Hallo Allemaal, Zijn er hier ook meiden die ivf/icsi hebben gedaan/doen in Meppel in combinatie met Zwolle? Dus...de FM's in Meppel en dan de punctie en TP in Zwolle? Wij hebben de 1e hele icsi behandeling in Zwolle gedaan, helaas is deze mislukt. We willen graag voor een 2e icsi behandeling, maar dat kan in Zwolle pas weer in januari en dat duurt ons eigenlijk te lang. Ik weet dat de hele mmm uit wachten bestaat (we doen al tijden niets anders...), maar als het enigszins ergens sneller zou kunnen.....(anders wordt het w.s. dusseldorf ofzo.....) Nu zag ik op de website dat Meppel geen wachtlijst heeft met infertiliteit?! (en Meppel is voor ons maar 20 min.) Wilde dus morgen even bellen daarheen om te informeren, maar ben benieuwd naar jullie eventuele ervaringen!! Groetjes Majo
hi mayo! ik ben in meppel, en mijn ervaringen zijn.... wisselend. mijn vaste gyn is een rare vogel, die het wel echt goed bedoelt maar die al een paar x een (in mijn ogen) zeer nalatige/nadelige inschattingsfout heeft gemaakt. een andere gyn is geweldig lief! toch heb ik een second opinion in heerenveen gehad, en daar was ik ZEEEER enthousiast over! in de zomerstop van meppel ga ik dan ook naar heerenveen. wat betreft de FMs: ik heb nu 3x IUI gehad en heb al 2x ZELF een afspraak geregeld (afgedwongen) die eerder was dan dat mijn gyn voorstelde. beide keren bleek toen dat mijn ei al IUI-klaar (groot) was en heb ik dus een vervroegde IUI gehad! dit bedoel ik dus met (onder andere) nalatig. zeker als je ovutesten doet, en dus zelf het beste weet wanneer ei kan gaan komen, merk je dat ze er soms naast zitten. maar, als zwolle pas (! bah wat lang!) in januari icsi kan doen, zou dat dan wel eerder kunnen zijn als je de FMs (toch het meest makkelijke onderdeel) eerder in bv meppel zou hebben?? in dat geval zou ik mooi naar meppel gaan, maar vooral soms zelf gillen om een FM trouwens, van de assistentes is X heel erg lief. maar er zit er ook eentje bij die laatst tegen mij zei .......... dat ik er misschien wat minder mee bezig moest zijn! :x ik wens je onwijs veel succes !!!
Hey Klingel, Bedankt voor je reactie!! Ik had jouw 'verhaal' idd al eens eerder ergens voorbij zien komen geloof ik. Je was toen aan het rondvragen welk ziekenhuizen geen zomerstop hadden geloof ik. Klinkt nou ook niet echt positief jouw verhaal zo over Meppel. Hopelijk reageren er nog een paar meiden met positievere berichten?? Welke voorletter heeft die (in jouw ogen) rare gyn? En welke voorletter de leuke gyn? Kan ik daar eventueel alvast rekening mee houden, hahaha. Ik heb het hierboven hopelijk verkeerd getypt....als het goed is doen ze de punctie namelijk ook in Meppel (ik schreef Zwolle) en dan de tp alleen in Zwolle. Hopelijk hangt de wachtlijst dan dus niet af van Zwolle, maar gewoon van Meppel. Jij ook héél erg veel succes met je behandelingen!! Heerenveen heeft dus (gelukkig voor jou) geen zomerstop?? Greetz Majo
hi, ik vind meppel niet slecht; ze willen me helpen en ach, ik ben een kritische patient denk ik maar ik zal je even PBen en ik hoop ook dat er meer meiden reageren, ik weet in elk geval dat lauwtje er ook loopt en volgens mij andere/betere ervaringen heeft (maar ook een andere, die lieve , gyn)
Oké, ik wacht je pb even af, ben benieuwd....in elk geval bedankt alvast!! Zijn er hier nog meer meiden met ervaringen????
Hoi Majo. Ik zit ook in Meppel. En heb er wel goeie ervaring mee. Heb inderdaad ook een heeele lieve gyn. Heb de andere 3 gynnen ook al wel eens gehad, maar heb het liefst mn eigen. Al zijn de anderen ook erg lief hoor. Je moet wel zelf een beetje achter dingen aanvragen enzo. Maar dan nemen ze ook alle tijd voor je om alles goed uit te leggen enzo. Dat is mijn ervaring. Ik zit daar trouwens voor IUI. Ze hebben juli en augustus zomerstop, maar weet niet hoe dat zit met icsi. Ik zal ze gewoon eens bellen! Heel veel succes in ieder geval!
