Start MMM januari 2024 deel 4!

Discussie in 'MMM clubs' gestart door Boompje88, 8 mrt 2025.

1. Boompje88

Boompje88 Fanatiek lid

26 nov 2023
    1.411
    1.609
    113
    Vrouw
    @Lief snap dat je opziet tegen de medicatie, het is ook echt geen mild middel inderdaad. Maar hopelijk wel voor een goed doel en wie weet valt het mee met de bijwerkingen. Je hebt er dan straks, samen met de afspraak bij c&c, in ieder geval alles aan gedaan. Ik duim zo voor een mooi einde van het boek voor jou!

Milena92, Flora85 en Lief vinden dit leuk.
  2. Flora85

Flora85 Fanatiek lid

18 apr 2023
    2.859
    2.362
    113
    Vrouw
    Ah ja, in het kader van “hoop doet leven” … Misschien niet te veel op hopen, maar iedere kans -hoe klein ook- is er eentje. Toch?

Boompje88 vindt dit leuk.
  3. Milena92

Milena92 Fanatiek lid

13 nov 2019
    3.482
    3.110
    113
    Vrouw
    @Boompje88 en volgens mij is het best betrouwbaar als jij je eisprong aan de goede kant hebt gevoeld! :) we duimen hier allemaal hard met je mee hoor .. Ook een kleine kans is er een.

4. klok

klok Bekend lid

14 dec 2015
    902
    853
    93
    NULL
    NULL
    En de 'goede' kant schijnt dus niet uit te maken, dus ook al voel je je eisprong aan de verkeerde kant, de eileider aan de goede kant neemt het dan over.
    En het kan echt! Ik heb een bbz gehad en mijn rechter eileider is verwijderd. En mijn zwangerschap erna zat mijn eisprong rechts, en dat is 100% zeker ivm follikelmeting ivm traject.
    Ik had er ook een hard hoofd in en geloofde er niks van toen ze me dat voor de tijd vertelden :p

5. Boompje88

Boompje88 Fanatiek lid

26 nov 2023
    1.411
    1.609
    113
    Vrouw
    Lijstje MMM start januari 2024
    Basilicum - 34 jaar - 2e kindje - IVF 2.3 (laatste cryo)
    Lief - 41 jaar - 2e kindje - IVF 3
    Bambiniheart - 35 jaar kinderloos - eiceldonatie traject
    Boompje88 - 36 jaar - 1e kindje - IVF3?
    HD8489 - 39M/34V - kinderloos - IVF 2
    Flora85 - 39 jaar - 2e kindje - IVF 3
    Nynepien - 30 jaar - 1e kindje - IVF/ICSI 3
    Parelbaby - 25 jaar - 1e kindje - ICSI
    Pcosrondetwee - 32 jaar - 2de kindje - OI 7
    Marijtje85 - 39 jaar - 2de kindje - IUI 3/4?

Afspraken
    18 maart - nynepien - hysteroscopie
    27 maart - nynepien - bespreken uitslagen Gent + startgesprek IVF?
    1 april - Boompje88 - intake cuypers & cuypers + bloedprikken
    16 april - Boompje88 - poli afspraak gynaecoloog/intake ivf nieuwe locatie ziekenhuis
    26 mei - Lief - intakegesprek C&C online

Test datum

♡ ZWANGER ♡
    SuzanS - 25 oktober
    Zuster92 - 13 november
    Joylynn - 26 november
    Daydreamer89 - 14 december
    Liliane92 - 8 januari
    Klok - 11 januari
    Boontje96 - 1 februari
    Knut10 - 10 februari
    Danielledkx - 16 maart
    Pingpongpcos - 13 april
    Millie92
    MamaMan0n - 23 mei
    Palmpje - 31 mei
    Sterre83 - 15 juni
    SuzyCQ - 11 juli
    Newbie123 - 1 september
    Panda95 - 12 september
    Lieke2022 - 14 september
    Milena92 - 5 oktober
    Mamawensje - 10 oktober

Jouw hysteroscopie is ook snel nu @nynepien! Hoe gaat het met je?

