Start MMM Januari 2024 Deel 3!

Discussie in 'MMM clubs' gestart door Milena92, 17 sep 2024.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Milena92

Milena92 Fanatiek lid

13 nov 2019
    3.498
    3.118
    113
    Vrouw
    Merci <3 :)
    Ze zou overleggen met de arts, en krijg nu een mail over een echo afspraak haha. Dus donderdag begin middag komen daar. Ik kan niet rationeel mn gevoel sturen helaas, dus ik heb nu dan hoop dat die cyste toch ineens weg is.. het is twee weken later dus dat lijkt me niet, zeker zonder eisprong maarja. Can't help it :roflmao:

Nou dat is inderdaad raar eigenlijk zon groot verschil. Snap dat jij dan denkt, had ik ook niet die andere medicatie kunnen proberen.. Ja echt vreemd. Kun je dat niet alsnog vragen ?

2. Newbie123

Newbie123 Fanatiek lid

7 jul 2021
    3.117
    2.465
    113
    Vrouw
    @Pcosrondetwee hmm ja als je inderdaad al 2x licht positief hebt gehad zit de kans er inderdaad wel in! De arts waar ik nu loop had me ook gezegd dat je eigenlijk niet langer dan 8 maand letrozol mag nemen inderdaad door het baarmoederslijmvlies dat aangetast wordt. Dus vandaar snap ik de wissel dan wel! Maar alsnog als je slijmvlies wel gewoon oké was bij de vorige cyclussen zal het niet echt verschil maken.
    Maar wat een stomme logica dat je de utro niet mag nemen in de eerste ronde?! :( Dan krijg je een kans die hoe dan ook niet optimaal benut is.

klopt inderdaad dat het duurder is, dat was ook de reden dat mijn eerste ziekenhuis er niet met opstartte. Maar uiteindelijk als je blijft aanmodderen met iets dat niet werkt komt het ook duur uit. :roflmao:

Klopt dat van dat meedenken en op moet komen voor jezelf! Maar soms zijn bepaalde ziekenhuizen enkel maar met protocollen bezig en ben je enkel een nummertje waardoor opkomen voor jezelf weinig zin heeft. :( Als ik het hier hoor hoe dames zelf experimenteren met bepaalde medicaties, zonde vind ik het, want de arts zou dit gewoon moeten bekijken met je… :(

Pcosrondetwee vindt dit leuk.
  3. Lief

Lief VIP lid

26 sep 2007
    5.040
    2.851
    113
    #2123 Lief, 12 nov 2024
    Laatst bewerkt: 12 nov 2024
    Slik me suf idd, alles voor die emmie, maar die is nog nooit in zo'n niet fit lijf terecht gekomen bij mij. Gek genoeg echt 0 stress over.. we'll see...

Dank allemaal voor de succeswensen, komt vast goed ;) Ik stop er nog ff paracetamols in en dan leg ik de wereldreis weer af, jammer dat ik alleen moet wel ;)

4. Newbie123

Newbie123 Fanatiek lid

7 jul 2021
    3.117
    2.465
    113
    Vrouw
    Dit klopt dus niet hé. Ziekenhuizen doen dit gewoon telkens uitschijnen omdat ze van de overheid de richtlijnen krijgen om niet meteen met de duurste medicatie of behandeling te beginnen dat is de énige reden. Want je weet maar nooit dat het toch eens zou werken… Hoe vaak ik in mijn omgeving heb gehoord dat mensen met IUI moeten beginnen met zaad dat er eigenlijk niet voor geschikt is gewoon puur door protocollen ‘want eerst moet je 6 maand IUI doen voor je naar ICSI mag overgaan’, wat dan weer in andere ziekenhuizen niet zo is. :(

nergens op de aanvraagformulieren staat dat je eerst moet starten met de terugbetaalde variant. Het is dus echt maar gewoon wat de arts vindt dat jij nodig hebt. Maar het is op zich altijd logisch dat je start met letrzole maar als die niet werkt voor jou, moet je echt niet een paar rondes doen, maar kan een arts beslissen om over te gaan naar de medicatie die je nodig hebt.

