Start MMM januari 2024 deel 4!

Discussie in 'MMM clubs' gestart door Boompje88, 8 mrt 2025.

1. Boompje88

Boompje88 Fanatiek lid

26 nov 2023
    1.437
    1.627
    113
    Vrouw
    Ja, het probleem is dus dat een consult krijgen niet tot nauwelijks mogelijk is of je moet er maanden op wachten. Dat staat me eigenlijk ook best wel tegen. En via mail schijnt niet te mogen van Duitse wetgeving? Het enige wat kan is bellen en vragen of de verpleegkundige wil overleggen, of zoals @Lief zegt een zeer specifieke vraag stellen en hopen dat je antwoord krijgt. Ik weet gewoon niet of dat bij me past, maar van een Nederlandse arts ga ik sowieso geen prednison voorgeschreven krijgen ben ik bang. Dus ik zit nu nogal vast :|

2. Knut10

Knut10 Fanatiek lid

16 mrt 2022
    1.014
    1.231
    113
    Vrouw
    Oef wat stroef. En wat gek ook dat het zo lang duurt om een fatsoenlijk gesprek te krijgen. Ik snap je gevoel wel dat je dan twijfels hebt hierover. Ik weet dat je hier niets voor koopt; ik zou voor de prednisolon gaan. Werkt minstens even goed en is veel makkelijker qua logistiek. Welke dosis raden ze dan aan?

3. Boompje88

Boompje88 Fanatiek lid

26 nov 2023
    1.437
    1.627
    113
    Vrouw
    @Knut10 ja, wat @Lief ook al zegt, ze lijken het echt gewoon te druk te hebben. Maar onderzoeken kunnen wel heel snel, dus dat blijf ik apart vinden. Toch ook een stukje van prioriteiten en waar die liggen dan. Prednison gaat ook wel echt mijn voorkeur naar uit ja. Op mijn labformulier staat 5mg per dag startend in de cyclus van terugplaatsing. Dus in die zin ook een vrij lage dosering die hopelijk meevalt qua bijwerkingen

4. Flora85

Flora85 Fanatiek lid

18 apr 2023
    2.872
    2.376
    113
    Vrouw
    Nou, dat idee kreeg ik dus ook! En als je in die groepen kijkt, zitten daar veel dames die precies weten wat ze willen. Dan is c&c heerlijk. Maar als je advies zoekt … Mwah.

Ik snap dat het wringt vanwege de duur/je leeftijd. Maar nu je toch al zo een eind bent, misschien wel de onderzoeken doen? Jij denkt zelf aan immuunissues toch? Dan iig bloed laten doen. Das op zich zo gepiept (al moet je geduldig zijn met de uitslag).

5. Flora85

Flora85 Fanatiek lid

18 apr 2023
    2.872
    2.376
    113
    Vrouw
    En dat gesprek waarin ze je je plan van aanpak geven, heb je dat al gepland staan? Ik liep precies tegen deze dingen aan, voor mij was het het niet. Maar met nog geen kindje en een bekende oorzaak, zou ik er wel voor gaan eerlijk gezegd. In ieder geval alle medicatie ed om je in de juiste positie te zetten.

6. Flora85

Flora85 Fanatiek lid

18 apr 2023
    2.872
    2.376
    113
    Vrouw
    #826 Flora85, 11 mei 2025 om 10:03
    Laatst bewerkt: 11 mei 2025 om 10:28
    @Boompje88 wat je ook nog kunt proberen, is vragen of je alvast recept mag, omdat je met zulke hoge waarden het alvast wil proberen in natuurlijke cyclus, in de wachttijd. Dan heb je het in huis … Weet niet of dat gaat werken hoor, maar misschien een poging waard?

En @iedereen die het kan gebruiken hier: een extra dikke knuffel voor moederdag! Met verloren kindjes ergens ver weg, de kindjes die er wél (al) mochten komen en de zó gewenste kindjes in hoofd en hart. Jullie lieve, empathische strijders zijn allemaal (al) top-mama’s ❤️

marijtje85, LittleStarfish, SuzyCQ en 5 anderen vinden dit leuk.
  7. Pcosrondetwee

Pcosrondetwee Actief lid

14 aug 2024
    374
    441
    63
    Vrouw
    Ik had het niet mooier kunnen verwoorden @Flora85 ❤️❤️ dat wens ik jou en iedereen toe.
    Las net toevallig ook een artikel op nu.nl hierover, goed als meer mensen er iets over lezen en misschien iets beter de gevoelens begrijpen over hoe moeilijk dit traject kan zijn.

@Boompje88 ik weet er te weinig vanaf maar het voelt gek dat ze het helemaal bij jou laten, ik zou daar ook geen goed gevoel bij hebben. Ik vind het voorstel van flora een goed idee

Boompje88 vindt dit leuk.
  8. Knut10

Knut10 Fanatiek lid

16 mrt 2022
    1.014
    1.231
    113
    Vrouw
    Lieve (wens)mammas, dikke knuffel vandaag!

