Laten we het hopen! Vandaag een meting van de folikkel gehad. Zat op 14mm op cd 10. Woensdag ochtend terug komen voor een volgende meting.. Ran gefeliciteerd met de zwangerschap!
heej meiden Nienke wat fijn dat je hsg goed is verlopen en dat de eileiders doorgankelijk zijn! wat een naar onderzoek hea? Spannend de onderzoeken van je vriend! krijgen jullie morgen de uitslag of zijn de onderzoeken morgen? heftig die ziekenhuis bezoeken maar denk dat het ook heel fijn voelt om geholpen te worden ipv te dobberen! igg zo heb ik het altijd ervaren! Ladylola begrijpelijk dat het nieuws van je schoonzusje binnenkomt. je voelt je zo hard voorbij gedenderd! toch ook fijn om te lezen dat de rust je even goed doet en dat jullie een vakantie naar Amerika aan het plannen zijn! wat een gaaf plan zeg! Ben je inmiddels al verhuist? of duurt dat nog even? vanesje wat balen dat je eisprong op koningsdag was. op de een of andere manier zit t je steeds qua datums en momenten niet mee! Wel fijn om te lezen dat ook jou de rust goed doet! hopelijk lukt het over 2 maanden om weer met frisse oed aan de slag te gaan! rann gefeliciteerd! fijne zwangerschap gewenst! Hier ben ik inmiddels bijna 11 weken zwanger. de eerste weken kwam er een hoop spanning uit. de 2,5 jaar dat we bezig zijn geweest en de miskraam is mij niet in de koude kleren gaan zitten. Toen ik daar een beetje van hersteld was werd ik misselijk en begon ik te spugen. en dat doe ik nog steeds! helemaal niet erg spuug met liefde. maar inmiddels na een week of 6 word ik het een beetje zat! maar goed we klagen niet. en zijn blij als we de 12 weken mijlpaal gepasseerd hebben en hopen dat stiekem dat de misselijkheid ook wat terug neemt! meiden ik dacht stuur jullie even een berichtje. moet regelmatig aan jullie denken! hopelijk vinden jullie het niet erg! Liefs
Lin leuk ban je te horen! En wat fijn dat alles goed gaat. Snap dat je de kwaaltjes met liefde neemt, maar en na een tijd ook wel zat van word. Succes verder meid!
Lin gefeliciteerd! Bijna de 12 weken grens bereikt.. Spannend meid! Hopelijk gaat alles goed deze zwangerschap! Wel erg balen van die misselijkheid zeg..!! Hopen dat dat idd minder wordt als je de 12 weken voorbij bent.. Morgen gaat hij het zaad inleveren en zal het bekeken worden. Denk dat als ik eenmaal m'n eisprong heb gehad (verwacht deze ergens tussen woensdag en zaterdag) we nog een keer terug mogen komen om de resultaten te bespreken en te horen of we weer naar huis gestuurd worden of dat er een vervolg komt. Denk dat dat nu echt afhankelijk is van wat er uit het zaadonderzoek gaat komen.. Wel spannend allemaal en hoop natuurlijk dat het allemaal gewoon goed zit bij ons allebei.. En ja, de HSG was idd een erg naar onderzoek! Hele dag nog bloedverlies gehad en een dag erna ook nog wat steken.. Gelukkig achter de rug nu
Wauw lin alweer bijna 12 weken. Kan me voorstellen dat je echt even alles doorheen moet komen. Maar komt goed. Dadelijk ga je de happy weeks in. Zal nog even spannend worden met de 20 weken echo, maar hopelijk kan je dan volledig genieten. Hsg is niet prettig, maar tis maar een fractie van een bevalling hoor. Dus bereidt je maar voor Alleen na bevalling krijg je er iets voor terug, bij een HSG is het maar de vraag. Hsg krampen zijn te vergelijken met een heftige menstruatie. Hier overmorgen de operatie. Hopelijk hoor ik vandaag exact de tijd. Ben niet zenuwachtig, maar toch ook weer wel, omdat ik gewoon de uitslag wil weten. Hopelijk hoor ik direct erna welke mogelijkheden er zijn en is het niet voor niets geweest.
Als jullie kunnen kijken dan even via programma gemist. De ok vrouw. Op Nederland 1. Maandag 16-5 om 18.55 uur bij de wereld draait door. Echt zo herkenbaar. Over ongewild kinderloos. Wauw
Vanmorgen op CD12 terug voor een tweede folikkelmeting.. Mijn ei is blijkbaar gister of vannacht al gesprongen.. Er was niets meer te zien.. (eergister nog +- 14mm) BMS was 9.6mm. Helaas afgelopen dagen ook geen seks gehad, omdat mn vriend gisterochtend sperma heeft ingeleverd voor zaadonderzoek en 3 dagen lang moest "opsparen". Deze maand dus geen kansen voor ons, en volgende maand moet ik op dag 8/9 al langs komen voor de eerste echo en waarschijnlijk dan een aantal dagen dagelijks langs komen.. Volgende week wel prikken op progesteron, om te kijken of ei ook daadwerkelijk gesprongen is, of dat deze misschien toch weer weg is gezakt..
nienke wat vervelend allemaal! kan me voorstellen dat je hier deze maand even flink van baalt! hopelijk gaat het volgende maand qua metingen beter! ook wel fijn dat er met fm zicht in je cyclus komt! ladylola heel veel succes morgen! ik duim heel hard dat de operatie goed verloopt en dat het het gewenste resultaat mag hebben!
