wel onregelmatig en doorgaans erg kort. Maar toch zit er een soort van patroon in, in ieder geval alle belangrijke elementen zitten erin. Bovendien heb ik ook altijd positieve ovulatietesten gehad. Toen ze dus zeiden dat ik geen overtuigende ovulatie had vond ik het ook best lastig om te geloven en ik begreep er niks van. Achteraf gezien kan ik wel stellen door al het onderzoek wat ik gedaan heb dat ze het bij het juiste eind hebben. Ik weet nog niet of dit volledig mijn probleem is, maar het is in ieder geval een probleem. Tijdens de cyclustracking was bij mij een goede eirijping te zien. En ik had zelfs een gesprongen eiblaasje. Desondanks was dit eiblaasje niet helemaal goed gesprongen, want we zagen sliertjes eruit lopen, maar er ontstond geen corpus luteum. ook zijn mijn menstruaties erg weinig, hierdoor zegt het ziekenhuis dat dit duidt op geen echte menstruatie en dus ook geen eisprong. Ondanks dat ik dus na die bloeding een dag of 8 a 13 dagen later weer een positieve ovulatietest heb. Iemand anders op dit forum zei dat ook wanneer je geen goede ovulatie hebt gehad je lichaam het baarmoederslijmvlies kan afbreken en daardoor weer een nieuwe cyclus start. Ik denk dan ook dat je misschien wel een soort van eisprong hebt, wat ik ook heb, maar dat deze mogelijk niet krachtig genoeg is. Als er bijvoorbeeld geen goed corpus luteum ontstaat is er onvoldoende progesteron productie. snap wel je twijfel omtrent alleen echo’s tijdens cyclustracking, dat had ik ook. Om het zeker te weten moet je 7 dagen na de eisprong bloed prikken, dit is bij mij niet gedaan. En dat frustreert soms wel dat ze voor je gevoel niet alles doen. nou hopelijk heb je het allemaal niet nodig en heb je net als de vorige keer dat je na de HSG zwanger wordt! Ik las ook dat je nog moet afvallen van het ziekenhuis om verder met OI te mogen, moet je nog veel afvallen? Lijkt me ook super frustrerend. Maar gelukkig ben je op de goede weg!
Pff dames.. Hier nog geen positieve ovulatietest. Eicel van 15 mm van afgelopen maandag is dus nog niet gesprongen.. kan me ook niet voorstellen dat dat nog gaat gebeuren. Ben bang dat er iets mis is gegaan. Ook geen vruchtbaar slijm meer.. en temperatuur nog laag. Is dus echt niks gebeurt. Erg frustrerend.. maandag de gynaecoloog maar weer contacten.. dacht dat we op de goede weg waren met een eicel van 15 mm op dag 12.. niet dus...
Wat balen zeg! Staat er nog een echo op de planning voor de komende dagen? Of was het eenmalig en zijn ze gestopt toen ze het eiblaasje van 15 mm zagen? Super jammer en frustrerend inderdaad.
Nee staat geen echo op de planning. Zou eigenlijk de komende maanden niet meer gevolgd worden. Hou mijn temperatuur goed in de gaten.. en als die morgenochtend nog laag is dan ga ik contacten. Vind het wel vervelend om te contacten. Mocht van de gyn geen ovu-testen doen. Dat heb ik dus wel gedaan... maar ik geef wel aan dat mijn temperatuur laag blijft. Dan zeg is niks over de ovu-testen hahah. Pff wat een gedoe.
Ja zeker een gedoe. Op basis van wat besluiten hun dan dat de dosis effectief is, of dat je moet verhogen? Het ziekenhuis waar ik loop doet ook niks met temperaturen, hopelijk die van jou wel. Ik moet telkens tot cyclusdag 35 wachten en als ik dan geen goede menstruatie heb gehad is de procedure verhogen. Als ik wel een goede menstruatie krijg zeggen ze dat je een eisprong hebt gehad en ga je met dezelfde dosis verder. Hoe doen ze dat bij jou? Ik heb overigens ook geen goede eisprong gehad afgelopen cyclus. Ik zit nu aan de primolut om mijn cyclus te resetten en ga daarna starten met Letrozol 5mg.