Vraagje over nutrilon standaard voeding

Discussie in 'Flesvoeding' gestart door ccwomen, 2 aug 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. ccwomen

ccwomen Fanatiek lid

11 okt 2008
    2.005
    0
    0
    Ik heb een pak nutrilon standaard nummer 2 voeding gekocht en er staat op van 6 tot 10 maanden.
    Dit was toch altijd van 6 tot 12 maanden?
    En wat geef je dan na de 10 maanden?
    Hoop dat iemand mijn vraag kan beantwoorden!

2. Kiwi1

Kiwi1 Fanatiek lid

26 dec 2007
    4.849
    0
    0
    Nummer 3?

3. ccwomen

ccwomen Fanatiek lid

11 okt 2008
    2.005
    0
    0
    Oké thx, maar dat was er hiervoor toch nooit? Bij mijn andere zoontje was er nog geen 3 geloof ik... Die is met 1 jaar gewone melk gaan drinken en kan me herinneren dat er toen alleen nummer 2 was ..

4. Kiwi1

Kiwi1 Fanatiek lid

26 dec 2007
    4.849
    0
    0
    Dat klopt idd, maar ze hebben de verpakkingen aangepast. Het gaat nu tot nr. 4 geloof ik. Dus nr 3 is de oude Groeimelk en nummer 4 Peutermelk.

5. dirksmama

dirksmama VIP lid

29 aug 2007
    22.170
    34
    48
    mens
    Meestal in de wolken
    Gewoon marketingtrucje.
    "Vroegah" was er alleen standaard (nu nummer 1) en ergens tussen de 6 en10 maanden gingen kinderen over op gewone dagmelk.
    Toen kwam de opvolgmelk, de nummer 1 veranderde niet wezenlijk. Doel van opvolgmelk was om kinderen langer aan de poedermelk te laten (en de ouders langer als klant te houden). Opvolgmelk was tot 12 maanden, en de meeste kinderen gingen ergens tussen de 10 en 12 maanden richting dagmelk.
    Nu is er dreumes- en peutermelk bijgekomen. De opvolgmelk is niet wezenlijk veranderd, maar omdat er nu spul te koop is van 10-18 maanden en tot 3 jaar, kunnen mensen lekker lang klant blijven van de poederfabrikanten i.p.v. hun kind vanaf 10 a 12 maanden gewone dagmelk te geven. 2 jaar extra klant, da's mooi extra omzet.

En daar stopt het niet bij, poos geleden voorspelde ik al de kunstvoeding tot 3 jaar, en die is in Nederland nu dus ook op de markt. Maar hier in Indonesië gaan ze verder, je hebt hier ook kleuterkv en schoolkindkv. Puberkv komt ook binnenkort. KV speciaal voor zwangere vrouwen, voedende moeders en 50-plussers heb je hier ook al.
    Maak je borst maar nat, de komende jaren zullen ze je in Nederland dat ook allemaal gaan proberen aan te smeren.

Je bent volkomen vrij het aan te schaffen. Maar nodig is het niet. Een kind (een volwassene ook trouwens) heeft meer aan gezonde gevarieerde voeding dan aan melk die in een fabriek wat opgepimpt is.

6. ccwomen

ccwomen Fanatiek lid

11 okt 2008
    2.005
    0
    0
    Ben naar t Cb geweest en die Zeiden hetzelfde! Maar je kinderen mogen toch pas vanaf Ongeveer een jaar gewone melk?? En tot die tijd blijf ik gewoon nummer 2 geven want hij had altijd pepti en ben juist nu om gaan bouwen naar standaard voeding!

7. Nuk

Nuk Actief lid

13 mei 2010
    448
    1
    0
    Heerlijk, dit soort nuchtere bijdragen! :D
    Ik ben het volledig met je eens, dit is precies wat erachter zit.

8. deepfreeze

deepfreeze VIP lid

29 nov 2007
    11.895
    42
    48
    Ons CB zei: je mag gerust naar nr3 en dan met 12 maand naar koemelk. Maar je kunt ook nr 2 langer geven. Zoveel verschil in voedingswaarde is er niet, en dan hoef je niet 2 keer te wennen aan wat nieuws..

Deel Deze Pagina