Start letrozol wie ervaringen pcos

Discussie in 'Zwanger worden' gestart door Waterlelie5, 10 dec 2024.

1. Kikii88

Kikii88 Fanatiek lid

4 jun 2024
    1.228
    949
    113
    Vrouw
    spannend, en dat is een mooi resultaat 2 groeiende eiblaasjes, hopelijk komen er niet nog meer bij! Hoeveel mg zit jij?

vorige keer had ik op cd6 een eiblaasje van 13,5 en cyclusdag 12 mijn eisprong. Dus denk dat je vrijdag aardig op weg gaat zijn richting een eisprong, spannend!

ovulatietesten kunnen inderdaad meer stress geven, daarentegen ook duidelijkheid. Ik kan de controle niet loslaten en doe daarom ook ovulatietesten. Nog niet eens vanwege de timing hoor, want dat is wel in orde. Maar het geeft mij gewoon een soort van houvast en het geeft ook meer inzichten. Nou goed als je het wel los kan laten is dat ook zeker aan te raden haha.

2. Kikii88

Kikii88 Fanatiek lid

4 jun 2024
    1.228
    949
    113
    Vrouw
    Bij mij is het helderrode bloedverlies vandaag begonnen, dus donderdag weer aan de Letrozol 5mg. Ben benieuwd hoe mijn cyclus gaat zijn. Begreep van andere meiden dat hun cyclus behoorlijk ontregeld was na ivf stimulatie, dus ben benieuwd of ik zoals gewoonlijk gewoon een vroege eisprong ga krijgen, of dat het toch allemaal anders gaat zijn. En stiekem hoop ik op 2 eiblaasjes haha(of misschien wel meer), ook ter bevestiging dat mijn lichaam het nog wel kan, meerdere eiblaasjes stimuleren. Maar goed spannend allemaal dus.

@JeeKee hoe is ie nu? Heb je inmiddels de piek kunnen vinden?

@Waterlelie5 hoe gaat ie met jou? Heb je al definitief de keuze gemaakt deze ronde echt niet te benutten?

@Mooselsloose jammer zeg die negatieve test. En lieverd, dat loslaten is heel mooi gezegd door iedereen, maar loslaten doe je niet met je hoofd en als je in dit soort trajecten zit, dan is het al heel knap dat je er zo min mogelijk mee bezig bent. Dus dat is een enorme prestatie dat dat je gelukt is!! En weet je als loslaten altijd de truc was, dan had ik nu met zekerheid al een kindje gehad. Ik was de eerste 9 rondes echt relaxed, en was er amper mee bezig en had vooral veel plezier erin, de gedachte dat we mogelijk ons kindje gingen verwekken, ik maakte me in ieder geval totaal niet druk. Nou het is niet 1 keer gelukt in die 9 rondes. Vanaf daar begon het voor ons ook pas een ding te worden en begon ik ook pas met ovulatietesten, controle etc. Natuurlijk is al die controle niet goed, want het geeft stress en ik geloof echt wel dat dat een bevruchting in de weg kan zitten. Maar blijkbaar heb je daar zelf al een best goede weg in gevonden!

Waterlelie5 vindt dit leuk.
  3. JeeKee

JeeKee Actief lid

8 jan 2025
    342
    324
    63
    Vrouw
    Spannend is het zeker!! Wel fijn dat het is doorgebroken, is het nu ook meer dan je normale lichte menstruaties, of beetje hetzelfde?
    En ja, hoop zo met je mee dat er gewoon een paar heeeele mooie en goeie eiblaasjes groeien! Dat zou toch echt fantastisch zijn als het nú zou lukken!

Nog geen piek gevonden, vanmorgen was hij wel weer een tikje donkerder, volgens ChatGPT zit ik er heeel dichtbij. Verder niet kunnen testen vandaag want ik moest gewoon werken, dus straks thuis ga ik wel weer testen. Hoop wel dat de piek vandaag en anders morgenochtend is, anders ben ik bang dat het bloedprikken vrijdag te vroeg is.

Waterlelie5 en Kikii88 vinden dit leuk.
  4. Kikii88

Kikii88 Fanatiek lid

4 jun 2024
    1.228
    949
    113
    Vrouw
    nou tot dusver is het nog minder dan het weinige wat ik al had. Ik kan geen tampon indoen, want het is gewoon te droog zeg maar. Er zitten een paar drupjes in me maandverband, maar voor de rest zie ik het alleen met afvegen. Maar het is helderrood en ik weet nu l, ook helderrood dat is gewoon mijn menstruatie. Vroeger was dit spotting, maar nu is het mijn menstruatie. Wel bizar als je bedenkt dat ik vroeger gewoon elk uur moest verschonen omdat ik zulke hevige bloedingen had, wat een contrast.

Oeh zo spannend, bijna je piek!!

