Hoi dames, ik heb me in het begin al een keer aangemeld zeg maar voor deze club. Ik ben alleen op het moment nog niet echt een frequente lezer hier op zp. Wij gaan in april starten met onze eerst iui. Wie weet dat ik dan wat meer hier zou zijn. Ik heb bijna 2 weken hsg gehad en die was goed. In maart uitleg en prikinstructie (zal geen probleem zijn, al vaker mezelf geprikt ) en dan in april starten. De rust doet mijn lijf goed, dus een goed besluit geweest, soms lastig omdat we nu de ene na de andere van onze vrienden zwanger zijn, maar we houden ons aan ons traject /beslissing. Hihihi
Welkom terug dan labmuisje. Al bijna beginnen met iui, spannend. Ik vind het een heel spannend proces en soms zenuw slopend.
Tijdens de vorige afspraak zei ze dat ze dat alleen wou doen als ze 'daar aanleiding' toe had. Maar ik wil er eigenlijk toch wel op aandringen om het wel te doen. Straks blijkt dat ik 6 iui pogingen hebt gedaan terwijl de boel lekker verstopt zat, beetje zonde van alle moeite. edit : Beetje zitten googlen en blijkt dat veel ziekenhuizen de HSG pas na de 3e iui ofzo doet. Naja 9 maart gewoon afwachten en dan gooien we t in de groep.
Izie mijn ziekenhuis wilde eerst alles uitsluiten en onderzoeken voordat ze een advies deden voor iui. Ik heb hem gehad toen we een jaar bezig waren. Was geen prettig onderzoek. Voelt als heftige menstruatie krampen maar ik had er vanalles over gelezen op internet, en had veel erger verwacht, dus mij viel het mee.
Ja dat lijkt mij persoonlijk ook de meest logische volgorde, maar daar zijn de meningen bijkbaar over verdeeld haha
bij mijn ziekenhuis zit een hsg in het onderzoekplan! ik heb geen echo's gehad om mijn cyclus te volgen! na de hsg zijn we een half jaar naar huis gestuurd! vonden we frustrerend maar toen bleek ik dus ronde 1 na hsg zwanger te zijn! het ging mis. maar ik ben zo blij dat ik toen wel natuurlijk zwanger ben geworden! vandaar ook mijn vraag! wij wilden namelijk heel graag geholpen worden. maar waren ook realistisch. hoe snel wilden we de mmm als onze natuurlijke kansen bv ook groot waren! ook nu na de miskraam! het is kut.. klote dat we zoveel geduld moeten hebben.. maar natuurlijke kansen benutten voelt voor ons beter als persee nu de mmm in willen! zeker omdat de slagings percentage helemaal niet zo hoog ligt! bedoel er niks meer hoor hihi!
Nee t heeft ook zeker mijn voorkeur, maar t beleid per ziekenhuis wisselt gewoon enorm. Ik wordt ook liever op de normale manier zwanger maar onze kansen zijn gewoon niet groot door de zaadkwaliteit. Als bij ons beiden alles goed zou zijn zou ik er heel anders in staan maar nu verkies ik toch wel hulp boven nog maanden "door rommelen".
Ik geen totaal geen pijn gehad bij de HSG, een wat zeurend gevoel in de buik nadien. Meer niet. Ik moet er alleen bij vertellen dat ik naproxen als pijnstiller voor die tijd kreeg een ook 1 voor een paar uur erna. En ik heb nooit iets van menstruatie pijnen of krampen of iets dergelijks. Dat scheelt ook heel erg. Verder gaan we eigenlijk nu al beginnen met de IUI. Deze maand nog even en waarschijnlijk maart. En dan waarschijnlijk 3 maand rust. Dit omdat we anders met de eventuele uitgerekende datum slecht uitkomen. .. Mijn vriend heeft gesolliciteerd voor een zware opleiding, hiervoor geld het eerste half jaar heel erg hard leren. En veel examens in januari en februari. Als we in april, mei of juni zwanger worden en hij is aangenomen dan wordt als heel erg krap en zwaar. Red Hij het eerste half jaar qua examens niet is het gewoon einde opleiding en uurs hij werkeloos. Iets wat we totaal niet willen. Dus daarom juist die maanden nu rust, en dan in juli weer verder. Het was en moeilijke beslissing en we hebben er echt een paar dagen over moeten denken en praten. Ook omdat er zoveel onzeker is. Als hij in April weet dat hij niet wordt aangenomen dan gaan we gewoon verder. Dus nu toch even spannend aan het worden. Als het goed is wordt ik vandaag ongesteld. ...
Hoi meiden, Mag ik me bij jullie clubje aansluiten? Ik en mijn vriend zijn sinds oktober 2014 bezig voor ons eerste kindje, na 17 rondes zijn we naar de huisarts gegaan en zijn we doorverwezen naar de Gynacoloog. Hiervoor hadden we vorige week de intake. Nu krijg ik een cyclusanalyse, die maandag gestart is, en mijn vriend een semenonderzoek en hiervan krijgen we 8 maart de uitslagen. Super spannend dus! Ik heb morgen mijn derde FM. En hopelijk is mijn eitje dan wel gesprongen dan kan ik volgende week bloed laten prikken om te controleren of het een goede eisprong is geweest. Het lijkt me gezellig en fijn om met jullie te kletsen Liefs,
Hoi repeltje, welkom. Spannend voor je ook het traject in. Succes. Labmuisje ik snap dat jullie hier even god over moesten praten. Is niet niks. Je wil toch gewoon graag door als je eenmaal bezig bent. Maar snap ook dat hij zijn baan wil behouden. Jeetje.
Heftig lapmuisje! Wel knap dat jullie zo'n besluit konden nemen. Ondanks je het leven niet kan plannen, is het wel enorm sterk als je zekerheid voor je gezin kiest en niet in de wilde weg maar denkt ach komt wel op zijn pootjes terecht. Welkom repeltje! Je gaat dan nagenoeg gelijk op met Izie en mij. Jeetje nog 2 nachtjes dan weten we de uitslag en of ze ons kunnen en willen helpen. Ik hoop echt dat ze iets hebben gevonden in mijn hormonen, zodat ik kan begrijpen waarom het gewoon niet gebeurd. Ik heb mijn eisprong geloof ik alweer gehad. Zou ik nu op 1 dpo moeten zitten.
Welkom repeltje. Ook spannend ladylola, ene kant hoop je dat ze wat vinden, en aan de andere kant niet. Ik heb zelf het zaad van mijn vriend onderzocht, dus dat waas geen verrassing meer. Het was nu alleen nog spannend of ze bij mij wat zouden vinden. Gelukkig niet het geval. Nu woensdag de eerste echo voor de FM. Ben benieuwd.
Nee ik heb nog geen iui helaas, eerst een cyclus analyse en dan daarvan de uitslag en dan het behandelplan
Oh ja sorry dat had je al wel verteld. Mijn hoofd is soms op 6 plaatsen tegelijk. Ik hoop dat je da snel "geanalyseerd" bent en lekker verder kunt, dat zal met 1 cycles wel moeten kunnen lukken toch?
Haha maakt niet uit . Ja ik hoop dat ze het met 1 cylus kunnen zien, en dat we straks uitslag hebben en gewoon geholpen gaan worden. Uitslag duurt nog meer dan een week bah ik haat wachten haha.