Start medisch traject jan/feb/maart 2021

Discussie in 'MMM clubs' gestart door Chayammy, 22 dec 2020.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Asil

Asil VIP lid

14 nov 2018
    10.149
    9.753
    113
    Vrouw
    Heel vreemd,dat ze het nu al opgeven.. . Wat is de beweegreden geweest dan om de poging af te breken?

Aan 1 kant, als je de escape IUI doet ben je geen poging kwijt, maar met 4 follikels best een risico. Aan de andere kant gaat kwaliteit boven kwantiteit. Als er in de 4 follikels ook 4 eicellen zitten heb je een grote bevriuchtingskans.

Ik had bij onze eerste poging 6 folikels, uiteindelijk 1 bevruchting en dus 1 TP, was wel zwanger (helaas mk maar dat staat er los van)

2. korenbloem

korenbloem Actief lid

8 jun 2017
    394
    341
    63
    veel succes!!!! Ik als alles meezit as vrijdag. :)

SvS88, catwomen1985 en Preitjuh90 vinden dit leuk.
  3. korenbloem

korenbloem Actief lid

8 jun 2017
    394
    341
    63
    bij mijn eerste icsi had ik 5 follikels en daar kwamen 3 bevruchtingen uit. Daar ben ik ook gelijk zwanger van geworden. Bij mij lieten ze het wel doorgaan omdat ik maximale dosering had en mijn leeftijd ook niet meewerkte... toen 39 jaar.

4. korenbloem

korenbloem Actief lid

8 jun 2017
    394
    341
    63
    Vandaag heb ik mijn punctie gehad. Ze hebben toch 2 eitjes uit gehaald!!! We weten niet of de kleinere rijp genoeg is maar voor nu ben ik blij dat het er 2 waren!!! Morgen hoor ik of er bevruchting heeft plaats gevonden. De vorige keer ging het daar mis.... duimen draaien dus :)

trouwens wat een geweldig team stond daar klaar!!! Zo lief allemaal..

anoniem02, SvS88, catwomen1985 en 4 anderen vinden dit leuk.
  5. Krv

Krv Fanatiek lid

26 mei 2017
    4.602
    4.454
    113
    Vrouw
    Oh wat fijn zeg! Hopelijk is het eitje toch groot genoeg. Is de punctie meegevallen? Spannende week voor jullie!

SvS88 vindt dit leuk.
  6. Preitjuh90

Preitjuh90 Fanatiek lid

21 feb 2020
    1.713
    1.040
    113
    Vrouw
    Ooo wat fijn! Ik duim heel hard voor jullie....wat zou dat fijn zijn!
    Ja het team is fantastisch. Ook de verpleegkundigen zijn zo lief. Welke arts had je?

SvS88 vindt dit leuk.
  7. Luna1987

Luna1987 Lid

11 feb 2019
    67
    35
    18
    Bedankt allemaal voor de snelle reacties. Ik heb net gebeld om rustig door de resultaten te gaan. Het ging om 1x21mm, 1x17mm, 1x11mm en aan de linkerkant kleine follikels van ongeveer 10mm. Ik vond het gisteren heel erg spannend en Nederlands is niet mijn moedertaal dus ik raakte een beetje in de war :confused::confused: Escape iui kan morgen wel doorgaan, maar ik heb gevraagd om eerst een echo te maken om er zeker van te zijn dat de kleintjes niet meedoen (bij de vorige iui's ging de groei heel snel, tot 5mm per dag).

Ik vraag me nog steeds af of het nodig was om de poging meteen af te breken. Het was misschien zinvol geweest om even door te gaan met spuiten of de dosis te verhogen. Dit was maar na 7 dagen spuiten en ik heb het idee dat 150 eenheden niet veel is voor mijn leeftijd.....Anyways, ik heb over een paar weken weer een controle om het vervolg te bespreken.

Ik wens jullie allemaal heeeeel veeeeeel succes met de behandelingen!

8. Freesias

Freesias Bekend lid

14 jan 2021
    511
    376
    63
    Vrouw
    Wanneer weet je of ze het goed doen?

9. Asil

Asil VIP lid

14 nov 2018
    10.149
    9.753
    113
    Vrouw
    De reden is waarschijnlijk de verschillen in grote. Het is de kunst om zoveel mogelijk follikels dezelfde grote te laten worden worden zodat de eicellen ook allemaal even ver zijn.
    Ik zou (als ik dat mag voorstellen en gezien je leeftijd) de volgende keer (hopenlijk niet nodig) om lang protocol met Menopur vragen.

Puur uit eigen ervaring, bij mijn eerste 2 pogingen verschilde het ook zo veel. Grootste 22 en de kleinere 12.

Nu de laatste poging met menopur en lang protocol lagen de grotes veel meer bij elkaar.

(voor iemand waarvan Nederlands niet de moedertaal is, is daar via tekst weinig van te merken :)) In dit geval met 3 stuks is dat best een ok oplossing. Je bent dan geen poging kwijt. Je hebt hetr over "slechter" zaad, wat voor aantallen?

10. korenbloem

korenbloem Actief lid

8 jun 2017
    394
    341
    63
    Ja het was echt prima te doen... zag nog net geen roze olifanten door de morfine.