Milena92 vindt dit leuk.
  6. Pcosrondetwee

Pcosrondetwee Actief lid

14 aug 2024
    339
    356
    63
    Vrouw

Afspraken
    18 maart - nynepien - hysteroscopie
    18 maart - Pcosrondetwee - intake ivf
    16 april - Boompje88 - poli afspraak gynaecoloog/intake ivf nieuwe locatie ziekenhuis

Test datum

♡ ZWANGER ♡
    SuzanS - 25 oktober
    Zuster92 - 13 november
    Joylynn - 26 november
    Liliane92 - 8 januari
    Klok - 11 januari
    Boontje96 - 1 februari
    Knut10 - 10 februari
    Danielledkx - 16 maart
    Pingpongpcos - 13 april
    Millie92
    MamaMan0n - 23 mei
    Palmpje - 31 mei
    Sterre83 - 15 juni
    SuzyCQ - 11 juli
    Newbie123 - 1 september
    Panda95 - 12 september
    Lieke2022 - 14 september
    Milena92 - 5 oktober
    Mamawensje - 10 oktober

Ik zet mijzelf er toch ook nog even op voor morgen. @nynepien succes morgen!
    Ik heb alles even teruggelezen van de afgelopen dagen. Fijn om te zien dat ik hier met mijn vragen over IVF terecht kan :)

7. Lief

Lief VIP lid

26 sep 2007
    5.028
    2.835
    113
    Succes morgen beide!

Pcosrondetwee vindt dit leuk.
  8. Boompje88

Boompje88 Fanatiek lid

26 nov 2023
    1.411
    1.609
    113
    Vrouw
  9. Basilicum

Basilicum Fanatiek lid

9 nov 2022
    3.315
    3.307
    113
    Vrouw
    Oo dames moet er nog even aan wennen dat ik weer actief ben hoor. Ben nog zoekende in de balans tussen wel meekletsen, maar niet weer mijn hele leven door de kinderwens laten beheersen. Dus als ik af en toe afwezig ben, lees ik uiteindelijk echt alles terug, maar ik maak ff prio #1 van mijn mentale gesteldheid :roflmao::D

@Flora85 ja dan snap ik je twijfel helemaal! Maar ik snap ook, als je het zelf moet betalen, dat jou opbrengsten dan niet zo ‘hoopvol’ zijn. Aan de andere kant, het blijft zo dat je er maar 1 nodig hebt… Hoe staat je man er in? En zou je doorgaan bij t EMC of twijfelen jullie aan een overstap (als je doorgaat natuurlijk)?

@Lief ja nu aan de primoluut t/m donderdag en dan wachten op menstruatie. Hopelijk snel ongesteld en dan door! Deze poging is in ieder geval voorbij voor de vakantie (medio mei) aangezien dit de laatste is en dan met frisse start, en een gezond lijf weer op weg om nieuwe top-embryo’s te maken. Want ik denk dat alles van de vorige poging gewoon prut is qua kwaliteit

Ik snap echt dat je opziet tegen de medicatie. Ik moet ook zeggen, de medicatieloze 2 maanden tussen poging 1 en 2 hebben mij echt goed gedaan. Emoties stabieler, gelijk 7 kg afgevallen zonder die k*thormonen. Maar goed, we doen het allemaal voor het hogere doel ;). Ik hoop zo dat jij dit boek afsluit met een babytje in je buik, maar ik herken je gevoel wel heel goed. Hier geldt hetzelfde, linksom of rechtsom is het dit jaar klaar. En daar kijk ik hoe dan ook naar uit, soort van, ofzo, denk ik…

@marijtje85 ik snap je frustratie en je wens om over te stappen op ivf. Ik heb na zes maanden OI met dezelfde problemen wel de overstap gemaakt, terwijl de dokter me echt nog wel goede kans met OI gaf. Gewoon omdat ik die constante teleurstelling niet trok. Maar zie aan mij: ivf is niet zaligmakend. Bij mijn tweede succesvolle poging met OI (welliswaar jaren onderweg), maar de tweede keer dat ik mocht triggeren was ik zwanger. Dus ik dacht: hop ivf, dan is die heuvel genomen…. Inmiddels steven ik met rappe koers op mijn laatste poging af en zijn er al 9 tp mislukt, dus als de artsen goede hoop hebben, probeer daar op te vertrouwen. Al weet ik hoe moeilijk het is!

