Start mmm 2016

Discussion in 'MMM clubs' started by Ladylola, Jan 9, 2016.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. Vanesje34

Vanesje34 Fanatiek lid

Aug 27, 2014
    1,235
    0
    36
    Flevoland
    Izzi wat jammer dat je weer ongesteld geworden bent zeg! Wanneer heb je nu de volgende iui denk je?

Ladylola gaat alles goed met verhuizen? Bijna klaar al?

Hier in de wachtdagen. Ik heb ergens toch weer hoop dat het gelukt is. Al is het zonder hulp van iui. En eigenlijk denk ik dat het zonder hulp bij ons niet lukt. Wil eigenlijk niet hopen maar ja, gebeurt toch.

2. Izie

Izie Bekend lid

Mar 17, 2015
    641
    31
    28
    Ja een beetje hoop komt er dan toch elke keer weer zo in die laatste dagen he. Is hier net zo.

Denk eind volgende week iui als t een beetje doorgroeit allemaal haha. Met 1 ei was de iui al op dag 12, maar vorige ronde leken er 3 te groeien en dat kost dan blijkbaar meer tijd. Uiteindelijk toch maar 1 goed ei door gegroeid.

Dosering is nu opgehoogd dus hoop nu toch echt een keer een ronde met meer eitjes. Dan voelt t iets minder nutteloos allemaal:)

3. Vanesje34

Vanesje34 Fanatiek lid

Aug 27, 2014
    1,235
    0
    36
    Flevoland
    Ja ik hoop ook een keer op meerdere eitjes, maar in het ziekenhuis gaven ze aan dat dit weinig gebeurt. Of ik moet ook eens vragen om een verhoging. Maar op zich groeit het bij mij goed. Ik ben echt 13 a 14 dagen op en 13 af.

4. potato

potato Actief lid

Feb 11, 2015
    278
    1
    16
    NULL
    Amsterdam
    Hoi allemaal,

Ik kom meeschrijven, ben gisteren eindelijk begonnen met IUI, ik spuit nu 75 eenheden Gonal F en later Ovitrelle. Ik was bang dat ik het spuiten heel moeilijk zou vinden, maar het ging prima! ben heel opgelucht!
    ben heel benieuwd hoe snel het groeien gaat van de folikels, wat zijn jullie ervaringen? hoeveel dagen na de eerste spuit is de inseminatie? Bij Vanesje dus 13 a 14 dagen. en 12 dagen bij jou Izzy, dat is snel!

De verpleegkundige die gisteren de uitgangsecho maakte zei trouwens dat men linker eileider boven mijn baarmoeder lag ipv ernaast... en dat dat niets in de weg hoeft te staan, maar ik vraag me wel af of meer mensen dat hebben hier?

5. Vanesje34

Vanesje34 Fanatiek lid

Aug 27, 2014
    1,235
    0
    36
    Flevoland
    Hoi patato, welkom. Gezellig dat je mee schrijft. Ik herken dat niet van je eileider. Maar gelukkig staat het niets in de weg!

Ik spuit menopur en als laatste pregnyl. Dat heeft te maken met mijn leeftijd zeiden ze. Ik ben 36 en dan doen ze andere hormonen dan als je in de 20 bent.

6. potato

potato Actief lid

Feb 11, 2015
    278
    1
    16
    NULL
    Amsterdam
    Vanesje, ik ben benieuwd vanaf welke leeftijd ze dan kiezen voor menopur en pregnyl, ik word deze zomer 35 dus ben helaas ook de jongste niet meer, maar ik heb daar niets over gehoord...
    spuiten jullie 's avonds of 's ochtends?

7. Nienke87

Nienke87 Fanatiek lid

Nov 12, 2015
    1,244
    6
    38
    Welkom potato.

Izie wat balen weer! Hopelijk kun je snel weer verder.

Ik ben vorige week ook weer ongesteld geworden. (Viel te verwachten) heb meteen weer een afspraak gemaakt voor de eerste echo, en morgen mag ik weer komen. Ben erg benieuwd of ze me nu elke dag langs laten komen.. We zullen zien :)

8. Izie

Izie Bekend lid

Mar 17, 2015
    641
    31
    28
    Welkom Potato! Zat je ook niet in het 6+ topic?
    Fijn dat het spuiten je meevalt. Hier was de eerste gestimuleerde iui idd al op dag 12. Afgelopen maand dag 14 omdat er meer eitjes groeiden en dan heeft t langer tijd nodig blijkbaar. Uiteindelijk zijn 2 eitjes toch gestopt met groeien rond de 14 mm dus die deden toch niet mee.

