Ik duim met je mee dat de oestrogeen het gewenste resultaat geeft. En mocht het niet zo zijn, dan kun je ook gewoon eerlijk zijn tegen je behandelend arts. Lijkt me dat iedereen begrijpt dat je alles wilt aangrijpen om het resultaat te verbeteren, zeker als’t “geen kwaad kan”.
Wat ontzettend spannend! Bijzonder moment is dat ook he, zo'n eerste positieve test. Mijn duimen draaien heel hard dat ie mooi op gaat lopen!
Omg @SuzyCQ bizar!!! Heel voorzichtig gefeliciteerd!! Ik hoop dat ie heel mooi oploopt geniet ervan meid.
Aaaah meid saaay what!!!!! Hoe ver ben je nu? 9DPO? Mogen we mee turen? Ik hoop het zo voor jullie! Zou toch fantastisch zijn gelijk je allereerste kans?
HEEL bizar, gekke is ook: je weet dat je een terugplaatsing hebt gehad, maar verder is er zo weinig bewijs dat er een embryo in je zit, dus als je dan ineens een streep ziet, is dat ook een reality check ofzo? Was echt als een rietje aan het trillen haha. Maar ja, nu hopen dat't mooi oploopt!
TUURLIJK. Op de foto is het echt wel een stuk lastiger te zien dan in 't echt, maar, volgens mij zie je hier ook wel 'iets'. En het is dag 4 na terugplaatsing, dus dan is 't 9DPO!
Niet bang laten maken, twee weken niet werken is onder normale omstandigheden echt niet het geval. Ernstige overstimulatie is een ander verhaal, maar dat speelt pas op als je zwanger raakt en HCG gaat aanmaken. Als dat het geval zou zijn bij mij dan kan niets mij meer schelen dan meld ik ziek en ga ik in bed mijn kindje broeden
Veel herkenbaar, ik ga deze week ook de sportdrankjes inslaan. En j eerdaags je dit op het laatst gewoon ‘vol’ niet perse pijnlijk maar gewoon ongemakkelijk. Alleen wat je zegt van zout eten ken ik niet. Je houdt met zout eten toch eerder vocht vast? Om OHSS te voorkomen moet je juist je vocht kwijt nietwaar? Even benieuwd wat daar de gedachte achter is.
Yess ik zie een tuur en 9dpo is heel vroeg dus prima dat het zo licht is. Oh heeeel spannend voor morgen!!! We zitten al klaar
Goeie vraag hoor: het voelde voor mij ook wat onlogisch, maar zout eten kan helpen bij het tegengaan van symptomen van overstimulatie omdat zout helpt om vocht in de bloedvaten te houden en zo vochtophoping in de buik te verminderen! Bij overstimulatie kunnen de bloedvaten namelijk gaan "lekken" en vocht uit de bloedvaten in de buikholte laten sijpelen, wat voor een opgeblazen gevoel en buikpijn kan zorgen. Het eten van wat meer zout kan helpen om vocht beter vast te houden in de bloedbaan, waardoor de kans op vochtophoping in de buik wat kan afnemen. Dus om die reden kan het helpen om zoute dingen te eten! En sushi met sojasaus is natuurlijk nooit een straf!
Da's echt kut. Elke keer lange wachtperiode en dan denk je "Yes ik ben er weer klaar voor" maar dan kan je weer een lang wachtbankje op
Ik ben ook zo! Ik denk vaak iets te installeren (app, drinkbeker met het uur op wanneer je het leeggedronken moet hebben,..) dat werkt allemaal 2 dagen en dan heb ik er weer geen zin in, maar misschien zijn die 2 dagen na de punctie dat toch al heel wat!
Oh die sushi avond is zeker geen straf! Dat is echt wel een goede tip! In mijn vorige traject beloonde ik mezelf altijd met een sushi avond wanneer mijn menstruatie er weer door kwam! Zouden we nu na de punctie kunnen doen! Het doet me echt deugd om jullie verhalen te lezen! Neemt toch echt wat angst weg!
@SuzyCQ waaauw wat goed!! Spannende dagen, ik duim! En laat je niet gek maken als je morgen niet de gewenste oploop hebt, dat is meer dan normaal!
Ah ok, dan lijkt het tegenstrijdig maar is het doel hetzelfde. Wat ik begreep van mijn arts: De follikels worden leeggezogen en je lichaam gaat de blaasjes weer vullen met water uit je bloed (zoals jij ook zegt) bij 3 blaadjes is dat niet zo erg, bij meer dan 20 wel! Want dan wordt er zoveel water uit je bloed gehaald dat je bloed stroperig wordt met alle gevolgen van dien (bloedproppen etc) om te voorkomen dat er teveel vocht uit je bloed verdwijnt kan je 1. Heel veel vocht drinken, zodat je bloed niet te veel verdikt 2. Als je (te) veel vocht drinkt gaat je lichaam als reactie ook meer vocht afvoeren en hopelijk zo ook het vocht dat zich aan het ophogen is in je follikels/buik 3. En dus wat jij zegt, zout eten waardoor je vocht vasthoudt in je bloed waardoor er ook minder naar je follikels gaat… Nou dan krijgen we zo samen onze biologie les wel rond