Hai dames. Wie starten er op dit moment met de mmm? Wij zijn al ruim 1,5jaar bezig. Sinds mijn dochter nooit aan de pil geweest. Sinds juli 2014 de condooms de deur uit. In april 2015 was ik zwanger, maar mocht er maar een week van genieten. Was vermoeden van eug. Wel zelf losgekomen. Mijn dochter duurde ook 2,5 jaar voor ik zwanger raakte en heeft moeten vechten voor der leven. Gelukkig gaat het nu heel goed. We hadden verwacht dat de tweede ook niet snel zou gaan, maar dit hadden we nooit gehoopt. Wij worden eindelijk geaccepteerd door het zkh. Niet door mijn voorkeur zkh, maar in ons huidige woonplaats. Mijn voorkeur was het amc, maar die vinden dat ik ook weer een jaar moet wachten na mijn miskraam. Dus mag ik daar in april komen. Ik ga over 5 maanden wel verhuizen, vandaar ik daar wilde ivm afstand. Omdat ik het emotioneel niet meer trek toch maar hier in de buurt aangevraagd. Zodat er in iedergeval onderzoek kan gebeuren bij mijn partner en mezelf. Ik ben ten einde raad. Ik kan zwanger raken, maar het duurt ontzettend lang en beide zwangerschappen hadden complicaties. Ik Vind het zo dubbel hoe dit verloopt en wil het liefst geen zkh, maar ik trek het emotioneel niet meer. Ben ook erg bang voor herhaling. Nu aftellen tot de 27ste en dan hopen dat het traject snel op gang komt. Tis misschien heel erg dat ik dit zeg, maar ik ben blij als ze wat vinden. Ook al betekend het dat er kans is dat we met ze drieën blijven, maar dan weet ik eindelijk waarom.
Beste Ladylola, Wij starten ook in 2016. Ooit al zwanger geweest, onderzoek gehad. Amh wel wat aan de lage kant maar moesten toch een half jaar zelf proberen. Die is nu om. Het is nu voor ons nog zoeken naar een kliniek waar we ook in de avonduren terecht zouden kunnen. Afgelopen maand in de waan geweest dat het dan toch net voor de behandelingen gelukt was maar dit bleek niet het geval. (3 weken licht positieve tests) Vind het wel pittig allemaal. Ik houd me goed maar af en toe ben ik er helemaal klaar mee. Gaan ze bij jullie de 27e gelijk onderzoek doen? Is je omgeving op de hoogte? Hopelijk heb je snel wat meer duidelijkheid of zekerheid.
Zitten er nog niet echt in, maar wij hebben vandaag de doorverwijzing gekregen, hopelijk gauw een oproep.. Vooral benieuwd naar het tweede zaadonderzoek in de hoop dat dat een stuk beter is, mocht er bij mij ook nog wat mankeren worden de kansen wel stuk minder..
Hai Ran, wat rottig dat je toch weer de molen in moet. En nog rotter dat je een halfjaar toch nog moest proberen en je nog met lege handen staat. Wat vreemd van die testen. Ze bleven licht? Izie, wat fijn dat je eindelijk een doorverwijzing hebt. Wanneer is he eerste zaadonderzoek gedaan? Bij je huisarts toch? Of ben in nu in de war. Hier hebben wij nog geen idee wat er is. Ja ik heb lichtelijke PCOS, maar niet zo hardnekkig dat er medicatie nodig was. Ik hoop nu dat ze de 27ste meteen mij onderzoeken en mijn partner snel zijn zaad kan inleveren. Want de vorige keer bij me dochter, was ik voor het zaadonderzoek vanzelf zwanger geraakt. Ik denk dat zijn zaad niet sterk genoeg is en mijn eicellen te hardnekkig zijn, want iedere ronde klussen we raak. Tis anders onverklaarbaar dat ik ruim 40 rondes, maar 2 keer zwanger ben geraakte en beide zwangerschappen mankeerden wat.
Zaadonderzoek is in oktober gedaan, via de huisarts idd maar wel bij de kliniek waar we nu ook heen mogen. Hopelijk gaat bij jullie ook snel nu qua onderzoeken, dat eindeloze gewacht is toch ook niks. Als je idd al maar weet of t zaad goed is of niet, dat er een reden is waarom t niet lukt en ze je opweg kunnen helpen.