@meer eitjes; Hier wordt de dosering wel elke maand voorzichtig opgehoogd omdat ze wel de voorkeur geven aan meer eitjes.. Maar afgelopen twee rondes helaas toch maar 1 ei. Ze kunnen de dosering niet flink verhogen want dan zul je zien dat t er ineens 6 zijn :)

Ben benieuwd wat er morgen op de echo is te zien, dan is het dag 10.

@ nienke, toch balen. Zou fijn zijn als t je bespaard blijft.

9. Vanesje34

Vanesje34 Fanatiek lid

Aug 27, 2014
    1,235
    0
    36
    Flevoland

Oh dat is id vreemd patato. Ik ben gestart toen ik 35 was. En dit was de reden die zij mij vertelden. Maar elk ziekenhuis zal zijn eigen regels, normen en meningen wel hebben.

10. Nienke87

Nienke87 Fanatiek lid

Nov 12, 2015
    1,244
    6
    38
    Vanmorgen was er nog niet heel veel bijzonders te zien op dag 8. Grootste folikkel was 8mm. Bms was al wel goed gegroeid naar 7.8mm

Donderdag op dag 10 weet terug komen. Vorige maand op dag 10 was die 14mm. Ben erg benieuwd. Hopelijk dit keer ook, dan krijgen we vrijdag zeer waarschijnlijk de samenlevingstest.

11. Nienke87

Nienke87 Fanatiek lid

Nov 12, 2015
    1,244
    6
    38
    Gister voor de tweede echo geweest, folikkel was toen 12mm, dus netjes 4mm gegroeid in 2 dagen tijd. Vandaag weer terug geweest, was die maar 12.5mm :( Dat was ff balen! Eigenlijk wilde ze me morgen weer laten komen, maar dan kan ik echt niet ivm de vrijgezellendag. Nu mag ik zondag weer. Wel raadde ze me aan om ovu testen te gebruiken komende dagen, en dan niet die van de kruidvat, want die schenen niet goed te zijn zei ze.. Dus dan maar voor 1x de dure van de clearblue kopen.. :( Naja tis voor een goed doel laten we maar zeggen!

Wat wel apart is, is dat mn bms vandaag wat dunner was dan gister.. Paar mm dunner geworden. Vorige maand op dag 12 was die 13mm dik, nu maar 6,4.. Maargoed, toen was mn eitje ook al gesprongen, nu nog niet.. Hopelijk zorgt dat voor het verschil.

Dus, zondag weer terug komen en dan misschien maandag de samenlevingstest, afhankelijk natuurlijk van wat er zondag uit komt.. Blijft nog spannend dus allemaal!

12. Vanesje34

Vanesje34 Fanatiek lid

Aug 27, 2014
    1,235
    0
    36
    Flevoland
    Nienke ik hop dat je eitje in ideële al een stuk groter is. Morgen nog een fm toch? En je baarmoederslijmvlies kan ineens flink groeien weet ik uit ervaring.

Ik heb morgen mijn nod. Maar heb al kramp en hoofdpijn dus denk dat ik ongesteld wordt. Ik heb de prikken gisteren weer opgehaald en kan dan maandag beginnen met spuiten. En op naar iui 3.

13. Nienke87

Nienke87 Fanatiek lid

Nov 12, 2015
    1,244
    6
    38
    Vandaag weer geweest. Gistermiddag was Ovu test positief. Vanmorgen zat eitje tussen de 16 en 17mm. Gaat de goede kant op! Had vrijdag en vandaag flinke steken rondom eierstok. Morgenvroeg nog een afspraak staan en dan ook de samenlevingstest.

Bms was vandaag al weer gegroeid richting de 10mm.

Vanesje ben je al ongi geworden? Duim voor je dat de volgende iui succesvol zal zijn..

14. Vanesje34

Vanesje34 Fanatiek lid

Aug 27, 2014
    1,235
    0
    36
    Flevoland
    Nienke de samenlevingstest is toch om te kijken of jouw baarmoederslijmvlies niet te zuur is ofzo? Ik wilde die ook graag maar in mijn ziekenhuis doen ze het niet. Ze geven aan dat toch alsnog 50% van de vrouwen met te zuur slijm zwanger raakt.
    Ik ben vandaag ongesteld geworden. Op naar ronde 23 en iui 3. Ben het best wel zat inmiddels eigenlijk.

15. lin1989

lin1989 Fanatiek lid

Sep 27, 2014
    1,215
    181
    63
    ha lieve meiden!

Ik lees nog steeds mee met jullie! en als ik dan jullie verhalen lees voel ik weer even hoe moedeloos ik er soms van werd.. Het is gewoon om ongesteld te worden.. je gaat er vanuit je ongesteld word. gewoon rot ronde 23 al weer vanesje!
    In ronde 23 werd ik voor het eerst zwanger van ons *. Ik had het toen ook echt niet meer verwacht!

ladylola hoe is het met jou na je ingreep? nog een gesprek gehad met de arts?