Nienke wat balen zeg! Jeetje, dan weer een hele maand wachten, vind ik altijd zo vreselijk. Duurt zo lang PFf. Lekker druk bezig blijven meid. Hopelijk vliegt de tijd dan voorbij. Ladylola succes morgen! Ik hoop ook dat je meteen de uitslag hoort en een behandelplan of opties krijgt voor de toekomst.
Ik ben terug van weggeweest , even een maandje geen ZP, even rust. Wel alles bijgelezen Heel veel succes ladylola!!! hopelijk valt het enigzins mee. En Nienke wat ontzettend balen zeg! al zou het toch wel gek zijn dat een ei van 14 mm binnen 2 dagen gesprongen is? Ze waren er bij mij afgelopen ronde ook bang voor, waren eerst 3 follikels in de buurt van 13/14 mm en 2 dagen later nog maar 1. Bloed laten prikken e.d. maar gelukkig geen eisprong gehad, 'recessie' noemde de gyn het? Weet niet of dat met 1 ei ook kan? Zouden ze eigenlijk direct al moeten prikken op progesteron. Hier ondertussen vorige week vrijdag ( de 13e ) onze 3e iui gehad en vandaag vast het evaluatiegesprek met de gyn over hoe verder als deze poging ook niet lukt. Als ik ongesteld wordt eind volgende week kan ik bellen voor een HyFySo, (schuimecho ipv HSG) die kan dan voor in de cyclus zodat de iui die maand ook gewoon door kan gaan. Juli houden we een maand pauze en gaan we lekker 3 weken op vakantie.. daarna hebben we nog 2 pogingen. Afgesproken om na de 5e iui het IVF traject op te starten zodat er geen tijd verloren gaat mocht de 6e iui ook zonder succes zijn.. Dit zou betekenen dat we oktober dit jaar al starten met IVF. Bizar idee, maar we hopen dat het zover niet gaat komen.
Jaa rot is dat he Nienke. Je slaat een maand over om zoiets. Maar je wordt nu wel geholpen en helaas verloopt dat heel stroperig. Hier in januari aangemeld en de operatie kon pas nu, omdat ze in maart pas hsg deden. Hier nu 3 maanden verkeken alleen al door de operatie. Maar goed er zijn hulptroepen. Jeetje Izie wat is er bij jou snel gehandeld zeg. Wel fijn dat ze zo goed doorpakken en ze toch maar hyfyso gaan doen. Wel zonde nu pas. Wie weet zit er wel een blokkade ergens. Maar zelfs al IVF al besproken, echt fijn zo snel. Moet je nagaan we startte beiden tegelijk en ik krijg nu pas mijn operatie. Heb vandaag mijn eisprong trouwens. Tis weer heerlijk gevoelig. De arts zei dat ze dan 4 weken niks doen, maar ik ga vragen of ze dan wel komende eisprong zullen benutten. De is over 4 weken.
Helemaal mee eens Ladylola! Ben ook blij dat er iig gehandeld wordt, en ook kon ik na mn intake gesprek eigenlijk al direct aan de slag met de HSG en verdere onderzoeken. Dus wat dat betreft klaag ik niet. En al helemaal niet omdat het soms, zie bij jou, echt nog veel langer kan duren.. Heel veel succes vandaag! Ik duim voor je voor een goede uitslag van de operatie! Izie, ja dat noemde ze wel, maar gezien mn korte cyclus kan t ook zijn dat die wel degelijk gesprongen is.. Mn temp springt nog een beetje alle kanten op op het moment, dus wat dat betreft vind ik het ook wel moeilijk inschatten.. Ze zei dat ze normaal progesteron prikken 7 dagen na de eisprong. Hier moet ik woensdag voor langs de prikpost. Hopelijk is vrijdag de 13e voor jullie een geluksdag en is de IUI gelukt! Wanneer mag je hiervoor testen? Of wacht je gewoon de menstruatie af? Wel erg fijn dat het vervolg in ieder geval vast besproken is. Dan weet je ook wat je te wachten staat en kan hopelijk alles snel geregeld worden mocht het zover komen. Scheelt uiteindelijk toch weer tijd, en kun je deze wachtperiode ook wat beter benutten met het verkijgen van info enzo Ik hoop voor jullie dat IVF niet nodig gaat zijn en dat je ergens de komende maanden een positieve test in handen hebt
