Officieel inderdaad hier ook wachten tot dag 35. Bellen als je cyclussen langer duren dan dat. Misschien dat ze dat ook gaan aangeven nu. Snap wel dat een ziekenhuis niks doet met temperaturen. Misschien moet ik dan toch maar eerlijk toegeven dat ik ovu-testen heb gebruikt. Vind 2,5 week wachten op niks echt te lang. Maar ja.. zo zouden zij het denk ik niet zien. Wil heel graag weten wat er vanbinnen gebeurt. Zou wel een cyste zijn geworden.. Hopen dat bij jou de 5 mg goed aanslaat!! En zorgt voor een goede eisprong.
Ben bang dat ze ook niks met ovulatietesten doen. Mijn ziekenhuis in ieder geval niet. Maar ik zou het gewoon proberen. Wellicht dat jouw ziekenhuis er toch anders mee omgaat. Ik snap je frustratie, ergens weet je allang dat het is mislukt. Maar dan moet je nog wachten tot cd 35 om dan vervolgens aan de primolut te gaan en dan begint pas weer een nieuwe cyclus. Neemt zoveel tijd in beslag.
Bedankt voor je luisterend oor en advies!! Zo fijn zo'n forum! Veel mensen in onze omgeving weten van het traject waar we inzitten, maar alle details vertellen is wat overdreven. Super chil dat je dat hier kan doen. En mensen hier weten ook veel.. dus dat helpt. Weten veel mensen in jouw omgeving van jullie traject?
Ja super fijn hè, vooral ook omdat je elkaar vaak goed begrijpt. Wij zijn ook heel open over de situatie opzich. Hoewel ik merk dat ik mezelf wel bescherm bij mensen die opmerkingen maken als je moet het loslaten, want dan gebeurt het. Dat vind ik lastig, daar hou ik het oppervlakkig. Maar inderdaad bij andere ga ik niet tot in detail, dus dat is super fijn dat dat hier kan. Hoelang zijn jullie nu in totaal bezig? En dit was de eerste ronde met Letrozol toch?
Oow herkenbaar ja.. sommige mensen met hun goed bedoelde adviezen.. je hebt er niks aan. Wij zijn iets langer dan 1 jaar bezig. Direct gestart na de bruiloft. Maar zeiden eerst we zien het wel en nu wordt de wens wat groter de laatste maanden. Wist al wel dat ik pcos had dus had mij ook erop voorbereid dat het wat langer zou duren. Dat geeft ook niks. Eerste ronde letrozol ja, had gehoopt dat hulp niet nodig was, maar helaas. Soms heeft je lichaam gewoon wat hulp nodig. En dat is ook oké. Jij bent al wel iets langer bezig toch? Tenminste dat heb ik gelezen.
Herkenbaar, ik was er de eerste 8 rondes ook amper mee bezig en had ook het gevoel van we zien wel. Daarna werd het steeds meer een ding en werd ik steeds onzekerder. Wij hebben er nu 26 rondes opzitten. 1 april zijn we 2 jaar bezig. Door korte cyclussen al zoveel rondes erop zitten, het lijkt ook echt veel langer dan 2 jaar. Wel fijn dat je er zo in kan staan dat het oké is dat het wat langer duurt. Ik vind dat lastig, door mijn leeftijd. Voel toch wel tijdsdruk. Inderdaad dat is zo. Op het begin had ik er wel moeite mee dat we hulp moesten gaan zoeken, maar wel fijn dat het bestaat al die mogelijkheden. Soms besef ik me wel eens dat zonder al die mogelijkheden wij misschien wel kinderloos waren gebleven. jammer hoor dat de eerste ronde met Letrozol waarschijnlijk niet gelukt is voor jullie. Ben benieuwd wat het ziekenhuis gaat zeggen. Op welke cyclusdag zit je nu?