Nienke succes morgen met de samenlevingstest! Ik heb ook nooit zo'n test gehad. ze hebben bij mij ook nooit mijn cyclus gevolgd. Bizar hoe dat per ziekenhuis zo verschilt!

Hier gaat het goed! morgen 15 weekjes alweer... ik vond het in het begin heel lastig te beseffen en heel onwerkelijk. Het word nu steeds meer werkelijkheid! qua buikje en borsten kunnen we er ook niet meer onderuit! hihi!

16. Vanesje34

Vanesje34 Fanatiek lid

Aug 27, 2014
    1,235
    0
    36
    Flevoland
    Lin wat fijn dat alles goed gaat met jou! Geniet er maar lekker van, het is je zeer gegund!

17. Nath91

Nath91 Bekend lid

Jun 2, 2015
    525
    3
    18
    Ass. Filiaalmanager
    Wij starten na verwachting Augustus of September..

18. Nienke87

Nienke87 Fanatiek lid

Nov 12, 2015
    1,244
    6
    38
    Vanmorgen weer geweest. Gister bleek de gyn toen wij weg waren ook al gekeken te hebben of er levende zaadcellen in mijn slijm te vinden waren. Hij heeft toen niets kunnen vinden. (gemeenschap was nog geen 12u daarvoor geweest)

Bij de samenlevingstest kijken ze of de zaadcellen in mijn cervixslijm kunnen overleven. Gister was er dus niets te zien in mijn slijm.

Maargoed, omdat we dit niet wisten, gisteravond weer gemeenschap gehad.

Vanmorgen zagen we op de echo dat ik de eisprong gisteravond of vannacht heb gehad. Aangezien ik gister tot begin van de avond nog wat lichte steken heb gehad, verwacht ik dat die ergens in de nacht gesprongen is.

Vanmorgen heeft de fertiliteitsarts ook nog wat slijm weggenomen. Na heel lang zoeken vond ze 1 zaadcel, maar die was al dood..
    Toen meteen ook even de resultaten erbij gezocht van het zaadonderzoek van mn vriend en dat was godzijdank prima! Veel zaadcellen en goed beweeglijk. Daar lag het dus niet aan. (aantallen weet ik niet)

De pH van mn cervixslijm was niet goed. Ik zat op 3, wat echt veel te zuur is :( Aangezien het zaad nog geen 12u overleeft in mn slijm, verwachten ze nu dat dat de oorzaak is waarom het niet wil lukken.

4 juli moeten we weer naar de gyn. Daar gaan we alle resultaten bespreken. De fertiliteitsarts verwacht dat we IUI behandelingen gaan krijgen. Hier hebben we nu ook een foldertje van mee gekregen.

Vanesje, balen dat je ongesteld bent geworden :( Ik duim voor je dat de IUI komende ronde zn vruchten afwerpt.. Het is je zo gegund..!!

19. candle85

candle85 Actief lid

Jun 19, 2015
    484
    67
    28
    Dag dames. Ik zou hier graag komen meeschrijven. Wij hebben dinsdag de eerste afspraak bij onze huisarts en ik hoop dat jullie mij kunnen vertellen wat ik kan verwachten. Gaat hij al onderzoek doen of krijg je gelijk een verwijzing gynn? En zo ja welke onderzoeken kan ik/wij verwachten? Ik ben blij dat we de stap gezet hebben, maar vind het ook spannend.

20. Vanesje34

Vanesje34 Fanatiek lid

Aug 27, 2014
    1,235
    0
    36
    Flevoland
    #300 Vanesje34, Jun 15, 2016
    Last edited: Jun 15, 2016
    Hoi mannons, welkom.
    Ik kreeg eerst een verwijzing. Voor een fertiliteitsskliniek. Dat duurde bij mij maar 2 weken voor ik daar terecht kon. Toen hebben ze mij middels een echo bekeken, eistokken baarmoeder etc. Alles goed. Volgende afspraak Zaad vriendlief bekeken ook goed. Volgende afspraak hsg voor mij en bloedonderzoek. Volgende afspraak alle uitslagen bespreken en behandel ideeën. Wij werden toen voor 6 maanden weggestuurd om het zelf nog maar te gaan proberen. Omdat er met beide niets zichtbaar mis was. Na 6 maanden geen resultaat weer terug en toen mochten we meteen de eerstvolgende cycles voor iui.

Ik ben alweer 2 dagen aan het spuiten. Volgende week dinsdag de fm en dan einde week de iui denk ik.

Share This Page