Afgelopen week ben ik ongesteld geworden. Wel heel licht en veel stolsels vooraf. Dat heb ik nooit overigens maar dat hoeft opsich niks te zeggen. De testen zijn nu negatief. Hoe hebben ze lichte pcos bij je ontdekt Ladylola? Doen jullie nog wat extra's aan je levensstijl? (Sport, vitamines en dergelijke)
Aah balen Ran, is toch altijd weer fikse domper! Hier had ik deze maand totaal geen naar gevoel. Heb met al voorgenomen niet meer te hopen, dus wie weet helpt dat wel. Bij mijn dochter had ik een 1ste consult. Daar zag de gyn lichte PCOS, maar niet zo hardnekkig dat hij hier wat mee ging doen. Er zou een eisprong plaats vinden binnen 2 dagen. Om de dag geklust en tegen alle verwachtingen in, bleek ik 14 dagen later zwanger. Had het totaal los gelaten, flink feestje gevierd. Omdat ik dacht nou nog even 1 keer en dan gaan we van start. Hier sport ik niet, heb er simpelweg geen energie en geen tijd voor. Ik heb een pittige baan en weinig eigen tijd. Ik slik vitamine C, tarwekiemolie, magnesium, mama vitaminen en selenicum en zink. Maar pas sinds een maand alles, behalve magnesium en mama vitaminen. Mijn partner slikt alles behalve dat wat ik al slikte. Dus ben iets fanatieker met vitaminen nu, maar er wel minder mee bezig.
Hoi Dames, Ik zou graag mee kletsen in dit groepje. mijn vriend en ik hebben al 5 jaar een kinderwens, wij hebben gewacht met de MMM ingaan omdat ik stiekem al die tijd toch heb gehoopt dat het nog vanzelf zou komen. Helaas mocht dat niet lukken. Wij hebben 20 januari de Intake gehad, tijdens mijn echo bleek al snel dat mijn eierstokken eruit zagen als bij iemand die PCOS heeft. In mijn linker eierstok zaten 28 blaasjes/cysten en rechts 16. Het is nog even afwachten wat de uitslagen van mijn bloedonderzoeken zijn. Ik heb wel erg last van overbeharing en onregelmatige cyclus. al 6 maanden hou ik mijn temperatuur bij, volgens de verpleegkundige heb ik wel een eisprong alleen zeer onregelmatig. Heeft iemand van jullie dit ook? mijn vriend zijn zaad hebben we afgelopen maandag gebracht, omdat ik nog iets kwam afgeven en daarna de dame van het laberatorium tegenkwamen zijn we al een beetje gerustgesteld. Ze was nog niet klaar maar wat ze tot nu toe had gezien zag er goed uit! We hebben ook wel al een positieve samenlevingstest gehad ( een aantal jaar geleden ) ik vind het allemaal erg spannend! volgende week woensdag horen we alle uitslagen. Ik hoop dat we die dag dan ook een behandelplan krijgen. Na al die Jaren verdriet hoop ik toch dat we nu een beetje geluk gaan krijgen. XXXXXXX
Jeetje meis heb je na het eerste jaar nog 4 jaar gewacht? Wel fijn dat ze meteen pcos hebben gevonden. Hopelijk ben je snel geholpen met clomid. Wanneer mag je weer komen? Hier gister eerste afspraak gehad, maar mijn eierstokken zagen er goed uit. Zagen zelfs 1 grote follikel. Eisprong was geweest of gaande. Dacht gister gaande, maar aan het gezeur in mijn rug te voelen dus vandaag. Ik moet maandag bloed prikken, over 8 dagen later dan weer. Me partner zal maandag zijn goedje inleveren. Wel balen nu want gisteravond waren we zo moe dan niet van is gekomen. Nu was maandag de laatste keer. beetje jammer. Normale mensen raken dan prima zwanger except moi. Na dit alles bellen we en berekenen ze de kans of het zelf nog gaat lukken.
