ICSI (PGT) lotgenootjes gezocht

Discussion in 'MMM clubs' started by Josefientje, Feb 25, 2025.

Tags:
Thread Status:
Not open for further replies.
  1. Josefientje

Feb 25, 2025
    14
    4
    3
    Female
    Ik zoek lotgenootjes die ook aan het begin van een fertilteitstraject staan. Mijn vriend is drager van translocatie 13:14 en heeft slecht zaad. We worden nu doorgestuurd naar UMC voor nader onderzoek, maar ik acht de kans groot dat we aangewezen zijn op een ICSI PGT traject. Hopelijk is het zaad daarvoor goed genoeg. De huisarts zei dat de uitslag teleurstellend was maar niet dat er helemaal geen zaad gevonden is.

Wie staat er ook aan de vooravond van zo’n traject en vind het fijn om erover te kletsen? Ik loop vooral aan tegen het piekeren over wat de toekomst wel of niet zal brengen. En ik voel me een alien te midden van al mijn vriendinnen die maximaal een half jaar erover deden om zwanger te raken. Ze zijn heel lief maar ook druk met zichzelf en begrijpen het niet echt.

Mijn vriend is een schat en juist heel kalm en hoopvol. We willen juist door leven en genieten en dat is ook goed. Maar lotgenootjes om mee te kletsen lijkt mij fijn!

2. Berenmama

Berenmama Fanatiek lid

Dec 12, 2016
    1,494
    464
    83
    Female
    Gelderland
    Hallo Josefientje! Wij zitten al midden in het traject, hopelijk hebben we binnenkort onze eerste terugplaatsing van onze enige embryo die na de punctie geschikt was voor pgt (maar gelukkig gezond bleek). We hebben al twee kinderen, ze hebben net als mijn man het Stickler syndroom (een bindweefsel aandoening waarbij je sterk bijziend bent), maar dat wisten we toen nog niet. De wens voor nog een kindje was erg groot en na lang wikken en wegen hebben we voor pgt gekozen (de kans is 50%). We lopen ook in het UMC en vinden het daar erg fijn. Hebben jullie al een datum voor een intake gesprek? En dan komt er natuurlijk ook nog een intake gesprek met Maastricht - voor dit traject heb je veel geduld nodig :confused:

3. Josefientje

Feb 25, 2025
    14
    4
    3
    Female
    hee,

Wat hoopvol dat jullie binnenkort een terugplaatsing hebben! En dapper dat jullie deze stap gezet hebben :)

Wij wachten nog op een uitnodiging van UMC. Hoe lang heeft het bij jullie allemaal geduurd?

Wij gaan ook Gent overwegen omdat de wachttijden daar een stuk korter zijn. Dat gaat natuurlijk veel meer tijd van ons vragen. Heel lastig om de juiste afweging te maken. We hebben nog geen kindje en willen onze drie pogingen dan maar zo goed mogelijk inzetten en in die zin hebben we dus ook wat meer vrijheid om zo ver te reizen hiervoor.

4. Berenmama

Berenmama Fanatiek lid

Dec 12, 2016
    1,494
    464
    83
    Female
    Gelderland
    Wij hadden in april 2024 de intake (3 maanden op gewacht), in mei bloed afgeven voor de pgt test en in oktober was de test afgerond (zo'n 6 maanden). In december voor een maand aan de pil om met een menstruatie te kunnen beginnen met de hormoonspuiten. Dat was begin januari. 15 januari had ik de punctie en de pgt uitslag had ik na 7 weken (één week eerder dan aangegeven). Enkele dagen later mocht ik al starten met provera om mijn menstruatie op te wekken. En die is gisteren gekomen! Morgen moet ik 5 dagen letrozol innemen om mijn eigroei te versnellen en 31 maart is er een echo gepland, net voor mijn eisprong. Onze 6-daagse-cryo wordt dan 6 dagen na de eisprong teruggeplaatst, dat zal ergens in de week van 7 april zijn. Eindelijk is het bijna zover!

Ik hoor van veel mensen dat Gent sneller is inderdaad. Ik zit ook in een facebook groep (PGT Nederland), hier krijg je veel steun en informatie van lotgenoten!

Hopelijk krijgen jullie snel een uitnodiging en gaat het vlot met alle testen!

Share This Page