Hi Charlie, welkom! Wat vervelend dat je nog steeds niet ongesteld bent geworden! Heb je al contact gehad met het ziekenhuis? Vaak is dag 35 toch wel de uiterlijke dag waarop er "iets" moet gebeuren, een positieve test of menstruatie. Misschien kunnen zij even meekijken/denken? Ik snap je stress hierom, is super logisch! En je kunt hier altijd even je hart luchten! Kleine toevoeging, heb jij nog monitoring met echo's of bloedprikken op progesteron? Met andere woorden, is er een eisprong vastgesteld?
ja hopelijk gaan ze akkoord met een andere onderdrukker, met het risico op een voorloper. Maar ik ben er gewoon voor om een uitgangsecho te doen, is er een voorloper, dan doen we die ronde een rondje Letrozol en wachten we op de volgende cyclus. Is er geen voorloper, dan beginnen met ivf stimulatie. Maar ik hoop het wel, want het liefst doe ik in Nederland nog een ronde. Maar niet met decapeptyl. Ik heb alle rondes met Letrozol het idee gehad dat ik meerdere eiblaasjes had rijpen. En dan zit ik op de hoogste dosis hormonen voor ivf stimulatie en heb ik maar 1 eiblaasje, ik denk echt dat het door die deca komt. Logisch snap ik heel goed, het is ook nogal wat wat toen gebeurt is. En snap ook wat je zegt als je bloedtest uit zou wijzen dat je geen eisprong gehad hebt dat je daar niet op durft te vertrouwen. Goed dat je ovulatietesten doet om dat te tackelen. En hopelijk heb je gewoon op cyclusdag 14 een eisprong!!!
lief dankjewel. En inderdaad we lopen gelijk op! Spannend. Heb je een voorgevoel deze ronde? Ik hoop het ook heel erg!
hee Charlie, welkom! Wat spannend. Balen dat je naar de eerste ronde ongesteld bent geworden, op welke cyclusdag was dat? Wat JeeKee zegt, ziekenhuizen hanteren wel een beetje de 35 dagen grens. Maar op welke dag was deze cyclus je eisprong? Hopelijk wat later en heb je over een paar dagen alsnog een positieve test in handen!
De eerste ronde 7,5 mg was met monitoren en bloed prikken op progesteron. Er was toen duidelijk een eisprong. Ik was toen de 29e dag ongesteld geworden. Deze cyclus had ik rond dag 24-27 bruine afscheiding en buikkrampen dus ik dacht zelf aan een innestelingsbloeding. Ik ben deze ronde bewust nog niet aan de slag gegaan met ovulatietesten en heb gewoon rond de dag dat ik in de vorige ronde de eisprong had het om de dag gezellig gemaakt met mijn man. Ik heb overigens gisteren voor het laatst getest met een vroege test.
Als je op dag 24 tot 27 innestelingsbloeding had, dan zou je nu op dag 35 wel positief moeten testen helaas. Hoewel het ook kan dat je wel een innesteling had en dat het daarna al vrij snel is misgegaan, dan kan het namelijk ook langer duren voordat je menstruatie komt. Hopelijk komt er snel meer duidelijkheid voor je!
Maar had ik dan niet ergens een keer positief moeten testen? Ik heb als het goed is donderdag een afspraak met de gynaecoloog maar vind het nog zó lang duren. Ik twijfel ook of ik morgenvroeg toch nog een keertje zal testen.
heb je elke dag getest vanaf dag 25? Met een early test? Want als je niet elke dag getest hebt zou je het dus gemist kunnen hebben! Ik heb laatst ook maar 1 dag positief getest en mijn menstruatie kwam ook ruim een week later, waarvan de eisprong trouwens zeker was.
dan zou je het gemist kunnen hebben. maar goed je zou ook nog gewoon in je cyclus kunnen zitten, die bloeding zou ook misschien een ovulatiebloeding geweest kunnen zijn. In dat geval ben je nu rond 10DPO. Misschien wilt de gynaecoloog donderdag een echo maken zodat het duidelijker is waar je nu in je cyclus bent. Lastig hè al dat wachten.
Hmm dat zou dan inderdaad kunnen ja. Ugh ja ik haat dat wachten, ben daar echt helemaal niet goed in. Je bent alleen maar een het piekeren en alles aan het opzoeken en de tijd gaat super langzaam, heel frustrerend. Het is vooral vervelend omdat ik het echt niet snap. Heb bij het slikken van letrozol eigenlijk altijd óf een menstruatie óf een zwangerschap.
