denice d spannend morgen de HSG ik duim voor je dat het allemaal goed mag verlopen en dat het je meevalt! izie idd.. gek idee.. maar ze zijn inderdaad wel wat gewend. bij mij zat er toen ook nog eens een mannelijke gynaecoloog in opleiding bij.. ik dacht arme jongen! maar goed hij wil gynaeceloog worden! sjorsjette spannend zeg de mmm weer in! krijg je nu alle onderzoeken weer op nieuw? of heb je nog geen idee? hier even geen bijzonderheden! ook fijn! hihi
Jeetje sjorsjette wat een verhaal. Mag hopen dat jullie nu wat meer bespaard blijft zeg. Ik ga je niet blij maken met iets. Hier ook de illusie dat we wel genoeg hebben meegemaakt, wij een keer gespaard zouden worden. Kennen jullie het? Ik ben nu echt op een punt dat ik denk, wil ik nog wel een tweede. Het heeft me zoveel energie gekost. Ik ben nu op het punt dat het me niet meer zoveel frustratie geeft. Wij gaan straks verhuizen en als voorbereiding gaat mijn dochter naar de crèche in de school, 2 ochtenden. De psz werkt niet samen met de school en de crèche zit er echt in en werkt samen. Mijn dochter is erg gevoelig dus dan kan ze al wennen aan de schooltijden en het pand, de mensen enz. Tis van 7.30-13.30. En pak en beet 6 maanden later gaat ze naar school. Leeftijdverschil is nu al 4 jaar. Afijn, we laten ons wel onderzoeken hoor. Dan weten we in ieder geval wat er gaande is.
Hoi Tatum80, Ohhh jullie eerste stap was IVF. utrobolletjes?! nog nooit van gehoord. wat is dat precies? Spannend hoor, hou ons maar op de hoogte. Hoi izie Spannend dat jullie morgen de eerste afspraak hebben! inderdaad zoals tatum al zei, is het ongemakkelijker voor jou dan voor hun. Ik heb vanmiddag het HSG onderzoek, bij ons in het ziekenhuis doen ze ook het FOAM onderzoek ( is hetzelfde onderzoek maar dan met schuim ) ze hebben gevraagd of ik daaraan mee wilde doen. ik heb besloten om wel mee te doen, dus heb ik er vanmiddag 2! het schijnt zo te zijn dat het beter is met de schuimecho omdat er geen stralingen bij komen kijken en omdat het minder pijnlijk zou zijn. Dus voor in de toekomst zou het prettig zijn als het zo zou gaan. ik heb nog een vraagje, zijn er dames die ervaring hebben met een verhoging in de temperatuur tijdens het slikken van clomid? Ik heb namelijk een hele hoge temperatuur tijdens en nu na me menstruatie nog steeds. xxxxx
Hoi Lin! Dank je wel! Ojaa de artsen in opleiding die dan heel serieus mee zitten te kijken naar binnen. vind ik toch altijd wel even ongemakkelijk. Ik trek dus ook tijdens een echo alleen maar lange truitjes aan. Fijn dat er even geen bijzonderheden zijn inderdaad! Dan lijkt het stukje vanaf het omkleedhokje tot de stoel niet zo ver hahahhaa
heel veel succes DeNiCeD!! Hopelijk is het een beetje te doen. wbt clomid heb ik geen ervaring dus kan ik je niet helpen
Ooh wauw met schuim? Ben benieuwd hoe je het hebt ervaren. En dat gekoekeloerd dat went hoor. Mocht er ooit een kleine komen, worden alle taboes doorbroken. Heb geen ervaring met Clomid. Misschien even in climid topic vragen?
Lieve lady.. geef de moed niet op. Begrijpelijk dat je door t steeds groter wordende leeftijdsverschil soms twijfelt en dat dat frustreerd. T is zo ontzettend kut dat het ooknu niet vanzelf gaat. Maar wie weet leveren de onderzoeken wat op! Wat goed zeg dat ze bij jullie n opvang in dr school hebben. Ik werk op n kdv en merk dat het toch soms n grote stap is voor de afgestudeerde peuters om naar school te gaan. Hopelijk maakt dit het wat makkelijker voor je dochter.
