Hoi manons. Bij ons heeft de huisarts wat eerste onderzoeken laten doen. Bij mij is er toen bloed geprikt. Hij wilde mijn cyclus zien (ik hield t bij op kaartjes in n app) en heeft bij manlief n zaadtest laten doen. Dit was allemaal goed. We zijn toen even een paar maanden naar huis gestuurd en toen doorverwezen naar t zh. Daar prikten ze of ik wel n eisprong had en testen ze t zaad en maakten ze n baarmoeder foto. Spannend voor je aankomende dinsdag. Hopelijk is je huisarts lief en begripvol! Ps grappig feitje 5 dec 2014 hadden wij onze eerste afspraak bij de dokter.. en nu ben ik 5 dec 2016 uitgerekend hihi. Realiseer t me zojuist!
Bedankt voor jullie reactie. Het is dus per huisarts verschillend of je direct een doorverwijzing krijgt. Ik wacht het 'rustig' af.
Wij hebben ook direct een doorverwijzing gekregen, maar dit ivm het verleden van mij waarbij er al 1 eierstok is verwijderd. Bij de eerste afspraak bij de gyn, hebben we meteen allerlei onderzoeken gekregen, namelijk: zaadonderzoek, bloedonderzoek, echo van eierstok+eileider en baarmoeder en een HSG. Verder ook meteen de hele cyclus in beeld brengen dmv echo's plus een samenlevingstest. Begin deze week zijn we er dmv de samenlevingstest achter gekomen dat het zaad van mn vriend niet kan overleven in mijn cervixslijm. Dit is namelijk te zuur. 4 juli hebben we terugkoppelingsgesprek met gyn en gaan dan het behandelplan bespreken. De fertiliteitsarts heeft aangegeven dat we waarschijnlijk IUI gaan krijgen. Ik was trouwens heel blij dat ik in de maanden voor de afspraak al getempt had en ovulatietesten had gebruikt. Dit maakte het beantwoorden van vragen tijdens het eerste gesprek een stuk makkelijker
Vandaag de tweede echo gehad en fm. Eitje was 20mm en was aan het sprongen. Morgen ochtend de iui. Benieuwd hoeveel zaadcellen mijn man nu heeft. Na de stop van 3 maanden. Laatste keer was door griep echt rampzalig.
Heel veel succes Vanesje! Hoop voor je op een mooie hoeveelheid zaadcellen en een goed resultaat! Mn duimen draaien voor jullie!
Nou 10 miljoen zaadjes, na opwerking 4,2 miljoen over. Nu maar weer afwachten. Ze gaf aan dat als deze keer ook niet lukt ze een gesprek inplannen. Om te praten over de voortgang en ik de k dat ze dan gaan vragen of we nog verder willen met iui of dat we door willen met ivf. Klopt dat wat ik denk? Weet iemand dit? En nu zit ik zo te twijfelen, gaan we nog 3 keer door met iui of gaan we gewoon meteen voor ivf... Moeilijk. En maar even bespreken zo met mijn vriend.
Fijn dat het zaad weer stukken beter was! Duimen draaien! Volgens mij is het redelijk de normale gang van zaken om na 3 iui pogingen een evaluatiegesprek te plannen, denk niet dat ze direct over zullen stappen op IVF als het zaad nu goed genoeg is voor de iui. IUI is stukken goedkoper, kijken wij uiteraard niet naar maar de gezondheidszorg wel En het is natuurlijk stukken meer belastend voor jezelf. Ik denk soms ook wel ' doe nu maar direct ivf' ipv nog die laatste 2 iui pogingen.... maar als het uiteindeijk echt zo ver moet komen zingen we die laatste twee maanden ook nog wel uit. De kansen zijn misschien klein maar wie weet lukt het toch met iui en bijft de hele ivf ellende je bespaard. Ben benieuwd wat ze zeggen!
Izie ja daar heb je gelijk in. Voel me de laatste 2 dagen zo down. Heb eigenlijk geen zin moeder in het hele circus. Aanleiding was een collega die zei dat ze 9,5 week zwanger was. Ze had een onveilige one night stand gehad en daarna de morning after pil genomen maar ze voelde aan haar lichaam dat het anders aanvoelde. Maar zei ze ze ging toen op vakantie en wilde het nog even niet weten, dan kon ze nog even zuipen en los gaan. En na de vakantie een test gedaan en ja zwanger. Ben er echt even verdrietig van, maar raakt me echt harder dan ik had verwacht, in hoeverre je iets kan verwachten of ergens op voorbereiden.
Hallo meiden, is bij jullie prolactine geprikt? Weten jullie tot welke waarden verkleint prolactine de kans voor een zwangerschap niet? Groetjes
Ooh vanesje meis! Snap je helemaal. Wel erg bijzonder zwanger raken van one night, morning after en dan nog zwanger. En weten dat er wat is en dan nog ff week flink los. Voelt erg wrang dan ja. Betreft je ivf tjah jeetje lastig hoor. Hier kreeg ik ook direct advies voor ivf. Onze kans om zelf uberhaupt zwanger te raken is 20%. En die afwijking van mij moet er eigenlijk uit alvorens ivf, dus willen ze eerst toch iui, omdat ik wel al 2x zwanger ben geweest. Jullie zijn onverklaarbaar toch? En nu wel weer goede zaad. Hmm ja ik snap je wil je tijd niet verspillen. Maar stel lukt hier wel mee? Maar goed je kan je wel alvast aanmelden voor ivf toch? Hier al 4 dagen over tijd. Weet voor 99% zeker dat mijn ei 17 juni was. Heb eergistermiddag wel een test gedaan. Zou dan 13dpo moeten zijn, maar was negatief. Denk iedere keer nu word ik ongesteld, maar nog niks. Nu op 15 dpo. Ik wacht nog tot maandag en erna een test. Maar verwacht er niks van.
Spannend ladylola, heb je nog een keer getest? Ja was even lastig, maar ik ben er nu wel weer. Maar de verdrietige periodes duren wel steeds iets langer.
Nou ik ben in verwachting! Tis gewoon ongelofelijk. Voel ook vrij weinig. Heb er wel een beter gevoel bij dit keer, maar ik ben nog wel bedeesd. We zijn ook gewoon verwonderd. We wisten dat het mogelijk is, maar we hadden het opgegeven. Ook net besloten dat we 6x iui doen en de operatie en ivf niet meer zouden doen. Maar tis echt bizar dit. Nu hopen dat goed mag blijven gaan.
ladylola! wat ontzettend bijzonder dat je net voor je de behandelingen na de uitslag van de operatie gewoon zwanger bent geworden! maar zoo begrijpelijk dat je bedeesd, voorzichtig etc bent! maar wat vind ik het fijn nieuws voor je! En oo wat begrijp ik die voorzichtigheid als geen ander! Hier met 18 weken zwangerschap nog steeds onwijs voorzichtig! Meis ik duim dat de komende spannende weken snel en voorspoedig gaan!!
Ja bijzonder he lin! Bij mij dochter was dit ook, maar dat was direct na afspraak 1. Loop nu al 6 maanden bij fertiliteit. Kan me voorstellen dat je voorzichtig bent. Wanneer krijg je de 20 weken? Je geniet hopelijk toch wel hier en daar he?