In landen waar het heet is hangen de ballen van de mannen verder van het lichaam af. Door het zweet koelen de ballen en blijft de temperatuur van de ballen laag. Tevens hebben ze in die landen een ander leefritme. Bv Frankrijk, Italië en Spanje houden ze op het heetst van de dag een siësta. Dus ook koeler. ...
De menstruatie staat weer voor de deur.. Roze afscheiding gespot en temp weer flink gedaald.. Des te blijer dat ik gister de afspraak heb ingepland. Nu op naar ronde 10.. Nog 2 te gaan en dan hebben we onze 1e afspraak in het ziekenhuis..
Ninke goed van je dat je de afspraak vast gemaakt hebt dan! Jammer van je ongesteldheid, maar dan kan je er nu naartoe leven dat ze jullie gaan helpen! Is een fijn gevoel vond ik. Labmuisje, ja we hebben dat id ook gelezen. Sauna doen we niet meer voorlopig. En gelukkig word het al warmer en kan de stoelverwar ING uitblijven. In bad gaan doen we ook een stuk minder, maar doen we af en toe wel voor de ontspanning. Enveder vitaminen, sporten en gezond leven. Ik drink zo ie zo noet en mijn vriend allen nog maar een biertje af en toe.
Even paar daagjes offline geweest... @ Ladylola ; Wat schrikken dat 1 eileider niet goed blijkt te zijn!! Het is dan waarschijnlijk/misschien iig een verklaring waarom het zo lang moet duren. Hopelijk blijkt het geen ernstige endometriose te zijn en blijft een operatie je bespaard!! @Nienke; balen dat je weer ongesteld gaat worden Hier is nu wel weer rust... we hebben de knop om gezet na het kl*te nieuws vorige week. Heb gister follikel meting gehad voor de iui, maar was nog te klein om pregnyl te spuiten. Lag ook wel een beetje in de verwachting omdat t nog maar dag 11 was. Morgen weer echo en hopelijk dan groot genoeg voor direct pregnyl en zaterdag IUI... Zondags doen ze hier niet en ben bang dat mn ei maandag al weg is want heb m nog nooit na dag 15/16 gehad. Zijn met name benieuwd naar de zaadkwaliteit na de opwerktest...dit wordt doorslaggevend voor nog vaker iui of direct ISCI.. spannend. Hopelijk weten we zaterdag meer.
Spannend Izie. Het opwerken kan soms en heel verschil maken. Bij ons ook van een beweeglijkheid van 5%naar 70% door de opwerking. Moed houden! !!! Verder wel apart om te lezen dat bij jouw op dag 11 de follikel nog niet groot genoeg is terwijl in dan mijn eisprong al gehad heb. Hihihi
Spannend hoor Izie! Duim voor je dat zaterdag de IUI kan plaatsvinden en dat de zaadkwaliteit door de opwerking flink verbetert..
Blijft gewoon een ingewikkeld proces. Er worden mensen zwanger in omstandigheden dat je je af vraagt hoe is het mogelijk, maar het gebeurd. En wij moeten ons aan tienduizend voorschriften houden om 1 gelukkige poging te realiseren. Aha klaagmodus uit, hahaha Fijn dat je er weer bent Izie. Goed dat je even een sabbatical hebt genomen. Heel goed Nienke dat de afspraak staat. Voor je start ben je zo 2/3 ronden verder. Idd bijzonder op dag 11 al eisprong lakmuisje? Hier ook pas op dag 16/17/18/19 mijn eisprong. Hier vanmorgen echo gehad. Zag er goed uit. Bm, eierstokken. zo'n 8 tot 12 eiblaasjes. Waarde van bloed was goed. Boven 35 is signaal voor endometriose, maar ik had 20, dus dat is netjes. Ze vermoed geen of geen ernstige endometriose, in ieder geval ziet ze het ook niet dat het mijn bm en eierstokken in de weg zit. Wat er met die rechter is geen idee. Zij heeft dinsdag overleg met andere artsen en gaan ze alles naast elkaar leggen en dan komen ze met een plan. Ben erg benieuwd. Ze vond het wel vreemd om te horen dat ik pak en beet bij thuiskomst 4 uur lang, ondanks na inname van tramadol, met heftige pijn rechts en misselijkheid voor pampus heb gelegen. Maandag weer heen voor follikelmeting. Ik stuurde aan op woensdag, maar dan denk ze dat mijn ei al is geweest. Ken je dat je dan moet klussen, maar het moeilijk lukt ivm afspraken enz? Vanavond naar een concert, zaterdag logeren we bij vrienden en zijn pas zondagavond thuis, maandagavond slaapdienst. Dus zondag en dinsdagavond tegen alle vermoeidheid in hupsakee...
Ja ladylola, dat ken ik wel. De spontaniteit is soms ver te zoeken haha. Fijn dat alles er god ui zag! En ben benieuwd wat eruit hun gesprek gaat komen voor advies. Jeetje labmuisje, ik wist niet dat de zaadkwaliteit zo verbeteren kon na opwerken! Izie fijn dat de knop om is. Ik heb ook op dag 11 al een redelijk groot ei en mag vaak al de pregnyl zetten of 1 dag later. Best grappig al die verschillen.