Ik wil je niet opzadelen met zorgen, maar eerlijk, ik denk dat je bloedtest van vrijdag sowieso kansloos is. Al heb je nu een positieve test. Dan heb je morgen of die dag daarna je eisprong. Maar laten we van het meest positieve uitgaan dan, dat het dan morgen is, dan zit je al op woensdag, dus dan is je bloed prik 2 dagen later, dan gaat je progesteron gewoon echt nog laag zijn. Een bloedtest op dag 21, ik vind het raar dat ziekenhuizen zo werken, want dan gaan ze van een ideale cyclus uit, dat vrouwen een ovulatie op dag 14 hebben. En als ik alleen al in dit topic kijk hoeveel vrouwen dat gehad hebben, bijna iedereen zou op dag 21 niet goed eruit komen bij de bloedtest. Wel lastig zo voor jou. Maar goed deze keer weet je in ieder geval dat het voor jou niets zegt en heb je door de ovulatietesten het ook kunnen zien dat je piek gewoon veel later is. Wel lastig hoor. Hoop gewoon dat het deze ronde weer raak voor je is, en dat je geen volgende ronde meer hoeft te doen.

5. Waterlelie5

Waterlelie5 Actief lid

21 dec 2022
    363
    254
    63
    Vrouw
    over het loslaten snap ik niet dat mensen dat zo vaak zeggen, ook mn eigen ma die 3 kindjes op de wereld heeft gezet vind het heel erg dat ik ermee zit maar komt er voortdurend mee dat ik er niet mee moet zitten en dat het misschien maar goed is dat ik het maar bij 1 moet houden omdat het me veel stress geeft al 4 jaar.

die angst heb ik ook en het is heel herkenbaar, wij kunnen thuis ook niks samen doen of praten met vriend omdat onze zoon zn vader claimt, hij kan letterlijk niet alleen spelen en alleen daarom al vind ik het enorm zwaar. Hij wordt al bijna 7!

Je hoeft je echt niet te beschuldigen dat je beter had moeten genieten, de tijd komt niet terug en je hebt destijds gedaan wat kon, ik geloof echt dat je toen had genoten, de tijd gaat ook zo snel! Je moet van elke dag genieten.. dus nu ook. En het is balen van je negatieve test, net voor de menstruatie voelen meer dames zich ellendig denk ik? En ik hoop heel diep dat je in dezer dagen een mooie test mag krijgen! Dikke knuffel ❤️

6. Waterlelie5

Waterlelie5 Actief lid

21 dec 2022
    363
    254
    63
    Vrouw

Met mij gaat het ook niet heel goed, vind het wel spannend een ronde zonder letrozol maar ik denk dat ik het nodig heb.. morgen heb ik mn belafspraak. Ik kan nog op dag 5 beginnen mocht de gynaecoloog aangeven dat ik beter kon doorgaan, vooralsnog vind ik het wel fijn om een rustmaand te nemen en nog ietsje meer kan afvallen. Het gezond eten en bewegen heeft ook effect op de vruchtbaarheid dus daardoor soort extra maand is wel fijn. Ben benieuwd wanneer mijn eisprong komt.

Ik snap dat ovu testen meer stress kunnen geven maar ik sluit me bij jouw aan, testen en weten waar je aan toe bent geeft meer rust dan niet testen. Denk dat ik me meer stress als ik niet ga testen.

ik ben ook erg benieuwd hoe je nu op letrozol gaat reageren! Ik hoop op mooie meerdere eiblaasjes! En fijn dat je menstruatie is doorgebroken hoe voel je je verder? ❤️

Kikii88 vindt dit leuk.
  7. JeeKee

JeeKee Actief lid

8 jan 2025
    342
    324
    63
    Vrouw
    #1247 JeeKee, 24 jun 2025 om 20:59
    Laatst bewerkt: 24 jun 2025 om 21:05
    Gek inderdaad dat contrast met voorheen, maar in elk geval fijn dat je nu gewoon weet; dit is je menstruatie!!

Thanks voor je eerlijke berichtje, en ik sluit me bij je aan hoor, denk dat het voor niks is vrijdag. En als dat zo blijkt te zijn ga ik eisen om volgende week nog eens bloed te prikken, en om volgende keer het protocol voor mij aan te passen.
    Volgens internet zou je progesteronwaarde op 2 DPO wel al zodanig gestegen moeten zijn dat het boven de 6nmol/L zit (de grenswaarde bij mijn ziekenhuis) dus wat dat betreft zou het moeten kunnen, maar ik ga er gewoon niet vanuit.

En inderdaad, hopelijk blijft het gewoon bij deze ronde!!