@nynepien veel succes vandaag! En jij ook @Pcosrondetwee

marijtje85, Lief en Pcosrondetwee vinden dit leuk.
  10. Milena92

Milena92 Fanatiek lid

13 nov 2019
    3.482
    3.110
    113
    Vrouw
    Succes vandaag @nynepien! Hopelijk valt het mee.
    En ik hoop dat het voor jou een verhelderend/duidelijk en fijn gesprek is @Pcosrondetwee!

11. Pcosrondetwee

Pcosrondetwee Actief lid

14 aug 2024
    339
    356
    63
    Vrouw
    Dank allemaal :) Was gisteren heel emotioneel onder alles. Begon met een ziek kind dat opgehaald moest worden van de opvang, gelukkig mijn moeder die kon oppassen dus kon wel relaxed naar het ziekenhuis.

Het gesprek viel tegen. Ik had al een evaluatiegesprek gehad waarin eigenlijk al besloten was om IVF te gaan doen, ik had de folders doorgelezen en natuurlijk veel van jullie gelezen waardoor er niks nieuws werd verteld. Vorige IO moest ik bloedprikken en vroeg ik of ik meteen dan voor IVF ook kon bloedprikken, dat kon maar waren ze de AMH vergeten dus dat moest gisteren nog apart worden geprikt.

Ook gaan ze dus pas plannen na het gesprek van gisteren want dat is beleid. Voelt zo omslachtig, ik moet weer prikles (want ander medicijn?). Dat had mijns inziens prima gisteren ook gedaan kunnen worden. Ook gaan ze nu pas de planning maken, krijg ik deze week te horen maar snap niet dat je dan moet wachten op zo'n gesprek om daar mee te beginnen.

Ook moest ik primolut nemen tijdens mijn vakantie want dan zou ik nu een bloeding hebben, maar dat is voor niks geweest want kan niet starten. Dat dacht ik al dus nog 10x doorgevraagd om dat echt nodig was maar werd mij op het hart gedrukt van wel.

Na een nacht slapen is het allemaal wel oke, die maand (of 2) op je hele leven maakt natuurlijk niks uit maar viel gisteren zo tegen. Ik ben namelijk zelf wel heel erg van alles zo efficient mogelijk doen en dan kan ik er met mijn pet niet bij dan zo'n afdeling dat zelf niet ziet.Oja ik dacht ook met PCOS zal ik wel grote kans hebben met ivf op veel eitjes maar het is eigenlijk een heel groot risico door overstimulatie en kans dat directe terugplaatsing daardoor niet kan. Anyways dus even in pauze en hoor deze week de planning.

Positief: mijn manager op mijn nieuwe werk verteld. Hij heeft een tweeling dus had een vermoeden. 3 jaar duurde het bij hem dus de beste reactie gehad, heel fijn :)

@nynepien hoe ging het bij jou?

@Basilicum word je ook zo hongerig van de primolut?

Iemand anders iets positiefs (of gewoon lekker je ei kwijt) te melden vandaag op deze stralende dag?

12. Basilicum

Basilicum Fanatiek lid

9 nov 2022
    3.315
    3.307
    113
    Vrouw
    @Pcosrondetwee Oo ik snap je zo goed! Ik moest toen ook 1,5 maand op dat gesprek wachten (vervolgens zegt de arts, ik weet niet wat je hier doet, we kunnen toch gewoon starten) en toen nog eens zes weken voordat het in de planning paste. Voelde voor mij als het eind van de wereld, maar je hebt gelijk op een mensenleven is het niets. Maar op het moment…..

Overigens had ik exact hetzelfde van IVF 1 naar IVF 2. Weer 2 maanden moeten wachten op een gesprek en vervolgens de vraag wat ik hier doe…. Dus heb nu al gezegd, ik vertik het om nogmaals een gesprek aan te gaan als ik naar IVF 3 moet :roflmao:.