Sterre83, Flora85, LittleStarfish en 2 anderen vinden dit leuk.
  9. Boompje88

Boompje88 Fanatiek lid

26 nov 2023
    1.437
    1.627
    113
    Vrouw
    @Flora85 dat gesprek heb ik in augustus, dus dat duurt nog wel even en poging in nl zou dan eigenlijk al gestart zijn. Misschien is het inderdaad een goed idee om te vragen of ik het recept alvast mag. Denk dat ik dat maar ga doen. Kan het altijd proberen :)

10. Lief

Lief VIP lid

26 sep 2007
    5.051
    2.858
    113
    Ja onderzoeken+uitslag is prima, dat duurt niet heel lang beide dus dat is sowieso wel prima. Alleen die onderzoeken doen ze in natuurlijke cyclus en die van mij is nu plat (of tja..half:o:) dus dan moet ik dat eerst weer op gang laten komen en dan doe ik die 3 maanden weer teniet voor mn gevoel..

11. HD8489

HD8489 Actief lid

9 mei 2023
    138
    107
    43
    Per mail mag officieel in Nederland ook niet, tenzij het via beveiligde systemen gaat. Mijn man werkt in het ziekenhuis en die mag ook geen patientinformatie e.d. per mail behandelen ivm privacywetgeving (want wie zegt dat niet iemand anders de mail leest?).

Die lange wachttijden zouden mij ook tegenstaan. Lastig situatie dat kiezen tussen prednison en die lipid infuus. Ik heb er misschien over heen gelezen, maar hoe vaak moet je voor zo'n infuus dan?

12. marijtje85

marijtje85 Bekend lid

15 dec 2021
    700
    833
    93
    Vrouw
    Wat super lief weer lieve Flora. Zelfs na een rust maand heb ik het antwoord op die vragen niet

13. marijtje85

marijtje85 Bekend lid

15 dec 2021
    700
    833
    93
    Vrouw
    Ik ga idd nog 1 IUI ronde doen voor ik een evaluatie gesprek heb. Zal ergens de komende dagen weer starten.
    @Loof ik heb in deze kliniek ook gonasi, heb hem er alleen nooit uitgetest maar wel op 11 dpo witte testen gehad

14. Flora85

Flora85 Fanatiek lid

18 apr 2023
    2.872
    2.376
    113
    Vrouw
    Het is lastig he?! Beslissingen nemen over zoiets onzekers. Zo’n traject kost je een hoop, zonder dat je weet wat het je oplevert … Dus, hoe weeg je dan af? Soms is de afweging niet meer dan “God zegene de greep en maar kijken hoe het voelt”. En dat is ook ok.

15. Flora85

Flora85 Fanatiek lid

18 apr 2023
    2.872
    2.376
    113
    Vrouw
    Die ga ik ook eens zoeken, dat artikel. Zwanger worden is voor velen niet vanzelfsprekend, maar voor (gelukkig, ergens) altijd nog meer wél. Dat gevoel van onmaakbaarheid, van stressmoment naar stressmoment, de hoop, de teleurstelling, het niet meer willen/durven hopen … En dat terwijl je jezelf iedere dag pijn moet doen met prikken, stijf staat van de hormonen en een leven probeert te combineren met talloze ziekenhuisafspfaken en die alles consumerende onzekerheid soms … Ja, pfff. Een klasse apart. De meesten kennen het niet en kunnen zich er niets bij voorstellen. Kun je nagaan, hoe dapper, stoer en sterk wij allemaal zijn.

Het is ook mijn ervaring bij c&c helaas. Zij hebben het druk druk druk, jij regelt en verzint het allemaal maar. Tegelijkertijd doen zij dingen die nergens anders kunnen en die soms wél helpend lijken te zijn. Lastige limbo is dat.

16. Flora85

Flora85 Fanatiek lid

18 apr 2023
    2.872
    2.376
    113
    Vrouw
    Nou, inderdaad! Wie niet waagt … Ik ga duimen dat je het krijgt!

17. Flora85

Flora85 Fanatiek lid

18 apr 2023
    2.872
    2.376
    113
    Vrouw
    Och ja, inderdaad … Nou, dat is een complexe keuze inderdaad. En er is niet een bepaalde range aan onderzoeken dat je wel nu kunt doen? Stollingswaarden ed lijken me niet cyclusafhankelijk?

18. Lief

Lief VIP lid

26 sep 2007
    5.051
    2.858
    113
    Ja we gaan het horen de 26ste, is 1 vd vragen :) Ben wel benieuwd inmiddels hoe we er na het gesprek in staan :D ff fastforward graag.

Deel Deze Pagina