Is voor Brussel, ik heb al een hoop laten doen, maar een aantal onderzoeken moesten tussen cyclusdag 2 t/m 5, en omdat ik midden in de ivf stimulatie zat kon ik die nog niet doen, dus fsh, lh, oestradiol, progesteron. Ik ben toch bij elk hormoononderzoek bang, bang dat het erger gesteld is, vooral voor de fsh. Alle overige onderzoeken gebeuren volgende week in België, maar dit was nog via mijn huisarts. Hoe gaat ie bij jou? Had je nog reactie van het ziekenhuis?
Aah, fijn dat dat nu nog kan wel! Ik snap je angst, hopelijk heb je er niet al te veel stress om. Wel fijn dat je volgende week al naar Brussel kunt, dat is opeens snel! Met mij gaat het goed, wat (denk ik) eipijn gehad vandaag, allemaal gevoelens die ik niet herken. Ik heb een berichtje terug van het ziekenhuis dat ik gewoon moet bloedprikken vrijdag, want als ik het maandag doe kunnen ze niet garanderen dat de uitslag er optijd is, en ze kunnen de afspraak niet op korte termijn verplaatsen. Dus ik ga vrijdag maar gewoon, dan kan ik in elk geval aantonen dat dat gewoon te vroeg is voor mij, en hopelijk mag ik dan volgende week nog een keer. Zie ergens wel een beetje op tegen m'n afspraak maandag, de eerdere keren dat ik die arts heb gezien kreeg ik er geen fantastisch gevoel bij, voelde een beetje alsof ze gewoon een standaard riedeltje afwerkte (wat waarschijnlijk ook wel zo is). Dus ik hoop dat dat allemaal goed gaat en ik al mn vragen kan stellen, want soms sla ik een beetje dicht als ik iemand tegenover me heb die niet echt open staat voor input.
ja zeker fijn, alles wat hier kan, scheelt qua kosten. Dus weer mooi meegepikt. ja ik had me al in maart ingeschreven in Brussel, toen ik me AMH waarde zag en las dat je met deze waarde door veel ziekenhuizen uitbehandeld wordt benoemd heb ik me direct ingeschreven in diverse klinieken in het buitenland. Had eigenlijk al in juni mijn intake, maar door die miskraam starte de ivf iets later waardoor ik de intake naar 3 juli verplaatst heb. Ik heb ook nog eind augustus een intake bij C&C staan. En in juli ook nog 1 in België, ik hou voor de zekerheid alle opties nog even open. Bijzonder zo voor je hè, je hebt ook kans dat je meerdere eiblaasjes hebt, waardoor het voller wordt en je dus ook sneller eipijn krijgt. Had je aan beide kanten pijn? Misschien zit er wel een tweeling in haha. Zou je dat leuk vinden? Lastig en ik herken je gevoel goed, ik had dit ook in mijn vorige ziekenhuis op het begin. En ik ben normaliter ook niet van het ruimte innemen en bescheiden en sla dus ook snel dicht. Maar wat dat betreft is dit traject goed voor me geweest, door hoe het gegaan is in het vorige ziekenhuis en door de wanhoop ben ik alle schaamte voorbij en durf ik nu vrijwel alles te zeggen en te vragen. En nu ja het is zo slecht gesteld met mijn waardes, dat ik wel moet vechten, als ik niet vecht blijf ik met niks achter. En anders heb ik mijn man nog, die durft sowieso alles te vragen en te zeggen en die neemt ook vaak de ruimte in, door in zo’n gesprek met een arts te vragen aan mij of het goed voor mij voelt en of ik nog vragen heb. Artsen kijken ook vaak gek dan haha. Maar het helpt mij wel, misschien kan jouw man ook op een bepaalde manier ondersteunen. Je voelt ook vaak de haast heel erg in het ziekenhuis en dat ze het willen afronden en dat is ook gewoon heel lastig. voor jou is het denk ik goed om goed je vorige ervaring in je achterhoofd te houden, dat is natuurlijk zo naar geweest en als je dat voelt en toelaat dan is het makkelijker voor jezelf denk ik. Althans zo werkt het voor mij.
