Start medisch traject jan/feb/maart 2021

Discussie in 'MMM clubs' gestart door Chayammy, 22 dec 2020.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Chayammy

    Chayammy Fanatiek lid

    14 aug 2020
    1.288
    2.085
    113
    Vrouw

    Fijn dat het geen bbz is! Ik begrijp dat je blij bent. Hopelijk lost je lichaam het snel op, zodat je geen lange nasleep hebt. Wil je daarna weer zo snel mogelijk verder? Kan mij voorstellen dat dit er toch ook wel in hakt.
     
  2. Chayammy

    Chayammy Fanatiek lid

    14 aug 2020
    1.288
    2.085
    113
    Vrouw
    ivf & icsi traject

    Januari - Februari - Maart

    2021

    ❤️​
    Leden:

    ❤️Winderig80 - 40jr - 1e Ivf - 1e kind
    ❤️Chayammy - 33jr - 3e ivf - 1e kind

    Afsprakenlijst:



    Test datum:



    Punctie resultaat:
     
  3. Asil

    Asil VIP lid

    14 nov 2018
    9.570
    9.025
    113
    Vrouw
    ivf & icsi traject

    Januari - Februari - Maart

    2021

    ❤️​
    Leden:

    ❤️Winderig80 - 40jr - 1e Ivf - 1e kind
    ❤️Chayammy - 33jr - 3e ivf - 1e kind
    Asil - 38jr - 3e ICSI - 1e kind


    Afsprakenlijst:
    Asil - 1 feb evaluatie/start ICSI 3


    Test datum:



    Punctie resultaat:
     
  4. Kimibi

    Kimibi Bekend lid

    8 feb 2018
    602
    602
    93
    Vrouw
    Vestigingsmanager bij A-meubel
    Goedemorgen,

    Ik wil ook wel graag mee schrijven. 4 okt 2019 is onze icsi wonder geboren met een keizersnede. We hebben nog 2 emmies in het radboud in Nijmegen en willen heel graag weer beginnen omdat het met de eerste 3 jaar heeft geduurd om voor het eerst een positieve test te mogen zien. Komende woensdag hebben we een afspraak voor een echo om te kijken hier mijn baarmoeder er uit ziet ivm de keizersnede. Zij vertelde dat ze keken of ik een deuk in de baarmoeder heb. Hier wist ik niets van dat dit mogelijk was. Vind het wel spannend.
    We gaan een terugplaatsing doen in een kunstmatige cyclus. Omdat mijn cyclus enorm lang duurt soms. Er zat eens precies 6 maanden tussen.

    Spannend om het allemaal weer mee te maken en ook jullie verhalen te lezen. Ik hoop dat we elkaar hier in kunnen steunen. De vorige keer heeft me de pagina ontzettend geholpen, erg fijn.

    Lieve groetjes van mij
    En natuurlijk de allerbeste wensen! Dat al onze dromen uit mogen komen!
     
    Chayammy en Asil vinden dit leuk.
  5. Milkyway7

    Milkyway7 Fanatiek lid

    28 apr 2020
    1.442
    939
    113
    Vrouw
    Noord-holland
    Hoi Dames ten eerste nog de beste wensen voor dit jaar!
    Mij lijkt het ook leuk mee te schrijven:). Ik merk dat ik het fijn vindt om met andere vrouwen gemeenschappelijke ervaringen te delen.
    Ik verwacht ieder moment mijn menstruatie en dan ga ik maandag bellen naar de poli voor een afspraak in te plannen voor een cryo- behandeling voor een tweede kindje. Ik ga even kijken of t me lukt om me op de lijst te zetten. Groetjes
     
    Chayammy en Asil vinden dit leuk.
  6. Milkyway7

    Milkyway7 Fanatiek lid

    28 apr 2020
    1.442
    939
    113
    Vrouw
    Noord-holland
    ivf & icsi traject

    Januari - Februari - Maart

    2021

    ❤️​
    Leden:

    ❤️Winderig80 - 40jr - 1e Ivf - 1e kind
    ❤️Chayammy - 33jr - 3e ivf - 1e kind
    ❤️Asil - 38jr - 3e ICSI - 1e kind
    ❤️Milkyway7 - 1e IVF - 2e kind


    Afsprakenlijst:
    Asil - 1 feb evaluatie/start ICSI 3


    Test datum:



    Punctie resultaat:
     