Maar, ik heb wel eindelijk een positieve ovulatietest!! Voor het eerst ooit!
    Voelde al heel de avond een drukkend gevoel in m’n buik, en voelde gewoon dat er iets was, al zou dat niet moeten kunnen want eisprong is pas na de piek natuurlijk, maar ik dacht even nog een test doen en jahoor!
    Ben echt heel opgelucht, alleen al omdat ik nu hoogstwaarschijnlijk geen provera hoef te gebruiken volgende ronde.

Bijgevoegde bestanden:

Plukdedag1, Kikii88, Waterlelie5 en 2 anderen vinden dit leuk.
  8. JeeKee

JeeKee Actief lid

8 jan 2025
    342
    324
    63
    Vrouw
    *Oops dit was een foutje

9. Waterlelie5

Waterlelie5 Actief lid

21 dec 2022
    363
    254
    63
    Vrouw
    oh wat een mooie test! Ziet er fantastisch uit, hier wordt je wel blij van ❤️

JeeKee vindt dit leuk.
  10. Kikii88

Kikii88 Fanatiek lid

4 jun 2024
    1.228
    949
    113
    Vrouw
    Wat naar dat je je ook niet goed voelt. En wat spannend allemaal, ook dat je arts vandaag belt. Ben benieuwd hoe je telefoongesprek gaat verlopen. En wellicht start je dan vandaag alsnog met Letrozol. Spannend! Wel goed van je hoor dat je zo aan de slag ben met je levensstijl. Hoop dat dat gaat bijdragen aan snel een mooie positieve test.

Ik voel me mwah, het is allemaal zo dubbel. Enerzijds voel ik me echt nog verslagen en moedeloos en anderzijds zit ik alweer in een nieuwe ronde en dan heb ik nog dat we naar Brussel gaan eerdaags, alle gevoelens en gedachtes, het strookt ook echt niet met elkaar. En het gaat van hot naar her, maar diep van binnen voel ik me nog steeds erg verslagen.

11. Kikii88

Kikii88 Fanatiek lid

4 jun 2024
    1.228
    949
    113
    Vrouw
    Weet je zeker 6nmol, niet 6ng/ml? 6nmol werd namelijk dacht ik door de meeste ziekenhuizen beoordeeld als geen eisprong, in ieder geval een niet goed werkend corpus luteum. 6ng/ml staat gelijk aan 19nmol en zelfs dit wordt in sommige ziekenhuizen gezien als een te zwakke progesteron productie.

maar wauw wat goed, die is inderdaad super positief!! Zal wel heel bijzonder zijn als dat de eerste keer is, super fijn! Nou dan weet je in ieder geval dat je lichaam met Letrozol tot een eisprong kan komen, dat was vorige keer immers ook zo. Super spannend!!

kan goed hoor dat je eipijn ervaarde. Ze zeggen dat de drukkende pijn die je voelt niet zozeer van de eisprong is, maar van het eiblaasje wat groeit. Dus wellicht dat je dat vandaag en misschien zelfs morgen ook nog gaat voelen.

nou nu nog even het flink gezellig maken vandaag en morgen, en dan hopelijk over een kleine 2 weken een mooie positieve test in handen!

12. JeeKee

JeeKee Actief lid

8 jan 2025
    342
    324
    63
    Vrouw
    Je hebt helemaal gelijk, de grenswaarde is 16nmol, niet 6 :oops:
    Ik heb het ziekenhuis even een berichtje gestuurd of, als ik maandagochtend ga bloedprikken, de uitslag er 's middags al in, en zo niet of we de afspraak een paar dagen kunnen verschuiven. Heb het al niet op bloedprikken en om het dan voor niks te gaan doen vrijdag, liever niet

Was inderdaad wel bijzonder, had (uit zelfbescherming misschien) niet verwacht dat hij nog zou komen!

Ah, dat zal het dan inderdaad zijn geweest. Was niet een gevoel/pijn die ik herkende, nog een bevestiging dat ik voor mijn idee voor Letrozole nooit een eisprong gehad heb.

Ik durf niet te hard te hopen op die positieve test, maar toch... die hoop is er altijd!

Waterlelie5 en Kikii88 vinden dit leuk.
  13. JeeKee

JeeKee Actief lid

8 jan 2025
    342
    324
    63
    Vrouw
    @Waterlelie5 veel succes met je belafspraak vandaag!! ❤️

Waterlelie5 vindt dit leuk.
  14. Kikii88

Kikii88 Fanatiek lid

4 jun 2024
    1.228
    949
    113
    Vrouw
    nee snap ik, zeker als je angstig bent voor het bloedprikken, dan wil je dat al helemaal niet. Nou ben benieuwd wat ze zeggen, doorgaans staan waardes als progesteron bij mij er al een uur later in(beide ziekenhuizen)

Snap ik, maar ik ga heel hard voor je duimen!

