Nog maar dag 5 vandaag maar so far so good. Ik heb geen echt andere symptomen dan mijn normale menstruatiedingen. @Basilicum je houdt t niet tegen he, stom is dat. Maar idd veel bewegen, frisse buitenlucht en maar accepteren dat dat er nu eenmaal bij hoort.. @marijtje85 jij succes weer! En het valt binnen de normen, zelf zou ik het liever onder de 2 zien, just to be sure maar... het fluctueert wel én er worden genoeg vrouwen met 3+ prima zwanger. Zou hem idd nog eens laten prikken.
Wauw! Dit klinkt echt heel waardevol. Wat goed en fijn dat ze dit zo hebben willen doen. En wat goed dat je hen hebt gevonden! Maar heb je niet een soort speciale behandeling gekregen om een of andere reden? Het klinkt zo veel verdergaand als wat ze “normaal” doen?
@klok oh niet leuk om te horen dat je 2,5 maand moest wachten maar ben wel blij dat je het zegt.. dan moet ik daar maar rekening mee gaan houden en kan het alleen maar meevallen. @Basilicum dat klinkt wel als het medicijn waar ze het over had. Ik moet 7 april medicatie ophalen en dan 8 april beginnen met primolut, dus er zitten nog wel 8 tot 10 dagen tussen voordat ik moet beginnen met spuiten. Ook heb ik een vriend die apotheker is die ik dan nog kan gaan vragen . Dank voor de tip! En wat onwijs veel eitjes zeg, hier doen ze helaas echt alleen op dag3 dus dan heb ik pech helaas. Goed dat je hebt besloten om eerder te stoppen, je kan het niet uitzetten en de ene dag gaat het beter dan de andere maar ik merk ook wel dat ik mentaal af en toe een pauze nodig heb. Goed dat je lekker gaat sporten @marijtje85 hopelijk is alles goed gegaan! @nynepien succes morgen
Gefeliciteerd met het nieuws dat het een jongen is @Milena92 Wat mijzelf betreft: qua relatie en privéleven wordt het waarschijnlijk een definitieve nee bij ons. Maar, ik wacht tot “officieel” besluit af tot ik een paar keer met medisch psycholoog heb kunnen praten. Wachttijd is ongeveer 3 maanden.
Bij jou is/was de kwaliteit wel hoger en leverde stimuleren wel meer op. Dus in die zin zegt het misschien ook wat?
Wow toch wel heftig dat besluit. Hopelijk kunnen de gesprekken met de psycholoog ervoor zorgen dat je zoveel mogelijk overtuigd bent van welke keuze dan ook. <3 (En dankjewel lieverd)
Echo gister was op zich goed. Wel weer vocht in de baarmoeder net als toen ik zwanger was, dus kreeg de vraag of we gemeenschap hebben gehad. Maar dat was zo ver voor ovulatie dat het geen zwangerschap zou moeten kunnen zijn. Eierstokken gelukkig rustig dus die 6 follikels zijn opgeruimd. Tsh vond ze prima. Volgens hen was onder de 2,5 verouderde informatie en hanteren ze onder de 4 nu.
@Flora85 wat een heftige tijd. Hopelijk kunnen de gesprekken met de medische psycholoog je ondersteunen in wat voor jullie het beste besluit is. @nynepien succes vandaag!
Oh fijn dat alles goed was!! dat hebben je eierstokken netjes gedaan Nou hopen dat dit gewoon jouw ronde wordt.
@Flora85 dappere vrouw! Goed van je om pas op de plaats te houden na je gesprek(ken) met de psycholoog. Sterkte in dit proces. Ook al kan je rationeel een beslissing beargumenteren, the longest journey in life is from the head to the heart. Wees lief voor jezelf! Dikke knuffel! @nynepien heel veel succes vandaag. Ben heel benieuwd! @marijtje85 fijn dat je lichaam zelf alles heeft opgeruimd. Mag je ondanks het vocht wel gewoon door? Doe je IUI in eigen cyclus of gestimuleerd?