Nou daarom dat was mijn gedachte ook. Eerste periode kwijnen sommige peuters echt weg. Ik ga haar het eerst jaar ook regelmatig een dagje thuis houden. Maar met dit hoop ik wel dat ze al beetje went aan langere dagen. Nee ik wil het ook niet opgeven, maar tis wel stuk relaxter zonder frustraties. Ben net ongesteld geworden, dus ronde 19 hello!! vrijdag bloed prikken en manlief maandag zijn best doen. Nou die heeft nu al buikpijn van de gedachte. Hij vindt het vre-se-lijk! Op 29 februari mogen wij komen.
deniseD Hoe is het gegaan gisteren? begrijp ik nou goed dat je 2x een hsg hebt gehad gisteren? hopelijk is het je meegevallen! kut is dat hea lady ronde 19.. het lijkt gewoon te worden maar o zo frustrerend. ja die mannen en het wegbrengen van hun kwakjes.. denk een stuk trots die ze even op zij moeten zetten. en dan zijn ze ineens super bang dat ze iemand bekends tegen komen of dat het niet lukt! maar het is ook zo'n spannend onderzoek! igg zo ervaarden wij dat. van dat zaad hangt zoveel af! hier ben ik in mijn nopjes!! voor het eerst sinds 4 rondes na mij miskraam voel ik mijn eisprong weer!!! en ook heb ik deze ronde geen buikpijn gehad na mijn menstruatie! langzaam begin ik het gevoel te krijgen dat mijn lijf binnenkort weer een zwangerschap aan kan! klinkt raar.. maar had zoveel vage klachten na de miskraam dat mijn lijf er ook niet toe in staat was de afgelopen tijd! zo voelde dat! zegt nog niet dat ik volgende maand zwanger ben! hihi maar t voelt nu beter!
Lieve ladylola, geef de moed niet op, begrijp ook je frustatie heel goed hoor! wat betreft het zaad brengen vinden alle mannen helemaal niks, die van mij vind het ook niks. het is zoals lin zegt, heft echt met trots te maken. hun mannelijkheid. Lieve Lin wat fijn!!!! lekker positief zijn! je weet het nooit. ik duim in ieder geval met je mee! Ik heb inderdaad gister 2 x een hsg gehad, de eerste was bij radiologie en was het bekende onderzoek. Ik had een uur van te voren naproxen ingenomen en moet zeggen dat het me eigenlijk best mee viel. het is geen prettig onderzoek en zeker even op je kiezen bijten maar het was net klaar toen het heel vervelend werd. alles goed gelukkig! beide eileiders toegankelijk dus dat is goed. de gyn viel het wel op dat ik een wat afwijkende baarmoeder vorm heb, daar schrok ik dan wel een beetje van maar is volgens mijn arts helemaal geen probleem! de tweede hsg was bij mijn Eigen arts, zelfde concept alleen geen straling en geen contractvloeistof maar schuim. zou minder pijnlijk moeten zijn en dezelfde werking moeten hebben. moet inderdaad bekennen dat deze veeeel minder pijnlijk was. de uitslag was ook hetzelfde! ik zit nu op dag 8 van mijn cyclus en aanstaande vrijdag heb ik een echo. geloof dan volgende week weer 2 x, als het goed is gaan ze me volgen denk om te kijken of de clomid aanslaat? xxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxx
Fijn dat je het achter de rug hebt! Wij hebben gisteren onze eerste afspraak gehad.. Deze maand gaan we gebruiken voor cyclus analyse en 2e zaadonderzoek, en i.p daarna starten met IUI. Arts gaf de voorkeur aan IUI met hormoonstimulatie, zelf nog even goed afwegen of we het niet eerst in eigen cyclus willen proberen. Op het eerste zicht lijkt het probleem bij t zaad te liggen en niet bij mij maar ze gaf duidelijk aan dat je wel meer kans hebt als je het wel in een gestimuleerde cyclus gaat doen. Lastig! wel erg blij dat ze direct doorpakt en we niet voor een x aantal maanden weer naar huis worden gestuurd.