Hey Lauwtje, Klingel schreef idd al dat jij betere ervaringen hebt met Meppel. Bedankt voor je reactie, ik ga morgen zeker even bellen, want januari duurt me dus écht véél te lang. Jij ook heel veel succes verder met je IUI!!! Groets Majo
Hoi Majo, Ik zit sinds vorig jaar ook in Meppel/Zwolle. Mijn ervaring met Meppel is erg goed, ondanks alle tegenslagen die we hebben gehad. Heb twee erg leuke gynnen en ben over beide erg tevreden. De ene is af en toe wel een beetje een vreemde vogel, maar leeft wel erg met je mee. Wel moet je zelf goed doorvragen als je iets wilt weten, maar ze nemen ook echt de tijd voor je. In mijn geval weten ze beiden ook altijd wie ik ben en wat onze voorgeschiedenis is. Hoef eigenlijk nooit iets te vertellen, dus dat is wel fijn. Maar ja, misschien ligt dat ook aan mijn voorgeschiedenis. Ik heb zelf 1 keer gehad dat we mijn eisprong zijn misgelopen door een foute inschatting van de volgende FM. Daar heb ik toen wel erg van gebaald, maar ja dat kan natuurlijk bij iedereen een keer gebeuren. Maar zelf ben ik erg tevreden over de werkwijze hier. Ik vind dat je erg persoonlijk wordt benaderd en ik voel me geen nummer zoals in andere ziekenhuizen weleens het geval is. Ik zou zeker proberen of je hier terecht kunt, ze hebben inderdaad geen wachtlijst. En ik hoop dat je ondanks de zomerstop snel terecht kunt. Succes! Liefs Miepje
Hey Miepje, Dus jij zit ook in Meppel/Zwolle!! Dank je voor je reactie!! Ik ga vanmiddag even bellen om te informeren. ZOmerstop is voor mij sowieso geen probleem, aangezien ik toch 2 cyclussen moet wachten voordat ik weer met een 2e icsi poging verder ga. Tenminste....dat is wel het advies vanuit Zwolle. Ben benieuwd... Ik zie dat jij trouwens einddeze maand ook weer voor 2e poging gaat. Spanend zeker weer he?! Jammer dat het met de cryo tp's niet is gelukt!! Maar ik neem aan dat je nu toch ook een andere dosering moet spuiten dan in oktober? En dat ze je wat vaker gaan controleren met FM's? Jij strakjes ook heel erg veel succes weer!! Liefs Majo!
Nou...ik heb zojuist gebeld met de poli gynaecologie in Meppel. Woensdag 29 juli hebben we daar ons intake-gesprek al (met Dr. P). In de zomer hebben ze een stop voor FM's. Maar dat maakt voor ons toch niet uit aangezien ik toch eerst weer 2x een normale cyclus moet afwachten. In de maand september zaten ze al vol voor icsi behandelingen, dus dan zou het oktober worden (is toch altijd 3 mnd eerder dan in Zwolle). Enne...misschien kan ik in september dan al wel vast met de pil beginnen?? Dat zal ik volgende week dan wel even vragen... ben benieuwd. Heb net een brief opgesteld voor Zwolle met het verzoek om onze medische gegevens naar Meppel te faxen/versturen. Ben benieuwd over 2 weken...... (heb ik in elk geval weer het idee dat ik wat doe.....hihihi).
Hoi Majo, Fijn dat je zo snel al terecht kunt. Ik heb ook Dr.P. Wel een beetje een vreemde vogel hoor, net zo'n verstrooide professor Haha, maar ik vind hem wel lief. Wij gaan inderdaad eind deze maand weer starten. Zit nu te wachten op mijn ongi, denk rond het weekend. Voor ons gaat de zomerstop niet door, wij mogen er tussendoor ivm medicijnstop van mijn vriend. Als het een beetje mee zit, wordt het eind augustus een punctie. En ik moet inderdaad minder spuiten ivm kans op OHSS. En ik krijg ook meer controles met FM's. Wel een fijn idee hoor, maar ondanks dat ben ik toch wel een beetje bang voor wat er allemaal weer komen gaat. Maar ja, we laten het maar weer over ons heen komen. Ik weet in ieder geval wat ik kan verwachten en wat wel/niet hoort, dus als er iets niet goed gaat, trek ik nu ook eerder aan de bel. Ik wens je alvast veel succes en hoop binnenkort goed nieuws te lezen. En misschien zitten we wel samen in de wachtkamer, maar weten we dat dan niet van elkaar Liefs Miepje
DR. P. is ook mjn gyn. Inderdaad een beetje een verstrooide professor haha maar ik heb hem het liefst van alle gynnen. Fijn dat je zo snel terecht kunt! Heel veel succes!
