ik had me eerst voorgenomen tot de test dag voor OHSS op dag 3. Maar toen bedacht ik dat de gyn als ze zo’n grote hoeveelheid follikels lezen soms ook nog zelf weer een test doen bij de tp en die wilde ik niet saboteren; dus tot de dag van de tp. En gelukkig want inderdaad toen testen ze weer. En toen sprak ze zo haar zorgen uit voor secundaire OHSS dat ik eigenlijk moet blijven drinken totdat ik weet dat er - of geen hcg wordt gevormd - of dat het wel wordt gevormd en m’n lichaam geen OHSS ontwikkelt…. Dus nog een weeekje door i.i.g.
Soms wel soms niet.als ze het niet doen vraag ik ernaar en dan zeggen ze het alsnog. Hoewel het niets uitmaakt omdat ze allemaal kansrijk zijn. Anders worden ze gewoonweg niet terug geplaatst
elk voordeel zo zijn nadeel, ik blijf 9 maanden lang misselijk, werkelijk waar… moet er niet aan denken , maar daar ga ik wel weer vanuit. En ja elke zwangerschap is anders , dus ook hoeveel hcg en vanaf welke dag het te meten is. Om een hele logische reden eigenlijk; jij maakt geen hcg aan maar je kindje maakt het aan. En net zoals elk kind net andere eigenschappen heeft (groot/klein veel/weinig haar kleur ogen etc etc) kunnen ze ook elk anders zijn in hoeveel en hoe snel ze hcg aanmaken. maar bij mij is het tot nu toe altijd hetzelfde geweest, dus ik bereidt me maar voor op het ergste.
Dat laatste snap ik ja vreselijk hoor, dat je dat al van tevoren weet. Misselijkheid is ook weer in allerlei gradaties. Ik vond t na een tijdje te doen, maar begon met een periode dat t zo hoog zat dat als ik moest hoesten dan moest kotsen haha Meer dragelijke misselijkheid kun je nog wel mee leven. Die medicatie vond ik ook echt mega weinig effect hebben. Ooit gaat er goede medicatie komen denk ik! Want ze weten nu dat er een bepaald hormoon door het kind word aangemaakt wat de misselijkheid veroorzaakt, en dan heb je misschien wel een aanknopingspunt voor goede medicatie. Misschien ook niet. Vond t wel gek dat ze zo lang hebben gedacht dat hcg de misselijkheid veroorzaakt, want bij mensen met HG is de misselijkheid soms na de bevalling al gelijk compleet weg, terwijl hcg dan nog volop in je bloed zit. Bij mensen die dat hormoon wat ze ontdekt hebben voor de zwangerschap maar in lage concentraties bij zich dragen, zijn extra gevoelig voor zwangerschapsmisselijkheid. Best interessant!
Oh dat zou mooi zijn, de huidige meds tegen misselijkheid verdraag ik niet helaas. En ik denk ook dat ik nooit mee zou doen met een ‘nieuw’ medicijn tijdens de zwangerschap.te veel horrorverhalen van kindjes met afwijkingen omdat mams meedeed met een trial… dan maar misselijk en hoewel ik dan heel anders piep zeg ik nu het zijn maar 8 maandjes…
Dat is waar ja. Ik zou eigenlijk ook niks willen proberen nee .. de middelen die we nu nemen zijn volgens mij ook "per ongeluk" goedgekeurd, omdat vrouwen zwanger waren en die middelen gebruikten, maar bleek dat de kindjes er niks aan over hielden. Haha ja ik dacht ook van tevoren, ik kan toch lekker gaan wandelen buiten, frisse lucht.. maar nee als erin zit en het is echt erg, dan wil je alleen maar niks .. Het gekke was wel dat bij de zwangerschap van mn dochter de misselijkheid ook was als ik lag, en sliep. En zeker na slapen nog erger was. En bij de vorige zwangerschap, was het zo goed als helemaal weg als ik savonds in bed lag. Heel raar eigenlijk..
