Start MMM januari 2024 deel 4!

Discussie in 'MMM clubs' gestart door Boompje88, 8 mrt 2025.

1. marijtje85

marijtje85 Bekend lid

15 dec 2021
    698
    833
    93
    Vrouw
    Nee had gedacht: willen ze vast graag maar nee. Ze vinden me met IUI nog kansrijk gezien de recente zwangerschap

2. marijtje85

marijtje85 Bekend lid

15 dec 2021
    698
    833
    93
    Vrouw
    Lijst je MMM start januari 2024
    Basilicum - 34 jaar - 2e kindje - IVF 2.3 (laatste cryo)
    Lief - 41 jaar - 2e kindje - IVF 3
    Boompje88 - 36 jaar - 1e kindje - IVF3?
    HD8489 - 39M/34V - kinderloos - IVF 2
    Flora85 - 39 jaar - 2e kindje - IVF 3
    Nynepien - 30 jaar - 1e kindje - IVF/ICSI 3
    Parelbaby - 25 jaar - 1e kindje - ICSI
    Pcosrondetwee - 32 jaar - 2de kindje - OI 7
    Marijtje85 - 39 jaar - 2de kindje - IUI 4

Afspraken
    3 april- Marijtje85 follikelmeting
    4 april - Basilicum - echo tbv tp
    7 april - Pcosrondetwee Prikles nummer 2 + bloedprikken
    11 april - Basilicum - terugplaatsing 2.3
    15 april - Boompje88 - hysteroscopie en plasma/nk cellen onderzoek c&c
    16 april - Boompje88 - poli afspraak gynaecoloog/intake ivf nieuwe locatie ziekenhuis
    25 april Pcosrondetwee eerste echo folikelmeting
    26 mei - Lief - intakegesprek C&C online

Test datum

♡ ZWANGER ♡
    SuzanS - 25 oktober
    Zuster92 - 13 november
    Joylynn - 26 november
    Daydreamer89 - 14 december
    Liliane92 - 8 januari
    Klok - 11 januari
    Boontje96 - 1 februari
    Knut10 - 10 februari
    Danielledkx - 16 maart
    Pingpongpcos - 13 april
    Millie92
    MamaMan0n - 23 mei
    Palmpje - 31 mei
    Sterre83 - 15 juni
    SuzyCQ - 11 juli
    Newbie123 - 1 september
    Panda95 - 12 september
    Lieke2022 - 14 september
    Milena92 - 5 oktober
    Mamawensje - 10 oktober
    Bambiniheart - 27 november

3. Lief

Lief VIP lid

26 sep 2007
    5.028
    2.835
    113
    Ja ik ben ook al aan het sparen :roflmao: maar het maakt nogal verschil of het dit soort onderzoeken 'alleen maar' zijn of ook echt zo'n 'operatie' met narcosedingen etc.

Pff hele dag aan je gedacht hoor, was zo benieuwd! Want je hebt afgelopen maanden ook zoveel meegemaakt en geduld moeten hebben.. heel blij voor je dat je lekker door kan.

En merk dat het daardoor bij mij ook echt bovenkomt vanuit mijn toch wel relaxte pauzestand...wil ik dat nog wel :o:

Milena92 vindt dit leuk.
  4. Boompje88

Boompje88 Fanatiek lid

26 nov 2023
    1.411
    1.609
    113
    Vrouw
    Ja, ik dacht ook, meteen maar doorpakken met die onderzoeken dan, we wachten al lang genoeg :rolleyes:. Maar snap ook dat je twijfelt om weer die molen in te gaan hoor, rust is ook wel fijn. Misschien wel handig voor je om te weten is dat ze die hysteroscopie dus in 2e helft cyclus willen doen daar, in een natuurlijke cyclus, dus zonder onderdrukking. Dit zodat ze kunnen zien wat de baarmoeder/het baarmoederslijmvlies doet op het moment van innesteling. Dus je moet wel met ryeqo stoppen dan als je dat wil. Hoop zo dat ze voor jou ook wat kunnen betekenen!

5. Pcosrondetwee

Pcosrondetwee Actief lid

14 aug 2024
    339
    356
    63
    Vrouw
    @Boompje88 dat klinkt als een positieve uitkomst in Belgie, fijn!