Hopelijk wordt het verhaal van het wachten snel afgesloten! Het is je in ieder geval echt gegunt! Ik begrijp best dat leeftijd een ding kan zijn. Zelf heb ik dat ook wel een beetje. Ik weet niet hoe oud jij bent.. maar ik ben 30. En had echt gehoopt dat ik op mijn 30e minimaal wel 1 kind zou hebben. Maar nu dat niet zo is moet je dat maar gewoon accepteren.. ik zou trouwens nog wel op mijn 30e moeder kunnen worden, maar dan moet ik wel in de komende 3 maanden zwanger worden, haha Wie weet.. maar goed. Leeftijd is ook maar een getal. Hopelijk laten de zwangerschappen niet te lang op zich wachten. Ja uh... ik hoef morgen het ziekenhuis niet te contacten... heb een positieve ovulatietest net.... verzin je niet. Blijkbaar hebben mijn follikels iets langer nodig om te springen en had ik gewoon wat geduld nodig. In mijn hoofd is dat ding nu 30 mm. Als die 2 mm per dag groeit. Maar dat zal vast wel meevallen hahah... in ieder goed om te weten dat ze wat langer nodig hebben. Zit nu op cyclusdag 18. En had op cyclusdag 12 een follikel van 15 cm. Gaat die op cyclusdag 19 springen. Best netjes denk ik.
super lief, dankje, en jullie is het natuurlijk ook super gegund! Ik ben al 36 en over een ruim half jaar 37. Ik had eigenlijk gehoopt om op mijn 35ste moeder te worden, maar dat wordt alweer minimaal 37. De tijdsdruk bij mij zit hem met name in dat je vooruit denkt, als dit niet lukt en dat niet lukt, overal gaat zoveel tijd overheen. En dan vraag je je soms af, heb ik nog wel zoveel tijd. wat ik bij andere vrouwen lees is het zo divers hoe snel het groeit. Bij de ene cyclus tracking die ik had was het gemiddeld 1,5 tot 2 mm per dag. Maar wat goed zeg, echt super fijn! Heb je toch nog een kans deze ronde. Ga voor je duimen dat het direct raak is! Nou spannend hoor!
Ah ik snap het!.. gek hè.. dat vrouwen zo aan leeftijd gebonden zitten.. maar wel goed om te zien dat verschillende vrouwen in de media ook op een latere leeftijd een gezonde zwangerschap hebben. Geeft wel hoop. Maar je hebt echt nog tijd!!! Ja dat is ook zo. Had het echt niet meer verwacht. Dus nu deze maand inderdaad een kans. En die heb ik eigenlijk maar 2x gehad in 2024. Heb in 2024 3x een menstruatie gehad waarbij ik 2x een ovulatie heb gevonden. Dus meteen in januari 2025 een kans is al winst. Mocht het niet raak zijn, dan hopelijk nog vele kansen in 2025. We gaan het beleven..
En wat bedoelen ze dan met een goede menstruatie? Dank voor je uitgebreide reactie, echt helpfull. Ik denk dan dat ik inderdaad hetzelfde heb als jij. Morgen 2e echo, via internet geleerd dat een eiblaasje ongeveer 2mm groeit per dag dus ik denk dat die morgen dan zeker 15mm moet zijn.
Ik snap jullie hoor qua leeftijd. Ik ben nu 34 en sowieso 35 als een zwangerschap nu zou ontstaan. De eerste kreeg ik na 2.5 jaar (en daarin 24 rondes, want lange cyclussen) en dat was net voor ik 31 werd. Nu het leeftijdsverschil oploopt vind ik dat moeilijk. Daarbij wordt mijn man ook steeds ouder (duh) en hij had eigenlijk voor zijn 30e vader willen worden maar werd dat dus bij 35 en nu hij bijna 39 is dringt voor mijn gevoel de tijd nog meer ofzo. Hij vindt het heel rot klinken om op zn 40e nog een baby te krijgen. Verder heb ik inmiddels aardig wat vriendinnen verteld van onze wens. Ik vind het zo fijn het te delen. Maar de details heb ik voor m'n 2 beste vriendinnen en de rest oppervlakkig. Ik weet ook nog niet hoe ik dit ga regelen op werk, hoop steeds dat de echo's gunstig vallen qua tijd zodat ik het niet hoef te vertellen. Ik denk dat, wanneer deze cyclus geen zwangerschap oplevert ik het ook m'n ouders vertel want dat voelt prettig. En wanneer er wel een zwangerschap ontstaat, gaan we het sowieso snel aan iedereen vertellen.