  7. Kimibi

    Kimibi Bekend lid

    8 feb 2018
    602
    602
    93
    Vrouw
    Vestigingsmanager bij A-meubel
    ="Milkyway7, post: 23423232, member: 117168"]
    ivf & icsi traject

    Januari - Februari - Maart

    2021

    ❤️​
    Leden:

    ❤️Winderig80 - 40jr - 1e Ivf - 1e kind
    ❤️Chayammy - 33jr - 3e ivf - 1e kind
    ❤️Asil - 38jr - 3e ICSI - 1e kind
    ❤️Milkyway7 - 1e IVF - 2e kind
    ❤️Kimibi - 30jr - 1e icsi - 2e kind


    Afsprakenlijst:
    Asil - 1 feb evaluatie/start ICSI 3
    Kimibi - 6 Jan. Echo baarmoeder

    Test datum:



    Punctie resultaat:
     
  8. Vogelindeboom

    Vogelindeboom Actief lid

    29 mei 2018
    219
    110
    43
    Vrouw
    Hee @Krv wat een achtbaan zit jij in. Hoe ben jij daar onder? Ben je nu de hele dag verdrietig of aan het piekeren hierover? Het lijkt me zo’n ‘mindfuck’ om ‘zwanger’ te zijn en te weten dat waarschijnlijk niet goed is?
    Ik wil je graag veel sterkte wensen
     
  9. Vogelindeboom

    Vogelindeboom Actief lid

    29 mei 2018
    219
    110
    43
    Vrouw
    @Vogelindeboom Wat fijn dat het uiteindelijk bij de derde poging is gelukt. Dat geeft mij hoop! Waarom zijn jullie uiteindelijk naar België gegaan?

    Ik zal nog even op deze vraag reageren. Ik ervoer na twee mislukte ICSI-pogingen en 7 tp een soort paniek. Ik dacht: als ik kinderloos door het leven moet gaan, wil ik tegen mezelf kunnen zeggen dat ik er álles aan heb gedaan en niet denken ‘had ik maar’. Een second opinion-arts die wij vertrouwden gaf aan dat Brussel bekend staat om het goede lab (waar ik bijvoorbeeld over Gent weer veel goede dingen hoor over problemen opsporen), en dus kozen wij voor Brussel.

    let op: ik bedoel hiermee niet te zeggen dat anderen ook beter naar Brussel kunnen gaan ipv Nederland/Gent/Cuypers/waar dan ook. Oh jongens, als ik íets slopend heb gevonden aan de weg naar ons eerste kindje was het de totale onzekerheid. Maak je wel de juiste keuzes? Gekmakend.

    (ben altijd bereid om vragen te beantwoorden over Brussel, mocht iemand die hebben)
     
  10. Vogelindeboom

    Vogelindeboom Actief lid

    29 mei 2018
    219
    110
    43
    Vrouw
    ivf & icsi traject

    Januari - Februari - Maart

    2021

    ❤️​
    Leden:

    ❤️Winderig80 - 40jr - 1e Ivf - 1e kind
    ❤️Chayammy - 33jr - 3e ivf - 1e kind
    ❤️Asil - 38jr - 3e ICSI - 1e kind
    ❤️Milkyway7 - 1e IVF - 2e kind
    ❤️Kimibi - 30jr - 1e icsi - 2e kind
    ❤️Vogelindeboom- 30jr - 4e ICSI - 2e kind


    Afsprakenlijst:
    Asil - 1 feb evaluatie/start ICSI 3
    Kimibi - 6 Jan. Echo baarmoeder
    Vogelindeboom - half februari starten met prikken (kort protocol)

    Test datum:



    Punctie resultaat:[/QUOTE]
     
  11. Winderig80

    Winderig80 Actief lid

    30 dec 2020
    455
    440
    63
    Vrouw
    werkende!
    Noord Holland
    ivf & icsi traject

    Januari - Februari - Maart

    2021

    ❤️​
    Leden:

    ❤️Winderig80 - 40jr - 1e Ivf - 1e kind
    ❤️Chayammy - 33jr - 3e ivf - 1e kind
    ❤️Asil - 38jr - 3e ICSI - 1e kind
    ❤️Milkyway7 - 1e IVF - 2e kind
    ❤️Kimibi - 30jr - 1e icsi - 2e kind
    ❤️Vogelindeboom- 30jr - 4e ICSI - 2e kind


    Afsprakenlijst:
    Asil - 1 feb evaluatie/start ICSI 3
    Kimibi - 6 Jan. Echo baarmoeder
    Vogelindeboom - half februari starten met prikken (kort protocol)

    Test datum:



    Punctie resultaat:
     
  12. Winderig80

    Winderig80 Actief lid

    30 dec 2020
    455
    440
    63
    Vrouw
    werkende!
    Noord Holland
    Al die verschillende ervaringen 3n slopende wachttijden in welke situatie we ook wachten.het is zuur om te lezen maar toch weer blij met de steun.