@marijtje85 dat klinkt ook wel logisch, hopelijk al wat te zien morgen :)

Iemand hier trouwens ervaring met accupunctuur? Hoor daar een vriendin over en na wat googlen lijkt het wel een positief effect te kunnen hebben maar het blijft natuurlijk wel alternatieve geneeskunde

marijtje85 vindt dit leuk.
  6. Lief

Lief VIP lid

26 sep 2007
    5.028
    2.835
    113
    Ja ik las het.. beetje dubbel dus voor mij, eigenlijk wil ik direct na Ryeqo tp'en, niet eerst stoppen natuurlijk.. dus dan moet ik echt de keuze maken, door in EMC of echt dat traject in.

7. Basilicum

Basilicum Fanatiek lid

9 nov 2022
    3.315
    3.307
    113
    Vrouw
    Lastig! Maar ergens ook zonde als je nu dan ryeqo voor niets gebruikt… waar neig je naar?

8. Lief

Lief VIP lid

26 sep 2007
    5.028
    2.835
    113
    Ben even helemaal clueless wat ik zal doen..

9. Basilicum

Basilicum Fanatiek lid

9 nov 2022
    3.315
    3.307
    113
    Vrouw
    Ja ik snap je helemaal… als je echt dat traject in wil, wil je natuurlijk het liefst je twee emmies meenemen…. Maar aan de andere kant, je was ook heel positief over die reyqo nu… kun je de intake niet afwachten? Misschien lopen we op de zaken vooruit en kunnen ze met jou wel aan de slag tijdens het gebruik van reyqo? Heel lastig, snap dat je het even niet weet

10. Basilicum

Basilicum Fanatiek lid

9 nov 2022
    3.315
    3.307
    113
    Vrouw
    @Pcosrondetwee ik heb inderdaad ook veel positieve verhalen over acupunctuur gelezen maar zelf geen ervaring mee. Durf het toch niet aan. Ze zijn links al aan het sleutelen, dan wil ik niet zelf rechts aan de slag zeg maar… maar goed, ik heb de wijsheid overduidelijk ook niet in pacht, anders was ik al drie baby’s verder :p

Lief en Pcosrondetwee vinden dit leuk.
  11. marijtje85

marijtje85 Bekend lid

15 dec 2021
    698
    833
    93
    Vrouw
    Heb het alleen geprobeerd om een stuit baby te laten draaien. Ging er wel open in, maar alles wat ze zogenaamd aan mij kon zien klopte niet.
    Baby is ook niet gedraaid van de acupunctuur/ moxa maar ook niet door 2 gynaecologen te draaien dus of dat aan de acupunctuur lag ;).
    Het is wel een beetje baad het niet dan schaad het niet denk ik.

Pcosrondetwee vindt dit leuk.
  12. Newbie123

Newbie123 Fanatiek lid

7 jul 2021
    3.104
    2.439
    113
    Vrouw
    Ik heb 3 maand wekelijks accupunctuur gedaan voor ik de mmm inging voor ons eerste kindje. Cyclus 1 was iets beter dan ik normaal was, cyclus 2 was wel top! 30 dagen, met vage positieve test, maar opeens vroeger ongesteld. Cyclus 3 terug bij af. Ik was toen ook onderzoeken aan het doen in het ziekenhuis waaruit kwam dat ik PCOS had. Bij mij gaf ze me een beetje de keuze voor het ene of het andere, maar dat en mmm en accupunctuur maar weinig compatibel is… wij hebben dan ook wel gewoon voor het medische traject aangezien het toch best zweverig is was met weinig garanties…

Ik heb toen de cyclus waar ik zwanger werd van mijn zoontje (OI 5) een fertiliteits massage gedaan. Toeval of niet dat ik dan net zwanger werd… al zeker als we nu weten hoe klein die kans was.

13. Boompje88

Boompje88 Fanatiek lid

26 nov 2023
    1.411
    1.609
    113
    Vrouw
    Ja, is echt een lastig dilemma dan.. Misschien stoppen, die cyclus onderzoek en cyclus erna dan meteen tp? Lijkt me niet dat het effect van de ryeqo dan meteen weg is, dat werkt echt nog wel even door. Maar als er wel iets uit het onderzoek komt wil je daar misschien ook weer wat mee... pff, wel echt een gedoe zeg

14. Pcosrondetwee

Pcosrondetwee Actief lid

14 aug 2024
    339
    356
    63
    Vrouw
    Pfoe wat lastig zeg, zou je ze ook niet alvast kunnen bellen en even overleggen?[/QUOTE]

