Start mmm 2016

Discussion in 'MMM clubs' started by Ladylola, Jan 9, 2016.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. Vanesje34

Vanesje34 Fanatiek lid

Aug 27, 2014
    1,235
    0
    36
    Flevoland
    Izie jammer dat er geen echo plaats vind voor de iui vind ik altijd. Geen idee waarom ze dat niet doen, is toch een soort extra check, hoe groot is het ei, is hij al gesprongen of op het punt van en hoeveel eitjes zijn het geworden. Maar ja.

Ja ik mag volgende week zaterdag testen.

2. Izie

Izie Bekend lid

Mar 17, 2015
    641
    31
    28
    Ja zou idd een stuk geruststellender zijn als je nog ff echo voor en dag later ofzo krijgt.
    Zal wel beetje te duur worden haha.

Spannend! Al andere dingen dan anders?

3. Vanesje34

Vanesje34 Fanatiek lid

Aug 27, 2014
    1,235
    0
    36
    Flevoland
    Izie, nee voel me niet anders dan voorgaande maanden...

4. CHARRR

CHARRR Lid

Oct 22, 2015
    8
    0
    1
    Female
    Hallo iedereen,

Mag ik mij ook aansluiten?

Ik ben sinds september gestopt met de pil. Mijn lichaam heeft zich meteen herpakt en ik kreeg netjes weer een 'echte menstruatie'. Vanaf het begin af aan had ik al het gevoel dat het bij ons moeilijk zal gaan. Iedere maand hoop je dat je ongelijk hebt, maar helaas.

Alhoewel we nog (net) geen jaar bezig zijn, zijn we 19 juli bij de dokter geweest, omdat wij zekerheid wilde en allebei inmiddels wel het gevoel hadden dat er iets niet goed is en dan met name met het zaad. Mijn partner moest een zaadanalyse en ik moest bloedprikken. Vrijdag leverde we het zaad in en maandag werd ik gebeld door de dokter dat de uitslag inderdaad niet goed was, maar wel goed genoeg voor IUI. Op basis van mijn leeftijd hoefde ze ons niet door te verwijzen, maar liet de keuze aan ons over. Op 24 augustus a.s. staat de eerste afspraak bij de gynaecoloog.

Ik vind het allemaal erg spannend (ik heb een enorme ziekenhuisfobie), maar ben blij dat we de stap hebben genomen. Hopelijk is het bij mij wel allemaal goed.

Iedereen heel erg veel succes!

5. Nienke87

Nienke87 Fanatiek lid

Nov 12, 2015
    1,244
    6
    38
    Ladylola, wat een vervelend nieuws! Heel veel sterkte en ik duim voor jullie dat de IUI wat moois gaat brengen..

Vanesje spannend! Hou je het nog vol om niet te testen? Duim voor jullie!

Izie, ook voor jullie duim ik! Ze te lezen een paar mooie eitjes, hopelijk ontwikkelt zich er eentje tot een mooi babytje..

Charrr welkom! Wens jullie heel veel succes in de mmm. Hopelijk werpt het snel zn vruchten af.

6. lin1989

lin1989 Fanatiek lid

Sep 27, 2014
    1,215
    181
    63
    Charr welkom! Wat een spannende tijd ga je tegemoet!

Ladylola hoe is het gegaan afgelopen dinsdag?

7. Izie

Izie Bekend lid

Mar 17, 2015
    641
    31
    28
    Welkom charrr!

Spannend die eerste uitslagen.

Hoe slecht was het zaad? Of weet je geen getallen?

Wij zijn ook na een jaar direct begonnen met iui ivm verminderde zaadkwaliteit.

8. CHARRR

CHARRR Lid

Oct 22, 2015
    8
    0
    1
    Female
    Bedankt iedereen en ik hoop voor jullie ook dat het mag lukken!

De aantallen: 8 miljoen per ml, 67% onbewegelijk, waarvan 38% dood. Volume was wel veel (6,1) en VCM 15,6.

Ik heb nog geen idee hoe slecht dit eigenlijk is, maar de huisarts vond het een slechte uitslag.

9. Vanesje34

Vanesje34 Fanatiek lid

Aug 27, 2014
    1,235
    0
    36
    Flevoland
    Hoi charr welkom. En het is ook spannend. Succes.