@iedereen: dr P is niet mijn vaste gyn, maar sinds ik m een paar x gehad heb ben ik helemaal weg van hem! ten eerste is hij superzorgzaam (hoe hij je in/uit de stoel helpt!!), en ten tweede vertelt hij heel veel (wetenschappelijke feiten) de rare rare vogel op wie ik doelde is absoluut dr V. maar daarover kan ik beter elders een boek schrijven! @iedereen in meppel: het kan haast niet anders of we zitten wel eens samen in de wachtkamer. wonderlijk en mooi en gek tegelijk! wens ons allemaal snel een succesvolle behandeling..... liefs klingel
Hey Klingel, Lauwtje en Miepje1 Wilde jullie toch even laten weten dat wij inmiddels afgelopen woensdagochtend in Meppel zijn geweest voor een intake-gesprek bij Dr. P. Het is gesprek is ons goed bevallen. Ondanks dat ze vanuit Zwolle (helaas) onze gegevens nog niet opgestuurd/gefaxt hadden (beetje jammer...). Was voor Dr. P. dus ook allemaal een beetje vreemd en nwennig zonder enige info....ik wist natuurlijk al veel door vorige pogingen in Zwolle over wat wel en wat niet handig is bij mij. Ook aangegeven welke medicijnen Zwolle voor deze poging voorstelde. Eigenlijk gaan we nu door met het zelfde voorstel, maar dan in Meppel!! Mag direct beginnen eerstvolgende ongi, met de pil (hoefde gelukkig niet met microgynon, daar had ik in Zwolle 2 weken lang bloedverlies bij), maar mag met mijn (vroegere) oude vertrouwde pil, femodeen Verder dan nu puregon ipv gonal-f omdat die een tussendosering heeft van 125EH. Ben dus helemaal HAPPY!! Hopelijk dan dus in augustus ongi (weet je bij mij toch niet met een cyclus van 28-63 dgn, maar goed...) en pilstart, das dus wel mooi 4mnd eerder dan in Zwolle!! Nog gevraagd of het niet erg was om direct door te gaan (ben natuurlijk nog niet ongi geweest na onze mislukte poging), maar dat maakte volgens hem niks uit. Jullie hadden wel gelijk.....lijkt een beetje een verstrooide professor, soms zelfs ietwat verlegen ofzo.... moest tijdens dat gesprek eigenlijk ook stiekem een beetje lachen omdat ik aan jullie verhalen moest denken. ik herkende meteen zoveel, . Nu Zwolle van de week nog even bellen dat wij zijn overgestapt naar Meppel...ben benieuwd wat ze zeggen...ze doen wel een smanewerking met Meppel, dus.... Moet zeggen dat het qua reistijd ook vééél aangenamer is!! Waren er al in een kwartiertje/twintig minuten, zonder files, echt helemaal super, dat geeft ook veel rust. En in Meppel altijd tussen 9.30 en 10.30 de echo's begreep ik. Was in Zwolle tussen 8.00 en 12.00 uur!! Bij jullie alles goed? Misschien hebben jullie wel lekker vakantie?! Wie weet tot in de wachtkamer dames, zonder dat we het van elkaar weten . Jullie ook allemaal heel veel succes met jullie behandelingen, ik duim voor jullie Meiden!! Liefs Majo!!
hey majo! ha, je hebt dr P dus ook ontmoet? hij is echt heel lief hoor, moet je eens opletten hoe hij je in/uit de stoel helpt! idd, een verstrooide professor, maar dat vind ik persoonlijk erg charmant (en fijn, ben er zelf ook wel een beetje een haha ) maar, je gaat nu dus alles behalve de icsi zelf in meppel doen? hoe werkt dat precies? ikzelf zal, als het zo doorgaat, van IUI ook overstappen naar IVF, maar kan je dan in meppel (wegens geen wachttijd) alles behalve de IVF doen? snap dat niet zo goed... ik hoop echt dat je goede ervaringen, en met name resultaten! in meppel zal hebben, en we zien elkaar inderdaad wel eens in de wachtkamer al weten we het niet! gek idee he! maar wel leuk! succes, ik duim!