Heel begrijpelijk je verwarring en frustratie. Hopelijk kan de gynaecoloog je morgen verder helpen en vertellen waar je precies bent in je cyclus. Ook heb ik vaker gelezen dat je niet elke ronde met Letrozole hetzelfde hoeft te reageren, zelfs niet als het dezelfde dosis is. Heb jij dat ook niet gehad @Kikii88 ? Ik hoop dat je een beetje rust kunt vinden tot je afspraak, en dat je dan duidelijkheid hebt!
ja dat zeiden ze toen wel, maar achteraf gezien onzin. Ik was de eerste ronde met 2,5 zwanger geraakt en toen de tweede ronde met 2,5 kreeg ik op dag 28 een minimale bloeding van 2 dagen. Ziekenhuis zei toen dit is geen menstruatie en lieten me uiteindelijk op dag 36 bloed prikken. Ja logisch dat ik toen geen hoog progesteron had, want ik zat niet op cd36 maar op cd8, ik had namelijk die dag ook alweer een positieve ovulatietest. Maar goed, mijn minimale bloedingen zijn dus wel gewoon menstruaties, zegt het nieuwe ziekenhuis ook, dus in mijn geval was 2,5 ook nog steeds voldoende geweest. Ik heb op 5 ook meerdere eiblaasjes die rijpen(vreemd genoeg, na de laatste ivf stimulatie uitkomst) maar klopt wel wat je zegt, het kan zijn dat het lichaam gewend al is aan de dosis en daarom niks doet. En dat toch een verhoging weer vereist is.
Oh dat is vreemd zeg, ik leer hier nog van alles. Hopelijk weet ik morgen meer en kan ik gewoon direct weer beginnen met het slikken van Letrozol en monitoren ze het deze keer weer wel weer. Dit wachten en niet ongesteld zijn maar ook nog geen nieuwe ronde kunnen starten voelt als verloren tijd.
Snap ik, dat is frustrerend aan die ziekenhuizen dat ze een 35 dagen beleid hanteren. Maar als je niet in dat protocol past heb je pech en kan je telkens wachten(voor niets), althans dat was bij mij het geval. Om daarna weer met primolut of provera verder te moeten. Als zij niet weten waar je in de cyclus zit heb je goede kans dat ze je primolut of provera eerst voorschrijven om de cyclus te resetten, alvorens je verder kunt met een hogere dosering. Maar doet jouw ziekenhuis nog Letrozol 10? Bij mijn oude ziekenhuis was het tot en met 7,5 en als dat niet gewerkt had ging je over op de spuiten.
Volgens mij doen ze wel 10 mg maar ik denk eerlijk gezegd dat dat niet nodig is omdat 7,5 altijd goed heeft gewerkt. De eerste keer dat ik zwanger wilde worden en bleek dat 7,5 de juiste dosering was werd ik meteen zwanger. Helaas werd dit een miskraam en werd ik in de 3e ronde zwanger van ons zoontje. Dus in principe heeft deze dosering altijd zijn werk gedaan. Ik heb ook nog nooit gehoord van primolut of provera, daar hebben ze nog nooit iets over gezegd.
Pff ik bedenk me net dat ik gisteravond mijn Letrozole gewoon helemaal ben vergeten in te nemen. Ik was uit eten, superleuke avond gehad en gewoon even totaal niet over het traject enzo nagedacht, en dus volledig vergeten. Las wel online dat je binnen 12 uur na het tijdstip het alsnog kunt innemen, en dan dat als nieuw tijdstip moet aanhouden voor de resterende dagen dus dat heb ik gedaan. Ik hoop dat het geen effect heeft op de werking ervan...
Wat fijn dat jullie je zoontje hebben gekregen met hulp van Letrozole! Hopelijk valt het allemaal mee en is een reset van je cyclus niet nodig, ben benieuwd naar je afspraak morgen!
balen dat je het vergeten was, maar zo te horen heb je wel echt een hele leuke avond gehad! Letrozol heeft een lange halfwaardetijde tijd, dus dat scheelt, hierdoor was er nog steeds werkzame stof die in je bloed circuleerde. Dus komt vast goed!
@JeeKee ik bedenk me ineens dat ik dacht ik gelezen te hebben in de bijsluiter dat als je een dosis vergeten bent dat je die dan inderdaad alsnog moet innemen. Maar wel op het gebruikelijke tijdstip door moet gaan en niet het nieuwe tijdstip. Ik weet dit alleen niet zeker meer, maar zo zit het wel nog in mijn hoofd. Ik heb zelf geen bijsluiter meer liggen om dit te controleren voor je. Maar misschien even aan het ziekenhuis navragen?