Hoi Ladylola, Ja, 4 jaar wat lang he. Het is een beetje anders gelopen dan bij de andere hier waarschijnlijk. ik ben bijna 26 jaar en mijn vriend 28. 5 jaar geleden ben ik op verzoek van de gynacoloog na menstruatiklachten gestopt met de pil tijdelijk. ( er kwam geen menstruatie meer ) De gynacoloog heeft toen bij mij al aangegeven dat ze de zogenaamde " kralenkrans" bij mij zag. Wij waren op dat moment nog niet bezig met het krijgen van kinderen maar omdat zwanger worden bij mij waarschijnlijk niet vanzelf zou gaan ben ik niet meer aan de pil gegaan. Na toen ongeveer een jaar begon de kinderwens bij mij op te spelen, ik bedoel wist altijd wel dat ik heel graag kids wou maar dat hoefde niet op me 20ste. Ik heb me gefocused op mijn werk en heb inmiddels een goede/leuke baan waar ik een vast contract heb. We hebben een leuk huisje en zijn er helemaal klaar voor. De afgelopen 2 jaar zijn wij bewust bezig geweest met het "zwanger worden" Ik vond het heel moeilijk om deze stap te zetten, ik had altijd zoiets van ik ben nog jong het lukt vanzelf wel! kon me niet voorstellen dat ik uiteindelijk naar het ziekenhuis moest. Ik heb dan nu ook de leeftijd dat iedereen maar zwanger word en het even lijkt of niemand dit probleem heeft. Mag ik vragen hoevaak jullie naar het ziekenhuis moeten en e.e.a. regelen op het werk? Bij mij in de omgeving zijn maar een aantal mensen die het weten, ouders, schoonouders en twee goede vriendinnen, oh en niet te vergeten mijn direct leidinggevende ivm het vrij vragen. Ik mag nu aanstaande woensdag naar het ziekenhuis, dan gaathet allemaal eindelijk beginnen. Fijn dat er een grote follikel was!! Is het de eerste keer dat je man zijn goedje inlevert? Spannend!! Ja frustrerend is dat he, wij hebben dat ook soms in de avond. dan ben je zo moe en inderdaad "normale" mensen raken dan prima zwanger, wat een frustrerend momentje he. wij proberen om de dag ook seks te hebben maar moet zeggen dat het soms dan wel als een verplichting voelt. Het hele romantische is er vanaf Spannend hoor allemaal! mag ik vragen wat jouw leeftijd is? PS hoe heb jij je cyclus onder jouw berichtje gekregen
Jeetje ja dan snap ik dat het anders is gelopen ja. Ik dacht jullie zijn echt al 5 jaar ermee bezig, maar ik begrijp dus nu 2 jaar. Ik snap dat je een drempel over moet hoor. En ik herken van mezelf als je leven fijn verloopt en je alles mooi voor elkaar wil krijgen, dan heb je iets minder druk dat het nu meteen moet. Ik heb alleen altijd het gevoel gehad dat het niet makkelijk zou gaan. En helaas kreeg ik gelijk. Betreft zkh ben ik nu 1 keer geweest. Ik werk onregelmatig dus ik kan het er wel tussen plannen. Voor mijn partner is het wat lastiger. We gaan meemaken hoe het gaat lopen. Jij krijgt mogelijk Clomid. Ze zullen je eitjes monitoren, dus je zal geregeld langs moeten vanaf cyclusdag 1. Ze zullen het je vast goed gaan uitleggen. Ik denk dat je er goed aan doet dat je open kaart speelt met sommige en zeker je leidinggevende. Dan weten ze het en houden ze rekening met je. Ik ben nu 31...over een maand al 32 :-O Wij waren net 25 dat we dachten we zien wel wat er gebeurd. Ik was net een week 28 dat ik positief testte. Was net op eerste intake geweest. Er is dus eigenlijk nog nooit echt onderzoek gedaan, dus mijn vent kan zijn lol op met zijn potje hahaha. Bovenin zie een grijze balk met gebruikersinstellingen. Dar klik je op. Dan zie je links een rijtje met allemaal begrippen om je profiel en dergelijke te beheren. Dan klik je handtekening aan. Daar kan je dan in schrijven.