Hey Klingel, Ten eerste hoop ik voor jou natuurlijk niet dat je IVF nodig hebt, maar dat je van één van de IUI behandelingen zwanger raakt!! Wij hebben het volgende in Meppel voor de icsi behandeling: - Starten met anticonceptiepil op 1e dag cyclus (ter voorkoming van cystes en het beter kunen plannen v/d behandeling) - Startdag doorbellen aan vpk - Deze geeft je het vervolgschema door - Bijv: op dag 23 v/d cyclus starten met decapeptyl en dan na 3 dgn de pil stoppen. - Na ongeveer 5-7 dgn krijg je een uitgangsecho om te kijken of alles goed is (geen cystes enzo). - Als die goed is, dan begin ik die dag met de puregon naast de decapeptyl te spuiten. Na ongeveer een week krijg je dan de 1e follikelmeting (echo). Deze folliklmetingen herhalen zich afhankelijk van de grootte van de eicel(len). - Als er 3 van min. 18 mm zijn, wordt de punctie gepland en krijg je te horen wanneer je de pregnyl injectie moet zetten. Als je deze zet, stoppen de andere 2 spuiten. - Precies na 35 uur wordt de punctie gepland en halen ze de eicellen weg. Deze worden geteld en proberen ze te bevruchten in het lab. -Als bevruchting gelukt is, dan wordt je gebeld wanneer de terugplaatsing is van een embryo is. Wij doen dus eigenlijk alles in Meppel, behalve het deel van bevruchting en terugplaatsing. Dat doen ze in Zwolle. Als ik de punctie heb gehad in Meppel, dan moet mijn man met een koffertje met mijn follikels naar Zwolle. Daar moet hij dan zaad produceren en gaat alles naar het lab voor bevruchting. Ook de terugplaatsing bij mij gebeurd in Zwolle omdat daar dus het lab zit. Bij IVF is dit ook zo. Enige wat anders is, is: Bij IVF moeten de zaadjes zelf het eicelletje inzwemmen. Bij icsi wordt het 'beste' zaadje uitgezocht en d.m.v. een pipetje rechtstreeks in de eicel gedaan door een analist van het lab. Hopelijk een beetje duidelijk allemaal zo??? Lastig om zo even 'uit te schrijven'. Groetjes Majo
Haha, dus de verstrooide professor nu in het echt gezien Ik doe ook de stimulering en echo's in Meppel net als jij. Alleen de bevruchting en de terugplaatsing is in Zwolle inderdaad. Vond het vorig jaar vooral heel vreemd dat mijn vriend met de eitjes naar Zwolle moest. Het koffertje moest ie aansluiten in de auto zodat de temperatuur goed bleef. Zelf bleef ik achter in Meppel om bij te komen van de punctie. Dacht toen wel steeds "als het maar goed gaat en als het allemaal maar goed aan komt" Hij vond het ook een heel gek idee dat ie met zoiets kostbaars in de auto zat. Kwam ie trouwens ook nog in de file te staan Ik ben gisteren weer bij Dr.P geweest. Wederom heeft ie me even netjes in de stoel geholpen Volgende week (11-8) mag ik beginnen met de decapeptyl en dan gaat het voor ons dus weer beginnen. Spannend en ik zie er best wel weer tegenop. Hoop dat het deze keer allemaal een stuk beter zal verlopen. Ik hoop dat jouw ongi snel op gang komt Majo, dan kun je tenminste ook zo snel mogelijk beginnen. En dan hopen dat Zwolle ook een beetje meewerkt met het opsturen van je gegevens.
Hee Majo Wat fijn dat je direct mag beginnen! Heel veel succes met je icsi behandeling in Meppel! Klingel, op het wachtbankje zie ik! Succes!! Miepje, voor jou ook weer een spannende tijd!
Grappig om te lezen dat er nog meer meiden zijn van het forum, die ook in Meppel lopen! Zo zie je maar, we zijn niet alleen!! Ook al voelt het soms wel zo. Ik zie jullie vast een keer in de wachtkamer! Heel veel succes allemaal!
@ Miepje1: Dus jij ook weer geweest in Meppel. En morgen mag je met de deca beginnen zie ik. Spannend weer voor je Meid. Met de deca misschien niet zo, maar wel met de puregon lijkt mij!! Wanneer moet je daar mee beginnen? En wanneer je uitgangsecho? Ik duim voor je Meid!! @Lauwtje: Wanneer begin jij nu dan weer? Direct in September? @Meggytje: Dus jij oom in Meppel. Jij ook zomerstop nu dan zeker? Wanneer beginnen jullie weer? En nog weer met IUI? Hier gisteren ongi geworden en dus met de pil begonnen. Start van de hele molen dus weer. Ben benieuwd. Moet Meppel nog even bellen om door te geven dat ik ongi ben geworden. Ben het vandaag vergeten, zitten in een kinderspelweek met 280 kinderen. Druk druk druk dus!! Weet ook niet of Zwolle onze gegevens al heeft doorgegeven, Dr. P. zou ze zelf ook nogmaals opvragen. Moet Zwolle morgen ook nog maar even bellen, die weten nog niet dat we definitief zijn overgestapt. Is op zich wel zo netjes natuurlijk..... Meiden Allemaal veel succes met jullie behandelingen!! Knuffel Majo!!