Wat supergoed dat je gelijk actie hebt ondernomen en bij verschillende plekken hebt ingeschreven! Zeker in jouw situatie is dat denk ik het beste om alle opties open te houden! Klopt, het is heel bijzonder, en, heel gek misschien, maar ik probeer er vandaag juist heel erg bij stil te staan dat mijn lichaam gewoon “werkt”, en ben daar heel dankbaar voor. Tuurlijk, vorige ronde heeft het blijkbaar ook gewerkt maar dat wist ik niet omdat het “niet gelukt was”. Maar nu ben ik me er heel bewust van en probeer ik dat geluksmoment ook echt even te omarmen, even blijdschap in plaats van stress. Haha grappig dat je dat zegt, toevallig had ik het daar net met m’n man over. Ik heb inderdaad aan beide kanten krampjes gevoeld afgelopen week dus ik zei ook tegen hem, straks zijn het er echt 2! Zouden wij echt helemaal goed vinden, liever 2 dan geen, en hebben ook al eens tegen elkaar gegrapt dat we dan heel deze ellende maar 1 keer hoeven te doen, dan zijn we gelijk klaar Maargoed, laten we daar maar niet vanuit gaan. Ergens fijn om te horen dat ik daar niet alleen in ben, in dat bescheiden zijn en geen ruimte in willen nemen. Mijn man kan ivm werk helaas niet mee maandag, waar ik wel van baal maar is helaas niks aan te doen. Dat laatste is wel een hele goede tip, dankje! Inderdaad, als ik mezelf een beetje van die emoties en pijn laat voelen dan zal het vast makkelijker zijn om voor mezelf op te komen! Wil nog even zeggen, vind het zo fijn dit forum. Dames spreken met dezelfde ervaringen die het echt snappen doet me echt goed, iedereen bedankt daarvoor! ❤️
ah helder, snap ik dat het dan een afwijkende cyclus was. Oh mega spannend want je reageerde goed op letrozol kijken hoe aankomende ronde gaat verlopen, hopelijk boven verwachting heel positief! Ik duim hard dat je uitslagen allemaal positief goed uitkomen ❤️
heel herkenbaar hoor! Ik ben sinds gisteren weer begonnen met in ieder geval 15min wandelen en de rest van de dag boven 7000 stappen te komen. En veel water en lichte thee. Van elke maaltijd moet ik een foto sturen dus ik ontkom er niet aan waardoor ik kan volhouden. Bij mij werken kleine veranderingen niet maar juist in een keer aanpassen, dat betekent niet dat ik nooit niet snoep, maar heb momenten wanneer ik mag aanpassen met feestjes of traktaties etc. Ik heb ook enorm last van vermoeidheid met letrozol en slaap gewoon eerder of ik val vroeg in slaap. Ik dacht ook omdat ik veel bloedde met menstruaties afgelopen 5 maanden dat ik bloedarmoede of ijzertekort had, maar die was in orde heb daarop laten prikken, ik slik solgar prenatal vitamines en voel me wel beter wanneer ik het niet slik, dus dat heeft denk ik ook effect. Tip: beweeg in de ochtend wanneer dit voor je lukt, als ik het uitstel doe ik het niet meer in de avond en nu met het warme weer is het wel lekker in de ochtend
ik vind het knap hoe je erin staat en van elke kleine verandering het positieve ervan bekijkt. Dat breng je zo over, alsof je meer rust en vertrouwen in hebt zo mooi om te zien! En ik sluit me aan je woorden, het is heel fijn om het te delen op het forum en elkaar een hart onder de riem te steken ❤️
Echt supergoed bezig!! En in de ochtend bewegen is best een goeie ja. Ik ben nu bezig met proberen m’n slaapschema een beetje te verschuiven, ik was vaak wel heel moe maar kon dan niet inslapen ‘s avonds, waardoor ik steeds later naar bed ging. Nu probeer ik elke week een kwartiertje eerder te gaan in de hoop dat mijn slaapritme zich een beetje aanpast, en als dat zover is heb ik hopelijk ook tijd voor die 15-30 minuten in de ochtend!! Ik denk dat dat ook wel een hoop energie geeft om je dag zo te beginnen? Ik heb geen ijzertekort maar ferritinetekort (stofje wat ijzer vasthoud in je bloed als ik het goed zeg). Heb ik al jaren, blijkbaar heb je dat wel of niet en daar kun je vrij weinig aan doen, en ik slik nu sinds een aantal maanden extra ijzer en dat lijkt ook wel te helpen tegen de vermoeidheid, maar met de medicatie en de hevige bloedingen die ik heb door provera (en miskraam) merk ik wel dat mijn lichaam er nu wat moeite mee heeft en dat het lang duurt voordat dat allemaal weer op peil is
Zo lief, dankjewel!! Vind ik super fijn om te horen want ben daar afgelopen weken heel hard aan aan het werken om er zo positief als mogelijk in te staan! Hoe voel jij je nu na je gesprek vandaag?