Hallo Dames, mag ik me ook aansluiten bij deze groep? Mijn vriend en ik gaan in April starten met IUI's. Ik heb een pracht dochter van 9 uit een eerder huwelijk. Ik was toen in maand 2 zwanger. Nu willen mijn vriend en ik ons gezin compleet maken met een nieuw gezinslid. Zelf ben ik fertiliteitsanalist en heb zo het zaad van mijn vriend bekeken. Zo zijn we er achter gekomen dat het niet goed is en zonder medisch handelen niet mogelijk is om een kindje te krijgen. We hebben via de huisarts een verwijzing gekregen naar het ziekenhuis en inmiddels alle onderzoeken gehad. Door het slikken van vitamines is het zaad van mijn vriend dusdanig verbeterd dat we nu in aanmerking komen voor IUI. We zijn net verhuisd en hebben een paar maanden rust ingebouwd en daarom gaan we in April starten.
Hai labmuisje wat bijzonder dat je het zelf hebt kunnen onderzoeken. Welkom! En hopelijk mag het snel raak zijn. Maar is iui dan wel voldoende? Of door de vitaminen zodanig verbeterd? Welke vitaminen gebruiken jullie? Wij selenium met zink, magnesium, vita b en c. En ik foliumzuur uiteraard. Ik heb deze maand om de dag tarwekiemolie gebruikt door de sla. Maar mijn cyclus is volgens mij nu totaal van de rel. Woensdag zagen ze een blaasje dat op springen stond, maar aan mijn lijf te voelen is mijn eisprong nog steeds bezig. Zit al op dag 23....heel bizar. Wel paar keer geklust maar doordat ik al ruim 6 dagen een eisprong voel. En was vanaf maandag al met rekbaar slijm tot met donderdag. Sinds vrijdag niet meer maar voelt zo gespannen. Heel vreemd. Ben deze maand gestopt met ovu sticks.
Hallo labmuisje, wat spannend dat je in april gaat starten met IUI en inderdaad wat bijzonder dat je zelf het zaad van je partner hebt onderzocht! Ladylola, mijn partner gebruikt zink en ik foliumzuur met vitamine D. Verder probeer ik zo gezond mogelijk te eten en koken. Ik ben wel ontzettend gek op ijs maar het blijkt dat soja de vruchtbaarheid kan verminderen dus probeer ik dat beperkt te consumeren. Waaraan herken jij je eisprong Ladylola? Loopt het dan ook tegelijk met je ovulatietests? Ik herken het (nog steeds) niet bij mijzelf. Toen ik ovulatietests gebruikte had ik wel eens twee keer een piek. Nu koop ik ze niet meer omdat ik er niet op durf te vertrouwen. We lopen bijna gelijk, zit nu op dag 21
hoi Meiden Graag kom ik ook meekletsen met jullie! Wij hebben ook een heel ander verhaal.. maar dat mag de pret niet drukken en graag sluit ik me bij jullie aan Even kort... ik ben 26 jaar en mijn man en ik zijn nu ruim 2 jaar bezig voor een kindje van ons samen. In mei 2015 zijn we voor onderzoeken naar het ziekenhuis gegaan en hier heb ik in augustus een hsg gehad. In september was ik zwanger.. maar helaas werd dat een miskraam Nu moeten wij het nog een jaar zelf proberen.. (we zijn al weer 4 rondes verder) en als dat niet is gelukt starten wij in oktober met IUI! momenteel ben ik begonnen met homeopatie om via deze weg mijn hormonen iets rustiger te krijgen! Ladylola spannend dat je de stap naar het zh hebt genomen! die stomme protocollen ook soms dat je daardoor niet naar het zh kon waar je graag heen wilde! Hopelijk gaat dit ziekenhuis jullie goed helpen! Ran ik las dat jij ook een verlaagd amh hebt. kut dat daar zo weinig over te vinden ien over bekend is hea? Mijn arts zegt dat het niks met de vruchtbaarheid te maken heeft en dat het allemaal niks uit maakt. alleen wij vinden het wel gek dat we eerst binnen 4 maanden zouden starten met iui ivm het amh en daarna na een miskraam ineens een jaar moeten wachten! ach ze zullen het wel weten!
