Curly Girl Methode (CGM)

Discussie in 'De lounge' gestart door Roozjuh, 25 jul 2021.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Roozjuh

Roozjuh VIP lid

1 okt 2007
    18.389
    1.292
    113
    Flevoland
    Goede dag mede Curly Girls!

Ik heb sinds aantal jaren wat slag in mijn haar. Nu was ik bijna 2jaar niet meer naar de kapper geweest en gisteren werd ik eindelijk weer even geknipt. En wat blijkt, ik heb gewoon meer krul dan ik dacht! Nu er zo'n 30cm af is, zie ik pas hoeveel het is gaan krullen and i like it!

Nu las ik over CGM en dit ziet er erg interessant uit. Nu heb ik aantal producten gekocht om ermee aan de slag te gaan. Shampoo, Conditioner, leave-in Conditioner en gel. Alles cg-proof, of toch niet...?

Nu zit ik beetje met het punt dat de shampoo waarvan ik dacht dat het cg-proof was, toch níet cg-proof is:mad:. Dit ivm dat er 'isopropyl alcohol' in zit. Is dit echt een ramp dat dit erin zit?

Domme etiket staat dat het cg-proof was maar als ik op isitcg.com kijk dan zegt die van niet.

Help this girl out :rolleyes::D

Wat heb ik gekocht:
    - Andrelon 'sulfaatvrij' Krul Care
    - Kruidvat Perfect Curls Cremespoeling
    - Cantu shea butter leave-in Conditioner repair-creme
    - Aunt Jackie's Don't Shrink flaxseed elongating curling gel

Ik zit in categorie 2 kwa krul denk ik

2. SAARC

SAARC Fanatiek lid

16 nov 2018
    1.676
    2.387
    113
    Ik heb zelf vrij weinig krul, meer wat slag maar mijn kinderen hebben dat wel. Wat ik persoonlijk merk is dat elk haar anders is. En hoe een product uitpakt verschild per persoon. Er zijn mensen die zweren bij cgm maar ook die andere producten fijner vinden.

Hier gebruik ik verschillende merken voor de kinderen. Momenteel van cantu (de kinderproducten hiervan) kruidvat en
    novex(ook de kinderproducten)

bij elk kind gebruik ik andere producten/merk. Wat voor de een werkt, werkt averechts voor de ander.

Verder gebruik ik een borstel van denman ( de d31) ik heb ook de d3 maar die vind ik minder fijn voor hun haren.
    Ik kam alleen als de haren nat/vochtig zijn. Nooit droog. Ik begin dan onderaan en dan ga ik steeds hoger. Ik begin nooit vanaf de haarwortels met kammen.

Shampoo gebruik ik alleen als de haren erg vies zijn. Bijvoorbeeld na het zwemmen of als ik veel producten er in heb gedaan. Anders alleen met conditioner.
    Leave in conditioner is vaak een redding als het haar erg droog en daardoor pluizig is. Gel gebruik ik eigenlijk niet.

Ik zou wat je hebt gehaald gewoon uitproberen en als iets niet bevalt haal je de volgende keer iets anders.

Roozjuh vindt dit leuk.
  3. hibiscusje

hibiscusje Fanatiek lid

31 mrt 2020
    2.225
    3.264
    113
    Vrouw
    de anderen is niet cg

Heb je fb? curls cult is een hele fijne groep met veel info!

4. Roozjuh

Roozjuh VIP lid

1 okt 2007
    18.389
    1.292
    113
    Flevoland
    Welke niet? Volgens die ene site die ik noemde was alleen de andrelon shampoo niet cg-proof, ookal staat op verpakking van wel.

Die groep op fb had ik idd gevonden, even op goedkeuring wachten om lid te worden

5. hibiscusje

hibiscusje Fanatiek lid

31 mrt 2020
    2.225
    3.264
    113
    Vrouw
    autocorrect:| Andrelon bedoelde ik inderdaad

Roozjuh vindt dit leuk.

Deel Deze Pagina