Zo dat zijn inderdaad weinig kansen voor een heel jaar, lijkt me ook super frustrerend dat je maar aan het wachten bent op een menstruatie. Dat is wel super dan, dat je met de Letrozol direct een goede kans krijgt. Hopelijk ook direct raak, ga voor je duimen!
dat gaat in dit geval om de hoeveelheid bloedverlies. Ik had 14 dagen na de positieve ovulatietest wel een bloeding, maar dermate weinig dat het niet als echte menstruatie beschouwd wordt. Ik had 31 december een paar druppeltjes bruine spotting, 1 januari wel helderrood bloedverlies, maar denk dat ik er hooguit 1 tampon mee gevuld zou kunnen hebben. De dag daarna was het enkel nog wat bruine spotting en dat was het. Op 8 januari had ik alweer een nieuwe positieve ovulatietest, toch zegt het ziekenhuis geen goede ovulatie.
Jeetje dan heb jij er ook een lange weg opzitten voor je eerste, heb je toen uiteindelijk OI gedaan? Of is dit wel uiteindelijk op de natuurlijke manier gelukt? Hoelang ben je nu al bezig voor een tweede? Snap ik wel dat je het leeftijdsverschil lastig vind. En begrijp je man ook, die van mij is pas 40 geworden en vind het ook behoorlijk confronterend.
Goedemorgen dames, ben even wat afwezig geweest, heb wat pittige dagen achter de rug door de Provera. Zo veel last gehad van stemmingswisselingen, neergeslagen gevoel, vermoeidheid en hoofdpijn. En pijnlijke borsten, wat een drama! Vandaag moet ik de laatste pil nemen, hopelijk dan snel een bloeding en kan ik dan starten met Letrozol! @Kikii88 hopelijk doet Letrozol 5mg wel wat het moet doen! @Steinmeid400 wauw, wat fijn dat je toch een positieve ovulatietest hebt! Hopelijk gelijk in 1 keer raak nu @MooseIsLoose spannend vandaag! Hopelijk goed bericht dat het eiblaasje voldoende gegroeid is
heftig wat vervelend zeg dat je er zo’n last van hebt. Hopelijk is het allemaal de moeite waard geweest en is het gewoon direct aankomende ronde raak. mocht het nog een keer nodig zijn, misschien kun je om een ander middel vragen. Ik gebruik primolut om mijn cyclus te resetten/bloeding op te wekken. Ik heb wel wat symptomen maar het is wel heel licht.
Ja heb na mijn eerste ronde Provera gevraagd of ik iets anders kon krijgen, maar mijn Gyn zei dat dit “normale bijwerkingen” zijn dusja.. Ik hoop inderdaad dat de Letrozole gelijk zijn werk doet, en dat dit de laatste keer Provera zal zijn!
Nee is uiteindelijk 3e ronde na de HSG natuurlijk gelukt. Vlak voor we met OI zouden gaan starten (al was er toen geen cyclusanalyse gedaan). Dit is ronde 12, maar zijn december 2023 gestart. Wat ik me afvraag: vandaag was mijn follikel 16mm. Nu hoef ik niet meer terug te komen en volgende week donderdag progesteron prikken. Ik vind dat nogal raar. Want dan hebben ze alleen de groei van een eiblaasje bekeken en niet of er een goede eisprong is toch? Hoort dat? Ik ben zo bang voor weer een verloren ronde.
Wat fijn een eiblaasjes van 16mm! Die gaat één deze dagen springen! Dit is zeker de gang van zaken bij de meeste ziekenhuizen. Door het prikken van progesteron kunnen ze zien of je een eisprong hebt gehad. Bij ons ziekenhuis wordt dit de eerste rondes niet eens gedaan. Dus misschien fijn voor jou dat je toch een bevestiging krijgt. Je bent op de goede weg, ik zou dit zeker niet als een verloren ronde beschouwen, maar juist als een kans!