15. Pcosrondetwee

Pcosrondetwee Actief lid

14 aug 2024
    339
    356
    63
    Vrouw
    ja dat zal je nooit weten, maar het heeft in ieder geval niet je kansen verkleint. Oke dus die accupuncturist vond het niet samen gaan of het ziekenhuis niet? Ik zat een beetje te lezen over voorbereiden op ivf en juist in die voorbereidingsfase zou het dus baad kunnen hebben. Dus dan doe je het juist samen. Ik geloof ook eigenlijk helemaal niet in alles wat alternatief is maar de wens is zo groot dat ik er rare dingen van ga denken :p

16. Lief

Lief VIP lid

26 sep 2007
    5.028
    2.835
    113
    Vind het zo lastig dat er zoveel is wat je kunt doen..acupunctuur, dieten, supplementen, massages, fertiliteitscoaches, osteopaat.. wat kies je dan he. Ik zag door de bomen het bos niet en het kost allemaal vooral veel geld haha. Overigens wel supplementen gebruikt, en ga ik voor een tp ook zeker weer doen.
    Denk dat je vooral moet kiezen wat fijn voelt.. en hoe langer het duurt hoe meer je om je heen gaat kijken natuurlijk.

Ik heb besloten gewoon door te gaan zo. Ryeqo voelt goed, wil dat minimaal 2, liefst 3 maanden doen. Loopt dat dan spaak met c&c dan is dat maar zo en zien we het dan wel weer... We gaan vooralsnog ook vooral voor second opinion om te horen wat hun aanpak zou in ons specifieke geval.

Zou dat wel echt die onderzoeken eerst zijn met goed onderbouwt waarom, dan moeten we maar zien of mn cyclus dan goed/snel weer komt.. en zo niet, kunnen we altijd nog gewoon tp doen bij emc dan.

Pcosrondetwee, Basilicum en Boompje88 vinden dit leuk.
  17. Milena92

Milena92 Fanatiek lid

13 nov 2019
    3.482
    3.110
    113
    Vrouw
    Dat klinkt als een goed plan inderdaad. Maar lastige keuzes allemaal wel hoor. Bij C&C kunnen ze daar vast ook in meedenken!

Ja ik vond dat ook altijd een beetje eng ofzo, al die dingen die je kunt doen of uitproberen. Maar ik denk dat het verschil maakt als het iets is waarin je zelf gelooft en wat jou positiviteit geeft. Ik wilde zelf een periode goed eten (gezond en genoeg, regelmatig) en goed slapen. Dat gaf mij meer vertrouwen in dat mn lichaam klaar was voor een zwangerschap. En gaf dus automatisch vertrouwen en een positief gevoel. Dus ik zou je gevoel daarin volgen voor zover dat gaat :)

Pcosrondetwee vindt dit leuk.
  18. Milena92

Milena92 Fanatiek lid

13 nov 2019
    3.482
    3.110
    113
    Vrouw
    Ah lieve @Boompje88 wat ontzettend fijn dat je gesprek goed was en dat je een mooi plan van aanpak hebt waarmee je door kunt !
    Ik had iemand naar C&C verwezen na miskramen, en de zaadjes bleken bij hun veel schade te hebben. Na drie maanden supplementen was de zaadkwaliteit totaal verbeterd en eerste ronde daarna blijvend zwanger. Dusja.. ik vind dat sowieso wel een erg belangrijk onderzoek! Maar ook de andere onderzoeken klinken goed om te doen.
    Moet je de aspirine vanaf nu iedere dag, of als je voor tp gaat?

Lieke2022, Pcosrondetwee en Boompje88 vinden dit leuk.
  19. Boompje88

Boompje88 Fanatiek lid

26 nov 2023
    1.411
    1.609
    113
    Vrouw
    Mja, het kan natuurlijk aan de zaadjes liggen, al verwachtte dr. Cuypers dat niet gezien de hoeveelheid en beweeglijkheid van de vorige analyses en gezonde leefstijl van man. Maar je weet het nooit natuurlijk. Dus toch maar onderzoeken

Aspirine inderdaad dagelijks, niet per se alleen met een tp, maar gewoon standaard. Alleen in de papieren voor de hysteroscopie staat dat je een week vantevoren moet stoppen daarmee, dus denk dat ik nog maar even wacht met slikken. Blij dat er weer wat perspectief is in ieder geval :)

Pcosrondetwee en Milena92 vinden dit leuk.
  20. Boompje88

Boompje88 Fanatiek lid

26 nov 2023
    1.411
    1.609
    113
    Vrouw
    @Lief klinkt als een goed plan zo. Hoop dat de second opinion inzicht kan geven, maar vooral dat de ryeqo al voldoende gaat helpen natuurlijk :)

Deel Deze Pagina