Hoi Izie Wat fijn dat ze inderdaad meteen actie onderneemt en dat er meteen wat gaat gebeuren! Je moet het gewoon even rustig overwegen en doen wat goed voelt voor jou. Anders zou je het ook eerst in Eigen cyclus kunnen proberen en daarna gestimuleerd, maar dat is volledig aan jou! hebben jullie al een afpraak staan voor het zaadonderzoek?
Denise hoe is het vandaag met je na de hsg van gisteren? nog last van? Izie wat gaan ze bij jou snel beginnen met iui zeg! bizar hoe het overal anders gaat in de ziekenhuizen! maar voor jou wel heel erg fijn! Begrijpelijk dat je twijfelt of je gestimuleerde iui wilt. Misschien kun je het een beetje laten afhangen van je echo's de komende maand? dat je een beetje kijkt hoeveel eitjes er groeien of ze snel of langzaam groot worden! dat dan je gevoel wat meer bevestigd word ofzo! geen idee hoor hoe dat allemaal werkt! hihi!
Goedemorgen Dames! ik voel me eigenlijk heel goed na de HSG, geen pijn gehad helemaal niks gelukkig. Vanmorgen heb ik een echo gehad, lijkt erop dat de clomid niets heeft gedaan. mijn linkereierstok zat vol met allemaal kleine blaasjes stuk of 26. Rechts zat er 1 die wat groter was dan de rest dus die vond ze wel de moeite waard om te volgen ondanks dat ie eigenlijk iets te klein was me cyclusdag. Woensdag moet ik terugkomen om te meten. hoe is het met jullie? xxxxxx
@lin1989 ; klopt is idd snel, maar is op basis van het zaadonderzoek wat geen erg goeie uitslag was. Ze is bang dat we t daar niet mee gaan redden. Als t volgende week ineens top zaad blijkt te zijn veranderen de plannen misschien wel weer. @deniced; wat fijn dat je er zo weinig last van hebt gehad, maar balen van je echo hopelijk wordt die ene wel een bruikbaar ei!
Hoi meiden, mag ik hier mee kletsen? Ik ben 35 en we zijn 19 rondes bezig geweest voordat we in de mmm belandde. Er is niets met ons beide aan d hand, en er is dus geen reden waarom het nog niet gelukt is. Ik ben inmiddels onder behandeling bij acapunctuur en Ik heb nu net mijn eerste iui gehad en zit in de tweede wachtweek, en ik vind het best heel spannend allemaal.
welkom vanesje! hopelijk helpt de acupunctuur je voor een extra zetje dat de iui aanslaat! heb je bij je vorige iui poging ook acupunctuur gebruikt? irritant hea de diagnose onbegrepen subfertiliteit! in het ziekenhuis noemen ze het een goede/positieve uitslag! wij vonden het toen niet zo voelen! izie spannend dus wat het aankomede week word qua uitslag van het zaad! mag ik vragen wat de uitslagen nu waren? meiden hoe is het met jullie?
Lin, dit is mijn eerste iui. En ben nu denk ik 3 maanden bezig met acapunctuur. Been erg benieuwd allemaal. En inderdaad wat jij zegt, er is niets mis met beide maar waarom het dan niet lukt... Dat voelt toch vreemd.
@lin1989 ; ja ben ook heel benieuwd. Uitslag toen was vmc van 7,5. Dus 'maar' 7,5 miljoen goeie zwemmers. Dit door lage bewegelijkheid en lage hoeveelheid. Volgens de gyn bleef er 5 miljoen over als je dat zaad zou opwerken voor iui