Hoi dames, Ladylola, nou ik heb op dag 10 al mijn eisprong, ik heb een cyclus van 24 dagen. Ik heb gisteravond op dik 12dpo en het was omowit. Dus we gaan morgen ongesteld worden en dan door voor ronde 2.
Hoi iedereen! Weet niet of het kan,/mag maar denk ga mijzelf even voorstellen! 😀 Ik ben Anne, 27, al vanaf 2012 bezig met de MMM met (lange) pauzes ertussen! Heb clomid gehad, puregon en nu fostimon hormooninjecties! Steeds reageerde ik wel, eitjes groeide maar rond de 15 verdwenen ze weer! Toen in mei 2015 gestopt en nu in feb 2016 weer begonnen! Zat er even doorheen en was aangekomen in gewicht dus dacht, nemen even een pauze en gaan dan wel weer terug... Dit werd echter pas jan/feb dat ik er weer klaar voor was! Gelijk begonnen met fostimon 75, gebeurde niets en toen naar 113,5! Afgelopen donderdag had ik eitje van ruim 20 en al bezig met springen! Toch nog pregnyl gespoten! Nu op wachtbankje... Mijn NOD is 1april... Grapje zeker?? 😀 Wil graag met mensen kletsen die in zelfde situatie zitten!! Ga zeker nog beetje terug lezen zodat ik ook mee kan praten met jullie! 😁 Fijne avond/weekend nog! Groetjes Anne
He labmuisje, dat is niet leuk! Maar je het een lekker kort cycles, kan je vlug weer door. Hoe lang menstrueer jij? Ik maar 2 amper 3 dagen. Anne welkom, tuurlijk mag je mee kletsen. Des te meer des te leuker. We steunen elkaar door de wacht tijden heen en kunnen vragen bij elkaar kwijt. Jij bent al lang bezig zeg! Steeds met iui?
@labmuisje, wat een korte cyclus zeg! Pff balen van je testje! Hopen dat je snel ongi wordt zodat je weer verder kan! @vanesje; nee nog geen iui, nog steeds alleen follikel stimulatie met hormooninjecties! 😓 M'n lichaam reageert er erg raar op en dat was reden van langere pauze.. Nu reageer ik er best snel op! Zit al wel op CD30 vandaag en pas net eisprong gehad! Dus ik heb wel een wat langere cyclus gehad deze ronde! Voor ons al een elke blije verrassing dat we überhaupt weer een cyclus hebben gehad!! Nu hopen dat het raak is natuurlijk.... Pregnyl gespoten dus zal wel rond dpo10 kunnen testen of het in ieder eval uit mijn lichaam is toch?
Zie dat het hier vooral iui is... Kon op forum verder niet evht groepje vinden wat past bij mijn verhaal.. En jullie hadden hier als titel MMM 2016 dus dat past wel natuurlijk! Ik weet alleen weinig tot niets van iui! 😱 uiteindelijk zitten we soortgelijke situatie? ☺️
Hee meiden! Gisteren weer echo gehad en toen mooi ei van 18x22 mm en de pregnyl gespoten. Vandaag de iui gehad en super goed nieuws. Iui met 3,5 miljoen top bewegelijke zaadjes!! Wat een opluchting, ICSI/IVF wordt mooi op de lange baan geschoven nu, eerst een aantal maanden iui als t zaad zo blijft. Vanaf volgende ronde wel hormoon gestimuleerd, vandaag was in eigen cyclus. @anne; welkom!!! @labmuisje; wat een korte cyclus idd! Super balen van je negatieve test
@izie, wat een mooi ei! En goed nieuws wat betreft de zaadjes!! Ook op het wachtbankje nu dus!! Wanneer is he NOD? 😀
Ik denk 3/4 april er vanuitgaande dat m'n ei gisteren gesprongen is door de pregnyl? Mocht 4 april testen zeiden ze als ik nog niet ongesteld was
Izie wat fijn! Mooi aantal zaadcellen, meer dan je verwachtte toch! Nu weer op het wachtbankje! Anne lekker blijven kletsen hoor niet, het is overwegend iui maar dat maakt niets uit.
Wauw niceeee Izie! En anne welkom. Daarom heet het ook MMM2016. Ongeachte behandeling, doorloop je allemaal wel dezelfde molen. Maar pittig zeg zoveel al gedaan met clomid heb een kennis die heeft ook steeds mislukkende rondes met clomid. Ik zal der hier ff uitnodigen, want die past hier ook prima bij. En jullie zullen samen wel herkenning vinden dan. Hier krijg ik nu rekbaar slijm, dus de happy days gaan van start. Mogelijk laatste ronde op de normale manier...
Izie wat een ontzettend goed nieuws! Nu maar wachten op het bankje.. Hopelijk raak! Wel echt ontzettend fijn dat de ICSI/IVF nog niet nodig is nu Anne welkom! Ladylola, heel veel succes komende dagen meid! Ik duim voor jullie! Veldmuisje, balen zeg! Al ongi geworden ondertussen? Bij mij is het vrijdag doorgebroken. Nu wachten tot het over is, en dan komend weekend maar weer gezellig maken.. (heb ook korte cyclus van +- 24 dagen)