Start medisch traject jan/feb/maart 2021

Discussie in 'MMM clubs' gestart door Chayammy, 22 dec 2020.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Asil

Asil VIP lid

14 nov 2018
    10.149
    9.753
    113
    Vrouw
    Ja, ik had ook tweede meting 1 van 18 en een stuk of wat van 12. Gebruikte ook 1x lucrin en 300 menopur. Moest nog 2 dagen door, was bang dat die dan te groot werd maar ze verzekerde mij van niet. Nu is iedereen anders natuurlijk maar toi,toi,toi.

@Winderig80 doe niet zo mal hoor. Als ik voor mezelf mag spreken word ik echt blij van zulke berichten het geeft toch een beetje hoop in dat de wonderen de wereld nog niet uit zijn. Geniet, zet jezelf op de lijst en blijf bovenal lekker mee kletsen ❤

@Chayammy super knap en professioneel hoe je het hebt aangepakt.

Winderig80, anoniem02 en Chayammy vinden dit leuk.
  2. anoniem02

anoniem02 Actief lid

22 mrt 2016
    411
    212
    43
    Succes @Asil morgen! Voor jou ook een spannende dag!!! Ik hoop op een paar mooie bevruchtingen!!!

Asil vindt dit leuk.
  3. Trassi

Trassi Fanatiek lid

7 nov 2013
    3.312
    3.027
    113
    Ik had bij de 1e meting ook maar iets van 3 goede follikels en bij de punctie hebben ze er uiteindelijk 29 aangeprikt (en ik had er nog 13 in de vriezert) uiteindelijk iets van 35x icsi gedaan op de eitjes, 22 bevruchtingen en aan het einde 10 top embryos aan over gehouden. Het is een rollercoaster, laten we het daar maar op houden :rolleyes:

anoniem02 vindt dit leuk.
  4. Trassi

Trassi Fanatiek lid

7 nov 2013
    3.312
    3.027
    113
    JAAAAAAAAA IK BEN ONGESTELD!!!! Nooit gedacht dat ik daar zo blij mee zou zijn :roflmao: Nu hopen op een plakker de volgende keer zodat ik niet weer al deze ellende heb met al die vals positieve rommel en ellenlange cyclussen..

Winderig80, anoniem02, Chayammy en 2 anderen vinden dit leuk.
  5. Winderig80

Winderig80 Actief lid

30 dec 2020
    455
    440
    63
    Vrouw
    werkende!
    Noord Holland
    @Asil
    Veel succees vandaag!!

@Ritoy
    Ik snap je euforie!! voelt zeker goed. Nou lekker genieten van de Duivels (klinkt raar). En dan weer op naar de volgende plakker!!

Hier alles rustig. Testen zijn nog steeds positief maar ik verlies nog steeds elke dag een kleine hoeveelheid bloed. Geen stolsels gelukkig. Maar het helpt niet echt mee om rust te krijgen.
    Verder alles in orde.

Mijn excuses voor het terug trekken hoor. Voelde me gewoon zo schuldig, onzeker, vervelend. En nog een hoop zelfmedelijden...... maar ik doe weer gezellig mee!!

Krv en Asil vinden dit leuk.
  6. Asil

Asil VIP lid

14 nov 2018
    10.149
    9.753
    113
    Vrouw
    Heb je een foto van je testen? In een ander forum is ook een meid die is nu 8.5 en bloed ook elke dag. Ze kindet geen reden vinden, geen hematoom oid. Enige wat ze zeiden is dat ze heel dik baarmoederslijmvlies heeft en wellicht een gevoelige baarmoedermond. Hoop voor jouw hetzelfde. Is het rood of oud?

7. Krv

Krv Fanatiek lid

26 mei 2017
    4.602
    4.454
    113
    Vrouw
    Hahaha yesss zo'n bericht postte ik vorige week ook @Ritoy, fijn!!!