Ps. dat van niet meer kans hebben ze me in UZ Leuven gezegd. Daar mocht ik dan na 6 rondes door naar IVF en vonden ze het niet de moeite om iets anders van medicatie te proberen. Gelukkig werd ik toen op de valreep zwanger!! <3

Hopelijk vind je wat afleiding op je werk! Want al het wachten is toch altijd slopend! :(

Pcosrondetwee en Panda95 vinden dit leuk.
  5. Milena92

Milena92 Fanatiek lid

13 nov 2019
    3.498
    3.118
    113
    Vrouw
    Heel veel succes! :D
    Misschien maak je je geen zorgen omdat je voorgevoel zegt dat t raak gaat zijn :rolleyes:
    Geen stress is sowieso goed! :)

Panda95 en Boompje88 vinden dit leuk.
  6. Newbie123

Newbie123 Fanatiek lid

7 jul 2021
    3.117
    2.465
    113
    Vrouw
    Ik snap dat je het niet te positief inziet! :$ Heb je wel het gevoel dat je je grens wat kan uiten bij de arts als je op consultatie bent?
    Ik moet eerlijk zeggen dat ik dat nooit kan/kon. Het hielp me dan wel heel erg om mijn partner mee te nemen naar de afspraak die dan wel even opkwam voor mijn belangen. Ging hij even met de vuist op tafel kloppen. :roflmao:

Dit traject heb ik wel met de spuitjes mogen proberen, maar helaas had het ook niet het gewenste effect. Of laat ons zeggen, wel een eisprong (waarvoor de medicatie dient) maar alle randvoorwaarden waren dan weer niet oké.
    Ik vond het in het vorige traject echt jammer dat ze het niet als oplossing aanreikte, maar gelukkig toen op de valreep zwanger geworden. :rolleyes:
    De arts nu noemt ons zoontje dus geen resultaat van een geslaagd traject, maar een ‘gelukje’. :cry:
    Ik denk dat de waarheid in het midden ligt. :p

7. Panda95

Panda95 Fanatiek lid

6 mrt 2023
    1.836
    1.511
    113
    Vrouw
    België - Leuven
    Klinkt heerlijk dat je het voor jezelf dan wel wat los kan laten nu. Kan alleen maar aangename verrassing zijn dan moest er toch iets zijn. En anders lekker pauze!

8. Lief

Lief VIP lid

26 sep 2007
    5.040
    2.851
    113
    Durf het bijna niet neer te zetten maar er is er vandaag 1 teruggeplaatst en 4 ingevroren, nr 6 loopt iets achter en beoordelen ze morgen weer (net als slome Henkie vorige keer dus).

Dus uit de 7, follikels 7 eicellen, 6 bevruchtingen en tot nu toe 5 dag 5 embryo's :oops:

En dat terwijl er 3 kanshebbende follikels waren bij de fm waarbij de punctie ingepland werd..

Ik heb wel opeens een poliepje op mijn baarmoedermond en 2 flink beurse eierstokken (waar ik eigenlijk geen last van heb, een gewone eisprong doet meer pijn :p).

En ik ben zo blij dat ik thuis ben.. ben weer 4 uur weg geweest en met mijn rammelbakkie op de snelweg terwijl je niet fit bent.. niet echt een aanrader. Emmie krijgt gelijk pizza te eten ik kan niet meer. Goede start :roflmao:

Maar ik heb al hele tijd het idee dat deze gaat blijven zitten :oops:

Daydreamer89, mamawensje, Sterre83 en 10 anderen vinden dit leuk.
  9. Boompje88

Boompje88 Fanatiek lid

26 nov 2023
    1.417
    1.615
    113
    Vrouw
    Wow, wat een topscore zeg! Bizar hoe goed dat nu ineens is gegaan. Anders dus echt beter! Nu lekker uitrusten en broeden jij, want deze gaat blijven zitten :)

Lief vindt dit leuk.
  10. Lieke2022

Lieke2022 Fanatiek lid

17 mei 2022
    3.162
    3.172
    113
    Vrouw
    Wooow! Wat goed! Jij moet op een roze wolk zitten en terecht! :p
    Nu lekker broeden op je emmy. De pizza zal vast in de smaak vallen!

Lief en Milena92 vinden dit leuk.
  11. Boompje88

Boompje88 Fanatiek lid

26 nov 2023
    1.417
    1.615
    113
    Vrouw
    Ik hoop gewoon lekker met je mee dat je goed nieuws krijgt donderdag! Want anders was beter deze maand toch en alleen maar goede berichten?! Tot nu toe komt dat uit, dus ook gewoon voor jou ;):cool:

Milena92 vindt dit leuk.
  12. Lief

Lief VIP lid

26 sep 2007
    5.040
    2.851
    113
    Nou hoop echt dat de echo gewoon goed is hoor, mag echt wel eens meevallen!

