Start letrozol wie ervaringen pcos

Discussie in 'Zwanger worden' gestart door Waterlelie5, 10 dec 2024.

1. JeeKee

JeeKee Actief lid

8 jan 2025
    292
    270
    63
    Vrouw
    Hi dames, ik ben even afwezig geweest in verband met mijn vakantie, maar heb zojuist even bij zitten lezen.

@Mooselsloose wat balen dat je temp gezakt is. Ik snap je angst voor het misschien “fout” doen. Maar er zijn zoveel vrouwen die niet letten op alles waar wij, dames die in een traject zitten, wel op letten! Dus die ene keer iets minder gezond eten, daar zal het niet aan liggen. Maar desondanks snap ik je supergoed, wéér een tegenslag. Dikke knuffel!!

@Waterlelie5 hoe is het met jou?

@Kikii88 ben je inmiddels al ongesteld geworden? En wanneer moet je dan starten met die extra spuiten?

Met mij gaat het op het moment best oke, we hebben echt genoten op vakantie, helemaal nieuwe energie opgedaan. Gisteren ben ik gestart met m’n provera kuur om een bloeding op te wekken, en heb direct weer last van slapeloosheid, echt super vervelend. Maar hopelijk is het net als vorige keren over na de laatste pil.
    Ik ben erg blij dat we weer iets “kunnen gaan doen”, want zo voelt het echt. En merk ook dat ik deze ronde er op een bepaalde manier rustiger insta, we weten nu wat we kunnen verwachten, en we zien wel waar het ons brengt…

Kikii88 vindt dit leuk.
  2. JeeKee

JeeKee Actief lid

8 jan 2025
    292
    270
    63
    Vrouw
    Hi, welkom!
    Wat spannend dat je gaat beginnen met Letrozol! Hoe voel je je erover? Heb je een beetje vertrouwen in OI?

Loslaten is zo moeilijk, of je nou al maanden aan het proberen bent, of juist in een traject zit, het blijft altijd een dingetje. Het beste advies wat ik je kan geven is let op jezelf. Als je merkt dat het je teveel wordt, neem dan even afstand en zorg dat je wat afleiding zoekt in andere dingen. Ik heb ook al meerdere malen opzettelijk even alles omtrent het traject (dus ook dit forum) even links laten liggen, tot ik er weer plaats voor had. Want de mentale last van een fertiliteitstraject is niet niks!

Wat fijn dat je een positieve ovulatietest had! Misschien toch nog een kans zonder de Letrozol! Ik duim voor je!

Wat betreft de Primolut, ik gebruik zelf Provera om een bloeding op te wekken, ik heb van mezelf namelijk helemaal geen cyclus. Daardoor was het bij mij de eerste keer erg heftig, omdat m’n lichaam “grote schoonmaak” hield (woorden van mijn gynaecoloog). De 2e keer was het gewoon een flinke menstruatie.
    Doe wat dat betreft waar je je goed bij voelt! Als je het trekt om te wachten, is dat misschien fijn omdat het dan toch op de natuurlijke weg gaat, maat als je door wilt is Primolut een prima oplossing!

Heel veel succes en nogmaals, welkom!

3. Kikii88

Kikii88 Fanatiek lid

4 jun 2024
    1.005
    827
    113
    Vrouw
    Aah fijn 7 dagen primolut, dat scheelt toch weer 3 dagen haha. Ojaa inderdaad. Hoeveel rondes/kansen heb je ongeveer gehad in die 8 maanden tijd? Wel fijn dat je nu kunt starten met de Letrozol, lijkt me heel lastig inderdaad die lange cyclussen. Hopelijk krijg je niet teveel bijwerkingen ervan. Wordt je trouwens tijdens je OI traject ook getrackt middels echo en bloedprikken?

Met mij gaat het oké. Probeer zo goed mogelijk voor mezelf te zorgen. En ik ben erg zenuwachtig voor morgen. Morgen heb ik namelijk een echo bij de gynaecoloog via de huisarts, ik ga na dit traject als het niet lukt namelijk naar Brussel. En de echo morgen is alvast een vooronderzoek voor Brussel, maar geeft natuurlijk ook inzicht over hoeveel eiblaasjes deze cyclus klaarliggen voor de IVF. Dus ik ben daar wel nerveus voor, gezien mijn lage AMH.

4. Kikii88

Kikii88 Fanatiek lid

4 jun 2024
    1.005
    827
    113
    Vrouw
    Ik ben gisteren eindelijk ongesteld geworden, later dan gepland. Was er maar op aan het wachten, was namelijk de injecties en bijwerkingen van deze injectie goed zat na 12 dagen spuiten. Dus heeeeel blij met me bloeding. Vanavond mocht ik 2 spuiten zetten en volgens het ziekenhuis gaat dan door de tweede injectie de zon weer schijnen. Dus ik kan niet wachten! Vooral dat ik weer beter ga slapen.

Wat rot dat jij ook zo slecht slaapt door de medicatie. Lig je ook midden in de nacht klaarwakker? Wat fijn dat jullie even goed hebben kunnen opladen tijdens jullie vakantie. Super spannend om weer te starten. En misschien ook wel een beetje dubbel? Althans zo ervaarde ik de tweede OI ronde. Hoop dat het weer snel bij jullie raak is en deze baby blijft plakken!

Deel Deze Pagina