Oh wauw ik zou daarvoor tekenen; misselijkheid verdwijnt als je gaat liggen ik zie een win-win situatie
Lijstje MMM start januari 2024 Basilicum - 33 jaar - 2e kindje - IVF 1.7 (laatste cryo) Knut10 - 31 jaar- 2e kindje- IVF cryo-5 TP Klok - 35 jaar - 3e kindje - IVF 1 Milena - 31 jaar - 2e kindje - OI/IUI-D (nog 3 rietjes van dezelfde donor) Lief - 41 jaar - 2e kindje - IVF 3 MamaMan0n - 31 jaar - 4de kindje - IVF 1.8 Millie92 - 31 jaar - 1e kindje - IVF 1 Welkomwondertje - 42 jaar - 3e kindje - IVF 3 SuzanS - 37 jaar - 2e kindje - IVF 1 Bambiniheart-35 jaar kinderloos - eiceldonatie traject Joylynn - 35 jaar - 2e kindje - ICSI 1 Zuster92 - 31 jaar - 2e kindje - ICSI 1 cryo’s Boompje88 - 36 jaar - 1e kindje - IVF2, tp 3 Liliane92 - 32 jaar - 2e kindje - IVF3 HD8489 - 39M/34V - kinderloos - IVF 2 Panda95 - 29 jaar - 1e kindje - IUI-D op de wachtlijst voor donor, start wrs dec/jan Loulou12 - 34 jaar - 2e kindje - IVF 2 Flora85 - 39 jaar - 2e kindje - IVF 3 Daydreamer89 - 34 jaar - 2e kindje - IVF/ICSI 2 Nynepien - 30 jaar - 1e kindje - IVF/ICSI 3 Sterre83 - 41 jaar - 2e kind - IVF Danielledkx - 28 jaar - 1e kindje - PGT ICSI - poging 2 (tp 4) Palmpje - 39 jaar - 4e ☆ kindje - ICSI Parelbaby - 25 jaar - 1e kindje - ICSI Mamawensje - 37 jaar - 1e kindje - ICSI 3 Boontje96 - 27 jaar - 1e kindje - IVF Pingpongpcos - 30 jaar - 1e kindje - OI 4 Lieke2022 - 31 jaar - 1e kindje- IUI 7 SuzyCQ - 34 jaar - 1e kindje - PGT ICSI (poging 1) Pcosrondetwee - 32 jaar - 2de kindje - OI 6 Newbie123 - 30 jaar - 2de kindje - IVF (opstart) Afspraken 8 november - Newbie123 - opstartgesprek IVF 11 november - Pcosrondetwee bespreken vervolg traject 13 november - Boompje88 - echo bij arts voor cryo tp 13 november - Lieke2022 - vervolg onderzoeken Gent 13 november - Mamawensje - 1e echo voor cryo tp in natuurlijke cyclus 21 november - nynepien - telefonische afspraak vervolgstappen 22 november - Boompje88 - belafspraak arts premi studie 17 december - Lieke2022 - bespreken onderzoeken en plan Gent Test datum 12 november - Lieke2022 15 november - welkomwondertje 20 november - Flora85 23 november- pcosrondetwee ♡ ZWANGER ♡ SuzanS - 25 oktober Zuster92 - 13 november Joylynn - 26 november Daydreamer89 - 14 december Liliane92 - 8 januari Klok - 11 januari Knut10 - 10 februari Danielledkx - 16 maart Pingpongpcos - 13 april MamaMan0n - 23 mei Palmpje - 31 mei Sterre83 - 15 juni
Nou, nog altijd niet alle bloeduitslagen zijn in mijn dossier gezet, maar ik ga er vanuit dat ze ze wel hebben en er niks meer uit is gekomen. Vandaag alle info over de premi studie toegestuurd gekregen en er is een belafspraak ingepland met de arts die erover gaat. Dus ga er maar vanuit dat ik in aanmerking kom dan
@klok ja 2 rondes met een echte kans maar ondertussen 7 rondes letrozol en blijkbaar moet ik er dus nu mee stoppen en over op iets anders. Dat is niet mijn keuze maar is het beleid. @Flora85 ja ik bedoel huidige medicatiemix, ik moet van het ziekenhuis hierna over op iets anders dus misschien ben ik daarom het vertrouwen wat kwijt
Goed nieuws wel denk ik toch! En ja die misselijkheid...die ellendige misselijkheid Ik volg stichting ZEHG ook op de voet, het onderzoek gaat jammer genoeg allemaal zo traag.. Maar dat het niet persé aan (een hoog) hcg ligt is idd duidelijk. Ik had mijn zwangerschap zonder infusen niet overleefd, dát is ook een gek idee he Zo'n minimaal iets eigenlijk wat zo belangrijk kan zijn.. Ik denk nog steeds dat als ik eerder aan het infuus, de emasefene, primperan of zofran was gezet dat mijn zwangerschap veel dragelijker was geweest en ik er minder trauma aan overgehouden had.. Dit keer gaan we daar hard voor strijden mocht het weer zo zijn. Maar ik vind dit gedeelte wel écht heel eng.
Precies haha alleen was dat savonds in bed dus, en niet als ik overdag op de bank lag ofzo. Toch gek? Edit, misschien lag het aan donker en rust. Gewone totale rust haha. Maargoed bij mn 1e zwangerschap was ik liggend in bed minstens zo misselijk. Dus het zegt niks over hoe het de volgende keer gaat zijn..
Ja gek hè we zijn zo hard aan het strijden voor iets dat eigenlijk (tijdelijk) heel naar is. Ik kreeg Emasefene, maar dat ging helaas niet goed dus was het maar gewoon ondergaan. Zo gek na de bevalling als je dan opeens niet meer misselijk bent hè. Maar dat klinkt heftig bij je en inderdaad hard vechten voor jezelf, want zij doen het niet standaard voor je
Hoelang hebben jullie trouwens bloedverlies na een punctie? Ik vind het dit keer best wel meer dan vorige keren.. nu hoest en nies ik ook (geen aanrader ) dus denk dat ik die wondjes steeds opnieuw open. Het is geen zorgwekkende hoeveelheid hoor, maar vorige keren was het de volgende dag alleen wat bruinverlies.
Emasefene gaf een korte opleving, maar ik was toen al zo afgevallen enzo dat dat gewoon niet sterk genoeg was denk ik. Infuus hielp wel goed (en vooral dan dat ik ff niet hoefde te eten of drinken ), primperan toen zelf afgeslagen dat wilden ze in infuus doen, tweede opname mocht ik geen primperan (2 ziekenhuizen 2 x verschillend beleid) omdat ik voor 12 weken was. Lege maag werkte het beste maarja dat vind de rest van je lijf niet zo leuk Ik zou nu ook sneller medicatie en misschien sonde krijgen. Maar geeb zin in natuurlijk