@Winderig80 ik ben blij dat je weer meedoet! Kan me voorstellen dat het niet fijn is met het bloed maar het hoeft inderdaad niks te berekenen. Heb je trouwens geen recht op een eerdere echo vanwege je eerdere bbz? Ik krijg bij exact 5 weken al een echo (en vorige mk nog eerder vanwege bloedverlies) om te kijken of het in elk geval op de juiste plek zit. Je ziet dan uiteraard nog niet veel maar als het goed is wel een vruchtzakje op de juiste plek. Mij geeft het in elk geval veel rust maar iedereen staat er anders in.

@Asil duimen draaien voor jou! Hopelijk een mooi aantal bevruchtingen.

@anoniem02 als het goed is heb jij je fm net gehad, hopelijk heb je mooi nieuws gekregen.

8. Winderig80

Winderig80 Actief lid

30 dec 2020
    455
    440
    63
    Vrouw
    werkende!
    Noord Holland
    Of ik testen heb..!!!! Meer dan genoeg!!!! Lijk wel een verslaafde......

De eerste is van de 28ste mijn eerste test
    De tweede is van 1 maart
    De derde en vierde op 1 dag paar uur van elkaar was op 2 maart
    De vierde is van 4 maart en natuurlijk doe ik er straks weer 1. Moet nu even genoeg urine maken en dan weet ik of het op of afloopt. Die van vandaag doe ik ook met clearbleu

Bijgevoegde bestanden:

Preitjuh90, anoniem02 en Krv vinden dit leuk.
  9. Winderig80

Winderig80 Actief lid

30 dec 2020
    455
    440
    63
    Vrouw
    werkende!
    Noord Holland
    Ik hoop ook echt dat dat het is. Teveel bms of iets in die richting. Het ziekenhuis werkt niet echt mee helaas. Misschien dat ik ze straks weer bel ofzo. Ik ben afgelopen september over geplaatst naar het AMC dus denk dat ze het allemaal nog heel nuchter nemen....... wordt helemaal tureluurs!!!!

@anoniem02
    Ik hoop dat ook jij mooie resultaten ziet vandaag!!

anoniem02 en Krv vinden dit leuk.
  10. Izzy1986IVF2021

5 mrt 2021
    67
    25
    18
    Vrouw
    Gelderland
    Hallo allemaal!
    Wij zijn begin dit jaar gestart met ivf. We zitten nu op stimulatiedag 9 (Gonal-F). Vanmorgen de eerste rijpingsecho gehad. Doe was goed. Ik heb 12 eitjes die waarschijnlijk zondag rijp genoeg zijn.

Ik was benieuwd hoeveel rijpe eitjes anderen hebben gehad bij de eerste echo. Want ik heb geen idee of dit veel is of weinig. En hoeveel embryo's zijn er uiteindelijk uitgekomen? Ik hoorde dat meer dan de helft nog kan afvallen.

Verder ben ik 33, woon in Gelderland, al 9 IUI behandelingen gehad en nu in ons eerste Ivf-traject gestart. De eerste terugplaatsing is waarschijnlijk eind volgende week.

Groetjes, Izzy

Trassi en Chayammy vinden dit leuk.
  11. Izzy1986IVF2021

5 mrt 2021
    67
    25
    18
    Vrouw
    Gelderland
    Ik ben ook erg benieuwd naar de opbrengst van iedereen. Ik heb net eerste rijpingsecho gehad van ons allereerste ivf-traject en weet niet zo goed wat ik kan verwachten. De arts zei "Ik zie 12 eitjes, dat is meer dan genoeg".
    Maar toen dacht ik, maar we weten toch niet hoeveel er nog gaan afvallen? En ik vraag me nu af of ze follikels of eitjes bedoelde...

En als ik jou goed begrijp, kan het dus ook zijn dat er wel follikels zijn, maar geen eitjes? Ik leer nu al wat van je! Want ik wist ook niet dat je meer eitjes kon hebben dan follikels.

Alle info die jullie me kunnen geven is súper welkom!

12. Milkyway7

Milkyway7 Fanatiek lid

28 apr 2020
    1.485
    955
    113
    Vrouw
    Noord-holland
    @Winderig80 geen excuses nodig hoor ;) het is ook allemaal een rollercoaster van emoties dus geen probleem. Fijn dat je mee wil blijven praten :).
    Ik snap dat je bloedverlies je een ongerust gevoel geeft. Is ook niet fijn. Het liefste moet het gewoon weg zijn. In je hoofd blijf je er toch mee bezig. Heb sinds vandaag ook echt krampen en klein beetje bruin verlies. Merk dan dat ik me ook meteen zorgen maak. Probeer wel mezelf gerust te stellen dat zolang het daarbij blijft oké is. Maja makkelijker gezegd natuurlijk.

