Hee Ladylola, welkom terug! Heb je nog een beetje kunnen genieten van je vakantie? Nu afwachten tot de iui? Ik ben net ongesteld geworden na onze 5e iui hadden 2 of 3 eitjes maar zelfs dat helpt niet blijkbaar. Ben er even zo zat van, die laatste iui die we nog moeten voelt als zo ontzettend kansloos. Bah T valt me steeds zwaarder, waar ik t eerst nog allemaal "prima" aankon wordt ik met de ronde negatiever en verdrietiger. We hebben vorige week evaluatiegesprek gehad, we mogen na de 6e iui direct door met ivf. Dit geeft me wel hoop, in ieder geval nieuwe mogelijkheden en kansen, daar leef ik nu naar toe.
Bedankt ladylola ik ben nu wel zenuwachtig voor morgen. Ik snap wat je zegt hoe veel energie het allemaal vreet. Ik ben dus ook maanden al in een medische molen geweest van minimaal 2 keer per week echo en dan weer bloed prikken. Dat maakt al dat je er enorm in mee wordt gezogen. Laat staan als je al bezig bent met inseminatie. Pfffff. ......
Jeetje izie wat heftig zeg. Kan me voorstellen dat jullie het vertrouwen in iui kwijt raken. Je gaat toch steeds denken hoe kan het dat het nou niet raak is. Ik probeer me steeds meer in alle mensen in deze trajecten te verplaatsen en realiseer me dat het zo'n grote belasting moet zijn. Wat doe je toch veel voor zo'n hartenwens! Sterkte in ieder geval!
Vandaag op de uitgangsecho blijkt er een cyste te zitten van 3,5 bij 4,5 cm... Conclusie, deze maand mag er geen iui Nou krijg ik heel sterk de neiging om de 6e iui te laten voor wat het is.. Nu m'n volgende menstruatie afwachten en direct door met ivf. De gyn stond er niet afwijzend tegenover toen ik er over begon, we moesten het thuis maar eens goed overwegen. Ik heb eigenlijk nul vertrouwen in die laatste iui, maar in de eerste instantie was nu die 6e prima geweest omdat de ivf bijeenkomst toch pas 2 sept zou volgen. Maar kijk er nu dus wel wat anders tegen aan omdat het nu de ivf alleen maar uitstelt. lastige beslissing
Jeetje Izie, kan mij inderdaad ook voorstellen dat je niet meer in IUI vertrouwd en het is een hele moeilijke beslissing. Het is wel fijn dat jullie snel door kunnen naar IVF. Ik ben nu ook erg benieuwd of IUI ons gaat helpen, nu wij ongeveer dezelfde oorzaak hebben. Ik weet wel dat iedereen anders is, maar toch..
Spannend hoor Charrr! Nog een goeie week afwachten en dan jullie afspraak he? Hopelijk helpen ze direct. Probeer niet te veel af te schrikken door niet succes-stories... er zijn natuurlijk nog steeds hee veel mensen waarbij IUI wel de uitkomst is.
Ladylola, je bedoelt het deel van het te zure cervixslijm? Wij gaan nu definitief IUI behandelingen krijgen. Ben eergister weer ongesteld geworden. Deze cyclus nog even afwachten, en dan op de eerste dag volgende cyclus contact opnemen met ziekenhuis. Dan kunnen we de volgende cyclus voor IUI langskomen, incl fm via echo. Eerst 3 behandelingen zonder hormonen, en dan evt met mocht het nodig zijn. Het hele deel van het cervixslijm wordt met IUI overgeslagen, waardoor de kans ietsje hoger wordt voor ons dat het dan wel goed gaat, aangezien het zaad van mn vriend gewoon niet levend door mijn zure slijm heen komt en er dus een minimale kans is dat er toch wat doorheen komt en ook nog eens mn eitje bevrucht Izie, jee wat balen van de cyste meid! Ik snap heel goed dat je geen vertrouwen meer hebt in de laatste IUI. Moeilijke beslissing hoor! Heel veel sterkte en succes met alle afwegingen.. Woepie tuurlijk ben je welkom hier! Een echte grens heb ik op t moment nog niet. We zijn onderweg voor een kindje, en ik hoop toch echt dat wij ooit een kleintje in onze armen mogen sluiten.. De periode van onderzoeken enzo waren bij ons wel vermoeiend. Heb vele uurtjes op mn werk gemist, en keer op keer weer echo's+bloedprikken, maar ik heb wel geprobeerd er zo relaxt mogelijk in te blijven staan. Emotioneel trek ik het nog erg goed, maargoed, dat wordt denk ik pas echt op de proef gesteld als we echt gaan beginnen met de behandelingen. Zoals het er nu naar uit ziet, zullen we eind september beginnen met de eerste behandeling, dus ben heel benieuwd.. Veel succes meid! Hopelijk gaat het jullie geven waar jullie op hopen..