Milena92 vindt dit leuk.
  13. Lief

Lief VIP lid

26 sep 2007
    5.040
    2.851
    113
    Dat duurt nog zooolaaang :roflmao: Ben benieuwd hoelang het wachten lukt! Jij wordt niet door de utro heen ongesteld dacht ik toch?

14. Boompje88

Boompje88 Fanatiek lid

26 nov 2023
    1.417
    1.615
    113
    Vrouw
    Ik begin langzaamaan een beetje op te knappen geloof ik. In ieder iets minder frequent hoesten en niezen, dus hopelijk is de stijgende lijn dan nu ingezet :thumup:

Pcosrondetwee, Newbie123, Lieke2022 en 4 anderen vinden dit leuk.
  15. Lief

Lief VIP lid

26 sep 2007
    5.040
    2.851
    113
    @WelcomeWondertje nog getest?
    @Panda95 heb je nog iets gehoord? Voel je echtecht niet bezwaard, ik ken het gevoel volledig maar het is echt hun issue..niet het jouwe ;)
    @Boompje88 hoe voel je je vandaag? Ik lijk nu einde vd dag einduluk wat beter te gaan dat is dag 6 (!)
    @Lieke2022 fijn dat het verzet kon zo makkelijk. Wel klote vd test..nu wel echt definitief dan he..

Verder moet ik nog ff teruglezen :roflmao:

Lieke2022 vindt dit leuk.
  16. Lief

Lief VIP lid

26 sep 2007
    5.040
    2.851
    113
    #2136 Lief, 12 nov 2024
    Laatst bewerkt: 12 nov 2024
    Lijstje MMM start januari 2024
    Basilicum - 33 jaar - 2e kindje - IVF 1.7 (laatste cryo)
    Knut10 - 31 jaar- 2e kindje- IVF cryo-5 TP
    Klok - 35 jaar - 3e kindje - IVF 1
    Milena - 31 jaar - 2e kindje - OI/IUI-D (nog 3 rietjes van dezelfde donor)
    Lief - 41 jaar - 2e kindje - IVF 3
    MamaMan0n - 31 jaar - 4de kindje - IVF 1.8
    Millie92 - 31 jaar - 1e kindje - IVF 1
    Welkomwondertje - 42 jaar - 3e kindje - IVF 3
    SuzanS - 37 jaar - 2e kindje - IVF 1
    Bambiniheart-35 jaar kinderloos - eiceldonatie traject
    Joylynn - 35 jaar - 2e kindje - ICSI 1
    Zuster92 - 31 jaar - 2e kindje - ICSI 1 cryo’s
    Boompje88 - 36 jaar - 1e kindje - IVF2, tp 3
    Liliane92 - 32 jaar - 2e kindje - IVF3
    HD8489 - 39M/34V - kinderloos - IVF 2
    Panda95 - 29 jaar - 1e kindje - IUI-D op de wachtlijst voor donor, start wrs dec/jan
    Loulou12 - 34 jaar - 2e kindje - IVF 2
    Flora85 - 39 jaar - 2e kindje - IVF 3
    Daydreamer89 - 34 jaar - 2e kindje - IVF/ICSI 2
    Nynepien - 30 jaar - 1e kindje - IVF/ICSI 3
    Sterre83 - 41 jaar - 2e kind - IVF
    Danielledkx - 28 jaar - 1e kindje - PGT ICSI - poging 2 (tp 4)
    Palmpje - 39 jaar - 4e ☆ kindje - ICSI
    Parelbaby - 25 jaar - 1e kindje - ICSI
    Mamawensje - 37 jaar - 1e kindje - ICSI 3
    Boontje96 - 27 jaar - 1e kindje - IVF
    Pingpongpcos - 30 jaar - 1e kindje - OI 4
    Lieke2022 - 31 jaar - 1e kindje- IUI 7
    SuzyCQ - 34 jaar - 1e kindje - PGT ICSI (poging 1)
    Pcosrondetwee - 32 jaar - 2de kindje - OI 6
    Newbie123 - 30 jaar - 2de kindje - IVF (opstart)