pfoe heftig besluit, goed dat je het nog een keer gaat doorpraten met een psycholoog. Dan kan je hopelijk over een paar jaar met een goed gevoel terugkijken naar dit besluit
Ja mocht gewoon gaan spuiten inderdaad. Voor mezelf nog een zwangerschapstest gedaan maar die was natuurlijk hartstikke negatief. Dan weet ik dat in ieder geval. In gestimuleerde cyclus, hopelijk wel iets minder dan vorige ronde (maar dosering is verlaagd, dus als het goed is wel)
Ik werd net gebeld door het ziekenhuis. Vorige week in de intake is uitgelegd dat we voor rekovelle gaan. Hier zit een methode achter die bepaalt welke dosering je krijgt gebasseerd op gewicht, lengte, amh en Pcos indicatie. Dit zou veiliger zijn om de kans op overstimulatie tegen te gaan. Klonk allemaal heel goed. Nu belt ze dus net dat ze toch wil voorstellen om met een lagere dosis te starten dan uit het systeem rolt, 9 ipv 12. De arts is bang voor overstimulatie omdat ze de AMH toch vrij hoog vind en het echobeeld daarbij. Heel verhaal maar de keuze is aan mij. Ik vind dit heel gek, in het afgelopen jaar mag ik geen een keer van protocol afwijken, want protocol en nu gaan we op het gevoel van een arts naar beneden afstellen. Ik wil ook echt geen overstimulatie en ik wil toch heel graag meteen een terugplaatsing dus ik ben wel een beetje lost nu. Wat zouden jullie doen in dit geval? Protocol schrijft dan wel weer voor dat je niet tussentijds bij mag stellen naar boven, dus als we voor laag gaan, dan is het laag..
Idd tussendoor aanpassen doen ze niet/heeft geen nut (zeggen ze ). Ik begon met Rekovelle 12 (amh nét boven de 1 en lagere afc dan jij) en ik had 2 follikels ofzo, of meer; gewoon mijn ene dominante follikel die zonder stimuleren ook er gewoon zou zijn geweest, die is dus afgebroken. Daarna met 24 nog maar karige opbrengst vergeleken bij vele anderen mja waren wel kwalitatief goed, allemaal rijp enzo. Ik zou het ook niet goed weten.. wat als je met 9 maar karige opbrengst hebt, wel zonde dan voor je gevoel van je poging... Maar als je met 12 dik de overstimulatie inschiet heb je misschien ook geen punctie en als dat al wel zo is, misschien wel 2 maanden geen tp.. Ik denk dat ik toch voorzichtig zou starten, dus toch 9.. maar het zou ook wel weer beetje mn gevoel in gaan Je wil liever zoveel mogelijk emmies Overigens zou ik dan wel de toezegging willen dat als er bv minder dan 4 follikels zijn de poging afgebroken mag worden zodat haar voorzichtigheid je geen vergoedde poging kost
Ja die toezegging heb ik hoor, dus mag altijd afbreken. Maar begrijp ik het goed, noem jij 24 een karige opbrengst? Wat boven de 15 vinden ze hier spannend. En ik moet zeggen, zelf zou ik al heel tevreden zijn met rond de 10, als het dan nog niet gelukt is zelfs 6 zou ik al voldoende vinden.. pfff vind het lastig hoor
Haha nee met 24 Rekovelle (=hoogste dosis) had ik nog een karige opbrengst. Ik had Ivf 1 met 12 rekovelle: 1 a 2 follikels, afgebroken Ivf 1.2 met 24 rekovelle: 3 a 4 follikels, 3 eicellen, 3 dag 5 tp's. Ivf 2 met 24 rekovelle: 3 follikels, 2 eicellen, 2 dag 5 tp's. Ivf 3 met 24 rekovelle (en stiekum ietsje meer : 7 follikels, 7 eicellen, 3 dag 5 tp's en nog 2 dag 5 embryos in de vriezer. In totaal 10 tps (als die laatste 2 goed ontdooien) van 3x ivf dus, dat is dan weer niet heel slecht, terwijl 13 follikels uit 3x ivf wel weer weinig is vergeleken bij anderen
Lastig. Maar als je die toezegging hebt, zou ik toch maar het gevoel van die arts volgen. Als de opbrengst dan tegenvalt, dan afbreken. Want je wil wel voor optimale kansen gaan!