    @Krv jeetje zeg, heftig hoor!

    Welkom alle nieuwe leden.
     
    Milkyway7 vindt dit leuk.
  13. wensje2010

    wensje2010 Actief lid

    11 jan 2010
    182
    2
    16
    NULL
    NULL
    Hoiii
    Beste wensen allemaal!!

    @Krv wat vervelend meid, wat heb jij toch een verhaal!! Gelukkig geen bbz

    @Chayammy wow, endo is ook erg pijnlijk heb ik begrepen. Wat erg toch meid! Ook zoveel miskramen. Hoop dat het niet nodig is om een IVF te doen.Gezien je eerder dus ook natuurlijk zwanger bent geraakt. Ga duimen voor je. Lijkt me zo bijzonder om spontaan zwanger te kunnen raken, heb me erbij neergezet dat het niet gaat gebeuren. Maar heb wel eens gedroomd dat ik spontaan zwanger was. Zo amazing gevoel ook. Iedereen in mijn famiie en vriendenkring raken zo snel zwanger, gun het iedereen zo erg. Wij hebben ook nog eens veel tweelingen kids in de familie, zus, nichten en me schoonzus zelfs (vrouw van broer) allemaal spontaan en heel snel ook nog. Werd vroeger van binnnen erg verdrietig voor mezelf en ook onzeker, begon het ergste te bedenken dat het nooit zou kunnen zijn. Ook door 2 miskramen achter elkaar zakt je moed echt weg. Maar ben na 4 naar en 1 jaar mmm gelukkig dmv icsi toch gezegend met 2 kids. Ik kwam op dit forum terecht en was zo verbaasd hoeveel mensen dus met hetzelfde probleem lopen. Vandaar dat ik dit forum echt fijn vindt, altijd steun gevonden.

    @anoniem02 , het is soms jammer dat ik er niet over kan praten met vrienden of familie. Maar aan de andere kant heb ik ervaren dat het wel fijn is. Niemand die vragen stelt of suggesties geeft of updates vraagt. Veel mensen begrijpen inderdaad echt het traject niet en wat voor impact het op je heeft. Ik persoonlijk denk dat ik als het niet lukt wel open sta om opnieuw het icsi traject te doen. Maar denk dat er terzijnertijd even gekeken moet worden hoe we erover denken. Dit indien TP mislukt, denk dat we er dan sneller kunnen beslissen of we het willen. aangezien je er dan op gehoopt hebt. Ik probeer echt enk erl heel positief te blijven want heb meer geluk gehad met ingevroren cryo tp dan met een verse embryo. Blijkt dus uit ervaring, mijn opbrengst is niet superveel, meestal 5 tot 7 embryo's. Dus een traject ingaan kan echt heftig worden , beetje onzeker. Mijn dochtertje is net 5, dus is al weer lang geleden sinds laatse icsi (punctie). Ook ik heb enorme last van me bekken gehad na bevalling. Gelukkig had ik en heb ik wel altijd een regelmatige cyclus gehad. Ze hebben ook bij mij nooit een oorzaak gevonden , gezond verklaart na hele medische screening. Maar het probleem was zaad kwaliteit van partner die wisselend was, Dus hoop liever niet dat we de mmm in ze geheel hoeven te doen. Wij zijn nu 5 jaar ouder.

    @Winderig80 ook zo een heftig verhaal, wel spannend dat je zo snel al kan beginnen met het traject. Hoop dat je bij het andere ziekenhuis succes zult hebben.