Hier even iets minder nieuws. Ik ben weer ongesteld geworden. En we hebben na lange gesprekken besloten om helemaal te stoppen. (Deze gesprekken hebben we al een langere tijd, is niet over 1 na het ijs gegaan) We zijn de hormonen, het prikken, de echo's, ziekenhuizen, spanning etc zo zat. Alles draait erom en we willen ons leven terug. We zijn samen met de honden ook heel gelukkig, de kers op de taart is er dan niet, maar we vinden ons leven erg fijn ook zo. Wellicht komt het er nog van spontaan, er is niets mis met ons blijkt na alle onderzoeken dus dat is ook niet uitgesloten, al heb ik daar geen hoop meer op eigenlijk. Ik vind het best lastig om dit te delen want er zijn mensen die wel 8 jaar door gaan voor hun ultieme wens, die baby. Maar ik ben daar denk ik niet voor gemaakt. Ik kan het niet meer. De onzekerheid, de mood swings. Ik wil iedereen hier heel veel succes wensen. Ik hoop dat voor ieder van jullie de wens wel uitkomt!
    Ik trek me terug uit van jet forum. Knuffel voor iedereen!

10. Izie

Izie Bekend lid

Mar 17, 2015
    641
    31
    28
    Wow Vanesje wat heftig!

Vind het wel erg dapper van je. En niemand heeft daar over te oordelen.
    Wat voor de een na 6 jaar klaar is is voor de ander misschien veel eerder de grens.

Hele dikke knuffel, ik hoop dat je je rust terug vind en dat er ooit nog een wondertje op jullie pad mag komen.

Succes meid!

11. Izie

Izie Bekend lid

Mar 17, 2015
    641
    31
    28
    @charrr

Vcm 15,6 valt nog wel mee gelukkig! Als t aantal ml inderdaad altijd echt zoveel is. Dat maakt dat t nog niet heel dramatisch is.

Wij zijn destijds ook met zon Vcm begonnen en dat vonden ze hier wel reden voor iui, maar noemen t "lichte mannelijke factor" als reden voor t niet zwanger worden

12. lin1989

lin1989 Fanatiek lid

Sep 27, 2014
    1,215
    181
    63
    Vanesje wat een ontzettend knap besluit! Heftig om deze te nemen! Heb heel veel bewondering voor je.
    alle geluk in de toekomst gewenst!

13. woepie

woepie Actief lid

Nov 13, 2011
    338
    70
    28
    NULL
    NULL
    Hallo allemaal! Is er plaats voor Nog iemand? Ik zoek gelijkgestemden omdat er niemand in mijn directe omgeving is die dit echt kan snappen.
    Sinds november 2014 zijn we ervoor gegaan, onze tweede. Onze eerste is inmiddels 4. Na 7 maanden zwanger maar na 10 weken en 3 echo's later (ik heb een hysterisch gynaecologische geschiedenis ) kreeg ik een miskraam. Het liet niet zelf los dus een curettage. Na de curettage veel pijn en bloed verlies gehad en daardoor in de medische molen terecht gekomen. Na 8 maanden echo's controles bloed onderzoek en baarmoeder slijmvlies controle (blijft steken op gemiddeld 5 mm) werd ik in april los gelaten. Het leek zich te hebben hersteld. Twee maanden erna krijg ik toch weer zware bloedingen. Dat betekent 13 dagen bloed vrij de rest van de maand bloedverlies. Op dit moment bloed ik al 11 dagen achtereen. Mijn ovulatie heb ik kunnen testen en 5 dagen erna al bloed verlies. Ik ben weer terug in de medische molen. Ik ben afgelopen maandag bij de gynaecoloog geweest en nu de zoveelste nieuwe gyn gezien. Maar dit was de eerste die met een eendenbek heeft gekeken. En wat blijkt......Ze denkt aan endometriose. Daarnaast heeft ze mij aangestipt voor ectropion. En mij gezegd dat mijn baarmoederslijmvlies maar 5 mm is. En mijn luteale fase is veel te kort. Kortom er klopt niets van. Ik moet 15 augustus terug voor controle en dan krijg ik te horen of het beeld hetzelfde is als afgelopen maandag en dan is het endometriose. Mogelijk erna kijkoperatie. Tevens zou ik behandeld moeten worden met hormonen en ze zei dat ik verwezen zou worden naar fertiliteitskliniek voor mogelijkheden tot medisch ingrijpen. Ik zit daar constant mee in het hoofd. Want wat zijn mijn grenzen. Tot waar kan ik gaan voor mijn allerliefste wens: het tweede kindje. Snappen jullie dat gevoel?

14. Nienke87

Nienke87 Fanatiek lid

Nov 12, 2015
    1,244
    6
    38
    Vanesje, jee wat een heftig besluit meid, maar ontzettend dapper! Heel veel sterkte en heel veel geluk gewenst samen in de toekomst. En heel, héél misschien, mogen jullie toch nog een wonder meemaken.
    Maak er wat moois van meid, samen met jullie honden!

