Start medisch traject jan/feb/maart 2021

Discussie in 'MMM clubs' gestart door Chayammy, 22 dec 2020.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. cdokter

    cdokter Bekend lid

    14 okt 2014
    573
    160
    43
    NULL
    NULL
    @Chayammy
    Als ik de menstruatie heb moet ik progynova slikken voor de bms op te bouwen
     
    Chayammy vindt dit leuk.
  2. Krv

    Krv Fanatiek lid

    26 mei 2017
    4.437
    4.342
    113
    Vrouw
    @Chayammy dankjewel! Ja we hebben het vruchtzakje gelukkig gezien in mijn baarmoeder. Het is ook mooi 1 mm per dag gegroeid maar dus helaas helemaal leeg. Wij hebben na de bevalling van mijn zoon geen anticonceptie gebruikt (ook al was ik in 3 jaar daarvoor nooit spontaan zwanger geworden). Uiteindelijk daarna 3 keer spontaan zwanger geworden. Wel 3 keer misgegaan. Mijn man heeft altijd rond de 1 miljoen zaadcellen gehad dus het kan wel. Zelfs met 1 eileider ben ik nog 2 keer spontaan zwanger geworden. Nu heb ik geen eileiders meer dus nu kan het sowieso niet meer maar we hebben het altijd wel geprobeerd.
     
    Chayammy vindt dit leuk.
  3. Believe89

    Believe89 Actief lid

    25 apr 2020
    163
    68
    28
    Vrouw
    Bedankt voor jullie welkom!

    Gesprek met de gyn was goed. Uitslag van het zaadonderzoek was beter dan een half jaar geleden. Toen was het net aan wel/niet 1mln met klein percentage goed beweeglijk en nu 2,5 mln waarvan 60% goede kwaliteit. Mijn man is nu wel sinds een paar maanden trouw vitaminepillen aan het slikken en geminderd met alcohol, dus wellicht dat dat nu toch ook blijkt te helpen!

    De gyn zegt dat de zaadkwaliteit sowieso altijd fluctueert (de ene maand beter/ slechter dan de andere).
    Maar hoe dan ook, we gaan voor het IVF traject (als het op het moment zelf blijkt dat de kwaliteit dusdanig laag is, dan kan er op het laatst toch nog overgegaan worden op ICSI).
    We moeten nu wachten totdat er een afspraak voor ons is ingepland om bloed te prikken en voor mij ook direct het prikschema/prikinstructie te krijgen. Het kan dan zomaar ineens snel gaan, want start dan met prikken bij m'n eerstvolgende menstruatie na de afspraak.

    Goed gevoel over maar wel spannend! Mailbox in de gaten houden voor de afspraak

    Oh en ik ga dit topic nog vanaf het begin doorlezen om me in te lezen in jullie trajecten, want daarin heb ik wat in te halen zie ik :p
     
  4. Krv

    Krv Fanatiek lid

    26 mei 2017
    4.437
    4.342
    113
    Vrouw
    Spannend zeg! En fijn dat het gesprek goed ging.
     
  5. Chayammy

    Chayammy Fanatiek lid

    14 aug 2020
    1.288
    2.085
    113
    Vrouw

    Goed nieuws! En spannend. Hopelijk hoeven jullie niet al te lang te wachten!
     
  6. Mimi89

    Mimi89 Actief lid

    9 nov 2020
    135
    123
    43
    Vrouw
    Believe 89 dat klinkt best goed dat zijn zaad verbeterd is. Mijn vriend heeft extreem weinig zaadcellen. We kunnen net aan icsi doen. Heel veel succes met het traject. Ik ben net begonnen en vanavond alweer me 3e decapeptyl spuit.
     
  7. Believe89

    Believe89 Actief lid

    25 apr 2020
    163
    68
    28
    Vrouw
    Hoe snel na bloedprikken/prikinstructie mochten jullie beginnen met de injecties voor IVF?

    De afspraak voor bloedprikken (HIV/Hep. uitsluiting) en prikinstructie is precies gepland in het weekend van mijn volgende menstruatie (over 2 weken). In de week ervoor nog een consult met de gyn. Betekent dit dat we pas in mijn menstruatie dáárna kunnen starten, in maart?
    Ik had zo'n hoop op dat we in feb zouden kunnen starten en dat we dat vandaag zouden horen, dat ik nu heel verdrietig en gefrustreerd ben van het idee dat we nóg weer anderhalve maand moeten wachten, puur omdat die afspraak net rot valt...
    Daar komt bij dat mijn menstruaties altijd al een hel zijn (ben er altijd zeker 1 dag ziek van) en voelen al 2,5 jaar extra nutteloos omdat op natuurlijke wijze zwanger raken niet lukt. Ik trek het gewoon heel slecht.. wil zó graag weten waar we aan toe zijn!

    Wat zijn jullie ervaringen hiermee? Kan ik vasthouden aan een sprankje hoop dat we toch direct kunnen starten in feb, of is dat niet realistisch?
     
