Grappig die verschillen, hier in het zkh ben ik alleen geweest met de terugplaatsing. Man was gewoon werken. Mijn moeder is met de jongste naar zwemles gegaan en ik op en neer voor een emmy Is dus niet verplicht hier om samen te komen. Ik ging dus vrijwel altijd alleen omdat ik het heel vervelend vind als het werk er last van heeft bij ons beide. Dus hij is alleen meegeweest met de punctie en verder deed ik alle follikel metingen etc alleen. Ik zou lekker doen waar je je goed bij voelt, persoonlijk vind ik het geen probleem om afspraken alleen te doen.
Gefeliciteerd! Je mag ook gewoon een echo plannen in Nederland hoor! Eerder dan 8 weken laat Gent je ook niet komen en dat is vaak ook de tijd van de eerste echo bij een verloskundige. Dus dan hoef je niet heel dat takke eind te rijden voor een echo
Nou dit was me een tp zeg! Bij de verse tp is het altijd gedoe bij mij. Omdat 1.de eierstokken enorm vergroten (veel follikels) 2. alles verschuift dan wat en 3. door de verklevingen van de endometriose verdraait het allemaal ook wat (en dat doet standaard al pijn!). 4. En dan hebben we ook nog littekenweefsel van 2x keizersnede. 5. En dan heb ik een buikdiastase dus heel veel ruimte voor alles om te verschuiven. Kortom de verse tp is altijd gedoe. maar dit keer was het extra lastig, er moest (weer) een andere arts bij komen. Tussentijds een keer ‘half’ uitplassen om te kijken of dat scheelt, 3 verschillende eendebekken 4 katheters geprobeerd en uiteindelijk (warning !! als je huiverig bent voor de tp niet verder lezen) uiteindelijk moest er een tang bij komen om mijn baarmoeder hals naar beneden te trekken. 2 man echoscopiste op m’n buik, 1 gyn met een tangetje mijn baarmoederhals aan het mishandelen terwijl 2e gyn probeerde met katheter langs mijn keizersnede litteken te komen. Zoveel pijn dat ik gewoon van ellende niet meer wist welke pijn ik moest voelen. manlief die vraagt of hij nog wat doen. Ik die hem aankijk en oprecht met interesse vraagt wat hij dan dacht te kunnen doen in deze situatie. intussen staat de laborant met 2 Emmy’s te wachten… de gyn draagt hem op om de Emmy’s maar even terug te brengen naar de veilige omgeving van het lab ‘want dit kan nog even duren’ ik die dan naar de opmerking maak ‘ oh de kids gaan terug naar de kinderdagverblijf?’ En confirmeer dat ik iets aan de bewegwijzering in mijn baarmoeder moet doen zodat het slangetje beter weet welke kant het op moet. De artsen die mij steeds vragen hoe het komt dat ik zo kalm blijf. mij vraag me dan af wat ze liever hadden gehad. Dus… uiteindelijk zitten ze op de juiste plek met z’n tweetjes. Ik ben kalm maar wil zo snel mogelijk alle tools etc etc eruit, maar nee dat kon nog niet uit mijn ooghoek zie ik allerlei bebloede tools. ‘Ja sorry ik probeer even het bloeden te stoppen, want ik heb met dat tangetje 2 kleine gaatjes in je baarmoedermond moeten prikken…’ Ik denk ‘oh, top… ‘ dus ik vroeg mag ik dat tangetje dan even zien, dan heb ik er een beeld bij…. Nou dat tangetje zag er in mijn verbeelding heel anders uit, wat ik gepresenteerd kreeg was een marteltang. Terwijl ik dat aan het verwerken ben is de aanstichter bezig mijn kersverse baarmoedermond piercing te laten stoppen met bloeden…. toen mocht ik uit de martelstoel ik zie een zaal vol mensen en kon er niets anders uitbrengen dan ‘nou bedankt voor de group effort, hopelijk was dit een once in a lifetime gebeuren’ En nu zit ik hier. Met een gepierste baarmoeder, 2 Emmy’s in mijn buik, 1 in de vriezer en 1 die ze tot morgen nog door laten ontwikkelen Het enige dat ik nu kan bedenken ‘als dit kind ooit eens brutaal is tegen mij ……
Omg dat was een hele happening zeg! Gewoon een baarmoedermondpiercing gratis erbij Doe ff heeel rustig aan en broedse! Hopelijk stopt het bloedverlies wel snel.