Haai nou tis eigenlijk heel goed gegaan. Operatie is totaal meegevallen. Nou het was geen endo! Was iedereen positief verbaasd over. Dus mijn linker eierstok en leider, maar ook baarmoeder zijn brandschoon. Ook blaas, nieren en darmen niks te zien. Ik werd wakker en keek naar de pleister. Ik dacht ooh nee dit kan 2 dingen betekenen. Het eerste of ze moeten nog een keer opereren en hebben niks gedaan. Gelukkig geen endo, maar de rechter is echt out of order. Geen idee waarom. Toegankelijk maken hebben zij bekeken, maar ze zijn bang dat ik daar dan eug kan krijgen. Eruit halen hebben ze overwogen, maar ook dat hebben ze zo gelaten. Ik heb er geen last van en deze maakt wel eitjes aan. Maar deze kan niet leiden. Nu starten met IUI met hormonen. Zij denken doordat ik wel al 2x zwanger ben geweest het wel moet gaan lukken met een beetje ondersteuning. Ben zelf totaal verbaasd geen endo. Snap er niks van. Dan horen die heftigere menstruaties gewoon echt bij mij. Misschien in combi met die disfunctionele eierstok daarom. Over 6 weken terug komen. Gelukkig start dan direct mijn cyclus. Komende cyclus gebruiken we zelf dan maar. Had vanaf woensdag eisprong nu over 4 weken weer. Nienke tis voor iedereen vervelend dat je het systeem in moet. Maar gaat nu snel bij jou. Hou nog even hoop en richt je op andere leuke dingen. De zomer komt eraan! Heerlijk! Hoest met jou lin? Al een mooi buikje?
Komt goed hoor bij mij Ben ook erg druk met het kopen van een huisje op het moment, dus te tijd vliegt voorbij! En ja, heerlijk dat de zomer er aan komt! Vind het weer nu al heerlijk Wat ontzettend fijn dat je geen endo hebt Ladylola! Wel balen dat rechts niets meer doet, behalve de ontwikkeling van de eitjes. Hebben ze nog iets gezegd over het effect hiervan? De werking van de eierstokken gaat over het algemeen min of meer om en om (niet per definitie precies). Zou het nu niet kunnen zijn als je eitje rechts ontwikkelt en springt dat het eigenlijk ook al een verkeken kans is? Of neemt links alles over? (bij mij is rechts helemaal weg, en doet links al het werk, maar het houdt ook in dat er bij mij rechts niets meer kan ontwikkelen) Fijn dat jullie nu het IUI traject in mogen. De groei van de folikkels zullen ze nu ook wel in de gaten gaan houden lijkt me, dat je geen IUI krijgt als er rechts iets groeit en links niet? Hopelijk ga je die heftige menstruaties niet meer zo vaak krijgen en raak je gauw weer zwanger!
Oooh wat leuk ook een nieuw huis! Nou dan heb je afleiding genoeg. Gelukkig! Links neemt idd alles over, maar weet niet of dit bij mij zo is. Zal het is navragen over 6 weken. Maar bij jou doet links nu idd alles. Hopelijk is deze wel goed doorgankelijk. Super fijn zo snel de HSG is dan heb je hopelijk snel duidelijkheid!
@ladylola, had in t 6+ topic al ff gereageerd, maar ben blij voor je dat je iig geen endo hebt! Straks iig stuk verder opweg met de iui, spannend. De HSG of hyfosy is blijkbaar bij veel centra niet standaard voor de iui. Ze geven bij ons alles op de ' mannelijke factor' en dat is ook de reden geweest voor de directe start met iui. Tis geen onverklaarbaar verminderd vruchtbaar verhaal hier. T zaad is nu elke keer goed genoeg voor iui maar komt nog steeds niet bij normaal gezond zaad in de buurt helaas. Dus ben erg benieuwd wat er uit de echo komt? Hopelijk krijgt Ze gelijk en is alles oke. @nienke, spannend een nieuw huis!! iig goede afleiding 😉 Hier zeggen ze testen op dag 16 na iui, maar afgelopen keren was ik braaf op dag 14 ongesteld.. Kon me afgelopen maand netjes inhouden en niet getest voordien
Zo ben weer thuis na een heerlijke vakantie. Hoe is het met jullie? Hier mijn ei op vakantie gehad. In alle rust en ruimte dit moment goed kunnen benutten dus daar kan het niet aan liggen. Hopen dat het op de natuurlijke manier wil lukken nog... En anders eind juni iui 3.
Wat een stilte hier! Welkom thuis Vanesje Fijn dat je een mooie vakante hebt gehad. Hier ondertussen ongesteld na de 3e iui Vandaag de HyFoSy echo gehad met een goede uitslag gelukkig. Beide eileiders waren goed doorgankelijk.
Haai jaa hier druk met verhuizen enz. Vanesje lekker vakantie genoten? Hopelijk zijn jullie weer opgeladen! Wat jammer Izie dat het weer niet is gelukt en als je dan hoort dat alles werkt, is het niet te begrijpen. IUI maakt het percentage maar ietsjes beter he. Heb totaal geen verwachting van de IUI ook.