  8. Believe89

    Believe89 Actief lid

    25 apr 2020
    163
    68
    28
    Vrouw
    Slikt je vriend ook vitaminepillen? Nu ik zo bij mijn man het verschil zie met een half jaar terug, denk ik echt dat mannen er baat bij hebben m.b.t. zaadkwaliteit/kwantiteit!
    Jullie ook heel veel succes in het traject! Hoe ervaar je het spuiten? Valt het je mee of tegen?
     
  9. Chayammy

    Chayammy Fanatiek lid

    14 aug 2020
    1.288
    2.085
    113
    Vrouw
    Ik ben bang dat je nog wat langer moet wachten, maar dat is gebaseerd op mijn ervaring. Misschien dat het bij anderen sneller is gegaan?
    Na het bloedprikken moet je eerst wachten op de uitslag. Dat duurde volgens mij een week, maar ik had de pech dat de arts vol zat en de afspraak voor het bespreken van de uitslag uiteindelijk pas na 1,5/2 was.
    Op de eerste dag van de volgende menstruatie kon ik beginnen met de pil, voor minimaal 2 weken. Daarna spuiten met decapepyhyl en eer een week later de stimulerende hormonen erbij. Ik had het lange protocol.
    Ik vind/vond het wachten ook enorm frustrerend, het voelt alsof je geen tijd te verliezen hebt. Sterkte!

    Wat vervelend dat je menstruatie zo heftig is en nutteloos voelt. Maar nu je weet dat de kwaliteit van het zaad beter is, daar misschien toch een sprankje hoop uit halen?
     
  10. Mickey20

    Mickey20 Bekend lid

    29 jul 2020
    765
    562
    93
    Vrouw
    Ik vrees dat je pas later zal kunnen starten. Dat was bij mij bijvoorbeeld zo. Prikinstructie en consult gyn had ik eind november. Verwachtte half december (begin menstruatie) te kunnen starten met prikken. Maar er was geen plek voor me vanwege corona en kerst. Ook in januari zou ik met kort protocol geen zekerheid van een plek hebben. Daarom mocht ik toen lang protocol gaan doen, zodat ik wel die zekerheid had. Deze "voorrang" met het lange protocol kreeg ik o.a. vanwege mijn leeftijd. Maar wie weet is dat bij jouw ziekenhuis wel anders geregeld. Ik zou anders gewoon even bellen om dit te vragen. Snap heel goed je verdriet en frustraties, want ik heb bijna precies dezelfde historie als jij.
     
  11. Mimi89

    Mimi89 Actief lid

    9 nov 2020
    135
    123
    43
    Vrouw
    Mijn vriend heeft ook van alles geslikt en gestopt met roken en alcohol, helaas heeft het niks geholpen... waarschijnlijk heeft het bij hem te maken met een ontsteking in zijn bal op 4 jarige leeftijd. Ik stond heel nuchter in het traject en laat alles over me heen komen. Wel vind ik die decapeptyl prik niet heel fijn voelen...maar je doet het voor een goed doel. Het idee dat ik mss volgende maand wel zwanger ben geeft me goede moed!.
    Wij hebben in november het gesprek gehad en prik instructies en mochten pas januari starten dus denk dat je niet meteen kan beginnen.
     
  12. Believe89

    Believe89 Actief lid

    25 apr 2020
    163
    68
    28
    Vrouw
    #112 Believe89, 21 jan 2021
    Laatst bewerkt: 21 jan 2021
    @Chayammy en @Mickey20 al fijn om te horen dat jullie mijn gevoel begrijpen, al lees ik al dat ik nog geluk heb dat onze kliniek niet te maken heeft met wachtlijsten door corona. Dat zet het voor mij wel meer in perspectief!

    Mijn man heeft net ook op me ingepraat. Voordeel van als pessimist met een optimist getrouwd te zijn: als je dreigt te verzuipen in je eigen tranen, trekt hij je er weer uit en helpt je herinneren aan waar je het voor doet; dat je rust proberen te blijven bewaren en jezelf losweken van de tijd heel belangrijk zijn.

    Wat jij ook zegt @Chayammy , het is in ieder geval positief dat de zaadkwaliteit beter lijkt te zijn! Dat voelt toch ook als een vergroting van onze kansen. Dus wij gaan ervoor, of dat nu in feb al is of pas in maart (of nog later) :)

    We hebben afgesproken om uit te gaan van maart, als het dan toch al sneller kan is het een meevaller, maar voor nu geeft het rust om ergens vanuit te gaan.