@Ritoy eindelijk de ongi is er :evil: wat fijn! Nieuwe cyclus is gestart:).

@Asil hoop op veel goeie bevruchtingen met de eitjes die hebt.

13. anoniem02

anoniem02 Actief lid

22 mrt 2016
    411
    212
    43
    Inderdaad, 2e FM gehad! Nu 6 follikels te zien, 12, 12 13, 16 en 17. Dus mooi verdubbeld :)
    Zondag opnieuw, dan naar alle waarschijnlijkheid dinsdag de punctie. Ik hoefde me idd niet druk te maken en de lucrin houdt de eisprong volledig tegen. Ze verwacht dan dat de grootste rond de 22 zit en hopelijk zijn die van 12 en 13 mooi doorgegroeid. Ik heb er nu weer meer vertrouwen in.

@Asil heb jij al bericht? Spannend!!

@Winderig80 wat onzeker nu met het bloedverlies! Is het erg veel? Een beetje bruin/bloed hoeft echt niet erg te zijn! Maar snap je onzekerheid heel erg goed.

@Ritoy op naar een nieuwe poging, vol goede moed!!!!

Chayammy, Krv en Milkyway7 vinden dit leuk.
  14. Chayammy

Chayammy Fanatiek lid

14 aug 2020
    1.301
    2.091
    113
    Vrouw
    @Ritoy Wat fijn dat je ongesteld bent geworden. Nu vol goede moed naar de volgende terugplaatsing!

@Winderig80 Wow, die testen liegen er niet om, geen twijfel mogelijk dat je zwanger bent! :) Hopelijk kun je toch snel terecht in het ziekenhuis. Mochten ze daar moeilijk blijven doen, kun je wellicht een verloskundige praktijk bellen? Geen idee hoe dat precies werkt, zo ver ben ik nog nooit gekomen. Maar hopelijk kun je dan gewoon ergens anders terecht.

@Asil en @anoniem02 Hopelijk goede resultaten voor jullie vandaag!

15. Milkyway7

Milkyway7 Fanatiek lid

28 apr 2020
    1.485
    955
    113
    Vrouw
    Noord-holland
    @Izzy1986IVF2021 welkom in de groep. Spanned dat jullie nu met IVF bezig zijn en wat zijn jullie allang onderweg zeg.
    Een eerste meting wil nog niet zoveel zeggen eigenlijk. Het is een startpunt en vanuit daar zullen gaan zien hoe het verder loopt.
    Ten eerste is het inderdaad een mooi aantal. Te veel follikels willen artsen niet ivm overstimulatie.
    Sommige follikels van dat aantal gaan goed groeien maar sommige kunnen ook achterblijven en uiteindelijk niet groot genoeg zijn voor een punctie.
    Mijn opbrengst was toen 24 follikels waarvan uiteindelijk 9 cryo’s de vriezer zijn ingegaan.
    Het aantal follikels wil ook niets zeggen want het gaat allemaal om kwaliteit. Ze moeten sterk genoeg zijn dan heb je een goeie kans op een zwangerschap.
    hoop de dat info je een beetje helpt :)

Izzy1986IVF2021 vindt dit leuk.
  16. Asil

Asil VIP lid

14 nov 2018
    10.149
    9.753
    113
    Vrouw
    Yes zondag TP ben er helemaal beduusd van. Dat betekend vooralsnog meer bevruchtingen. Dus toi toi toi aantal horen we dan.

Trassi, anoniem02, Chayammy en 2 anderen vinden dit leuk.
  17. Milkyway7

Milkyway7 Fanatiek lid

28 apr 2020
    1.485
    955
    113
    Vrouw
    Noord-holland
    En ohja ik heb PCO dat moet ik er wel even bij vermelden vandaar zoveel follikels.