Hoi Nienke wat spannend voor jullie. Ik wens het jullie van harte! Het is zo'n wonder zo'n hummeltje. Daar staan te weinig mensen bij stil. Zeker als het van een leien dakje gaat. succes!
Gisteren weer ongesteld geworden. Heb vandaag de afspraak gemaakt voor de eerste fm voor de behandeling. Volgende week donderdag 9u gaan we het traject starten voor de eerste behandeling! Ben zo ontzettend benieuwd..!!
Vandaag eerste meting gehad. Bms was nog niet zo dik, ging richting de 6mm nu. Follikel was nu 10mm. Zaterdag weer terug komen. Hebben al een potje in huis nu voor het zaad van mn vriend en een spuit ovitrelle. Zaterdag weer terug komen..
Zaterdag weer naar het ziekenhuis geweest. Follikel was toen 13mm en zeker nog niet ver genoeg volgens de gynaecoloog. (logisch als je bedenkt dat die normaal bij 18-20mm springt, en hij de afgelopen 2 dagen dus 3mm gegroeid is) Maandag moet ik terug komen. Ondertussen ben ik ook ovulatietesten (de digitale van clearblue) gaan gebruiken. Ik schrok toen ik gisterochtend zag dat ik een positieve ovulatie test had.. Ik dus bellen met het ziekenhuis om die gynaecoloog aan de telefoon te krijgen. (het is trouwens niet mn eigen gyn!) Hem verteld dat ik een positieve ovulatietest had, zegt hij: "De echo gisteren liet zien dat je er nog zeker niet bent, en dat is betrouwbaarder dan zo'n test. Negeer het testresultaat, en gewoon maandag weer terug komen.." Het nam de onzekerheid nog niet weg bij me.. Gisteravond hebben vriendlief en ik het gezellig gemaakt en hebben we een speciaal glijmiddel gebruikt, dat op internet bekend staat als een glijmiddel wat de zure omgeving in de vrouw minder zuur maakt. Er zaten recensies tussen van vrouwen de op deze manier toch zwanger zijn geraakt, ondanks het te zure cervixslijm.. Dus het was naar mijn idee het proberen zeker waard! Had deze al een tijdje in huis liggen, maar mn vriend voelde mn onzekerheid gisteren ook, en hij wilde deze ronde ook niet volledig kwijt zijn, dus we hebben het nu in ieder geval nog geprobeerd. Gisteravond voor het naar bed gaan, nog eens de ovulatietesten gedaan. De clearblue was wederom positief, en de kruidvat test dit keer ook overduidelijk ('s ochtends hing die er nog net een beetje tegenaan). En vanochtend toen ik de clearblue weer gebruikte, was die weer negatief. Het testen is dus nu voorbij. Vanmiddag om 12u hebben we weer een afspraak voor een follikel meting, dit keer weer gewoon bij de fertiliteitsarts. Ik zal haar dan ook zeggen dat ik gisteren positief getest heb. Ik ben bang dat vandaag Ovitrelle spuiten, en woensdag de behandeling, het al te laat zal zijn. Ik hoop eigenlijk dat we of vandaag, of morgenochtend als er vandaag nog een follikel te zien is, alsnog de behandeling kunnen krijgen, al dan niet zonder de ovitrelle spuit.. Ben benieuwd straks!