15. Waterlelie5

Waterlelie5 Actief lid

21 dec 2022
    363
    254
    63
    Vrouw
    #1255 Waterlelie5, 25 jun 2025 om 13:31
    Laatst bewerkt: 25 jun 2025 om 13:41
    Nou heb een kort gesprek gehad ze ziet geen nut voor een hsg en ze belde net wanneer het me niet uitkwam. Ik mag nog 3 maanden door met letrozol en misschien daarna overgaan op prikken.. zoiets zei ze. Ze gaf aan dat een eileider geen probleem was (inmiddels weet ik dat ook omdat ik twee keer met een eileider zwanger ben geworden) pffff. Ze gaf ook aan dat ik beter door kon gaan omdat mn lichaam nu in balans is alleen ik twijfel enorm ik werd zaterdag avond ongesteld en zit nu eigenlijk op dag 4/5 en kan nog wel beginnen?

voel me bleeeehhhhh.. denk dat ik doorga

Kikii88 vindt dit leuk.
  16. Kikii88

Kikii88 Fanatiek lid

4 jun 2024
    1.228
    949
    113
    Vrouw
    jeetje wat vervelend dat het zo’n kort gesprek was, die eigenlijk niet uitkwam. Dat je zwanger bent geweest zegt inderdaad dat je eileider toen open was, maar goed dingen kunnen wel veranderen, dus uitsluiten kan ze het ook niet zeker denk ik. Maar inderdaad, ik vermoed ook dat de kans klein is, zeker door je ervaring afgelopen maand, waarin er toch iets gaande leek.

Ik ben ook een keer gestart op dag 6, toen vond het ziekenhuis het niet nodig om mijn cyclus te resetten. En aangezien jouw eigroei doorgaans later begint kun je denk ik gewoon prima starten op dag 4/5.

ah dan willen ze na die 3 maanden waarschijnlijk doorgaan met OI, alleen dan OI met injecties.

hoe voel je je er zelf nu bij?

17. Waterlelie5

Waterlelie5 Actief lid

21 dec 2022
    363
    254
    63
    Vrouw
    Na clomid en miskraam was ik gestopt en achteraf wel spijt. Nu wil ik er helemaal voor gaan aangezien mijn leefstijl ook prima verloopt heb ik grotere hoop op de een of ander manier.. ik ga vanavond weer starten en kijken hoe het gaat verlopen. Even uitzoeken wat die injecties precies zijn dan ben ik er een beetje op voorbereid, had misschien toch liever een hsg gehad voor verhoogde vruchtbaarheid erna. En ik denk dat ik koninginnengelei ga bestellen ik gebruik nu sowieso al bijenpollen en ijzerwaarde was ook goed.
    Hoe ervaarde jij het met een start op dag 6? Jij begint weer vanavond of morgen met letrozol? Lopen we weer bijna gelijk misschien :)

18. Kikii88

Kikii88 Fanatiek lid

4 jun 2024
    1.228
    949
    113
    Vrouw
    Snap ik hoor, wat betreft die hsg. Ik had toen een hele gekke afwijkende cyclus, achteraf gezien denk ik dat ie die cyclus daarvoor zwanger was, namelijk diverse aanwijzingen daarvoor. En daardoor waarschijnlijk ook een afwijkende cyclus die cyclus daarna. Normaal heb ik op dag 6 allang eigroei, maar die cyclus niet. Daardoor kon ik op dag 6 gewoon starten. En ik had dus een trage cyclus, dit heb ik in al die cyclussen maar 1 keer gehad. Dus denk niet dat dit een goede cyclus is om mee te vergelijken. Ik begin morgen weer met Letrozol, eerst morgenochtend nog even wat hormonen prikken, vind het weer mega spannend.

19. JeeKee

JeeKee Actief lid

8 jan 2025
    342
    324
    63
    Vrouw
    @Waterlelie5 wat rot dat het gesprek zo kort was, en op een vervelend moment waardoor je misschien niet al je vragen kon stellen. Jammergenoeg nu dan niet de rustmaand waar je aan toe was, hoe kijk je daar tegenaan?
    Hopelijk heb je in de komende maanden toch gewoon succes met de Letrozole!! Op welke dosis zit je nu?

En wat supergoed dat je zo bezig bent met je leefstijl en afvallen!! Vind het heel knap van je!
    Ik probeer er ook echt aan te werken maar vind met name bewegen heel lastig omdat ik door de medicatie zo enorm vermoeid ben, dat ik vaak de motivatie en energie er niet voor heb. Hoe doe jij dat?

20. JeeKee

JeeKee Actief lid

8 jan 2025
    342
    324
    63
    Vrouw
    Spannend!! Waarvoor willen ze precies die hormonen prikken, heeft dat nog een bepaalde reden?
    Hopelijk heb je niet al te veel last van de Letrozole, en wordt dit een hele mooie ronde!! ❤️

Deel Deze Pagina