18. Krv

Krv Fanatiek lid

26 mei 2017
    4.602
    4.454
    113
    Vrouw
    Oh ook weer heel spannend dus @Milkyway7, hopelijk betekent het niks anders dan dat je kleintje en je baarmoeder lekker aan het groeien zijn!

@Izzy1986IVF2021 welkom! Spannend allemaal hé. En wat fijn dat je iets aan mijn post hebt gehad. 12 follikels is zeker heel mooi! Of het echt bruikbare eitjes zijn, kunnen ze pas na de punctie zien. En zoals je ook in mijn post hebt gelezen kan het alle kanten op: of er zitten minder bruikbare eitjes in of meer, en aantallen zeggen ook niet zoveel want er zijn mensen met veel cryo's die niet (blijvend) zwanger raken en mensen met geen cryo's die wel zwanger worden. 12 is echt heel mooi en ook het streven van de behandelingen. Bij meer eitjes loop je ook risico op overstimulatie en slechtere kwaliteit.

Heel veel succes!

19. Krv

Krv Fanatiek lid

26 mei 2017
    4.602
    4.454
    113
    Vrouw
    anoniem02 vindt dit leuk.
  20. Chayammy

Chayammy Fanatiek lid

14 aug 2020
    1.301
    2.091
    113
    Vrouw
    @Izzy1986IVF2021 Welkom! Ik snap dat het allemaal nog een beetje onduidelijk voor je is, er gebeurd ook zoveel in een korte tijd en aan het begin lijken de medische termen veel op elkaar.
    Op een echo kunnen ze alleen de follikels zien. Dat zijn de blaasjes waarin (hopelijk) een eitje aan het rijpen is. Uiteindelijk wordt op de punctie zo'n blaasje leeggezogen en daarna wordt ik het lab gekeken hoeveel eitjes er zijn. Die worden dan bevrucht.

De opbrengst is per persoon heel wisselt. Ik heb zelf 2x ivf gehad. De eerste keer waren er op de eerste groeiecho k een stuk of 4-5 follikels te zien. Bij de punctie waren het er uiteindelijk 6-7, waar slechts 3 eitjes uit zijn gekomen. Deze 3 eitjes zijn allemaal goed bevrucht. Ik heb toen 1 verse terugplaatsing gekregen, waar ik zwanger van ben geworden (helaas een missed abortion). De andere twee embryo's hebben zich niet goed genoeg doorontwikkeld om in de vriezer te kunnen.

Bij de tweede poging heb ik met een hogere dosis gespoten, in de hoop op een hogere opbrengst. Toen ontwikkelde zich bij de eerste echo's direct meer follikels (ongeveer 6). Twee follikels waren echter een stuk groter dan de rest. Uiteindelijk is één van die grote verloren gegaan (als ze te groot worden kunnen ze 'knappen'). Bij de punctie had ik rond de 8 follikels waarvan er een paar dubieus waren of ze groot genoeg waren. Toch zijn er 8 eitjes geoogst. Van deze 8 eitjes zijn er 4 bevrucht, maar op de dag van de terugplaatsing bleek dat er van de vier eitjes nog maar 1 over was (de rest waren in die paar dagen niet goed genoeg doorontwikkeld). Die ene is teruggeplaatst en ook daar ben ik zwanger van geworden (helaas weer een missed abortion).

Als ik ervaringen van andere lees, zit ik steeds aan de lage kant (gezien mijn leeftijd, ik was toen 32 jaar). Er zitten hier ook meiden die 15 of meer follikels hebben, met evenzoveel eitjes en een vriezer vol met cryo's. Maar ondanks mijn lage opbrengst, ben ik dus beide keren wel zwanger geworden. Dat dit geen goede zwangerschappen zijn geworden, heeft daar geloof ik niets mee te maken (ik heb ook eens een missed abortion gehad van een natuurlijke zwangerschap).

Jouw eerste meting is in mijn ogen dus hartstikke prima! En uiteindelijk kan 1 bevruchting al goed genoeg zijn. Het blijft een spannende en onzekere tijd, met veel wachten. Heel veel succes!

Izzy1986IVF2021 vindt dit leuk.

Deel Deze Pagina