Vanmiddag om 12u weer bij de fertiliteitsarts geweest, samen met mn vriend.. En wat bleek? Eitje was al weg! Gemiste kans dus en nu weer wachten op de volgende cyclus.. Die ovulatietest heeft het dus wel degelijk goed gehad! De fertiliteitsarts zei dat de gyn op basis van de test van gister, waar ik over gebeld heb, had moeten besluiten voor vandaag de IUI aan te vragen. Dit heeft hij niet gedaan, want ja, die 13mm van zaterdag was tenslotte nog niet ver genoeg.. :x Mn vriend heeft laten weten dat we hier toch echt niet blij mee zijn, en al helemaal niet omdat ik notabene nog heb gebeld om te vragen hoe dat zat met die positieve test! De arts vanmiddag snapte onze frustratie heel goed, en gaf aan, dat als we willen, we een klacht in kunnen dienen. Nou, dit gaan we dus ook zeker doen! We balen gigantisch, en ik ben toch ook wel een beetje blij dat we gister iig nog gemeenschap hebben gehad, met dat speciale glijmiddel.. Maar ach.. Ik ga er maar vanuit dat ik over 13 dagen weer ongesteld word.. Wie weet gebeurt er een wonder en kon t zaad overleven met dit glijmiddel, maar laat ik er maar niet vanuit gaan... De arts heeft wel in het systeem gezet dat we hier echt niet blij mee zijn, erg teleurgesteld en dat het een gemiste kans is. Ook heeft ze voor de volgende cyclus al genoteerd dat er bovenop gezeten moet worden, juist omdat mn ei dus gewoon echt snel groeit en misschien zelfs wel springt terwijl die nog niet helemaal groot genoeg is volgens de statistieken. Maar ja, ook dit is tijdens de onderzoeken al gebleken en was dus al bekend.. Ze reageerde gelukkig wel heel begripvol en we nemen haar ook niets kwalijk. Neemt niet weg dat we wel een klacht gaan indienen richting de gynaecoloog.. (mn vriend noemde hem al een beunhaas tegenover de fertiliteitsarts )
neeeeee Nienkeeee en wat ongelofelijk stom en zonde! Blijkt maar dus dat je er als een havik bovenop moet zitten! Wat stom, je had dus eigenlijk dan dinsdag moeten komen en niet 5 dagen later....gelukkig hebben jullie het zelf nog gezellig gemaakt, maar jeetje zo zonde! Hier ben ik niet zo actief op het moment. Ben gewoon te druk met andere dingen en ook zo enorm aan het twijfelen. Mijn dochter is vandaag gaan wennen op school. Nog 6 weken dan is zij alweer 4 jaar. Poeh! Time flies! En we willen het komende jaar nu we verhuisd zijn en alles hier op orde is, toch graag ook op reis en vakantie voor zij 5 wordt. Ik weet niet of ik dan de IUI al wil. Dat we het zelf proberen oke. Maar goed hebben beide de rekening gekregen eigen risico kaboem....en dan denk ik tja anders volgend jaar weer 800 euro kwijt en dit jaar aan niks. Dus ja hoop je met 3 kansen in dit jaar dat dit geld toch nog ergens goed voor is geweest. Geen prijs is te hoog, maar wel als je het hele jaar al verloren heb zien gaan. Anders hadden we de baby meegenomen, maar ja als je hoogzwanger ben, kan je niet zoveel. Dus nu maar kijken of we dan in januari/februari ergens naartoe gaan, mocht het wel raak zijn. Hoest met de rest?
Hier vanmorgen weer de eerste fm gehad voor deze cyclus. Zit op dag 8, en mn follikel was al 13.5mm groot, en mn bms was ook al ruim 8mm dik. Vandaag op dag 8 dus gelijk aan dag 10 vorige maand.. Woensdag op dag 10 weer terug komen en ondertussen ovulatietesten blijven gebruiken. Zodra die positief is, moet ik bellen, en zal de behandeling ingepland worden, ofwel de dag erna, ofwel dezelfde dag nog (ligt eraan of ik sochtends of savonds positief test) Spannend dus! Later deze week zullen we, zoals het er nu naar uit ziet, de behandeling gaan krijgen Vorige keer op dag 11 de positieve test, dus ben benieuwd of dit morgen of overmorgen al zover is.. Ladylola, begrijpelijk dat je niet zo actief bent! Lastige keuze sta je ook voor.. Ja dat eigen risico is niet niets Bij ons zijn de rekeningen ook net binnen gekomen en betaald.. Hebben jullie al een keuze gemaakt wat jullie gaan doen? Of nog niet? Heel veel succes hoor!