    @ALL die niet genoemd heb, Heel veel succes allemaal, duim voor jullie allemaal

    @hier gaat ze gangetje valt wel.zwaar om ineens je eetpatroon om te gooien althans af te kicken haha. Ik had bijv gewoonte gekregen tijdens de lockdown vooral om bij tv te snacken. Probeerde wel op fruit of popcorn te houden. Maar als.de kids met iets lekers zitten dan snoep ik mee Sinds vandaag dus niet, na 20:00 niks meer eten hou ik me aan. Ook loop ik meer en dat voelt echt lekker. Alleen heb jk sinds een paar weken een vervelende slijmbeursontstekingin me schouder , zo pijnlijk geweest. Nu is het vooral de beweeglijkheid waar ik moeite mee heb. Heb 3 x cortison prikjes gehad in 6 weken tijd, helpt goed tegen de pijn maar helaas heb ik hierdoor wel voor het eerst een tussentijdse bloeding gehad dit was een week na mijn menstruatie al. Ik zou vanaf de 25e/26e weer ongesteld moeten zijn, maar doordat ik vorige week weer prikjes heb gehad in me schouder kan het tijdelijk verstoord zijn mijn cyclus. Hoop echt dat het niet te lang duurt. Lets see. Succes nogmaals allemaal , ik lees veel mee en zal jullie updaten zodra ik meer weet.
     
  14. Chayammy

    Chayammy Fanatiek lid

    14 aug 2020
    1.288
    2.085
    113
    Vrouw
    Ik heb geloof ik veel geluk, want ik heb dus niet (veel) pijnklachten van mijn endometriose. Heb eigenlijk bijna mijn hele vruchtbare leven hormonale anticonceptie gehad (eerst pil, later spiraaltje), waardoor dit is onderdrukt. Achteraf ben ik daar natuurlijk super blij mee!

    Ik ben toen wel pas zwanger geworden na mijn cyclus met ovulatietesten bij te houden. Echt romantisch en spontaan was het dus niet. Maar ik was toen natuurlijk wel super blij. Wat mij vooral is bijgebleven is dat ik veel meer uitgerust was. Het hele IVF-traject is met al die hormonen al zo uitputtend, dat je al super vermoeid bent voordat je zwanger bent. En daar komt daarna nog de vermoeidheid van de zwangerschap overheen. Ik denk dat het ook scheelt dat dat net in de eerste lockdown was ik en dus rustig vanuit huis kon werken. Maar omdat die zwangerschap ook in een miskraam is geëindigd, kijk ik er niet echt met warme gevoelens naar terug.


    In mijn omgeving kan ik er redelijk open over praten. Mijn familie en vrienden weten en van, maar hebben zelf geen ervaring met het traject. Wel heeft mijn zus ook 5 miskramen en 2 bbz gehad, dus dat kan ik wel weer goed met haar delen.
    Op mijn werk weten sommige mensen er van. Als docente heeft mijn humeur en mate waarin ik mij fit voel best veel invloed op mijn werk. Dan is het fijn dat mensen daar een beetje rekening mee kunnen houden. Ik vind het prima als ze af en toe vragen hoe het gaat. Een is nu ook (zijn vriendin) bezig met het traject, dus we houden elkaar een beetje op de hoogte.

    Ik vind het wel dubbel dat mensen op de hoogte zijn. Aan de ene kant vind ik het erg fijn dat ik het er over kan hebben als ik er behoefte aan heb en dat ze weten dat ik gespannen/moe ben. Aan de andere kant: vanaf het moment dat ik zwanger ben wil ik niets delen voordat er meer zekerheid is. Maarja, als iemand weet wanneer ik het traject heb gehad, kunnen ze natuurlijk ook uitrekenen wanneer ik wel of niet zwanger zou moeten zijn.

    Wat delen jullie allemaal wel/niet met je omgeving?

    @wensje2010 Super goed dat je je eetpatroon aan het omgooien bent! Veel succes.
     
  15. Milkyway7

    Milkyway7 Fanatiek lid

    28 apr 2020
    1.442
    939
    113
    Vrouw
    Noord-holland
    @Chayammy ik hoop dat je snel zwanger mag worden ik lees dat je al heel wat hebt meegemaakt!
    Qua delen met andere mensen, de vorige keer wist iedereen dat we in een ivf traject zaten. Achteraf gezien vond ik dat niet heel fijn om dat mensen er naar blijven vragen en soms wilde ik ook gewoon eens een dag er niet aan te hoeven denken. Omdat het toen ook zo lang duurde (3 jaar) stond me het op een gegeven moment tegen.
    Mijn man en ik hebben voor deze keer besloten on het met niemand anders te delen. Mede om die reden en omdat ik het leuk vindt dat het nu een verassing zal zijn voor iedereen.
    Ik wil mijn werk ook niet inlichten en ga proberen alles eromheen te plannen. Denk niet dat ze er op zitten te wachten. Vorig jaar was een heuse babyboom en ik heb zelf 1 jaar gerevalideerd i.v.m chronische bekkenpijn. Ze zien me al aankomen... Gelukkig nu hersteld en het werk kan me verder ook weinig boeien wat ze daar van vinden. Waarschijnlijk hebben ze er toch wel een mening over maar om die reden wil ik ze niet op de hoogte stellen.
     