15. CHARRR

CHARRR Lid

Oct 22, 2015
    8
    0
    1
    Female
    @Vanesje, inderdaad een heel heftig besluit, maar moedig en goed dat je je grenzen aangeeft. Heel veel succes in de toekomst!

@Izie, ik weet nog niet of het aantal steeds ongeveer gelijk blijft. Is dat bij jullie wel zo? Ik laat hem al wel een tijdje vitamines slikken. Ik had gelezen dat dit kan helpen. Hij drinkt nog wel veel koffie en ik heb gezegd dat hij daar echt mee moet minderen. Ik lees dat jullie de 5e IUI krijgen, ik hoop dat het deze keer raak is voor jullie!

16. woepie

woepie Actief lid

Nov 13, 2011
    338
    70
    28
    NULL
    NULL
    Begrijp ik het nu goed dat ik niet op mijn plek zit hier aangezien er niet is gereageerd op mijn bericht? Of zie ik ze nu vliegen?

17. CHARRR

CHARRR Lid

Oct 22, 2015
    8
    0
    1
    Female
    Hallo woepie,
    Ik ben eigenlijk nog 'nieuw' in het medisch traject. Ik snap het gevoel van grenzen wel. Ik heb altijd gezegd dat ik nooit hormonen zou gaan spuiten, maar inmiddels is mijn grens wel verlegd. Mocht dit wel nodig zijn, dan zou ik dat wel gaan doen.

18. Izie

Izie Bekend lid

Mar 17, 2015
    641
    31
    28
    @ Woepie, welkom!

het is moeilijk om te bepalen waar grenzen liggen, dat is natuurlijk voor iedereen ook ontzettend verschillend. Hoe ver wil je gaan...

Wij zijn bezig voor een eerste en wij zullenl alles op alles zetten tot er echt geen opties meer zijn. Dit heb ik direct al gezegd toen we met de MMM begonnen en stahier nog steeds achter.

Ik weet iet of het anders zou zijn als we al een kindje zouden hebben, daar kan ik niet over oordelen.

Het hele iui traject valt me medisch gezien mee, dus wat dat betreft vind ik het prima te doen incl het spuiten van hormonen.

19. woepie

woepie Actief lid

Nov 13, 2011
    338
    70
    28
    NULL
    NULL
    Bedankt voor jullie reacties! Ik was even bang dat jullie vonden dat ik niet mee mocht praten omdat ik nog geen iui heb gehad.
    Ik zou zelf denk ik wel anders erin staan als ik nog geen kindje had gehad. De wens is niet anders nu. Maar ik wil mijn focus hebben op dat wat er nu al is in plaats van dat wat er niet is. Anderzijds ik hoor van jullie dus dat het proces rondom medisch ingrijpen ook best mee kan vallen. Ben zo bang er helemaal in meegezogen te worden. Maar goed daar ben ik natuurlijk zelf bij. Wel denk ik dat je zelf je grenzen gaat verleggen als je eenmaal bezig bent. Ik tel de dagen tot aan het gyn bezoek van maandag. Wil graag uitsluitsel en weten hoe nu verder. Ik bloed nog steeds en dat is al dag 14! Pffff heel naar alleen al.

20. Ladylola

Ladylola Fanatiek lid

Sep 19, 2009
    4,832
    1,234
    113
    Naarbij Amsterdam ;)
    Hoi meiden,

Vanesje in het bijzonder! Jeetje vrouw dappere keuze. Ik voel deze innerlijke strijd ook enorm. Ik kan me zo enorm in je keuze vinden. Hier ook al meerdere hoge prijzen betaald, maar ben echt murw geslagen. Ik doorleef het vrij emotieloos op het moment. Ik heb het geluk dat ik wel nog een dochter heb, maar hoopte zo vurig op een normale zwangerschap en kraamtijd. Maar grens stopt met IVF. En wil het nog 9 maanden de kans geven en anders blijven we met ze drietjes. Plan veel leuke dingen in en hopelijk komt er ooit een gelukje..

Zou vervelend zijn als je endo hebt Woepie. En ja mijn grens staat al omschreven. Het traject is voor mij niet zuigend, maar alle ellende er omheen wel. De bezoeken, operatie, spuiten. Ik doorloop het een beetje als een robot. Dit is mijn coopingsstrategie, anders verzink ik van verdriet. Succes morgen!

Nienke ik lees nu je laatste regel van je handtekening, heb dit niet eerder gelezen. Jeetje hoe nu verder???

Share This Page