@WelcomeWondertje wow, heftig. Doe maar even heel rustig aan, voor zover dat lukt. Hopelijk was het allemaal niet voor niks, succes weer deze spannende wachtweken
Ik schrik telkens dat ik morgen de punctie heb ik vergeet het oprecht steeds tussendoor. Behalve zere tieten van de ovitrelle voel ik namelijk niks nu, het leeft nog even niet zoals vorige keren. Zie ook totaal niet op tegen de 'ingreep' zelf na vorige 2 ervaringen. Vandaag nog 7,5 km gewandeld én 7,5km hardgelopen. Hoop zo dat ik niet weer zo terugval na de tp.. Ik heb voornamelijk geen zin in 6.30 vertrekken, iew Oh en de spanningen die er vást gaan zijn na..
Jeeezus wat een avontuur! Fijn dat de erin zitten, maar het is wel even heftig. Nu lief voor jezelf zijn en lekker broeden!
Nou dan heb je igg geen last van je follikels dat scheelt. Goede punctie morgen, hopen op een mooie opkomst!!
@WelcomeWondertje wat een vreselijke onderneming... Maar je hebt twee emmys aan boord!! dit wordt m @Lief eigenlijk wel fijn dat je er nog rustig onder bent toch? Ik denk dat je brein weet dat dit een heel groot iets is. En dat je probeert om kalm te blijven. Dat herken ik wel. Soms ben je dan echt verbaasd dat je zo rustig bent, maar komt de spanning later wel. Succes morgen meid! Dit komt goed. <3
Hoe gaat ie inmiddels met jou? Cyclus al iets normaler aan het doen? Hopelijk heb je wel een goede eisprong deze keer, en neemt ie de cystes mee!
Wat lief dat je t vraagt! Ik wacht op de eisprong nu Morgen is dag 14, dus vanaf dan kan het (normaal gesproken). Ik heb nog steeds vruchtbare afscheiding, dus al sinds mn menstruatie afgelopen was Maar, ik heb sinds gister ook puistjes, en ik voel me wat beter in mn vel, dus ik heb t gevoel dat t nu gaat komen die goede eisprong. Ik voel ook mn buik, misschien dat je dat voelt, een eitje naast die cyste? Hoelang moet jij nog wachten? Is de eerste week al voorbij? Misschien gaan we dan ongeveer gelijk op !
Neeeee wat een heftig verhaal zeg! Een baarmoedermond piercing… Ik mag toch hopen dat dit beloond gaat worden!
@Lief heel veel succes morgen met het vroege opstaan! Ohja en de punctie . Hoe ga je ze dit keer noemen? Klaas? Freek?
Ah, dat zou mooi zijn, een goede eisprong. Ik duim voor je! Hier pas cyclusdag 3, dus nog middenin de menstruatie ellende. Vandaag echo gehad en volgende week woensdag nog eentje. Als die goed is gaan we terugplaatsen deze cyclus. Hopelijk volg jij ook snel!
euuhmmm we gaan wel nog steeds gewoon voor die dag 5 tp he! Je bent een sterke vrouw, en wij houden je van hier online gezelschap. Desnoods de laptop open naast je op het bed ofzo. Dan wil ik je wel van die aanmoedigings-voiceberichtjes inspreken Alle gekheid op een stokje, ik begrijp wel dat het niet fijn is als je het alleen zou moeten doorgaan hoor. Gelukkig is het niet je eerste ronde en weet je wel waaraan je je kan verwachten. Alleszins, dat zou mij toch wat helpen denk ik. Of misschien wil daar je broer/zus (weet even niet meer wie je over je traject verteld had) wel bij je zijn.