Jammer dat de vorige ronde niet is gelukt nienke, maar hopelijk deze ronde direct raak als ze het goed doen! Spannend zeg! Maar je moet dus wel ovutesten doen? Lijkt mij toch dat zij het goed bijhouden dmv echo? Hmm nou ben benieuwd of ik ze ook moet halen. Ik zit nu op dag 9 en morgen follikel meting. Ik ben dus wel gestart. Wil nu gewoon door, want dan hebben we het maar gehad. Ik voel wel enorm aan mijn linkerkant eitjes rijpen. Ik krijg goal-f 75, maar ben heel benieuwd hoe mijn lichaam reageert. Hoop toch wel op 2/3 eitjes. Heb jij maar 1 eitje nienke? En we gaan in januari op wintersport. Stel het lukt deze ronde dan moet dat nog net kunnen op de latten. En de zomervakantie komt ook met ene mini wel goed.
Ovutesten zijn als controle voor jezelf wel fijn! Zolang ze niet positief zijn hoef je ook niet bang te zijn dat de iui te laat komt. Ik vond t altijd wel prettig om te doen
Ze houden idd de fm wel bij, maar omdat het bij mij ineens heel snel kan gaan, heb ik zelf aangegeven ook de ovu testen te blijven gebruiken. Om niet nog eens mn ei te missen zoals vorige maand. het is dus zeker geen verplichting, en nu met de arts besproken dat we in principe van de echo's uit gaan, maar als de ovu test iets anders aan geeft dat we daar wel op vertrouwen. De test is tot nu toe negatief, maar wel bijna positief, en net met toiletbezoek ook veel doorzichtig slijm.. Het zit er dus bijna aan te komen. Wat spannend ladylola dat jullie er nu voor gaan. Het is jullie zoo gegund! Ik duim echt heel hard voor je dat je gauw een positieve test hebt en dat alles goed blijft gaan. Heel benieuwd naar de meting morgen! Voel je de eitjes rijpen ja? Wauw.. Dat heb ik nog nooit gehad.. Alleen vlak voor de eisprong heb ik wel iets steken, maar dat is ook de ene maand wel, andere maand niet. Ik heb idd maar 1 eitje. Waren nog wel 2 kleintjes te zien, maar die deden verder niet mee. Ik gebruik ook geen hormonen, dus dat scheelt misschien nog Opzich zou ik meerdere eitjes niet erg vinden, maar te veel is natuurlijk ook niet fijn. Ik duim voor je meid!
Vanmorgen was de test nog negatief. 10u weer echo gehad, en folikkel was niet heel veel gegroeid. Zat op een kleine 15mm. Voor vrijdag weer een afspraak gepland en ondertussen blijven testen. Net op werk weer getest, en toen was de ovulatietest positief. Dus meteen gebeld met de fertiliteitsarts. Morgen om 8.45 weer fm, en dan gaan we kijken/beslissen of we morgen eind van de ochtend de IUI krijgen, of vrijdagochtend. Dit is helemaal afhankelijk van hoe het er op de echo uitziet. Spuiten hoef ik in ieder geval niet meer nu.. (geen idee of die een andere maand nog nodig gaat zijn, ligt nog steeds in de koelkast )
Wij hebben vandaag de IUI behandeling gehad! Gistermiddag om half 2 een positieve ovulatietest. Sochtends en savonds was die negatief. Vanmorgen om 9u echo en het eitje was gesprongen.. jemig wat gaat dat snel bij mij! Gelukkig meteen de boel in gang kunnen zetten. Zaad inleveren, wachten op het lab, en iets na half 11 mocht ik weer de stoel in en heeft de inseminatie plaatsgevonden. Hele middag en avond wat zeurderige steken bij de baarmoeder, maar dat is voor het goede doel. Nu 2 weken wachten..!!