En die prikinstrucie heb ik geweigerd. Ben je betoeterd, ik blijf bezig:p. Achteraf overigens best spijt van, want moest ook in mijn been prikken en dat had ik nog nooit gedaan. Maar het youtube kom je een heel eind.

Ik word trouwens ook zo ontzettend hongerig van primoluut en laat ik nou net op mijn lijf aan het letten zijn, moet over zes weken op vakantie. Drama is het, maar goed. We hebben het over voor het goede doel zal ik maar zeggen . Hoelang na primoluut werd jij ongesteld? Ik heb eigenlijk pilletjes t/m donderdag, maar ik wil graag maandag ongesteld worden. Komt qua planning tp goed uit. Ik twijfel of ik t/m donderdag doorga, of al een dagje eerder stop.

Ben ook benieuwd hoe het bij jou gegaan is @nynepien !

13. Lief

Lief VIP lid

26 sep 2007
    5.028
    2.835
    113
    Zo herkenbaar he, dat niet efficiente in ziekenhuizen. En dan voelt dat op dat moment echt uitzichtloos! Maar ook herpak je je dan maar weer :o: waar die veerkracht elke keer vandaan komt blijft me soms verbazen. Mja je moet wel he!

Ik hou het vandaag ook maar bij: het is echt mooi weer, daar ga ik nu maar van genieten met een grote wandeling met luisterboek na mijn koffietje ;)

Want verder: 7 weken gehad, 10 to go :o: over uitzichtloos gesproken :roflmao:

Nja het voelt nu wel goed dat ik in elk geval nog iets ga dóen dmv die Ryeqo ipv maar zitten wachten. Komend weekend verwacht ik menstruatie dus dan starten.

14. Basilicum

Basilicum Fanatiek lid

9 nov 2022
    3.315
    3.307
    113
    Vrouw
    Pff je bent echt een kanjer jij! Zeven weken gehad, nog tien te gaan... Zal niet elke dag makkelijk zijn om je zo optimistisch te voelen als je klinkt. Powervrouw! Hopelijk is die Ryeqo icm rust precies wat je nodig hebt?! Wel een mooie opbrengst bij je laatste punctie zeg! Valt me nu pas op! Mijn eerste was goed, tweede minder. Jij doet het precies andersom :p

15. Milena92

Milena92 Fanatiek lid

13 nov 2019
    3.482
    3.110
    113
    Vrouw
    @Lief omg wat een periode he. Hopelijk blijft het gewoon lekker lenteweer en heb je die afleiding!

@Pcosrondetwee Ach meid kan ik je teleurstelling helemaal voorstellen. Dan heb je gelijk ook zoiets van, hebben jullie wel enig idee hoe dit is? Dat je niet eens denkt aan een beetje tempo en een efficiënte planning. Dan kun je je zo niet gezien voelen. Super stom ook dat die primolut voor niks was en dat je dat zelf ook al wist.
    Maarja misschien doet de pauze je wel even goed? En kun je er met volle moed aan beginnen straks. <3

16. Pcosrondetwee

Pcosrondetwee Actief lid

14 aug 2024
    339
    356
    63
    Vrouw
    Dat die ziekenhuizen daar niet van leren, of dat er een medewerker zit die denkt: dit kan toch anders? Hahaha nouja ik ben niet de enige met deze frustratie dus.

En inderdaad omg @Lief pfff wat een periode. Maar fijn dat je vandaag lekker naar buien kon voor een wandeling. En inderdaad, voor je gevoel doe je toch iets als je met de medicatie kan beginnnen. Ook wel spannend of niet?

@Basilicum ik denk dat je wel goed uitkomt met primolut. Ik had vrijdag (14-03) voor het laatst genomen (echt laat 23u ofzo) en maandag 'ongesteld' 17-03. Dit was een kuur van 7 dagen maar heb ook wel eens van 5 gehad dus die dag eerder stoppen kan je ook doen voor de zekerheid.