Afspraken
    13 november - Boompje88 - echo bij arts voor cryo tp
    13 november - Mamawensje - 1e echo voor cryo tp in natuurlijke cyclus
    15 november - Lieke2022 - vervolg onderzoeken Gent

21 november - nynepien - telefonische afspraak vervolgstappen
    22 november - Boompje88 - belafspraak arts premi studie
    5 december - Lieke2022 - vervolg onderzoeken Gent
    17 december - Lieke2022 - bespreken onderzoeken en plan Gent

Test datum
    12 november - Lieke2022
    15 november - welkomwondertje
    20 november - Flora85
    23 november - pcosrondetwee
    23 november - Lief

♡ ZWANGER ♡
    SuzanS - 25 oktober
    Zuster92 - 13 november
    Joylynn - 26 november
    Daydreamer89 - 14 december
    Liliane92 - 8 januari
    Klok - 11 januari
    Knut10 - 10 februari
    Danielledkx - 16 maart
    Pingpongpcos - 13 april
    MamaMan0n - 23 mei
    Palmpje - 31 mei
    Sterre83 - 15 juni

Succes morgen @Boompje88 en @mamawensje

Boompje88 vindt dit leuk.
  17. Panda95

Panda95 Fanatiek lid

6 mrt 2023
    1.836
    1.511
    113
    Vrouw
    België - Leuven
    Wat fijn dat je zo'n positief gevoel hebt. Gewoon blijven manifesteren! En wat een prachtresultaat, zelfs zonder die 6de! Zeker tov de fm idd waarbij er maar 3 gesignaleerd werden.
    Emmie krijgt meteen goede smaak aangeleerd :roflmao:

18. WelcomeWondertje

WelcomeWondertje Fanatiek lid

28 sep 2017
    3.076
    2.090
    113
    Vrouw
    @Lief

Nog geen reactie in de app
    Nog steeds witte testen
    Nog steeds van alles gaande in mijn buik

zo gek (en stom :rolleyes:)

Lief vindt dit leuk.
  19. Panda95

Panda95 Fanatiek lid

6 mrt 2023
    1.836
    1.511
    113
    Vrouw
    België - Leuven
    Jep ze belden met kwart voor 3, maar zat volop in afspraken (zoals voorspeld). Had mijn diensthoofd (met wie ik de afspraken doe) wel ingelicht dat ik belangrijk telefoontje verwachtte van het ziekenhuis.
    Blijkbaar waren ze nog niet helemaal mee in het verhaal, er zijn wat berichten elkaar gekruisd of in vreemde volgorde aangekomen, dus ze waren niet mee of er nu wel of geen match was.
    Ze wist ook niet wat mijn "protocol" was. Maar toen verwees ik dat mijn gyn in laatste verslag wel iets had geschreven over gonal f spuitjes. (ik probeerde dat dan ook te verwoorden op een manier die niet bijdehand zou kunnen overkomen, want wist dat er iets stond maar ik ben ook niet mee met al die medische terminologie dus had liefst dat ze daar zelf nog eens ging kijken).
    Ze vroeg dan waar ik in cyclus zat en zei dat spuitjes moet starten aan het begin dus dat het deze cyclus niet meer zou zijn. Maar dat er wel al tijd was dan om intakegesprek te doen. (ik vermoed wat jullie prikles noemen)
    Heb toen wel even wat verbloemder weergegeven dat ik geen cyclus van mezelf heb, en dat het nu door de metformine is dat ik wel bloedingen krijg, maar dat ik daar niet genoeg op vertrouw qua kwaliteit. Dus dan zei ze dat ze me toch niet te lang ging laten wachten en nu mag ik volgende week dinsdag al langsgaan!

Kan best dat het spuiten nog steeds pas in december is, maar tis toch weer stapje dichter en meer info en hopelijk neemt ze toch een echo wie weet zien we daar eitje zitten of dat er eisprong geweest is en dan voel ik me wat meer op gemak.

Flora85, mamawensje, Pcosrondetwee en 3 anderen vinden dit leuk.
  20. Panda95

Panda95 Fanatiek lid

6 mrt 2023
    1.836
    1.511
    113
    Vrouw
    België - Leuven
    aargghh kan nog alle kanten op dus. Maar nog aan vroege kant voor de testen misschien? Hoeveel dpo / dagen na tp zit je?

Deel Deze Pagina