    @Mickey20 jij morgen je punctie zie ik in je banner, spannend! Succes :thumup:

    @Mimi89 ik zou ook wel wat nuchterder willen zijn, helaas zit dat niet in mijn aard en heb ik mijn man nodig om me daarin bij te sturen:|
    En idd, nooit vergeten waar je het voor doet, makkelijk en fijn is het traject nu eenmaal niet, maar als we daarmee bereiken waar we van dromen dan hebben we het ervoor over :thumup:
     
    Chayammy en Mickey20 vinden dit leuk.
  13. Mimi89

    Mimi89 Actief lid

    9 nov 2020
    135
    123
    43
    Vrouw
    Hoi meiden,

    Wil jullie toch even bedanken voor de tips wat betreft het spuiten van decapeptyl!. Heb net me 3e prik gezet en heb half uur van de voren het uit de koelkast gehaald en me buik van te voren gekoelt met een pak bevroren bladerdeeg uit de vriezer hihi. Maar wat een verschil!! Ik keek er zo tegen op omdat ik gisteren zoveel last had met prikken, maar nu was het echt heel goed te doen.
    Thnx meiden
     
    Chayammy, Krv en Kimibi vinden dit leuk.
  14. Kimibi

    Kimibi Bekend lid

    8 feb 2018
    602
    602
    93
    Vrouw
    Vestigingsmanager bij A-meubel
    Wat fijn dat het nu goed ging! Ik had daar ook de eerste paar keer last van. Ik weet het nog heel goed de eerste keer. Mijn man en ik samen ik de keuken met een spuit. Ik met de gonal F en mijn man met de insuline. Hij is diabeet. Heeft type 1 dus moet elke dag natuurlijk spuiten. We deden het samen. Hij zette zijn spuit en ik de mijne.
    Ineeens had ik de handigheid er in.
    En nooit op de zelfde plek spuiten. Dat doet wel pijn namelijk.
     
  15. Krv

    Krv Fanatiek lid

    26 mei 2017
    4.437
    4.342
    113
    Vrouw
    @Mimi89 wat fijn dat je wat aan de tips hebt gehad! Ik moest wel even hardop lachen, ik zie het zo voor me dat je daar zit met een pak bladerdeeg haha. Hopelijk vallen de volgende prikken ook mee!

    @Believe89 hier 2 verschillende ervaringen (MCK). De eerste poging was ik net ongesteld bij de prikinstructie en mocht ik meteen beginnen. Dit was echter in de zomer van 2017. De laatste poging viel de afspraak met mijn arts net aan het begin van mijn menstruatie maar moest ik helaas toch een maand wachten ivm de capaciteit. Dit was in november 2020. December mocht ik beginnen. Hopelijk mag je snel starten!
     
    Believe89 vindt dit leuk.
  16. Believe89

    Believe89 Actief lid

    25 apr 2020
    163
    68
    28
    Vrouw
    @Mickey20 hoe is de punctie gister gegaan?

    @Krv dankjewel! Wij lopen ook bij MCK. Maar mijn man had ze nog gebeld en de receptioniste gaf aan dat we er beter rekening mee kunnen houden dat we maart pas kunnen beginnen. Dus dat doen we nu maar, kan het altijd nog meevallen als de gyn begin feb zegt dat we wel direct kunnen beginnen :)
     
    Krv vindt dit leuk.
  17. Mickey20

    Mickey20 Bekend lid

    29 jul 2020
    765
    562
    93
    Vrouw
    Leuk dat je het vraagt. De punctie viel enorm mee. Diverse follikels aangeprikt, uiteindelijk maar 2 eicellen gevonden. Toch heb ik er een goed gevoel over. We horen maandagochtend of er een embryo ontstaan is. Zo ja, dan wordt dat maandagmiddag teruggeplaatst. Spannend!!
     
    Winderig80, Believe89, Krv en 1 andere persoon vinden dit leuk.
  18. Kimibi

    Kimibi Bekend lid

    8 feb 2018
    602
    602
    93
    Vrouw
    Vestigingsmanager bij A-meubel
    Wat fijn dat het mee viel! Bij mijn puncties werden en er ook 2 en een keer 3 eicellen gevonden. En heb er een hele mooie dochter mee gekregen❤️. Ik duim dat je morgenmiddag een mooie terugplaatsing mag krijgen. Die van mij is dinsdag als dit goed ontdooit natuurlijk.
    En dan...... Beginnen de leuke wacht weken weer! Oh wat naar is dat en duurt het lang. Als er nog leuke tips zijn om deze door te brengen hoor ik het graag haha. :oops:
     
    Winderig80 en Mickey20 vinden dit leuk.
  19. Mimi89

    Mimi89 Actief lid

    9 nov 2020
    135
    123
    43
    Vrouw
    #Mickey20 Wat ontzettend fijn dat het allemaal meegevallen is en je 2 mooie eicellen heb. Nu hopen op een mooie bevruchting.
     
    Winderig80 en Mickey20 vinden dit leuk.
  20. Believe89

    Believe89 Actief lid

    25 apr 2020
    163
    68
    28
    Vrouw
    Gelukkig dat het je meeviel! Ik duim mee dat er morgen een mooie embryo ontstaan is om terug te plaatsen. 2 is niet veel, maar uiteindelijk kan 1 goede al jullie kans op geluk zijn! Fijn dat je gevoel hierin goed is, succes nog even met afwachten :thumup:
     
    Mickey20 vindt dit leuk.

Deel Deze Pagina