@Milena92 ja ondertussen ga ik vanaf nu mij ook niet meer druk maken om dingen waar ik geen invloed op heb, dus positiviteit deze IVF poging in.

Ze hebben net gebeld. 7 april alle instructies, bloedprikken om te checken of er niet stiekem wat gebeurt en medicijnen ophalen. 8 april beginnen met primolut. Rond 18 april verwachten ze bloeding, 21 april beginnen met spuiten en voor 25 april is er al een echo gepland. Dan denken ze rond 2 mei punctie. Ben benieuw, mijn lichaam heeft nog nooit het protocol gevolgd dus ben benieuwd waar ik rond 2 mei uitkom :p

Dus valt eigenlijk wel heel erg mee met het wachten, het jammeren is dat ik nu ook op dag 3 van ongesteldheid zit dus dat had ik mijn hoofd maarja dan was het ook wel te mooi geweest

Lief en Milena92 vinden dit leuk.
  17. Pcosrondetwee

Pcosrondetwee Actief lid

14 aug 2024
    339
    356
    63
    Vrouw

Afspraken
    7 apirl - Pcosrondetwee Prikles nummer 2 + bloedprikken
    25 april Pcosrondetwee eerste echo folikelmeting

Test datum

♡ ZWANGER ♡
    SuzanS - 25 oktober
    Zuster92 - 13 november
    Joylynn - 26 november
    Liliane92 - 8 januari
    Klok - 11 januari
    Boontje96 - 1 februari
    Knut10 - 10 februari
    Danielledkx - 16 maart
    Pingpongpcos - 13 april
    Millie92
    MamaMan0n - 23 mei
    Palmpje - 31 mei
    Sterre83 - 15 juni
    SuzyCQ - 11 juli
    Newbie123 - 1 september
    Panda95 - 12 september
    Lieke2022 - 14 september
    Milena92 - 5 oktober
    Mamawensje - 10 oktober

18. Lief

Lief VIP lid

26 sep 2007
    5.028
    2.835
    113
    Haha ja, weet je dat ik er eerst niet eens blij mee kon zijn... ik dacht toen echt oke we doen het nog 1 keer, nog 1 punctie, max 2 a 3x tp en dan is het klaar in 2024. Ging dat ff niet op :o: Na de 2e ronde zat ik er ff goed doorheen dus 5 keer de spanning van een tp leek me hels.

Ik had zelfs 7 eicellen bij die punctie. Maar ik heb ook stiekem een gek spuitschema gehad. Deels heb ik zelf restjes bijgespoten dus ietsje hogere dosering al sowieso dan ivf 1 en 2. Maar ik was dag 2 vergeten te spuiten en kwam daar pas op dag 7 ofzo achter, toen heb ik die hele dosis ook nog eens verdeeld over de laatste dagen, dus echt nog een boost op t einde.
    Nuja werkte wel beter dan hun schema :o:

En thanks all, opzich is het heel dubbel, want de rust van geen afspraken is óók fijn. Ik merk dat alles er best een beetje uit komt dus dat is ook goed dat je wat verwerkt. En ik heb me neer kunnen leggen bij het leeftijdsgedoe.. het is nou eenmaal hoe het gelopen is, haastgevoel is weg. Maar nu wel 42 de échte deadline, dat is ook oke. Nog 5,5 maand voor 2 tp's, moet lukken :cool::p

@Boompje88 echt aftellen nu, zó benieuwd naar jullie intake..

Ook heel benieuwd naar @nynepien

Pcosrondetwee en Boompje88 vinden dit leuk.
  19. Lief

Lief VIP lid

26 sep 2007
    5.028
    2.835
    113
    Top een plan, dan heb je iets om je op te richten! En idd.. afwachten wat het echt wordt haha maargoed de start komt in elk geval al dichtbij!

20. Milena92

Milena92 Fanatiek lid

13 nov 2019
    3.482
    3.110
    113
    Vrouw
    Haha moet stiekem toch wel weer even lachen om je eigen doseerschema :roflmao:

Lief vindt dit leuk.

Deel Deze Pagina