  16. Krv

    Krv Fanatiek lid

    26 mei 2017
    4.437
    4.342
    113
    Vrouw
    Welkom aan de nieuwe dames!

    @Vogelindeboom ik ben er gelukkig niet de hele dag mee bezig, veel afleiding door m'n zoontje. En ik had in eerste instantie ook nergens last van en goede hoop dat het vanzelf los zou komen. Vandaag helaas weer niet zulk goed nieuws. Deze arts denkt dat het geen vruchtzakje maar bloed is in mijn baarmoeder. Het zag er voor mij uit als een hele lange, platte vruchtzak (wat natuurlijk ook niet goed is, maar in dit geval zou het wel betekenen dat het niet buiten de baarmoeder zit). Tijdens het maken van de echo deed het ook pijn aan de rechterkant. Hcg is doorgestegen naar 440. Hierdoor heb ik nu ook zwangerschapsklachten :(. Ze zijn toch weer bang voor een bbz. Ik mag het nu nog thuis afwachten omdat ik verder geen klachten heb maar zodra ik buikpijn krijg moet ik direct naar het ziekenhuis. Aanstaande woensdag weer terug voor een echo en bloedafname.

    We willen, als het kan, wel meteen weer verder. We zijn alweer bijna 1,5 jaar bezig. En puur praktisch: we gaan over een half jaar verhuizen. Ruim 200 kilometer verderop. Ik hoop dan zwanger te zijn.

    @Milkyway7 hier weet nu ook bijna niemand het, voelt een beetje gek maar ook wel fijn. Hier helaas ook bekend met bekkeninstabiliteit, hopelijk valt het mee bij een nieuwe zwangerschap! Wat een ellendige pijn is dat.
     
  17. Chayammy

    Chayammy Fanatiek lid

    14 aug 2020
    1.288
    2.085
    113
    Vrouw
    @Kimibi en @Milkyway7 Welkom nog!

    @Krv Wat balen dat het nu toch weer anders lijkt te zijn. Hopelijk krijg je vandaag bij de echo beter nieuws. Ik kan mij voorstellen dat je, als het dan toch al niet goed zit, er zo snel mogelijk van af wilt zijn en verder wilt.

    Ik weet dat sommigen echt even pauze nodig hebben tussen twee miskramen, om alles te verwerken. Dat begrijp ik goed, maar zelf wil ik steeds toch zo snel mogelijk verder. Ik voel de tijd alleen maar verder tikken en de kansen worden er daardoor niet groter op.

    Hoe gaat het verder met iedereen?
     
  18. Krv

    Krv Fanatiek lid

    26 mei 2017
    4.437
    4.342
    113
    Vrouw
    @Chayammy ja ik wil ook altijd zo snel mogelijk verder. Het voelt inderdaad al zo vaak als verloren tijd.

    Er leek vandaag toch een heel klein vruchtzakje zichtbaar, tegen de holte gevuld met bloed aan. Ze hebben met meerdere artsen gekeken maar het is nog steeds onduidelijk. Er zit ook vocht bij mijn niche wat ze ook niet vertrouwen. Hcg is nu bijna verdubbeld. Vrijdag laatste echo en bloed en als het dan niet duidelijker is of weer gestegen, word ik toch doorverwezen naar het ziekenhuis. Het moet er gewoon uit.
     
  19. Winderig80

    Winderig80 Actief lid

    30 dec 2020
    455
    440
    63
    Vrouw
    werkende!
    Noord Holland
    Bij mij op het werk weten ze maar de helft van het proces. De meeste zijn wel op de hoogte dat ik het ivf traject in ga, maar niemand heeft een idee wanneer. Ik zeg elke keer.... Corona..... ik weet niet wanneer ik begin, gewoon om te voorkomen dat ze telkens gaan vragen. maar ik moest wel iets zeggen door de spoed operatie die ik heb gehad.
    maar ook in mijn privésfeer zeg ik dit. Niemand weet wanneer. Ik wil in alle rust beginnen. Dit wordt me eerste keer en ik wil niet nog extra stress van buitenaf.
     
    Chayammy en Krv vinden dit leuk.
  20. Krv

    Krv Fanatiek lid

    26 mei 2017
    4.437
    4.342
    113
    Vrouw

Deel Deze Pagina