Lin laat je niet wegsturen hoor! Precies dit heb ik ook gehad, omdat ik zwanger ben geraakt in april, moest ik weer een jaar verder. Ben naar ander zkh gegaan deze maand en deze willen op zijn minst onderzoeken of er wat mis is en hoeveel kans wij hebben. Anders moest ik nog tot april wachten. Je wordt al zo moeilijk zwanger en dan laten ze je weer een jaar prutsen. Voel jij je er niet rot onder? Ik ben echt mezelf verloren een paar maanden van frustratie. Nu gaat het gelukkig alweer stukken beter. Jeetje wat zuur lin! Ik zag bij jou in het nod topic toch dat jij zwanger raakte? Ran, sinds mijn dochter voel ik het veel intenser. Maar ik herken het aan 6 dagen van te voren komt er meer slijm. Uiteindelijk word het rauw eiwit waar je draden van kunt trekken. Ook voel ik het in mijn buik dat er wat groeit. En rond de eisprong heb ik dus die draden en mijn buik gloeit links of rechts. Als ik ga zitten of duw voelt het beurs. Sex is dan ook onwijs gevoelig en nou niet bepaald stimulerend dat je denkt oh jippie! Maar niet iedere vrouw heeft dit zo duidelijk en heftig. Maar het klopte wel dus de met de ovusticks. Die heb ik 4 rondes gebruikt. Klopt wel hoor dat je een keer een vrij hoog stickje kan krijgen en dat je denkt oke geweest, maar later komt echt de knaller. Heb ik vorige ronde gehad. Ik had toen ook voor eerst weer een cyclus van 32 dagen sinds mijn miskraam. Deze ronde ook blijkbaar weer zoiets. Heb nu geen idee wanneer mijn ei was. Heb de hele week al slijm en gezeur. Als ik de gevoeligheid moet geloven donderdag of gisteravond.
Ladylola, wat vervelend dat het dan juist gevoeliger is. Wel fijn dat je duidelijk weet wanneer het eraan komt. Lin1989, mag ik vragen hoe hoog jouw amh is? Je weet niet meer wie je moet geloven met die verschillende antwoorden. Wat ik ervan heb gelezen is met name dat het je eicel reserve meet. Dat voelt wel als een extra zorg /tijdsdruk vind ik..Maar laatst las ik ook dat bij iemand de amh waarde weer was gestegen. Dat wil ik dan het liefst geloven. Bij onze aankomende afspraak ga ik vragen of ze het nogmaals willen meten. Dusseldorf gaf aan dat ze bij zo'n waarde direct wel zouden starten met behandelingen. Hier zeiden ze dat het nog meeviel.
Klopt lady we hebben n x in n nod groepje gezeten maar dat was na mijn miskraam. Ik vind een jaar zelf proberen heel lang. Ik had het begrijpelijker gevonden als ze ons na een hallf jaar lieten terug komen voor iui. Want denk dat we dan al zoveel mogelijk de natuurlijke kansen benut hebben. Al denk ik dat mijn lijf nog niet klaar is voor n zwangerschap nu. Ik heb veel klachten (hormonaal) over gehouden aan de miskraam. Wat fijn dat je je eisprong zo duidelijk voelt lady. Nja fijn.. ik vond het nirt altijd fijn. T kan behoorlijk zeer doen! Ran mijn amh is 0,5 en wordt in april opnieuw gemeten. Hoe hoog is de jouwe? T zegt iets idd over de tijd. Maar hormoon behandelingen gaan ook minder makkelijk omdat je minder eitjes hebt. Heb je meer hormonen nodig voor n goede behandeling. Daarom wil ik zoveel mogelijk de natuurlijke kansen benutten. Zie ik zo tegen op. Loop jij in 2 ziekenhuizen?
Hier zo bloed prikken, zodat zij mijn progesteron kunnen meten. Dan op CD2/3 weer opnieuw. Heb geen idee nu wanneer mijn NOD is. Ik ga maar beetje uit van 10 februari. Dat het gevoelig is, is niet altijd prettig nee. Kan echt zeer doen. Maar je bent hormonaal nog van slag? Hier duurde de miskraam ook heel lang. Maar daarna 6 achtige cyclussen gehad, helaas heeft het niks opgeleverd. IN NL zijn ze echt stugger betreft behandelingen. Snap het wel, want onnodig behandelen is zonde tijd en geld, maar wel frustrerend voor de patiënten. Een halfjaar is te begrijpen. Misschien het toch bespreken dan?