Krv vindt dit leuk.
  11. korenbloem

korenbloem Actief lid

8 jun 2017
    394
    341
    63
    Ik had nu mevrouw Kooyman. Zo lief!! En iedereen leeft zo mee. Ben weer met heel goed gevoel naar huis gegaan. :)

hoor jij op de dag zelf hoe het gaat met ontdooien? Heb je meer cryo’s?

Preitjuh90 vindt dit leuk.
  12. korenbloem

korenbloem Actief lid

8 jun 2017
    394
    341
    63
    Morgen word ik tussen negen en twaalf gebeld. Zo spannend!!!

catwomen1985 en Freesias vinden dit leuk.
  13. Preitjuh90

Preitjuh90 Fanatiek lid

21 feb 2020
    1.713
    1.040
    113
    Vrouw
    De vorige keer hebben we eigenlijk niks gehoord. Volgens mij hoor je t alleen als t niet goed gaat ofzo? Hihi. Ze worden de dag ervoor ontdooid en dan moeten ze weer een deling laten zien.

O die heb ik volgens mij nog nooit gehad!! Maar fijn dat je zo'n goed gevoel had en hebt. Krijg je een verse tp als het lukt? Of laten jullie ze invriezen ivm de situatie van je man?

14. korenbloem

korenbloem Actief lid

8 jun 2017
    394
    341
    63
    mij vond alleen mevr. Bax heel zakelijk.. voor de rest allemaal heel erg lief.

omdat ik eerder wel zwanger raakte van een verse en van een cryo niet gaat onze voorkeur uit naar verse. Niet dat het iets zegt. Gezien onze leeftijd gaan we wel mee door.

15. Preitjuh90

Preitjuh90 Fanatiek lid

21 feb 2020
    1.713
    1.040
    113
    Vrouw
    De oudere bax of de jongere?
    Aah oke ja begrijp ik. Ik kon geen verse ivm overstimulatie en vond dat toch wel jammer. Gewoon het gevoel van vers is beter he? Maar ze zeiden nadrukkelijk in de kliniek dat het niet veel verschil maakt. Daar vertrouwen we dan maar op!

16. Luna1987

Luna1987 Lid

11 feb 2019
    67
    35
    18
    @Asil Dank je wel voor het advies. Ik heb inderdaad gelezen dat een lang protocol kan helpen. Ik heb eind april een afspraak met mijn arts om te bespreken hoe het verder moet. Klopt het dat er geen menopur pen bestaat? o_O

Zaad is altijd rond 8 miljoen en na opwerking tussen 1 en 2 miljoen. De arts zei dat er op de dag van de punctie besloten zal worden of het IVF of ICSI wordt afhankelijk van de getallen.

Je hebt al heel veel meegemaakt, zie ik. Ga je binnenkort een cryo laten ontdooien?

17. Freesias

Freesias Bekend lid

14 jan 2021
    511
    376
    63
    Vrouw
    Hebben jullie dat ook nu aantal dagen decapeptyl aan het gebruiken en gevoel dat mijn broeken veel ste strak zitten had dit de vorige keer ook. Dus dacht koop vorige week maat groter, maar die begin ik ook al wat te voelen. dus nog maar een maat groter kopen gelukkig is er opruiming

18. Winderig80

Winderig80 Actief lid

30 dec 2020
    455
    440
    63
    Vrouw
    werkende!
    Noord Holland
    Hr dames.....
    Wauw jullie hebben heel wat bij geschreven.

Ik zag een nieuwe zwangere gefeliciteerd.
    Voor hen bij wie het niet is gelukt, bummer. Weer met volle moed verder.

De zwangere ben blij dat alles goed gaat dames!!!!

Hier aan deze kant.
    Ben bezig met van alles, daarom was er ff radiostilte. En verder wacht ik gewoon op mijn nieuwe periode, hoop ergens tussen nu en volgende week.

19. Asil

Asil VIP lid

14 nov 2018
    10.149
    9.753
    113
    Vrouw
    Klopt, menopur moet je zelf mengen maar dat heeft ook zijn charme en is helemaal niet moeilijk. Zelf echt veel last gehad qua bijwerkingen van Clomid en Gonal-f bij menopur een stuk minder. En vroeger moest je pregnyl ook zelf mengen :)

Mijn vriend heeft tussen 350.000 en 6 mlj na opwerken, verschilt per maand en bij ons was dat ook zo. 2 x IVF omdat het toch 1 miljoen was. ICSI sowieso bij minder dan 1 en voor ons ook omdat het de 3de keer was. Wat voor ons tot nu toe het beste is gebleken na resultaat.
    En ja het moet er een keer van komen maar knijp hem enorm met betrekking tot ontdooien.
    Wij hebben eerst nog een evaluatie de 12de en van daaruit verder kijken. Ook met betrekking tot onderzoeken etc.

20. korenbloem

korenbloem Actief lid

8 jun 2017
    394
    341
    63
    Ik heb ze allebei gehad. En beide op een andere manier. Ik had geen klik met ze.

ja het zit ook meer tussen de oren...
    En idd bij oversimulatie is het een ander verhaal. Nu heeft je lichaam rust gehad en kan je weer verder. Heb je veel cryo’s?

Deel Deze Pagina